škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start Stop Soğuk Havalarda Çalışmıyor mu?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aynı durum benim de dikkatimi çekti. Konfor tüketicileri diye bir menü var. Ayna ısıtıcısı, cam rezistansı, klima, fan vs. gibi. Eğer araç bunlar için fazladan güce ihtiyaç duyuyorsa o zaman start stop aktif olmasına rağmen frene bastığınızda A harfi üzerinde ters bölü işareti şeklinde bir simge görünüyor. Fanı kapatınca araç stop ediyor. Bana talep edilen güç ile aküden beslenmesine izin verilen arasındaki farktan kaynaklanan birşeyler var gibi geliyor.


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: Developer;545991
Arkadaşlar aynı durum benim de dikkatimi çekti. Konfor tüketicileri diye bir menü var. Ayna ısıtıcısı, cam rezistansı, klima, fan vs. gibi. Eğer araç bunlar için fazladan güce ihtiyaç duyuyorsa o zaman start stop aktif olmasına rağmen frene bastığınızda A harfi üzerinde ters bölü işareti şeklinde bir simge görünüyor. Fanı kapatınca araç stop ediyor. Bana talep edilen güç ile aküden beslenmesine izin verilen arasındaki farktan kaynaklanan birşeyler var gibi geliyor.

bir iki mesaj önce yazdım.
yazılım üzerinden takip edebildiğim kadarıyla s&s minimum akü gerilimini yakalamazsa devreye girmiyor.Aküden beslenen her bir ekipman işletme gerilimini boşta gerilimin altına doğru iter. Bir başka değişle yük bindikce akü gerilimi azalır.

araç içi aküden beslenen elemanlar,aydınlatma-klima motorları-resistanslar olabilir.

kısaca dediğinizde haklısınız

temsili resim


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: msslm;545985
Kesinlikle doğru tespit :)

Alıntı yapılan: mrt03mrt03;545976
Düğmeden kapatın stop etmesin. Ne gerek var ayar falan oynamaya.

kuş beyinliyim ben unutuyorum :)


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: r.a.i.f.;546003
kuş beyinliyim ben unutuyorum :)


Sevgili forumdaşım şimdi bu tür şeylere gerek yok. Ama bu şekilde ayar oynamalar falan olunca forumu takip eden kendini zeki hisseden çakala benzeyen kişiler hemen ben ayarlarım mantığıyla yaklaşıp arkadaşlarımızın araçlarını deneme tahtası olarak kullanıyorlar. Daha servisler bu araçlar Hakkında araştırma yapmamışken kendini geliştirmemişken ve biz millet olarak kullanma klavuzu okuma alışkanlığına sahip değilken bu tür ayarlar araçlarımızın dengesini bozacaktır. Bosch bu yazılımı açıklamış demiş ki motorun ömrünü uzatacak şekilde tasarlandı. Şimdi baktık ortam uygun değil kapatalım gitsin. Elektronikle fazla oynamaya gelmez derler. Ayrıca rapid in kronik hatası olan stop etme problemini bende yaşıyorum Kocaeli Özdağ otodan mail atmalarına rağmen servis ilk kez yapacağız diye aracı iki gün bağlayacağını söyleyerek işlem bile yapmıyor. Ki biz böyle ayar oynayacağız. Araçlarımızın dengesini bozacağız. Saygılar.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Birçok servisin eminim ki burada sizin bulduğunuz  paylaşılan çalışma mantığı ve gerekliliklerinden haberi bile yoktur. Bence biraz forumu takip etmelerinde yarar var Yüce Motor servis elemanları için toplu eğitim veriyor mu mesela Çeklerden uzman birini getiripte araçlar geliyor ama tanıtılıyor mu, araç başında uygulamalı egitim veriyor mu servis elemanlarına? Mekanikcilere mekaniği, elektrikcilere elektroniği bu eğitimleri alan ve sonucunda da belki basit bir takım testlerden geçirip uzmanlık sertifikası veriyor mu?
Mesela kullanıcılar en çok hangi konularda araçlarından şikayet ediyor bunları tesbit edip bir istatistigini alıp merkez fabrika ile gorüsüp gerçekte çözüm arıyorlar mı yada kullanıcıların zaman icerisinde gelişen ihtiyaçlarını tesbit edip bunlara yönelik kampanyalar oluşturabiliyorlar mı servislerde, ayrica servislerde güler yüz var mı müsteriye saygı var mı sorun çözme odaklı yaklaşım var mı?

