škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

120'den sonra gezinme problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı halitciftci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Mrb. arkadaşlar. 2014 model 1.2 tsi octaviam var.ikinci el olarak almistim.Sorun yuksek hizlarda hiç güven vermemesi.Şöyle ki 120 den sonra eğer hava rüzgarlıysa viyadüklerde falan  araç o kadar etkileniyor ki.Direksiyonu sabit tutmama rağmen araç resmen yüzüyor.Yani neredeyse uçarak şerit değiştirecek o derece.Bir sağ bir sol yapıyor her an yoldan çıkacak gibi.Max yapabildiğim hız 150 fazlasına cesaret edemedim. Ayrıca yüksek hızda fren yapınca da yalpalıyor.Güç olarak fazlasını da cok rahat yapar ancak titremeye baslıyor ve hiç güven vermiyor.Jantlar 16 inc. İşin özü yüksek hızda yolda mıyım yoksa yoldan 1 cm yukarıda yüzerek mi gidiyorum belli değil.Bu normal mi yoksa benim araçta mi sıkıntı var anlamadım.17 janta geçmeyi düşünüyorum bu yüzden.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Lastik basınçları, fren diskleri, balatalar, rot ve balans ayarlarını kontrol ettirin. Ayrıca yanal rüzgarlarda hareket etmesi normal. Bileşke kuvvet yönünde araç gider. Octavia'ya yandan bakın, epey geniştir. Örneğin arka kapıdaki cam bile baya büyük.

Skoda kullanıyor mu bilmiyorum ama Mercedes'te "Rüzgar Savrulma Asistanı" var. VW'de de "Yan Rüzgâr Dengeleme Sistemi" var. VW sitesinde elektro mekanik servo direksiyonlu(EPS) araçlarda bu sistemin bulunduğuna dair bir ibare var. Skoda Octavia A7'de de bu direksiyondan kullanıyor.


Çevrimdışı halitciftci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;652657
Lastik basınçları, fren diskleri, balatalar, rot ve balans ayarlarını kontrol ettirin. Ayrıca yanal rüzgarlarda hareket etmesi normal. Bileşke kuvvet yönünde araç gider. Octavia'ya yandan bakın, epey geniştir. Örneğin arka kapıdaki cam bile baya büyük.

Skoda kullanıyor mu bilmiyorum ama Mercedes'te "Rüzgar Savrulma Asistanı" var. VW'de de "Yan Rüzgâr Dengeleme Sistemi" var. VW sitesinde elektro mekanik servo direksiyonlu(EPS) araçlarda bu sistemin bulunduğuna dair bir ibare var. Skoda Octavia A7'de de bu direksiyondan kullanıyor.


Basınç, diskler falan hepsini kontrol ettirdim problem yok dendi.Verdigıniz bilgiler içinde çok teşekkür ederim.
   Aslında araçtan çok memnundum ama bu sorun yüzünden değistirmeyi düşünüyorum.Mesela Ankara çevre yolunda doblo benim yanımdan çok rahat geçerken ben de acaba araç beni sol şeride mi yoksa sağ şeridemi geçirecek tedirginliği yaşıyorum.Uzun yolda çok rahatsız oluyorum.Bu hissi ancak yaşayan bilir.Sanki rüzgar arabayı kaldırıyor alttan.Nereye isterse oraya götürüyor.Mesela hafif yan rüzgarda 120yle değil de 130 la gitsem sanki düm düz yolda şerit değiştirecek araç.Esp de hiç devreye girmiyor.Clio"da kullandım tamam o da savruluyordu ama böyle yüzme hissi yoktu.Sizin octivalarda bu durum başınıza geldi mi hiç merak ediyorum doğrusu.


Çevrimdışı ibrahimyıldız

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Hocam  205 55r16 lastiklerle benzer hissi yaşadım. Jant lastik değiştim. 224 45r17 lastiklerle aynı yol ve hava koşullarında kullandım Çok daha iyiydi. Yüzme hissini pek yaşamadım..


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
Selamlar, Salıncaklara baktırmanızda fayda var.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: halitciftci;652658
Basınç, diskler falan hepsini kontrol ettirdim problem yok dendi.Verdigıniz bilgiler içinde çok teşekkür ederim.
   Aslında araçtan çok memnundum ama bu sorun yüzünden değistirmeyi düşünüyorum.Mesela Ankara çevre yolunda doblo benim yanımdan çok rahat geçerken ben de acaba araç beni sol şeride mi yoksa sağ şeridemi geçirecek tedirginliği yaşıyorum.Uzun yolda çok rahatsız oluyorum.Bu hissi ancak yaşayan bilir.Sanki rüzgar arabayı kaldırıyor alttan.Nereye isterse oraya götürüyor.Mesela hafif yan rüzgarda 120yle değil de 130 la gitsem sanki düm düz yolda şerit değiştirecek araç.Esp de hiç devreye girmiyor.Clio"da kullandım tamam o da savruluyordu ama böyle yüzme hissi yoktu.Sizin octivalarda bu durum başınıza geldi mi hiç merak ediyorum doğrusu.


ESP (ESC) devreye girmemesi, girmesi gerektiğini anlarda olmuyorsa o başka. Ancak yanal rüzgarlarda, ESP neden devreye girsin? Denge kontrolü desteği, ani manevralarda aracın sürüş çizgisine geri dönebilmesi için bir destek özelliği. Rüzgarda da girerse işiniz var. Mercedes'teki sistem gibi desteklemeli. Bir de yanal rüzgarlarda olabildiğince direksiyona yüklenmeyi deneyin. Sıkı tutun demiyorum, iki elinizle direksiyonu ittirecek şekilde yük verin. Su birikintileride işe yarıyor. Rüzgarda da yarayacaktır.

