škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rampada Vitesteki Araba Kayar Mı?

kadir_ · 35 · 16183

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Az önce babamla bunu tartıştıkta ben kaymaz diye ısrar ettim oda gelirken yolda dik rampada denedim dedi 1.vitese taktım rampa aşağı kontağı kapadım ve ayağımı çektim dedi araba duruyormuş sonra kendini bırakıyrmu ve tekrar durmaya çalışıyomuş bu nada tuhaf geldi.Harbiden rampada arabayı viteste bırakırsak gider mi? :D
 
Hatta tezimi abartıp dik rampada geri vitese taktığındada kaymayacağını söyledim ama kayıyo dedi ona da yoksa ben mi yanlış biliyorum?


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
yukarı yöndeyken aracı 1 e takarsanız kontak kapalı el frenini indirdiğiniz anda araba çok az bir geriye kayıp kaymadan duracaktır(yalnız bu şekilde bırakmak tavsiye edilmez şanzımana aşırı derecede fazla yük biniyor bu durumda) aşağı yöndeykende geri vitese alınca aynı olay olur...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ultraslan911;182438
yukarı yöndeyken aracı 1 e takarsanız kontak kapalı el frenini indirdiğiniz anda araba çok az bir geriye kayıp kaymadan duracaktır(yalnız bu şekilde bırakmak tavsiye edilmez şanzımana aşırı derecede fazla yük biniyor bu durumda) aşağı yöndeykende geri vitese alınca aynı olay olur...

Tamam bunda sorun yok ben tam zıttından bahsettim araba rampa aşağı duruyor ve 1 e takıp bırakıyorsunuz?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Kayar ;)

Özellikle km'si yüksek, kompresyonu düşmüş benzinli araç kayar. Dizel pek oynamaz yüksek oranından.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;182441
Tamam bunda sorun yok ben tam zıttından bahsettim araba rampa aşağı duruyor ve 1 e takıp bırakıyorsunuz?


Olum,o zaman kayar la :D
Ben böyle biliyorum en azından :D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;182442
Kayar ;)

Özellikle km'si yüksek, kompresyonu düşmüş benzinli araç kayar. Dizel pek oynamaz yüksek oranından.


Hakan abi,rica etsem teknik olarak açıklayabilirmisin biraz?
Merak ettiğim bir konu çünkü.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;182445
Hakan abi,rica etsem teknik olarak açıklayabilirmisin biraz?
Merak ettiğim bir konu çünkü.

Aynen bende merak ettim neden,niçin,sebebi nedir?


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;182441
Tamam bunda sorun yok ben tam zıttından bahsettim araba rampa aşağı duruyor ve 1 e takıp bırakıyorsunuz?


kayar tabikide engelleyici birşey bırakmıyorsunki bu durumda zaten yokuş aşağı duruyor araba 1. vites zaten ileri gitmek için el freninide indirirsen araba kayar gider:D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
O tamamda,Kadirin yazdığı ''araba gidiyor ancak durmaya çalışıyor'' konusunun nedeni ne?


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;182442
Kayar ;)

Özellikle km'si yüksek, kompresyonu düşmüş benzinli araç kayar. Dizel pek oynamaz yüksek oranından.


Hakan kardeşim yalnız kontak kapalı iken arkadaşların bahsettiği durum kompresyonla nasıl bir ilgisi var?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ultraslan911;182451
Hakan kardeşim yalnız kontak kapalı iken arkadaşların bahsettiği durum kompresyonla nasıl bir ilgisi var?

Kesinlikle var, motorun dirayeti söz konusu. Kayarken motorda dönüyor.


Sebebi iki şey. Baskı balata veya kompresyon başta dediğim gibi, baskı balatanız sağlammış gibi düşündüm kompresyon dedim zira km'nizde yüksek, kadirin octiden bahsediyorum.

Baskı kaçırıyorsa zaten açıklama yapmama gerek yok, araç motordan (yani volandan) sıyırıyorsa yapacak şey yok, azar azar gider.

Ama yok baskı sağlam ise tek sebep kompresyon.

Düşün ki viteste araba yokuş aşağı bakıyor. Durmasının tek sebebi motorun dönmüyor olmasıdır. Ama volan, yani motor tiniden yavaşça dönerse aynı oranda arabada gider. Peki motor niye döner dersen kompresyonu azaldığından, veya karakteristiğinden bilmiyorum. Dönmesi için iyi kuvvet lazım ki Octavia'nın yüksek ağırlığı buna yeterli diye tahmin ediyorum.

Kompresyonu düşük araba yokuş aşağı çok deli hızlanır, 0 km motordan daha iyi gider, ama aynı orandada ağır tırmanır :)

Lan şimdi bir örnek verecemde, vereyim hadi :D Çok şey olmuş şeyde rahat yaparsın ama az zevk alırsın, az şey olmuş şeydede zor yaparsın ama daha çok zevk alırsın dava bu, sen piston o gömlek, anladın? :++:

Mesela dizeller çok daha yüksek oranlara sahip olduğundan (kompresyon fazla) kaymaz pek.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2011, 23:41:50 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Anlamıyordum,taa ki örneğe kadar :++::++:
Sağol Hakan abi,anladım :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
örnek çok bomba ya Hakan abi süpersin:++::++::++::++:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Heh tamam oldu şimdi kompresyon konusunda araba taş gibi nerden biliyorsun dersen motor frensiz babamın 1 gün bile yavaşladığını görmedim hala eskisi gibi yavaşlıyor :D
 
Baskı balatalar tırt olabilir sert kalkışlarda kaçırdığı çok belli oluyor.Demek yükü kaldıramayı salıyor bende öyle açıklamıştım babama demek ki az da olsa bir şeyler biliyomuşum.
 
Sağol abi örnekte bombaydı :D


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;182456
Kesinlikle var, motorun dirayeti söz konusu. Kayarken motorda dönüyor.


Sebebi iki şey. Baskı balata veya kompresyon başta dediğim gibi, baskı balatanız sağlammış gibi düşündüm kompresyon dedim zira km'nizde yüksek, kadirin octiden bahsediyorum.

Baskı kaçırıyorsa zaten açıklama yapmama gerek yok, araç motordan (yani volandan) sıyırıyorsa yapacak şey yok, azar azar gider.

Ama yok baskı sağlam ise tek sebep kompresyon.

Düşün ki viteste araba yokuş aşağı bakıyor. Durmasının tek sebebi motorun dönmüyor olmasıdır. Ama volan, yani motor tiniden yavaşça dönerse aynı oranda arabada gider. Peki motor niye döner dersen kompresyonu azaldığından, veya karakteristiğinden bilmiyorum. Dönmesi için iyi kuvvet lazım ki Octavia'nın yüksek ağırlığı buna yeterli diye tahmin ediyorum.

Kompresyonu düşük araba yokuş aşağı çok deli hızlanır, 0 km motordan daha iyi gider, ama aynı orandada ağır tırmanır :)

Lan şimdi bir örnek verecemde, vereyim hadi :D Çok şey olmuş şeyde rahat yaparsın ama az zevk alırsın, az şey olmuş şeydede zor yaparsın ama daha çok zevk alırsın dava bu, sen piston o gömlek, anladın? :++:

Mesela dizeller çok daha yüksek oranlara sahip olduğundan (kompresyon fazla) kaymaz pek.


örnek güzeldi gene yapmışın yapıcağını :D :++::++::++::++:
ben viteste bırakmayı sadece engelleyeci bir kuvvet olarak düşündüm motorun hareket bu şekilde bir güçten dolayı harekete geçeceği aklıma gelmemişti