Antivürüs programlarında yada cep telefonu oparatörlerinde rakipten gelene indirim yapılır mesela bu tarz müşteri kazanım kampanyaları olabilir , eldeki sadık müşteri mesela ben Fabia I kullanıcısıyım havalandırma ızgaraları indirimi için Skoda genel müdürüne mail attım resimler çektim kampanya yapabilir misiniz onlarca yüzlerce kişi buna ihtiyacı var yazdım standart bir mesajla geri döndüler ben olsam teşekkür ederdim.

Izgaraları maliyetine ver ne olur ki , Vatan Bilgisayar insort basar 5-10 üründe pazar günü kampanya yapar müşteri numaralarını kayıt eder sms yada maiil yoluyla bu kampanyaları duyurur pazar günü X bir mağazasını 500 kişi  ziyaret edecekse o indirimli ürünler sayesinde  2000 kişiyi mağazaya çeker o 10 ürünü maliyetine verir ama o pazar toplam cirosunu %50 arttırır.

Mesela servise gelen müşterilere anket yapılabilir servislere puantaj yapılabilir  müşterilerini en çok memnun eden servislere yedek parça alımlarında extra indirim uygulanabilir bu durum hem servisleri memnun eder hem müşterileri memnun müşteri ve serviste distribütörü memnun eder. Bayi içerisinde de ayın elemanı seçilerek küçük ödüller verilebilir. Futbolcular bile çuvalla para alırken yinede galibiyet pirimi alırlar sonuçta maaşını sabit olarak alan eleman banane diyebilir.

Araba satarak para kazanılmaz binlerce arabayı yollara çıkarabiliyorsan parayı servisten ve yedek parçadan kazanırsın tıpkı 200 lira olan bir bilgisayar yazıcısının kartuşlarınında 200 lira olması gibi.

Son olarakta GİZLİ MÜŞTERİ olarak servisler kontrol edilebilir elsikler ve hataları tesbit edilerek düzeltilmesi sağlanabilir.

Kimse kusura bakmasın ama yöneticilik bu kadar basit işte ülkemde maaşı iyi tabi ama aldığı maaşın karşılığını veren ? En iyi yönetici yönettiği şirketi 1 cm daha ileriye nasıl götürecegini düşünen ve bunun icin ne yapabiliyorsa yapan yöneticidir.
Apple ceosu Steve Jobs'un hayatını anlatan bir film izledim geçenlerde izleyince ne demek istediğimi anlayacaksiniz.
Yoksa benide koysunlar barcelonanın başına bende şampiyon yaparım takım zaten oynuyor.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2015, 11:45:10 Gönderen: trio »


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;546010
Birçok servisin eminim ki burada sizin bulduğunuz  paylaşılan çalışma mantığı ve gerekliliklerinden haberi bile yoktur. Bence biraz forumu takip etmelerinde yarar var Yüce Motor servis elemanları için toplu eğitim veriyor mu mesela Çeklerden uzman birini getiripte araçlar geliyor ama tanıtılıyor mu, araç başında uygulamalı egitim veriyor mu servis elemanlarına mekanikcilere mekaniği elektrikcilere elektroniği bu eğitimleri alan ve sonucunda da belki basit birtakım testlerden geçirip uzmanlık sertifikası veriyor mu? Mesela kullanıcılar en çok hangi konularda araçlarından şikayet ediyor bunları tesbit edip bir istatistigini alıp merkez fabrika ile gorüsüp gerçekte çözüm arıyorlar mı yada kullanıcıların zaman icerisinde gelişen ihtiyaçlarını tesbit edip bunlara yönelik kampanyalar oluşturabiliyorlar mı servislerde, ayrica servislerde güleryüz varmı müsteriye saygı varmı sorun çözme odaklı yaklaşım varmı?
Antivürüs programlarında yada cep telefonu oparatörlerinde rakipten gelene indirim yapılır mesela bu tarz müşteri kazanım kampanyaları olabilir , eldeki sadık müşteri mesela ben Fabia I kullanıcısıyım havalandırma ızgaraları indirimi için Skoda genel müdürüne mail attım resimler çektim kampanya yapabilir misiniz onlarca yüzlerce kişi buna ihtiyacı var yazdım standart bir mesajla geri döndüler ben olsam teşekkür ederdim. Kimse kusura bakmayın ama yöneticilik bu kadar basit işte ülkemde maaşı iyi tabi ama aldığı maaşın karşılığını veren ? En iyi yönetici yönettiği şirketi 1 cm daha ileriye nasıl götürecegini düşünen ve bunun icin ne yapabiliyorsa yapan yöneticidir.
Apple ceosu Steve Jobs'un hayatını anlatan bir film izledim geçenlerde izleyince ne demek istediğimi anlayacaksiniz.
Yoksa benide koysunlar barcelonanın başına bende şampiyon yaparım takım zaten oynuyor.


Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Maalesef bizde acaba hangi özelliği açarız hangisini bozarız yok konfor sinyali 5 kez yanmalı imiş bunlarla uğraşıyoruz. Kimse neden bu araçta 215  45 16 lastik kullanmış neden önceki araçta esp kapanmıyorken bunda kapatma koyulmuş neden arka tekerleklerden gıcırtı geliyor diye soruyor. Geçen servise CarPlay'i sordum servis elemanı ayarları kurcaladı bulamadı Oraya düğme koymuşlar neden çalışmıyor sistem neden kapalı diye soranı duymadım.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Telefondan tam yazamamıştım pcde eklemeler yaptım aklımdakileri

Birçok servisin eminim ki burada sizin bulduğunuz paylaşılan çalışma mantığı ve gerekliliklerinden haberi bile yoktur. Bence biraz forumu takip etmelerinde yarar var Yüce Motor servis elemanları için toplu eğitim veriyor mu mesela Çeklerden uzman birini getiripte araçlar geliyor ama tanıtılıyor mu, araç başında uygulamalı egitim veriyor mu servis elemanlarına? Mekanikcilere mekaniği, elektrikcilere elektroniği bu eğitimleri alan ve sonucunda da belki basit bir takım testlerden geçirip uzmanlık sertifikası veriyor mu?
Mesela kullanıcılar en çok hangi konularda araçlarından şikayet ediyor bunları tesbit edip bir istatistigini alıp merkez fabrika ile gorüsüp gerçekte çözüm arıyorlar mı yada kullanıcıların zaman icerisinde gelişen ihtiyaçlarını tesbit edip bunlara yönelik kampanyalar oluşturabiliyorlar mı servislerde, ayrica servislerde güler yüz var mı müsteriye saygı var mı sorun çözme odaklı yaklaşım var mı?

Antivürüs programlarında yada cep telefonu oparatörlerinde rakipten gelene indirim yapılır mesela bu tarz müşteri kazanım kampanyaları olabilir , eldeki sadık müşteri mesela ben Fabia I kullanıcısıyım havalandırma ızgaraları indirimi için Skoda genel müdürüne mail attım resimler çektim kampanya yapabilir misiniz onlarca yüzlerce kişi buna ihtiyacı var yazdım standart bir mesajla geri döndüler ben olsam teşekkür ederdim.

Izgaraları maliyetine ver ne olur ki , Vatan Bilgisayar insort basar 5-10 üründe pazar günü kampanya yapar müşteri numaralarını kayıt eder sms yada maiil yoluyla bu kampanyaları duyurur pazar günü X bir mağazasını 500 kişi ziyaret edecekse o indirimli ürünler sayesinde 2000 kişiyi mağazaya çeker o 10 ürünü maliyetine verir ama o pazar toplam cirosunu %50 arttırır.

Mesela servise gelen müşterilere anket yapılabilir servislere puantaj yapılabilir müşterilerini en çok memnun eden servislere yedek parça alımlarında extra indirim uygulanabilir bu durum hem servisleri memnun eder hem müşterileri memnun müşteri ve serviste distribütörü memnun eder. Bayi içerisinde de ayın elemanı seçilerek küçük ödüller verilebilir. Futbolcular bile çuvalla para alırken yinede galibiyet pirimi alırlar sonuçta maaşını sabit olarak alan eleman banane diyebilir.

Araba satarak para kazanılmaz binlerce arabayı yollara çıkarabiliyorsan parayı servisten ve yedek parçadan kazanırsın tıpkı 200 lira olan bir bilgisayar yazıcısının kartuşlarınında 200 lira olması gibi.

