škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

START&STOP'un araç durmadan devreye girmesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sefa.aydemir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, 2016 model superb 1.6 tdı aracımda start&stop sisteminin durmak için yavaşladığımda (ama henüz durmamışken) devreye giriyor. Direksiyon devre dışı kalıyor buda kırmızı ışıklarda yada sokak arası manevralarda sıkıntı veriyor.Böyle bi durumla karşılaşan var mı yoksa benim aracımdaki bi arıza mı merak ediyorum ??


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Durmadan devreye girmemesi gerek ben kesinlikle durmadan devreye girdiğini bugüne kadar görmedim ve zaten unutmazsam düğmeden iptal ediyorum. Araç durmadan devreye girmesi her türlü sıkıntı ve hatta kazaya bile sepep olabilir en kısa zamanda servise gitmenizi tavsiye ederim. Start stop devreye girdiğinde bir çok donanım aktif kalıyor fakat araç hareket halinde devreye giriyorsa direksiyon kilitleniyorsa hatta frenler bile tutmayabilir tehlikeli bir durumda kalabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2017, 15:51:39 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Superb'de durmadan devreye giriyor. Aslında sorun durmadan girmesinden ziyade direksiyonun bu konumda sertleşiyor olması. Bu üreticinin bir tercihi ve eleştirilen yönlerden birini oluşturuyor. Süperbin zaaf noktalarından sayabiliriz tek seferde hızlı ateşleyen bir marş motoru olmaması ve start stopda direksiyonu sertleştiriyor olmasını.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
durmadan devreye giriyor sorun yok.

bir süre sonra alışırsınız her çalıştırmada kapatırsınız. kırmızı ışıklarda aktif edersiniz.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Euro 6 larda durmadan devreye giriyor. Benim aracimdada ayni sekilde devreye giriyor. Sorun yok.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Otomatikte ayaginiz frende oldugu icin cok sorun olmayabilir ama manuelde vitesi bosa alip yavaslayinca stop ediyor, rampada iseniz el freni devreye girmiyor dalginsan onundekine dokunabilirsin.
B6 Passatta araci stop etsemde gostergedeki surat 0 olana kadar direksiyonun elektrigi kesilmiyordu. Guncel pasati bilmiyorum


Çevrimdışı SKODAFABIANJ2015

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Benim fabia aracimda da durmadan devreye giriyor ama 2-3 km/h hizlarda oluyor bu.Ayrica fabiada start stop devreye girdikten 2 3 sn sonra direksiyon sertlesiyor o arada sertlesmeden direksiyonu döndürürseniz tekrar çalışıyor araç


Çevrimdışı Leca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 513
    • Profili Görüntüle
Bende de ayni. Isiklara yanasirken yada trafik diracakken  sert fren yaparsaniz durduruyor.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Evet tam durmadan devreye girmesi sıkıntı. Ama zamanla alışıyorsunuz. Şimdiye kadar bir tehlike yaşamadım.


Çevrimdışı volkan.e

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
2.0 adlı yeni jenerasyon start-stop sistemi ilk çıkışını yeni Passat ile yapıyor. Start-stop sistemi 2.0 saatte 7 km/s’nin altındaki hızlarda motoru durdurma fonksiyonunu arttırıyor. Motor, araç duraklama halindeyken kapatılmakla kalmıyor ayrıca vites boşta seyir halindeyken de kapatılıyor bu da Volkwagen’in enerjiyi verimli kullanma stratejilerinin ne kadar ayrıntılı olduğunu gösteriyor.
Volkswagen ilk 2008’de piyasaya sürdüğü start-stop sistemi, Golf’ün 2012 modelinin çıkmasıyla daha yüksek bir teknolojiye kavuşmuştu. Bu en son geliştirilen yeni 2.0 start-stop sisteminin en önemli karakteristik özelliği ise, daha da geliştirilmiş olan yakıt ekonomisi. Ayrıca bu sayede araç yavaşladığında motorun erken kapatılması ile karbondioksit emisyonları da azalıyor. Motor seçeneklerine bağlı olarak değişmekle birlikte, bu sistemle kilometre başına 1.7 gr/km daha az karbondioksit salınıyor ve ekstra yakıt tasarrufu sağlanıyor. Bu mütevazı bir ilerleme gibi görülebilse de, hedefin güç aktarımında azami tasarruf sağlamak olduğu göz önüne alındığında önemli bir gelişme olarak dikkat çekiyor.
Sistemdeki en zor görev, motorun doğru zamanlarda kendi kendine durmasını sağlamak. Sistem sürücünün gerçekten durmak mı istediğini yoksa sadece kısa bir süre için çok yavaş mı sürdüğünü iyi ayırt edebilmeli. Manuel vitesli araçlarda kontrol tamamen sürücünün elinde olduğundan, araç 7 km/s hızın altında seyrediyor, vites boşta ve sürücü debriyaj pedalına basmıyor ise motor durduruluyor. Ancak çift kavramalı otomatik vitese sahip araçlarda ise sistemin, kullanıcının durmak istediğini algılaması çok daha karmaşık hale geliyor. Aslında bu noktada, fren pedalının aktivasyonu tek geribildirim kaynağı olarak değerlendiriliyor. Yeni sistem, frene uygulanan basıncı, direksiyon açısını, aracın hızını ve yavaşlamasını hesaba katarak motorun durup durmayacağına karar veriyor. Eğer tüm bu verilere göre motoru durdurmak mantıklıysa, saatte 7 km/s’nin altındaki hızlarda motor otomatik duruyor. Öte yandan, sürücünün trafik ışığına yaklaşırken ışığın yeşile dönmesi gibi pek çok ani karar değiştirme durumları da olabilir. İkinci jenerasyon start-stop sistemi bu gibi durumların üstesinden gelebiliyor, çünkü yeni geliştirmelerle motoru yeniden başlatmak çok hızlı ve rahat.