škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Debriyaj Seti hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şirket aracım olan Doblo 1.3 Doblo Multijet 90 HP aracın yaklaşık 30.000 kmdir vitesleri rahat geçmiyor diye şikayetim vardı. Servise git gel debriyaj Setinin sorunlu olacağı kanısına varıldı. Tabi garanti konusu muamma.  Bende o yüzden ve zaman darlığı yüzünden servise bırakmadım aracı. Araç şu anda 60000 Kilometre de. Bakımı geldi ve aynı zamanda debriyaj Seti de değişecek.

Ancak çok dikkatli kullanmama rağmen debriyaj çabuk eskidi! Aslında araçta Balata kaçırmıyor. Aracın çekişi gayet iyi. Sadece sıkışık trafikte uzun süre gidersem vitesler kemikli oluyor. Bu nedenle sürüş keyfim törpüleniyor. Diğer zamanlarda vites gayet iyi fakat geri vites mutlaka cırtlıyor.  Tabi çok sinir bozucu oluyor.

Acaba diyorum başka bir sorun olabilir mi? Debriyaj Seti 600 civarı. 60.000 deki araçta değiştirilmesi hiç hoşuma gitmiyor.

Ben diyorumki debriyaj mekanizması sorunlu olabilir mi? Kavrama sağlam olabilir gibime geliyor. Kavrama bitmiş olsa araçta güç kaybı olmaz mı?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
kavrama bitmiş olsa güç kaybı olur araba bağırmaya başlar. yokuş yukarı 3. 4. viteste kalkmaya çalışır stop etmez hemen. arada hızlı vites geçişlerinde cırtlama olabilir.

geri vitesin cırtlaması birçok arabada olan bişey geri vites ayrı bir dünya onunla hiç muhattap olmamak laızm.

ancak senkromeçlerde ya da başka bir yerde skıntı olaiblir. çok fazla şanzıman bilgim yok. iyi bir ustanın kontrol etmesi gerek.

bende şanzıman bitti yok yok no gear :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hidrolik kontrollü oluğu için çekişe sıkıntı yansımayabilir ancak viteslere geçmeme, ...vs. gibi belirtilerle fark ettirebilir. Bir de şanzıman yağını da değiştir bence. Erken falan ama dur-kalklarda ısınınca viteslere geçmemesi bundan da olabilir.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Geri vites sanırım fiatta kronik arkadaşımın sıfır aldığı puntoda da var servise defalarca gitti normal deyip yolluyorlarmış.Sıkışık trafikte vites geçmemesi benim octide de oluyor çift debriyaj yapınca düzeliyor ama bunun nedenini bir türlü çözemedim baskı balata ile ilgisi yok sanırsam


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ben hâlâ bu baskı balatanın sağlam olduğuna inanıyorum. Bakıma gidince belli olacak tabi ama şanzıman inecek. O zaman da açtık madem değiştirelim diyecekler
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Baskı balatanın sağlamlığını kontrol edebilirsin abi (kesin sonuç olmasa da)
Araç 3-4. viteste kaldırmaya çalışınca stop etmeyip kalkmaya niyetleniyosa, muhtemelen bitmiştir.
Harici olarak benzer bir sorun, ilk aracım getzde başıma gelmişti. Sabahları ilk çalıştırmada vites geçmiyordu, biraz ısınınca rahatlıyordu. Araba henüz 20 bindeydi, ilk sahibi bayandan almıştım, akrabamdı zaten. Km oynama olmadığına emindim yani. Neyse, servise gittim, debriyaj seti değişecek dedi, başka bir servise gittim, debriyaj merkezleri sorunlu dedi.
En son sanayide tanıdık bir ustaya götürdüm. Debriyajı yokladı dediğim gibi, araçta kaçırma yok ama arızalı olabilir kavrama dedi. Debriyaj bitmiş olamaz dedim..
Hava yapmış olabileceğini söyledi. Hidrolik tapası sanırım (o günlerde çok ayırt edemiyordum, volanın alt tarafında bir vida) açtı, havasını aldı, yağını tamamladı. Ertesi sabah çalıştırmada sorun ortadan kalkmıştı. Aracı 5 ay bu şekilde hiç sorunsuz kullandım. Daha sonra yine bir tanıdığa sattım. Onda da sorun çıkarmadığını biliyorum. Bir ihtimal, belki yardımcı olur diye yazdım. Umarım düzelir sorun..
« Son Düzenleme: 17 Mart 2014, 19:31:05 Gönderen: etms »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: etms;462003
Baskı balatanın sağlamlığını kontrol edebilirsin abi (kesin sonuç olmasa da)
Araç 3-4. viteste kaldırmaya çalışınca stop etmeyip kalkmaya niyetleniyosa, muhtemelen bitmiştir.
Harici olarak benzer bir sorun, ilk aracım getzde başıma gelmişti. Sabahları ilk çalıştırmada vites geçmiyordu, biraz ısınınca rahatlıyordu. Araba henüz 20 bindeydi, ilk sahibi bayandan almıştım, akrabamdı zaten. Km oynama olmadığına emindim yani. Neyse, servise gittim, debriyaj seti değişecek dedi, başka bir servise gittim, debriyaj merkezleri sorunlu dedi.
En son sanayide tanıdık bir ustaya götürdüm. Debriyajı yokladı dediğim gibi, araçta kaçırma yok ama arızalı olabilir kavrama dedi. Debriyaj bitmiş olamaz dedim..
Hava yapmış olabileceğini söyledi. Hidrolik tapası sanırım (o günlerde çok ayırt edemiyordum, volanın alt tarafında bir vida) açtı, havasını aldı, yağını tamamladı. Ertesi sabah çalıştırmada sorun ortadan kalkmıştı. Aracı 5 ay bu şekilde hiç sorunsuz kullandım. Daha sonra yine bir tanıdığa sattım. Onda da sorun çıkarmadığını biliyorum. Bir ihtimal, belki yardımcı olur diye yazdım. Umarım düzelir sorun..

Bende o vites testini yaptım araç STOP etti. Servis değiştirmekten yana tavır takınıyor. Özel bir servis bulup dediğin şekilde baktırsak mı acaba?  Zira araba fişek gibi gidiyor. Tek sıkıntı vites geçişleri o da herzaman değil.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI