škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Toyota Tarihçesi

Ziyaretçi · 19 · 10029

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Toyota'nın hikayesi, Sakichi Toyoda' nın, 19. yüzyıl sonlarında Japonya tekstil endüstrisi için bir devrim niteliği taşıyan, Japonya' nın ilk otomatik dokuma tezgahını icat etmesiyle başlar.      Sakichi Toyoda, 1918 Ocak ayında Toyota Spinning & Weaving Company' yi (Toyota İplik ve Dokuma Şirketi) kurmasının ardından, büyük rüyası olan otomatik dokuma tezgahını oğlu Kiichiro' nun da yardımı ile 1924 yılında tamamladı. İki yıl sonra da, Toyoda otomatik dokuma tezgahları fabrikası kuruldu.     Babası gibi bir mucit olan Kiichiro, 1920' lerde yapmış olduğu Amerika ve Avrupa gezilerinde gözlemlediği, yeni gelişen otomotiv endüstrisinden derinden etkilendi.      Kiichiro, babasının otomatik dokuma tezgahının patentinin satışından elde ettiği 100.000 Sterlin' i en iyi şekilde değerlendirdi ve Toyota Motor Corporation, Eylül 1933’ de dokuma tezgahı fabrikasının otomobil üretimine adanmış yeni bir bölümünde Kiichiro Toyoda tarafından kuruldu.      Kısa süre sonra 1934’ te bölüm ilk Tip A motorunu üretti ve Mayıs 1935’de Model A1 binek aracını ve Ağustos 1935’ te ise G1 kamyonunda kullandı.

Toyoda Model G1 Truck - 1935



 Model AA binek arabasının üretimi 1935’de başladı.

Toyoda Model AA -1935  



Toyoda AB Phaeton - 1935



 
Parça sıkıntısı yaşanmaması nedeniyle İlk araçların bazı parçaları Amerikan araçlarınınkine uygun tasarlanmıştı. Bu nedenle Dodge Power Wagon ve Chevrolet’ye çarpıcı bir benzerlik gösteriyordu.

Toyoda GB - 1938  



Toyoda AE (Shin-Nihon-Go) - 1939



 
Pasifik Savaşı öncesinde ABD Ordusu tarafından verilen savaş öncesi eğitim programları sayesinde Toyota’nın kalite ve üretim prensipleri yavaş yavaş oluşmaya başlamaktaydı. Halen Toyotanın ucuz maliyet karşısında çokta sağlam üretilişi savaş şartlarındaki üretim prensipi ile bağdaştırılır.

Toyoda AC - 1943  



 
Pasifik Savaşı sırasında şirket İmparatorluk Ordu’su için kamyon üretimine ağırlık vermişti.

Toyopet SB small truck - 1947  



 
Japonya’daki şiddetli yokluklardan ötürü askeri kamyonlar mümkün olduğunca basit tutuluyordu. Örneğin kamyonların ön tamponda ortada tek bir farı vardı.

Toyoda BM - 1947  



Savaştan sonra 1947’de ticari binek araç üretimi SA modeliyle başladı.

Toyopet SA - 1947



 
1950’de ayrı bir satış şirketi olan Toyota Motor Sales Co. kuruldu. (Temmuz 1982’ye kadar sürdü).

Toyopet Super RHN -1953  



Toyopet SG - 1953



Toyopet Crown RS - 1955



Toyopet Crown Deluxe RSD - 1955



Toyopet Crown Master RR - 1955



 
Nisan 1956’da Toyopet bayi zinciri kuruldu.

Toyopet Masterline Van - 1956  



Toyopet Corona ST10 - 1957



 
Toyota Crown ABD’ye ve ihraç edilen ilk Japon arabası oldu ve Toyota’nın Amerika ve Brezilya bölümleri Toyota Motor Sales Inc. ve Toyota do Brazil S.A. kuruldu.

Toyopet Crown RS-L - 1958  



Toyopet Crown RS20 - 1959


Toyopet FH24 - 1959


Toyopet Corona PT20 - 1960


Toyopet Corona Pickup - 1962


Toyopet Crown RS41 -1963


Toyopet Corona RT40 -1964


Toyopet Corona RT50 - 1965


Toyota Sports 800 UP15 - 1965


Toyota Corolla KE10 - 1966


Toyota 1600GT RT55 - 1967


Toyota Century VG20 - 1967


Toyopet Corona Mark II RT62 - 1968


Toyota Corolla Sprinter KE15 - 1968


Toyota 2000GT MF10 - 1968


Toyota 7 - 1970


Toyota Celica TA22 - 1970


Toyota Celica Liftback -1973


 Alıntı : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38325.msg512293#msg512293


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Benim Haşmetlüm Toyota gibi adam :kork1::kork1::kork1::rm::rm::rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;277134
Benim Haşmetlüm Toyota gibi adam :kork1::kork1::kork1::rm::rm::rm:
:syg::dede::syg2::skn:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277135
:syg::dede::syg2::skn:


:kyf::kyf::gaz::gaz::dede::dede:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bu foto kendimi bildim bileli çok hoşuma gitmiştir. Ancak ne kadar gerçeği yansıttığını sorarsanız,orası meçhul işte... :)



Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Toyota güven veren bir markadır benim gözümde..Toyota markası denince disiplinli bir üretim,  kalite ve güven duygusunu vermiştir..

