škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bir Yeti Nasıl Doğar...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fairstar;291551
korozyon garantisi boyahanede uygulanan elektro-coat kaplanması(o havuza girdikten sonra aracı kaplayan film)sonucu verilen bir garantidir,kaynak bölümüyle alakası yoktur arkadaşlar:)

punto kaynak teknolojili hiçbir araca 12 yıl paslanmazlık garantisi veremezler.Korozyon garantisi sadece elektro-coat kaplaması değil, aracın montajında kullanılan birleşim yerleri ve kaynak bölümlerinide kapsar.Bu kısımlarda kullanılan punto kaynak teknolojisine 12 yıl paslanmazlık garantisi veren firma aklını kaçırmış olmalı :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;291644
punto kaynak teknolojili hiçbir araca 12 yıl paslanmazlık garantisi veremezler.Korozyon garantisi sadece elektro-coat kaplaması değil, aracın montajında kullanılan birleşim yerleri ve kaynak bölümlerinide kapsar.Bu kısımlarda kullanılan punto kaynak teknolojisine 12 yıl paslanmazlık garantisi veren firma aklını kaçırmış olmalı :)

Simdi esime sordum bilirkisi olarak. Lazer kaynak zaten her yerde uygulanmiyormus. Muthis duzgun dogrusalligi olan saclarda uygulanabiliyormus. Kapilarda, tavan sacinda vs. Hatta fiat yeni baslamis, renault da belki baslamistir diyor. Daha onceden kaliba oturtma denilen yontemle oluyormus. Kaynakla paslanmazligin bir alakasi da yokmus. Lazer kaynak kullanmaya da her tarafinda gerek yokmus.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Skoda tavan bağlantı noktalarında kullanıyor 2004'ten beri, onu biliyorum


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: crash;291644
punto kaynak teknolojili hiçbir araca 12 yıl paslanmazlık garantisi veremezler.Korozyon garantisi sadece elektro-coat kaplaması değil, aracın montajında kullanılan birleşim yerleri ve kaynak bölümlerinide kapsar.Bu kısımlarda kullanılan punto kaynak teknolojisine 12 yıl paslanmazlık garantisi veren firma aklını kaçırmış olmalı :)

 
Korozyon konusunu açalım, Türkçeye çeviride işler değişiyor, İngilizce'de perforasyondan bahsediliyor. Korozyon sonucu perforasyon olursa, yani sac delinecek (delik delik olacak) pastan dolayı, ancak o zaman garanti devreye giriyor  ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ulysses;291685
...Lazer kaynak kullanmaya da her tarafinda gerek yokmus.
Kapının iç ve dış saclarını birleştirirken o kaynaktan kullansalar, araçların fiyatları ne olurdu tahmin bile edemiyorum.:wnk:


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;291843
Kapının iç ve dış saclarını birleştirirken o kaynaktan kullansalar, araçların fiyatları ne olurdu tahmin bile edemiyorum.:wnk:

Bisey degismezdi. Sadece kaporta haric satarlardi, para olfukca tmmlardik :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şimdi bizim araçların saç, kaynak, üretim teknolojileri nasıl ? Rakiplerine göre? Kıyaslama yaparsak..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;291882
Şimdi bizim araçların saç, kaynak, üretim teknolojileri nasıl ? Rakiplerine göre? Kıyaslama yaparsak..
Fena değil.:D


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;291882
Şimdi bizim araçların saç, kaynak, üretim teknolojileri nasıl ? Rakiplerine göre? Kıyaslama yaparsak..

Yarin esim arastiracak saclari nerden aldiklarini. Kaynak iste duzgun yerlerde lazer digerleri zaten standart.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Aracın hertarafında lazer kaynak kullanmaları tabiki mümkün değil.Ama VW grup araçları diğer marka araçlardan bu konuda daha ilerde bunu rahatlıkla söyleyebilirim.LAzer kaynağında paslanmazlık garantisiyle direkt alaklı olduğunu düşünüyorum.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Aslında olay lazer kaynak değilde ,yürüyen bantta parçayı takmayı yetistiremeyen işçileri var mı onu sormak lazım :) Tofaş 'da çok oluyor mus.! Sonra fabrika avlusuna çıkıp ilgili parçayı takiyorlarmis!
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;292893
Aslında olay lazer kaynak değilde ,yürüyen bantta parçayı takmayı yetistiremeyen işçileri var mı onu sormak lazım :) Tofaş 'da çok oluyor mus.! Sonra fabrika avlusuna çıkıp ilgili parçayı takiyorlarmis!
Sekmanı takmayı unutmuşsa ne yapıyorlarmış peki?:kiki::tmr:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Benim kuzen Ford'da mühendis. Ne zaman bir araya gelsek çocukluktan beri ortak muhabbet zaten paso otomobildir :D Benim arabanın yeni zamanlarında incelemişti, bende belirtmiştim sac kıvrım yerlerini. Bak Almanlar hasta, kıvrım yerini üst üste değil pot yapmadan kesip yapıyor diye. Abi dedi işte bu farklı bak dedi, bizde böyle değildir buralar, bu adamlar bunla uğraşıyor biz direk presi basıp bırakıyoruz :D ince sac işçiliği bizim gibi Alman gruplarında ciddi başarılıdır. Kaynak manyakta illaki o oranda kendine göre iyidir mutlaka.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Sonuna kadar izledim çok güzel :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com