Son olarakta GİZLİ MÜŞTERİ olarak servisler kontrol edilebilir elsikler ve hataları tesbit edilerek düzeltilmesi sağlanabilir.

Kimse kusura bakmasın ama yöneticilik bu kadar basit işte ülkemde maaşı iyi tabi ama aldığı maaşın karşılığını veren ? En iyi yönetici yönettiği şirketi 1 cm daha ileriye nasıl götürecegini düşünen ve bunun icin ne yapabiliyorsa yapan yöneticidir.
Apple ceosu Steve Jobs'un hayatını anlatan bir film izledim geçenlerde izleyince ne demek istediğimi anlayacaksiniz.
Yoksa benide koysunlar barcelonanın başına bende şampiyon yaparım takım zaten oynuyor.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2015, 11:49:53 Gönderen: trio »


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;546006
Sevgili forumdaşım şimdi bu tür şeylere gerek yok. Ama bu şekilde ayar oynamalar falan olunca forumu takip eden kendini zeki hisseden çakala benzeyen kişiler hemen ben ayarlarım mantığıyla yaklaşıp arkadaşlarımızın araçlarını deneme tahtası olarak kullanıyorlar.
Forum donanım haber ölüceleri ! yöntemlerini tasvip etmiyoruz  :)
Ne yaptığını bilmeden bir yerde yazıyor diye bellir şeyleri değiştirmeyi tasvip etmiyorum, önermiyorum. Ancak bazı konuların nasıl çalıştığını izah etmek yerinde.
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;546006
biz millet olarak kullanma klavuzu okuma alışkanlığına sahip değilken
Sonuna kadar katıldığım önerme, sizin gibi insanların artmasını diliyorum. Millet olarak araştırmayı, okumayı öğrenemedik. İnşallah çocuklarımıza bu tür alışkanlıklar kazandırabiliriz.
Araştırma yapmayı sevenler için SSP (Self Service Program) ler takip edilebilir.
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;546006
Bosch bu yazılımı açıklamış demiş ki motorun ömrünü uzatacak şekilde tasarlandı.
Küllen yalan :). Robert bosch dayınında çalıştığı kurumda gömülü sistem ve makineler arası haberleşmesi konusunda 10~11 senedir çalışıyorum. Mühendislik saati denen birşey var :). Minumum saat, maksimum ürün için copy-paste.. Gerisi yalan :)

Not 1 : Bosch yazılım geliştirmiyor. Tam anlamıyla bir yazılım geliştirmiyor diyelim.
Not 2 : Bosch sadece engine management ürünü geliştiriyor. (Yakıt pompası-enjektör-hava girişi-gaz pedalına ne kadar bastılar gibi kısmı idare ediyor.).
Not 3 : Aracınızda birbirleri ile haberleşen 10'dan fazla mikrokontrolcü var.

Alıntı yapılan: mrt03mrt03;546006
Elektronikle fazla oynamaya gelmez derler.
Derler evet.. Katılmıyorum o ayrı... :)

Alıntı yapılan: mrt03mrt03;546006
Ayrıca rapid in kronik hatası olan stop etme problemini bende yaşıyorum Kocaeli Özdağ otodan mail atmalarına rağmen servis ilk kez yapacağız diye aracı iki gün bağlayacağını söyleyerek işlem bile yapmıyor.

Eğer yanlış bilmiyorsam, servisin fabrikaya her bir sorusu onların servis tecrübe yeterlilik hanelerine eksi puan diye yazılıyor.

Yani çok soru soran servis bu işten anlamıyor demek oluyor. Alman markası her yerde almanlığı gösterir :)

Anladığım kadarıylada sorunlara cevap verildiginde tüm servisler cevabı görebiliyor. Knowledge database gibi bir ortam havuz var. İlişkiyi alışıla gelmiş Türk mantığı ile siz kurmayı deneyin


..
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2015, 14:17:52 Gönderen: r.a.i.f. »


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: r.a.i.f.;546044
Forum donanım haber ölüceleri ! yöntemlerini tasvip etmiyoruz  :)
Ne yaptığını bilmeden bir yerde yazıyor diye bellir şeyleri değiştirmeyi tasvip etmiyorum, önermiyorum. Ancak bazı konuların nasıl çalıştığını izah etmek yerinde.

