škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Avrupa’da teşvik bitti, komşuda kriz çıktı, Skoda ‘Türkiye önemli’ dedi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
http://www.aksam.com.tr/2010/03/29/haber/ekonomi/6036/avrupa_da_tesvik_bitti__komsuda_kriz_cikti__skoda__turkiye_onemli__dedi.html
 
 
Avrupa’da teşvik bitti, komşuda kriz çıktı, Skoda ‘Türkiye önemli’ dedi
 
 
Skoda’nın Türkiye planları yeniden 10 binli rakamların üzerine çıkmaya odaklandı. Prag’daki merkezin desteğini alan temsilci Yüce Auto’nun yaklaşımının ilk meyveleri bu yıldan itibaren bekleniyor
Türkiye’de 22 yıldır Orhan Yüce ile Doğuş Holding ortaklığındaki Yüce Auto tarafından temsil edilen Çek otomobil markası Skoda, Türkiye’de eski günlerine döneceğinin işaretlerini verdi. Geçtiğimiz hafta Atina’da yeni Fabia, Fabia Combi ve Roomster modellerinin tanıtımını yapan şirket, 2010 yılından itibaren, Türkiye’deki rekabette Skoda modellerinin satışını 10 binli rakamlara taşıyacak yaklaşımlar içerisinde olacak.
Skoda’nın stratejik pazarları içine alındığı belirtilen Türkiye’nin bu alanda en çok işine yarayan gelişmeler ise Yunanistan’daki kriz yüzünden değer kaybeden euro ile Avrupa pazarlarında 2010 yılında otomobil satışlarını destekleyecek tüketici teşviklerinin sona ermesi oldu. 2009 yılına kadar üretiminin tümünü Avrupa pazarları başta olmak üzere satan ve adeta siparişlere yetişemeyen Skoda, 2010 yılında Türkiye, Rusya, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlara yönelik atak içine girdi.
Bu atağın Türkiye’yi ilgilendiren kısmındaki gelişmeleri ise Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan şöyle anlattı: “22 bin adetler sattığımız yıllardan, 4 bin adetlik satıyşla Türkiye’nin en çok satan markası olduğumuz yıllar yaşadık. 2009 yılında 3 bin adet civarında satış oldu. Bunda özellikle fiyat bazında destek alamamamızın etkisi var. Bizim modellerimiz VW, Seat gibi grubun diğer markalarıyla aynı seviyeye çıktı. Bu da satışların azalması sonucunu doğurdu ama 2009 sonunda başlayan görüşmelerimiz sonuçlandı. 2010 başında Skoda merkezde sadece Türkiye’den sorumlu bir yetkili atandı. 2010 başında Türkiye’ye gelen Skoda ekibi ile 2010 yılına yönelik yeni bir plan üzerinde anlaştık.”
FİYATI % 3 DAHA DÜŞÜK
Marşan, ocak ayındaki toplantıdan sonra, Skoda’nın satışlarının artması için Türkiye’de neler yapacaklarını da şöyle anlattı: “Öncelikle yeni Yeti, Fabia ve Roomster modellerinde fiyat pazarlığını sonuçlandırdık. Buna göre 40 bin liraya satılması beklenen Yeti için 37 bin lira civarında fiyat ile anlaştık. Aynı anlaşmayı Fabia için de yaptık. Mevcut Fabia modeline göre en az yüzde 5 daha yüksek fiyatla piyasaya çıkalacakken, şimdi bu oran sadece yüzde 2 oldu. Bu da Skoda’nın merkez desteğinin Fabia fiyatı için 3 bin lira anlamına geldiğini gösteriyor.”
KOMŞUDAKİ KRİZ İŞE YARADI, EURO DÜŞTÜ
İçine girdiği ekonomik krizden kurtulmak için Avrupa Birliği’nden destek bekleyen Yunanistan’a zamanında yanıt verilememesi yüzünden euronun dolar karşısındaki değer kaybı hızlandı. Amerikan ekonomisindeki toparlanmanın da etkisiyle ortaya çıkan yeni dolar-euro paritesi, dolar bazlı ürünlerin fiyatını yukarı taşırken Avrupa işi ürünlerdeki indirim beklentisini arttırıyor. Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan, uzun süredir Yunanistan’da devam eden krizin euronun değerini aşağı çektiğini belirterek, ìEuro aynı zamanda TL karşısında da değer kaybı yaşıyor. Durum böyle olunca euro bölgesinden ithal edilen otomobillerin maliyetinin bir miktar azalmasını bekliyoruz” değerlendirmesi yaptı. Bu durumun rekabette avantaj getirdiğini söyleyen Marşan, şöyle devam etti: “Türkiye’ye ithal edilen araçların önemli kısmı euro bölgesinden geliyor. Ancak, nihayetinde ABD ve Uzakdoğu’dan gelen araçlara karşı bir artı sağlanacak.”
Gücünü vergi avantajlı küçük motordan alacak
Skoda’nın rekabetteki en önemli avantajının VW grubun geliştirdiği yüksek performanslı küçük hacimli motorlar olduğunu söyleyen Marşan, “Superb, Octavia geçen yıl yenilendi, Yeti geçen hafta satışa sunuldu. Fabia ve Roomster’le birlikte ürün serimizin tamamı yenilenmiş oldu. VW Grup’un geliştirdiği yeni nesil küçük TSI motorlar bizim müşteri kitlemiz açısından çok olumlu sonuçlar doğuracak. Bu yıl için yüzde 20-25 büyüme hedefliyoruz. Ancak Türkiye için her zaman satış hedefimiz 9.999’un üzerine çıkmak olacak. Birkaç yıl içinde buna ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Yeni Fabia 26 bin liradan başlıyor
İki yeni model Fabia ve Roomster’in yıllık 600’er adetlik satış hedefi bulunduğunu belirten Marşan, Fabia’nın 26 bin TL. Roomster’in ise 29 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip olacağını dile getirdi. Yapılan iyileştirmelerle her iki modelin dış tasarımı ve iç mekânında VW çizgileri öne çıkarken yeni geliştirilen 1.2 litrelik TSi motor satışlarda ağırlığı alacak. Roomster’de bulunan VairoFlex arka oturma sistemi bagaj alanını 450 litreden 1780 litreye kadar taşıyor. Fabia ise yeni benzinli motoruyla 100 km’de ortalama 5.2 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
 
 
OtoVizyon
Halil OKŞİT halil.oksit@aksam.com.tr
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
İyi güzel hoşda birazda servis desteği verseler. Geçen sene kaç tane yetkili servis kapandı (Z.Ereğli, Hatay).