škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vites değişimiyle ilgili tespitim.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar biliyorsunuz araçlarımızda vites değişim göstergesi var. duruma göre vitesi düşürmemiz ya da yükseltmemiz konusunda bizi uyarıyor.
bir şey dikkatimi çekti bu gösterge her zaman aynı tepkiyi vermiyor ; eğer yumuşak bir kullanım tercih ederseniz vitesi erken (düşük devirde) yükseltmenizi, agresif bir kullanımı tercih ederseniz geç (yüksek devirde) yükseltmenizi  öneriyor. bunu birkaç kez denedim her defasında aynı sonucu gördüm.
 
2. olarak ben hergün aynı yolu kullanıp aynı km yi yapıyorum (git-gel 45 km) ve bu yolculuklarımda yakıt tasarrufu denemelerim oldu.
paylaşayım; birincisi herkesin bildiği yüksek vites düşük devir altın kuralını ben de teyit ettim. ikincisi hız sabitleyicisiyle kullanmak da ciddi tasarruf sağlıyor, ayrıca sakin ve güvenli araç kullanmış oluyorsunuz. üçüncüsü vites değişim göstergesini dikkate alarak yaptığınız vites değişimleri de yakıt tasarrufuna artı yönde katkı sağlıyor.
ancak kafama takılan bir şey var; sabit hızla 90'la gidersen en ideal yakıt oranını tutturursun genel geçer kuralını benim motor yalanlıyor. ben ideal yakıt tasarrufunu (3.7) 5. viteste 75 km sabit hızla gittiğimde yakaladım. (bu 23 km nin içinde 3 ışık var. 1km si 3. vites, 2 km si 2. viteste kullanılan şehir içi kullanım var)
ancak bu hızda giderken bazı noktalarda motorun hafiten titrediğini hissediyorum ama vites göstergesine baktığımda bana vitesi düşürmemi istemiyor. ben de ha demek motor çok da zorlanmıyorki vitesi düşürmemi istemiyor diyorum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011



Çevrimdışı dr_emrah

  • TDİ
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
vites değişim göstergesinin boşverebilitesi coktur.

aracın titrediyse vites küçültecen arkadaş yani o kadarda fazla teknolojiye bakmayalım

diorum ama yanıldığım yönlerde olabilir


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: McOğuz;321603
EGR valfi var mı?
EGR'nin anlattıklarımla ilgisi nedir ki ?
benim araçta olup olmadığını bilmiyorum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;321598
arkadaşlar biliyorsunuz araçlarımızda vites değişim göstergesi var. duruma göre vitesi düşürmemiz ya da yükseltmemiz konusunda bizi uyarıyor.
bir şey dikkatimi çekti bu gösterge her zaman aynı tepkiyi vermiyor ; eğer yumuşak bir kullanım tercih ederseniz vitesi erken (düşük devirde) yükseltmenizi, agresif bir kullanımı tercih ederseniz geç (yüksek devirde) yükseltmenizi  öneriyor. bunu birkaç kez denedim her defasında aynı sonucu gördüm.
 

Az önce bu tespiti bende yaptım. Normalde 4ten 5e atmamı erkenden isterdi. Fakat ben biraz devirli kullanmıştım öncesinde, 4.vites 3000 devire geldim hala 5e atmamı söylemedi şaşırdım. Hemen aklıma geldi, ona göre ayarlıyor dedim :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı drys

  • 1.6 TDI CR DSG Elegance
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 197
    • Profili Görüntüle
3000 devirde motor bağırdığında ben olsam vites yükseltirdim,öyle de yapıyorum


Çevrimdışı Octavia26

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Paylaşım ve bilgilendirme dolayıyısıyla teşekkür ederim.


Çevrimdışı barbaros61

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 584
    • Profili Görüntüle
özellikle turbolu araçlarda  torbonun devreye giriş ve çıkış devirlerine örneğin (1750-400d) göre vites geçişleri yapmak motor ve turbo ömrü için daha sağlıklı olur



Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
değişik başlıklar altında çok tartışıldı bu konular. yaygın kanaatin aksine turbonun belirli bir devirden sonra devreye girmesi diye bir şeyin olmadığı turbonun her daim devrede olduğu bazı uzmanlarca dile getirildi.
ancak maksimum tork aralığında vites değiştirilmesi diye bir tavsiye olabilir.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
125.000 km dir 1900d/d da vites küçültür 2300d/d da vites büyültürüm bir sıkıntı yaşamadım. tabiki yokuşlarda aracın yıgılmaması için 3000d/d lara cıkıp vites yükseltiyorum.
Bir sevda bizimkisi.....


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: archaeologist;326536
değişik başlıklar altında çok tartışıldı bu konular. yaygın kanaatin aksine turbonun belirli bir devirden sonra devreye girmesi diye bir şeyin olmadığı turbonun her daim devrede olduğu bazı uzmanlarca dile getirildi...
Her daim devrede olduğu aşikâr; ancak tam kapasite üfleyerek motora destek olabilmesi belli bir devirde başlar. Kompresörde ise rölantiden itibaren motor devri oranında süreklimotora destek verir.:wnk:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;326652
Her daim devrede olduğu aşikâr; ancak tam kapasite üfleyerek motora destek olabilmesi belli bir devirde başlar. Kompresörde ise rölantiden itibaren motor devri oranında süreklimotora destek verir.:wnk:


+
Boost devri diyoz onada zaten :D her motora ve üzerindeki Turbo'ya görede değişiyor bu tabe :D Boost dolduğu zaman da "yanlış" tabiriyle "Turbo açtı" deniyor :D ama açan birşey yok zaten açık, sadece dolup Boost devrine ulaşıyor :D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
2000-2500 d arası değiştiriyorum ne yığılma oluyor ne kasılma,fsi forever.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;326769
+
Boost devri diyoz onada zaten :D her motora ve üzerindeki Turbo'ya görede değişiyor bu tabe :D Boost dolduğu zaman da "yanlış" tabiriyle "Turbo açtı" deniyor :D ama açan birşey yok zaten açık, sadece dolup Boost devrine ulaşıyor :D
Spool devri de deniyor(flutter-dose).Büyük turbo+short ram ile bu spool olayı zirveye ulaşıyor.Eğer anti surge özellikli (turbonun emmesi delikliyse) bir turbo varsa yemede yanında yat.:)