Ön tamponları değiştirmeden yuvarlak tip sis fari takamazsınız.
Diğer taraftan son zamanlarda hemen hemen standart binek araçlarında sis farları gerçek amacına hizmet etmekten çok uzak adeta bir aksesuar gibi konulmaya başlandı.Üstelik fabrika çıkışı beyaz ampullerle çıkmıyor mu fıttırmamak elde değil.Örneğin benim 1999 Felicia' nın sis ampulleri sarıydı ve verimi ile ayarları fevkaladeydi.Normal sissiz ve karsız havada aydınlatması yanlara değil ileriye doğru yaklaşık 40-45 mt ve yakın farlarlarla araç arasını gündüz gibi aydınlanıyordu. Farın aynası ile ampul ve odaklanma uyumlu ve süperdi.Şindiki Fabiama sonradan üstelik orjinal denilerek taktırdığım sis farlarıyla bu verimi elde etmek hatta yarısı mümkün değil. Üstelik sarı ampulüde bulamadık malesef.
Diğer taraftan, siste yada kar yağışı sırasında sis farı ne kadar koyu sarı olursa o kadar iyi görüş ve farkedilme sağlar.Kaldı ki asıl amacı. aracı kullananın görüşünü arttırmak-sağlamak değil fark edilmesini sağlamaktir. Beyaz ışık aracın önünü adeta duvar gibi yapar kısacası teknik olarak 90-180 derece ışık kırıldığı, diğer bir ifade ile çok dağılarak geri yansıdığı için özellikle gündüz sisli havada fark edilmenizi değil daha çok fark edilmemenizi sağlar. Basit bir fizik/optik kuralı gereği sarı, kırmızı gibi renkler ortam değiştirirken daha az açıyla kırılırlar. Diğer bir örnek, sisli havalarda görüşü arttırmak için kullanılan gözlükler sarı renkte seçilir. Bir dönem tüm üreticiler araçlara fabrika çıkışında sis farları mevcutsa sarı renk sis lambalı far koyuyorlardı. Hatta Almanya,Kuzey ve Orta Avrupa ülkelerinde bu bir olmazsa olmaz zorunluluktu. Hatta Ocak 1972 de İsviçre'ye araçla geçmemiz sis farı yokluğundan dolayı engellenmişti. 50 km geri dönüp bir kasabada o zamanlar Ford 15M' in saç tamtonu üzerine kelle gibi Hella' nın 2 sis farını taktırıp sınırı geçebilmiştik. Hepsi bir tarafa, TR' ye giren araçlarda sis farları neden beyazdır, anlamak mümkün değil.