škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Amerika' ya İlk Gittiğinde (Fix It Again Tom)

Ziyaretçi · 13 · 7661

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Amerika' ya İlk Gittiğinde (Fix It Again Tom)




İtalyan üretici Fiat’ ın Amerika’ da sadece Disney’ in ‘Cars’ filmindeki  ilk Fiat 500’ ü canlandıran animasyon kahraman Luigi ile tanındığını  zannedenler, markanın yılbaşında başlayan Amerika satışlarını yenilik  olarak algılamış olabilir! Fiat ve Amerika kelimelerinin aslında uzun  bir mazisi var!






2009′ da Chrysler-Fiat işbirliği açıklandığında İtalyan devinin  hazırlandığı yeni Amerika çıkartması büyüteç altına alınmaya başlamıştı.  Krizin ortasında Fiat’ ın bu stratejik manevrasının doğurabileceği  sonuçlar, Chrysler’ in elinden tutup düzlüğe çıkarıp çıkaramayacağı,  kendisini zora sokup sokmayacağı ve nihayetinde bu devasa pazarda Fiat  kimliğiyle hangi modellerin yer alacağı, uzunca süre otomotiv  kulislerinin trendi olmuştu. Diğer modeller yeni yeni şekilleniyor ama  Fiat 500’ ün Amerika pazarında satışa çıkışı, belki Fiat’ ın Amerika  pazarına dönüşünden daha çok heyecan yarattı. Temmuz 2010’ da 500 adetlik  öncü Prima Edizione birliğiyle bir heyecan yaratan marka, yılbaşından  itibaren resmen satışa sunuldu. Temmuz’ dan bu yana kimse olası diğer  modellerle şimdilik çok ilgilenmedi ama 500 için bir seferberlik  başlatıldı. Web siteler, tanıtım organizasyonları, Amerikalı Fiat  fanatiklerini mutlu edecek etkinlikler birbirini izledi.



Fix It Again Tom!
Ama Fiat 500’ ün Amerikan pazarına girişi, yeni bir adım değil, tam bir  geri dönüştü. Çünkü 1970’ lerde Fiat, Amerika’ da ekonomik bir Avrupalı  marka için makul kabul edilebilecek düzeyde zaten tanınıyordu. Kimileri  Fiat’ ı “Fix It Again Tom/yine tamir et Tom” diye makaraya sarsa da  özellikle çok çok tanıdık bir model, Yankiler' e uzun süre gururla hizmet  etmişti.



Brava!
Fiat 131, Fiat Motors of North America tarafından 1.8 ve 2.0 litrelik  motorlar, otomatik vites ve sedan, coupe ve station wagon (Şahin, Kartal  (!) ) gövde seçenekleriyle 1975’ ten itibaren Mirafiori S adıyla  satılıyordu. Özellikle Doğu kıyısında, New Jersey eyaletinde rağbet  gören modeller, Batı kıyısına -en azından kurumsal olarak!- pek  ulaşamadı, yaygınlaşamadı. 1978’ de 131 Avrupa’ da Supermirafiori ismini  kullanmaya başlayınca ismi değişti ve Amerika’ da “Avrupa’ dan lüks  kavramının temsilcisi” olarak Brava adıyla iz bırakmayı başardı.  1980’ den itibaren enjeksiyonlu, hidrolik direksiyon ve klimanın standart  sunulduğu, İtalyan deri döşemenin ise opsiyon ama pahalı bir opsiyon  olduğu bir Avrupalı! Öyle bir öz güven var ki, bir dergi reklamında  motorun sessizliği, Amerikan otomobillerinin -en güçlü yanlarından biri  olan!- homurtusuna karşı “şakıması” olarak öne çıkarılabiliyordu!  Türkiye’ de taksi olarak kullanılan Doğan eşdeğeri, New York’ ta zarafet  timsali olarak sunuluyordu! Ama ne olursa olsun, bir filmde bile  gözümüze çarpan 131, bizden birini görmüş gibi hissettirdi hep… Fiat 131  elegansını modelin Amerika reklamlarında görmek mümkün… Altta yer alan  reklam filminde bakalım günümüzden başka tanıdık unsurlar da görecek  misiniz:)

[YOUTUBE]vhLKMFlNW_Y[/YOUTUBE]

131’ in Amerika macerası 1982’ de sona erdi. İtalya’ dan Amerika Birleşik  Devletleri’ ne son Fiat partisiyse bundan 29 yıl önce 1983’te, Ronald  Reagan başkanlık koltuğuna oturduğunda ihraç edilmişti. Onlar da iki  koltuklu Spider ve X1/9 Coupe’ ydi. Bu modellerden Spider 1986 yılına  kadar Pininfarina logosuyla Amerika’ da satılmıştı. Brava ismiyse,  iletişimin çok güçlü olmadığı bir dönemde pek de inandırıcı olmayan bir  kampanya ile (dünyanın çoğu ülkesinde yapıldığı açıklanan anketlerde  ‘en kolay telaffuz edilebilen isimler seçildiği’ kumpanyası!) 1995  yılında Tipo/Tempra takipçisi modeller Bravo ve Brava ile geri dönmüştü…









Alıntı : http://i-motoring.com/fiat-amerikaya-ilk-gittiginde



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;414114
Heyt be, anılar  :)
Tom? Is it you?
:kiki:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;414116
Tom? Is it you?
:kiki:

Yeah buddy, I'm Tom the Eagle  :D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
birileri bu mesajları tercüme yapsa ?????
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ



Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Fiat 131 ilefransız r9 görünce tutamıyorum kendimi...
en sonunda bir proje arabası aldıracaksınız bana...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com

Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Vay be, bilmediğim çok şey varmış, Amerikan otomatik vites çok iyi gitmiş :)

Kim ne derse desin,nostalji başka ya :)

-------------------------------------------------


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
benim aklım Murat 124'te. ilerde temiz bi 124 bulursam orjinal bi şekilde restore etmeyi çok istiyorum gerçekten :)


Çevrimdışı MALİ YILDIZ

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar bu forumdaki ilk mesajım :)
Fıat 131 ler benimde aklımda olan araçlar ve hatta temiz bir 131 arayısı içerisindeyim.Aracı proje arabası olarak arıyorum.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Hoşgeldiniz. 131 bulmak zor iştir. Yaşlı amcalardan almak lazım,boyası yanmış kapıda yatmış bir araba olucak ki restore edilsin. :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Fabia919

  • Skoda\'sına bağlı yaşayan.
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
ankarada bitane mirofiori var 20 milyar 3.0 turbo motor D:D: satılık...  131  in yarış versiyonu orjinal İtalyandır