škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rampada ve yokuşta araba kaldırmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Manuel vitesli araçları kullanma sırasında yokuşlarda durduktan sonra, aracı geri kaçırmadan kalkabilir miyim sorusu zamana zaman aklınıza gelmiştir.
Böyle bir durumda, yokuşta kalkış teknikleri devreye girmektedir. Başlıca iki teknik kullanıla bilir.
1 – YOKUŞTA KAVRAMA ( DEBRİYAJ) İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
2 – YOKUŞTA ELFRENİ İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
1 – YOKUŞTA KAVRAMA ( DEBRİYAJ) İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
Bu iki tekniği de çalışmaya daha az eğimli yokuşta başlayın. Daha sonra dik rampalarda da çalışıp tekniğinizi geliştiriniz.
1 – Aracınızı uygulama yapacağınız ( yokuş, rampa, dik) yolun sağ tarafında bankete, kaldırıma yakın bir şekilde durdurunuz.
2 – Araç çalışır vaziyette, vites boşta, sağ ayağınız fren pedalına basılı durumda olmalıdır.
3 – Sol ayağınızla debriyaj pedalına sonuna kadar basın, aracı birinci vitese takınız.
4 – Bu durumda, freni bırakmadan yavaş yavaş debriyaj pedalını bırakmaya başlayınız.
5 – Motorun sesini çok dikkatli bir şekilde dinleyin, debriyajı bırakırken, motorun sesinde bir değişiklik olduğunu duyacaksınız. Motorun sesinde azalma, direksiyon simidinde bir titreme ( vibrasyon ) hissedeceksiniz.
( Bu durum, tam basılı debriyaj pedalını bırakmaya başladığınızdan yaklaşık olarak 20 / 25 mm bıraktıktan sonra gerçekleşmeye başlar. Bu mesafe, araçtan araca değişiklik göstereceğinden, mesafeyi fazla dikkate almayın. Motorun sesini dinleyiniz. )
6 – Bu durumda, debriyaj pedalını tutun. Artık debriyaj pedalını bırakmayın. Ayağınız sabit kalsın.
7 – Fren pedalını yavaşça bırakın. Aracınızın geri gitmediğini sabit olarak yerinde durduğunu göreceksiniz.
8 – Önce bir miktar gaz veriniz. Motorun sesini normale getirecek, direksiyonda ki titremeyi durduracak kadar. Gazı pompalamayın sabit bir şekilde gaza bir miktar basınız. Gaza basarken yavaş yavaşta debriyajı bırakın. Aracınız, geri kaymadan ileri gitmeye başlayacaktır. Debriyajı aniden bırakmayınız. Araç en az bir araç boyu gidene kadar debriyajı yavaşça bırakın.
9 – Kavramayla ( Debriyajla ) kalmış oldunuz. Eğimi artırarak iyice pratik kazanana kadar çalışınız.
2 – YOKUŞTA EL FRENİ İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
Bu iki tekniği de çalışmaya daha az eğimli yokuşta başlayın. Daha sonra dik rampalarda da çalışıp tekniğinizi geliştiriniz.
1 – Aracınızı uygulama yapacağınız ( yokuş, rampa, dik) yolun sağ tarafında bankete, kaldırıma yakın bir şekilde durdurunuz.
2 – Araç çalışır vaziyette, vites boşta, el freni çekili durumda olmalıdır.
3 – Sol ayağınızla debriyaj pedalına sonuna kadar basın, aracı birinci vitese takınız. Sağ ayağınız gaz da olsun.
4 – Bu durumda, el frenini bırakmadan yavaş yavaş debriyaj pedalını bırakmaya başlayınız.
5 – Motorun sesini çok dikkatli bir şekilde dinleyin, debriyajı bırakırken, motorun sesinde bir değişiklik olduğunu duyacaksınız. Motorun sesinde azalma, direksiyon simidinde bir titreme ( vibrasyon ) hissedeceksiniz.
( Bu durum, tam basılı debriyaj pedalını bırakmaya başladığınızdan yaklaşık olarak 20 / 25 mm bıraktıktan sonra gerçekleşmeye başlar. Bu mesafe, araçtan araca değişiklik göstereceğinden, mesafeyi fazla dikkate almayın. Motorun sesini dinleyiniz. )
6 – Bu durumda, debriyaj pedalını tutun. Artık debriyaj pedalını bırakmayın. Ayağınız sabit kalsın.
7 – El frenini yavaşça bırakın. Aracınızın geri gitmediğini sabit olarak yerinde durduğunu göreceksiniz.
8 – Önce bir miktar gaz veriniz. Motorun sesini normale getirecek, direksiyonda ki titremeyi durduracak kadar. Gazı pompalamayın sabit bir şekilde gaza bir miktar basınız. Gaza basarken yavaş yavaşta debriyajı bırakın. Aracınız, geri kaymadan ileri gitmeye başlayacaktır. Debriyajı aniden bırakmayınız. Araç en az bir araç boyu gidene kadar debriyajı yavaşça bırakın.
9 – El freni ile kalmış oldunuz. Eğimi artırarak iyice pratik kazanana kadar çalışınız


Çevrimdışı dr_emrah

  • TDİ
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
güzel bilgilerde aracına tam hakim bi kullanıcı rampa filan dinlemeden rahatça kalkar ister autohold ister hillhold olsun olmasın

yinede bilgiler için teşekkürler


06lkn66

  • Ziyaretçi
Yazı bu konularda pek faydali olmaz benim görüsüm uygulamali görmeden pek bi anlam ifade etmez yine de isine yarayanlar olacaktir paylasim icin tesekkürler


Çevrimdışı TheTuco

  • Y*Ö*R*Ü*K
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Yarım debriyaj baskı balatayı bitirir fazla kullanmamaya özen gösterelim...
Ford Focus Collection HB


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: TheTuco;287432
Yarım debriyaj baskı balatayı bitirir fazla kullanmamaya özen gösterelim...

En ideali el freni baktın kıçı hafif kaldırıyo yavaşca indir el frenini, gaz, devam :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı flash41

  • White Dead Angel
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;288294
En ideali el freni baktın kıçı hafif kaldırıyo yavaşca indir el frenini, gaz, devam :)
:+1:
 
Alıntı yapılan: flash41;288298
He şey zamanla
Tecrübe tecrübe tecrübe :ok:
en garantilisi bu olsa gerek:+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
 
 
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;288364
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
 
 
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)
:spr::spr::spr:
 
octi elegansta yok:uve::uve:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: fenomen;288367
:spr::spr::spr:
 
octi elegansta yok:uve::uve:

 
DSG'nin hediyesi, DSG'li Fabişlerde standart :dede:
 


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Ben Artık Alıştım ,  Ama Debriyajı Bıraksam Bile Gidiyor Farketmiyor :D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;288364
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
 
 
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)


DSG zaten olmasa da çok dert olmazdı basıyon gidiyor basıyon duruyor :D
Asıl manuel'e lazım bu destek mestek sistemleri, el frenine gerek kalmasın o zaman.