Ancak örneğin corolloya binip kapısını açıp kapattığımda kapılarındaki zayıflık hissi çok kötü..Bir focus, bir astra gibi kapıları kapanmıyor.Zaten kapının kendiside incecik durduğundan (gerçekten içinde sağlam meteryaller barındırıyordur) ne olursa olsun güven vermediği bir gerçek..Alman otomobili kullananların neden japon otomobillerine sıcak bakmadıklarının bir nedenide bu olabilir..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle

Toyopet Crown RS20 - 1959 = Bu bizim octavia'ya ne kadar cok benziyor :)


Toyota Celica TA22 - 1970= Alet Gergin :knp:

Alıntı yapılan: mygokhan;277149
Toyota güven veren bir markadır benim gözümde..Toyota markası denince disiplinli bir üretim,  kalite ve güven duygusunu vermiştir..

Ancak örneğin corolloya binip kapısını açıp kapattığımda kapılarındaki zayıflık hissi çok kötü..Bir focus, bir astra gibi kapıları kapanmıyor.Zaten kapının kendiside incecik durduğundan (gerçekten içinde sağlam meteryaller barındırıyordur) ne olursa olsun güven vermediği bir gerçek..Alman otomobili kullananların neden japon otomobillerine sıcak bakmadıklarının bir nedenide bu olabilir..

Katılıyorum :ok: Toyota yakışıklı arabalar yapardı,artık eser yok.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı medmania

  • Garajperest
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
Corollada 1994 den sonraki modeller Türkiye'de yapılıyor diye biliyorum. Bizim abiye 94 model almıştık.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;277152

Toyopet Crown RS20 - 1959 = Bu bizim octavia'ya ne kadar cok benziyor :)...
Bu da Opel Kapitan' a çok benziyor.:wnk:




Çevrimdışı flash41

  • White Dead Angel
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Eski modellerde harikaymış bence, Hepsi çok şirin.


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
2008'de son turda Ferrariye oynadığı oyunla Massanın şampiyonluğunu yediğinden beri nefffretttt ediyorum toyoda dan. :ban::mad:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: G.Antep Şubesi;277248
2008'de son turda Ferrariye oynadığı oyunla Massanın şampiyonluğunu yediğinden beri nefffretttt ediyorum toyoda dan. :ban::mad:
1996 civarında da WRC' den diskalifiye edilmişlerdi. Standarttan çok daha geniş turbo yüksüğü kullanmışlardı.:D Motorsporlarında nedense biraz dengesizler yahu!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277304
1996 civarında da WRC' den diskalifiye edilmişlerdi. Standarttan çok daha geniş turbo yüksüğü kullanmışlardı.:D Motorsporlarında nedense biraz dengesizler yahu!


Karlos amcamın yüzünden hep, ne bir daha öyle yürüyen bir araba yapabildiler ne de onun gibi bir pilota sahip olabildiler, hal böyle olunca açığı bu şekilde kapatmaya çalıştılar :rm: :rm: :rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;277378
Karlos amcamın yüzünden hep, ne bir daha öyle yürüyen bir araba yapabildiler ne de onun gibi bir pilota sahip olabildiler, hal böyle olunca açığı bu şekilde kapatmaya çalıştılar :rm: :rm: :rm:
Carlos Sainz+Toyota Celica GT4 tam uymuştu birbirine. Sainz Lancia' ya geçince, o da başarılı olamadı. Hele dümdüz yolda yandaki yandaki toprak yükseltisine kaptırıp takla atması var ki, Lancia' daki sonu oldu.:(


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277379
Carlos Sainz+Toyota Celica GT4 tam uymuştu birbirine. Sainz Lancia' ya geçince, o da başarılı olamadı. Hele dümdüz yolda yandaki yandaki toprak yükseltisine kaptırıp takla atması var ki, Lancia' daki sonu oldu.:(


Yorulmuştu da artık haşmetlüm, karlosun leşi kalmıştı artık o zamanlarda, her motorsporunda olduğu gibi ralli'de yüksek kondisyon isteyen bir branş. O eski yıllarını aradı çok, efsane olduğu Carlos+Celica yıllarını. Bir dönemde Escort Coshworth'un direksiyonunu sallamıştı ama hele onda esamesi bile okunmadı o arabada, boy boy fark yiyordu anca. Tomi amca kopartıyordu o yıllarda da.