škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çarpık Bacakların Çekiciliği!

Ziyaretçi · 3 · 13686

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Çarpık Bacakların Çekiciliği!
 



Çekoslovakya  diye bir ülke varken söz konusu topraklar daha bağımsız, daha yaratıcı  ve turistik gezmeler dışında çok çok daha cazip bir ülkeydi. Çekler bir  yana Slovaklar diğer yana ayrılınca kreativiteleri montaj mühendisliğine  dönüşürken özgün yaratıları da eridi gitti. 1800′lerden itibaren batıda  yaşanan sanayi reformuna uyum sağlayan Çekoslovakya, Skoda gibi  olağanüstü gelişmiş bir marka yaratabilmiş, farklı teknolojileriyle  otomotiv sanayisinde kendine özel bir yer edinmişti. 1895′te bisiklet  tutkunu mühendis Václav Laurin ve Václav Clement’in tasarladıkları  Slavia marka bisikletlerle başlayan macera, şirketleşip Laurin§Clement  Co. ortaklığıyla motosiklet ürettikten sonra 1905′ten itibaren Skoda  markasını taşıyan özel otomobilleri geliştirdi. Ama Skoda markası,  geliştirdikleri teknolojiler, ürettikleri uçaklar, Türk ordusunun da  kullandığı ağır obüsler, İstanbul’da bile uzun yıllar hizmet veren  belediye otobüsleri ve tabii otomobillerden çok 1202 modelinin “çarpık  bacaklarıyla” ün kazandı. İşin kötü yanı, bacakları düzgün olmayan  insanlara da “Skoda bacaklı” yakıştırması yapıldı durdu… Peki gerçekten  kötü bir şey miydi bu “bacakların çarpıklığı”? Şüphesiz hayır! Bugünün  modern teknolojileriyle elbette kıyaslanmaz ama 1948-89 arası otomobil  ve pikap formatlarında üretilen post sosyalist Skoda’ların bacakları,  aslında tasarlandığı döneminin öncülerindendi. Benzerine BMW ve  Mercedes-Benz modellerinde de rastlanan körüklü arka diferansiyel,  aracın taşıdığı yük ve hızına bağlı olarak açılarak yola tutunma  özelliklerini her koşulda üst düzeyde tutardı. Hatta station wagon  versiyonları ekonomik ve sorunsuz araçlar olmaları nedeniyle Ankara’da  da 8 kişilik dolmuş olarak (Bahçeli-Emek hattı!) bile kullanılmıştı.  Buna rağmen -en azından ülkemizde!- otomotiv kültürüne “çarpık bacaklı”  olarak işlenmekten kurtulamadı…                
                     
           
 

Alıntı : http://i-motoring.com/egri-bacaklarin-cekiciligi


Çevrimdışı Dark_ottoman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
    • http://www.yesilisikbilisim.com

Çevrimdışı ewregungor

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Camber (Kamber) ayarı sanırım şimdi herkez yanlara doğru kamber veriyor içe doğru olunca yol tutuşu iyi oluyor