Sonuna kadar katıldığım önerme, sizin gibi insanların artmasını diliyorum. Millet olarak araştırmayı, okumayı öğrenemedik. İnşallah çocuklarımıza bu tür alışkanlıklar kazandırabiliriz.
Araştırma yapmayı sevenler için SSP (Self Service Program) ler takip edilebilir.

Küllen yalan :). Robert bosch dayınında çalıştığı kurumda gömülü sistem ve makineler arası haberleşmesi konusunda 10~11 senedir çalışıyorum. Mühendislik saati denen birşey var :). Minumum saat, maksimum ürün için copy-paste.. Gerisi yalan :)

Not 1 : Bosch yazılım geliştirmiyor. Tam anlamıyla bir yazılım geliştirmiyor diyelim.
Not 2 : Bosch sadece engine management ürünü geliştiriyor. (Yakıt pompası-enjektör-hava girişi-gaz pedalına ne kadar bastılar gibi kısmı idare ediyor.).
Not 3 : Aracınızda birbirleri ile haberleşen 10'dan fazla mikrokontrolcü var.


Derler evet.. Katılmıyorum o ayrı... :)



Eğer yanlış bilmiyorsam, servisin fabrikaya her bir sorusu onların servis tecrübe yeterlilik hanelerine eksi puan diye yazılıyor.

Yani çok soru soran servis bu işten anlamıyor demek oluyor. Alman markası her yerde almanlığı gösterir :)

Anladığım kadarıylada sorunlara cevap verildiginde tüm servisler cevabı görebiliyor. Knowledge database gibi bir ortam havuz var. İlişkiyi alışıla gelmiş Türk mantığı ile siz kurmayı deneyin


..


İşte servis cevap vermeyince buradan haberleştiğimiz kişiler aracılığıyla işlem yaptırıyoruz. Ayrıca start stop u bende Bosch sitesinden araştırdım. Ayrıntılı yazmışlar ama mühendislik işleri bana göre değil. Benim bildiğim şudur. Çok eminsem yaparım emin değilsem ellemem elleyene de tavsiye etmem. Araçlarını diskoteğe çevirenler farlarını oynayanlar iki gün sonra garanti dışı vs yaşıyorlar.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Bunların hiçbirisi bizim işimiz değil yukarıda yazdığım konular dikkate alınsa biz son kullanıcıyız  ürünü alırız kullanırız sorun çıkarsa satıcıya onun gösterdigi servise gideriz onlarda çözüm üretir mantık bu kadar basit ama işleyişte problem var. Bu durum tüm markalarda aynı aslında ortak tavır koyamamaktan kaynaklı sorunlar,bireyler bazında çözümsüz kalıyor.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;546105
Bunların hiçbirisi bizim işimiz değil yukarıda yazdığım konular dikkate alınsa biz son kullanıcıyız  ürünü alırız kullanırız sorun çıkarsa satıcıya onun gösterdigi servise gideriz onlarda çözüm üretir mantık bu kadar basit ama işleyişte problem var. Bu durum tüm markalarda aynı aslında ortak tavır koyamamaktan kaynaklı sorunlar,bireyler bazında çözümsüz kalıyor.


Hocam çok güzel görüşleriniz ama bunu yapacak kadar akıllı ve dürüst değiller amaç memnuniyet değil para çarpmak (para kaybetmektense insanların güvenini kaybetmeyi tercih ederim mantığı)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: r.a.i.f.;545954
Start & Stop desteğini benim gibi tümden iptal etmek isteye bilirsiniz;
İstanbul'da sinir ediyor adamı.
1) Çalışma sıcaklığı saçma sapan bir değer girerek hiç devreye girmemesini sağlayabilirsiniz
2) Yada minimum akü gerilim seviyesini 12.1 volt olarak tanımlayıp devre dışı kalmasını sağlayabilirsiniz.

Buda ek olsun


Şeker kardeşim onun açma kapama düğmesi var:)


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: Alcanzar;546390
Şeker kardeşim onun açma kapama düğmesi var:)

Bir iki entry sonrası cevap vermiştim :)
Vermeyince mamut ne eylesin mahmut, bende var biraz eksiklik biliyorum :)=


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: r.a.i.f.;546504
Bir iki entry sonrası cevap vermiştim :)
Vermeyince mamut ne eylesin mahmut, bende var biraz eksiklik biliyorum :)=


Bende önceki sayfaları açmamış telefondaki tarayıcı:D