Aslında sizin seveceğiniz direksiyon tipi Ford'ta var. Fordlar sürüş becerileriyle meşhurdur. Direksiyonun hıza ve tercihe göre sertleşip yumuşaması söz konusu.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bir çok öneride bulunmuş, bende bir şeyler ilave edeyim.

Rüzgarda sürüş olayı göreceli ve bir çok etkene bağlıdır. Aracın özellikleri, lastik, sürat, bundan dolayı sizin yaşadıklarınız için bir yorum yapamayacağim.



Lastik havalarınızı Siz kendiniz kontrol edin bence. 32 PSI'yi (220kpa) geçmesi halinde, benzer güven sorunları yaşayabilirsiniz. Bazı lasitkçiler 34 psi hava yapıyor ve buna normal diyor. Octavianın 16" lastik için hava basınç standartı 220Kpa=31,9PSI (3 yetişkin+az yük ile). Ayrıca, lastikler yeni mi? Hamuru çok yumuşak ise yanal esneme bir tık fazla olur.
Ben 2 yıl önce 17" jant alarak 225/45/17 lastiğe geçtim. 16"/17" arası çok bariz yol tutuş farkı var. Orjinal jantlarım 16 olarak gelmişti, onlara kışlıkları taktırdım. Yaz döneminde 17" ile oldukça güvenli ve keyifli oluyor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Fluence, bagajı yüklenince daha iyi yol tutuyor. Octavia ondan her türlü daha iyi yol tutuyor ama onun da bagajı doluyken yol tutuş iyileşiyor. Sonuçta yola temas eden noktamız tekerlekler. Bugüne kadar 180 ile giderken veya 120 km sabit sürüş hızıyla, rüzgarlı ve sağanak yağmurlu sürüşler yaptım. Tedirginlik yaratmadı.

Lastik basıncına gelirsek, uzun yola 34, şehir içi 32 ideal. Şehirler arası yolda 32 çok daha konforlu ama uygun değil.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Benzinlikteki pompalara güvenmeyin kimi az kimi fazla basıyor. Manometreniz olsun kontrol için


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Ben defalarca binip yüksek hızları da görmüş biri olarak asla katılmıyorum bu güven vermeme işine. Ya da daha önce Rs3 m3 sahibi felan olsanız bunu demenizi normal karşılarım ancak aksi takdirde sınıfında ortalamanın altında değil bu konularda kesinlikle. Belki de siz farketmediniz rüzgar çok şiddetliydi. O kadar araca bindim ticari binek rüzgarı yandan yediği zaman etkilenmeyen şeritten ufakta olsa kaymayan araba görmedim rüzgar yandan şiddetli vurursa yatma normal hele ki 120km/h hızda.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Direksiyon boşluğu ve amortisörlerin durumunu da kontrol ettirin. Bir ihtimal lastiklerin yapısı da bozulmuş olabilir. Tel atma vs. Uzun süre aynı şekilde bekleyince, lastik hamuru yer çekimi ve ağırlığın etkisiyle şekil bozulmasına uğrayabilir.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ben de bu konuda konı açmıştım. Okımanızı öneririm. Ben de halen muzdaribim. Ama alışmak zorunda kaldım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: halitciftci;652654
Mrb. arkadaşlar. 2014 model 1.2 tsi octaviam var.ikinci el olarak almistim.Sorun yuksek hizlarda hiç güven vermemesi.Şöyle ki 120 den sonra eğer hava rüzgarlıysa viyadüklerde falan  araç o kadar etkileniyor ki.Direksiyonu sabit tutmama rağmen araç resmen yüzüyor.Yani neredeyse uçarak şerit değiştirecek o derece.Bir sağ bir sol yapıyor her an yoldan çıkacak gibi.Max yapabildiğim hız 150 fazlasına cesaret edemedim. Ayrıca yüksek hızda fren yapınca da yalpalıyor.Güç olarak fazlasını da cok rahat yapar ancak titremeye baslıyor ve hiç güven vermiyor.Jantlar 16 inc. İşin özü yüksek hızda yolda mıyım yoksa yoldan 1 cm yukarıda yüzerek mi gidiyorum belli değil.Bu normal mi yoksa benim araçta mi sıkıntı var anlamadım.17 janta geçmeyi düşünüyorum bu yüzden.

Alıntı yapılan: Giunti;652992
Ben de bu konuda konı açmıştım. Okımanızı öneririm. Ben de halen muzdaribim. Ama alışmak zorunda kaldım.




Muhakkak, bir usta bir şeyleri gözden kaçırıyor veya doğru yapmıyor.
Hizmet aldığınız yerleri değiştirmeyi denediniz mi?


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Özellikle dryusufbal isimli
Kullanıcı baya faydalı şeyler yazmıştı. Okumanızı öneririm


Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar benim tavsiyem şu ; özellikle  yaşlı araçlarda sürekli rot ayarı yapıla yapıla ki bunlar dışarda sadece karşılıklı tekerler birbirlerine eşitlene eşitlene  bi şekilde orjinal rottan uzaklaşılıyor kanaatindeyim . Bizim araçların kamber kaster ve toe açılarının değerleri bellidir . Normal sanayide kimse bu değerleri bilmezde uymazda sadece bütün tekerleri bir birine eşitlerler tabi aletlerinin kalibasyonları doğru ise . O yüzden mutlaka aracınızın ön düzen açı değerlerini bilen bir yerde veya 5 senede 1 defa yetkili serviste 1 defa ayarlatmanız kritik öneme haiz. Tıpkı fabrika değerlerine döndürmek gibi algılayın
Bakın bu benim jetta 2013 TSI nin değerleri
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2019, 00:25:42 Gönderen: salcek »