škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start-stop sistemi hakkında bilgi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Dün arkadaşlar yeni doblo 1.6 multijet test ettik.En üst versiyon idi.Araçta start&stop özelliği vardı.Ve araç ışıklarda falan beklerken hemen stop ediyor ve debriyaja bastığın anda çalışmaya başlıyordu.

Şimdi bu sistemli araçlarda aracın ilk ateşleme sistemi, marş sistemi nasıldır acaba? Bilgisi olan var mı?

Şimdi biz normal araçlarla ışıklarda stop edip çalıştırsak sürekli, marş sisteminin aşınması süresi ile ilgili fikirlerinizi merak ediyorum.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı burock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Bende merak ettim ama eklemek istediğim bi soru var mesela ışık 90 saniye motor stop etti 90 saniyede bilmiyorum pistonlardaki yağ inermi ama bianda motoru calıştırıp tam yağlanmadan gitmesi sorun olmaz mı?


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burock;166371
Bende merak ettim ama eklemek istediğim bi soru var mesela ışık 90 saniye motor stop etti 90 saniyede bilmiyorum pistonlardaki yağ inermi ama bianda motoru calıştırıp tam yağlanmadan gitmesi sorun olmaz mı?



Sanırım o kadar kısa sürede yağın aşağı inmesi problem yaratmaz, silindir çeperindeki yağ aşınma yaptırmaz belkide.Yeterli olabilir..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


fabialife

  • Ziyaretçi
Gökhan, ben de bu sistemi duyduğumdan beri hep düşünürüm, eğer bildiğin klasik marş sistemi ile araç çalışıyorsa özellikle yoğun şehir trafiğinde kullanılan araçlarda ne volant kalır ne de marş dinamosu.
iki kuruş yakıttan tasarruf edecek derken fazlası aşınmayla gider.
bence farklı ve kullanışlı bir sistem geliştirmiş olmaları lazım. ayrıca istenildiğinde devre dışı bırakılabilmeli.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ben mantıklı bulmuyorum. yanlış hatırlamıyorsam bizim araçların kitapçıklarındada 45 sn den fazla bekleyecekseniz stop edin zira ateşlemede 45 sn rolanti devrindeki kadar yakıt harcar şeklinde bir ifade vardı. ayrıca zamanla mekanik aksamı ve motoru daha fazla yoracağı kanaatindeyim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bir de marş anındaki zengin karışımı düşününce bana da pek fazla mantıklı gelmiyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bir inceliği vardır diye düşünüyorum bu sistemin...


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Valla dandirikten bir sistem olsa,Volkswagen nerdeyse tüm motorlarını bu sisteme çevirmezdi diye düşünüyorum.
Şuan Türkiyeye gelen tüm Passatlar BlueMotion teknolojisine sahip.

Şöyle birşey buldum;


The innovative start/stop system turns the engine off when you're idling in traffic and restarts it when you're ready to move while the recuperation mechanism uses some energy usually lost during braking and deceleration to pass additional charge to the battery. The outside of this range is equally as crafted as the inside: from the low rolling resistant tyres which reduce road friction to the specifically designed aerodynamic styling, BlueMotion means less fuel consumption, lower emissions and a better driving experience.

İngilizcem pek yok ama;
Acaba motor tamamen stop etmiyorda,başka bir güç rölantiden çok daha düşük bir şekilde motoru çalıştırmaya devam ediyor olabilirmi?
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2010, 12:27:44 Gönderen: Can »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bataryayı frenlemede orataya çıkan enerji ile şarj ediyormuş.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bu araçlardaki parçalar normal parçalardan daha dayanıklı diye biliyorum ben.


Çevrimdışı hbahadir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
"BlueMotion means less fuel consumption, lower emissions and a better driving experience."
adamlar söylenmesi gerekeni söylemişler :)

frenleme ve hız azalırken olusan enerjiyi kullanıyormus bu sistem aracı tekrar çalıstırmak için.. ben öyle anladım yani :)

                          ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu


1.6 MPI octavia ambiente
Mercedes E320 Avantgarde


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
bizim fiat 500C de bulunuyor bu sistem.gerçekten faydalı.hem motor duruyor ışıklarda hemde 1 litreye kadar tasarruf yapıyorsunuz.
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


efe_38

  • Ziyaretçi
nedir ne değildir bilmem ama böyle stop edip çalışıyorsa araba ilk çalıştığında fena yakıyor yakıt tüketimi tavan yapabilir :D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
doblo aşmış kendini ve fenomenleşmiş demek ki.arkadaşlar bu sistem ülkemizde ki akaryakıtın anormal olduğunu düşünürsek bu sistemin olması doğal demektir.bu ülkemize gönderilecek araçların tümüe uyarlanması gerekir.doblo durumdan vazife çıkarmış olaya elatmış demek ki.tebrik etmek lazım.
bu arada arkadaşlar doğuş grubu araçların hangi marka ve modellerinde var start stop olayı?
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2010, 12:43:14 Gönderen: fenomen »
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
elin adamı/mühendisi ülkemizdeki akaryakıt fiyatlarına baktı ve acıdı demek ki,böyle bir buluş yaptı.Kendilerinden Allah razı olsun.c-max'larda bile konmuş bu özellik.henüz skoda da yok bildiğim kadarıyle,yoksa darısı başımıza...
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