škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Açık hava filtresinden neden yağ akar?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba sevgili arkadaşlar. Ailemizde, aslan gibi skoda fabia'nın yanında bir de kardeşime ait 1998 model citroen xsara vts 2.0 var. Tek kapı 180 beygir... Hiçbir zaman bu gücü hissedemedim aracı kullanırken ama neyse... Bir çok spor araçta olduğu gibi bunda da açık hava filtresi uyulamasına gittik. Yağını 3 gün önce değiştirene kadar böyle bir sıkıntımız yoktu. (yağ alt çizgi dolaylarındaydı) ama yağı değiştirip üst çizgiye kadar tamamladık normal olarak. 5.5 lt. Yağ aldı ki bu normal değil bence. Neyse, şu son 3 gündür arabanın hava filtresinden yere yoğun biçimde yağ akıyor. Her kullanıp park ettiğimizde tekrarlıyor bu durum. Bizden önceki sahibi rektefiye yaptırdığını söylemişti. Yağı da ilk kez üst çizgiye kadar doldurduk. Gizli bir sorun mu açığa çıktı bu şekilde? Ve sizce hava filtreslnden neden yağ gelir. Hem de yoğun olarak. Teşekkür ederim.



Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Eksozdan siyah duman gelmiyor. Düşünüyorum ama ekleyeceğim birşey yok. Önceki sahibinin rektefiyeyi nasıl yaptırdığını ya da tamircinin nasıl yaptığını da bilmiyorum ne yazık ki. Sekmanların doğru çalışmamasından olabilir diyen arkadaşlar da var. Motoru açtırmadan bir çözüm bulma arayışındayım. Mümkünse tabi.


Çevrimdışı AlperMusa

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Yağ olarak 5,5 litre alması normal 2 litrelik bir motor sonuçta benim Alfam ve Volvom var her ikisi de 5,5 litre yağ alıyor Volvo hatta 6 alıyor.
Yağ çubuğunun max - min arası 1 litreye tekabül eder ve maksimum çizgisini geçmemesi gerekir.
hava filtresine yağ birikmesi karter havalandırma hortumundan oluyor çünkü karter basıncını düsürmek ve çıkan gazı tekrar yanma odasına göndermek için böyle bi sistem mevcut.sanayide motor üfleme yapıyor dedikleri cümle; açıklarsak kartere motor komprasyon kaçağı oluyor ve karterdeki yağ buharını fazla fazla üfluyor , yani segmanlar kaçırıyor olabilir bu da rektefiye ihtiyacının yaklastığını gösteriyor olabilir , ama en iyisi bir motor ustasına baktırmak


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Bu durumda, önceki sahibinin sözünü ettiği rektefiye hayal ürünü. Ya da satılabilecek kadar idare edecek kadar bir işlem gördü. O da yeniden eski haline gelmeye başladı.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
belki adam rektifiye yaptırmıştırda usta sekmanları gerçekten değiştirmiş midir yada orjinal olmayan bir sekman mı takmıştır.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
büyük olasılıkla durum böyle. ama Alper Musa arkadaşımızın sözünü ettiği kartel havalandırma hortumu da kafama takıldı.


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
araç kompresör yapıyorsa krank ın ordan yağ atabilir. kompresyon testine girin değerler nedir? eğer her pistondaki değerler bir birinden çok farklıysa yani aralarındaki fark çoksa işiniz zor


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
krank filtresi denilen filtre çare olur mu? bende de yağ eksiltmesi vardı, tekrar kontrol edip takıcam krank filtresini. sipariş ettim bekliyorum.


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
krank filtresi sadece yağ buharını atar. yağ yakmayla hava filtresi veya krank filtresinin bir alakası yok.

yağ ne kadar sürede ne kadar yağ eksiltiyor? bu sorumun cevabını bilip ona göre bişeler önerebiliriz.

yağ kaçağımı var yoksa yağmı yakıyor bunlarıda bilmek lazım.

ilk önce bunları bir kontrol ettirin