škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

RDS510 MU? O Da Ne?!

Ziyaretçi · 1 · 3544

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Otomobiller Nasıl Şenlendi?
Otomobiller  ilk icat edildiğinde, onlardan kendilerine “şeytan icadı” denilmesine  yol açan motor gürültüsünden başka bir ses duymak mümkün değildi. Ama  önce radyo, ardından da araç telefonu yolculukları şenlendirdi…
Ay yüzeyinde insanlığın ilk adımlarını atan astronotların sesini dünyaya  ulaştırmaktan daha önemli ne olabilir ki? Dönemini de hesaba katınca  buna eşdeğer bir teknolojik başarı bulabilmek gerçekten zor. Ama  gündelik hayattaki fonksiyonelliğini de hesaba katınca bu başarının  sahibi olan Motorola’nın yıllarca önce tarihe damgasını vuran çok daha  önemli bir icadı vardı: otomobil radyosu! Aslında 1923’te Amerika’da  Springfield’da bir şirket ev radyosunu otomobillerin içine  yerleştirebiliyordu. Hatta 1922’de Chicago Lane Koleji Radyo Kulübü  Başkanı George Frost, Ford T-Model otomobiline kendisi radyo  yerleştirmişti. Ama otomobil radyosu diye bir kavram yoktu bile… Sadece  dönemin gözde teknoloijisi radyo için düzenlenen fuarlarda hayalinden  bahsedilirdi.
Amerikalı  Paul Vincent Galvin, kardeşi Joseph ile 25 Eylül 1928’de Chicago’da  kurduğu Galvin Manufacturing Corporation ile tarihin ilk otomobil  radyosunu geliştirmişti. Bu icadın ardından Galvin Manufacturing  Corporation, “motor” ve seslenmeyi çağrıştıran “ola” (İspanyolca’da da  merhaba) kelimelerinin birleşemiyle hareket eden sesi imgeleyen Motorola  markasına dönüşmüş, daha sonra da bu alanda adımlarını büyütmüştü. Araç  radyoları, Motorola firmasının otomobil sektöründe tek adımı olmakla  kalmayacak, sonraki yıllarda güvenlik ve polis teşkilatı için devrim  yaratacak ürün olan ilk otomobil telsizi ve ardından da otomobil  telefonunu üreteceği yolda attığı ilk adım olacaktı.
Illinoisli  Paul Vincent Galvin, Galvin Manufacturing Corportion’ı ilk kurduğunda  beş çalışanla faaliyet gösteriyordu. Durumları hiç parlak değildi, hatta  kiralarını bile ödeyecek paraları yoktu. Bina sahibinin avans  vermesiyle çalışan ekip, öncelikle ev radyoları üretimi üzerinde  yoğunlaştı. Paul Galvin, başka firmaların taklit etmesinden çekiniyor,  hatta ürünlerinin üzerine kendi markalarını yapıştırıp sattıklarını  görüyordu. Ekonomik durum küresel bir krize doğru gidiyor, satışlar  düştükçe düşüyordu. 25 Ekim 1929’da yaşanan ve dünya ekonomisine “Kara  Cuma” olarak günle başlayan Büyük Buhran, satışların dibe vurmasına ve  fiyatların aşağı çekilmesine yol açmıştı. Böyle bir atmosferde çıkış  arayan Galvin, otomobillere ancak çok yüksek fiyatlarla özel üretim  olarak yerleştirilebilen niş araç radyolarını seri üretmeyi planladı.  Bakir bir pazarda kendi markasıyla üretime başlayan Paul Galvin, 1930’da  Motorola firmasını ve ilk seri üretim otomobil radyolarını tanıttı.  1931’den itibaren bayilikler veren motorola, aynı yıl ürettiği gelişmiş  güç kaynağı sayesinde başarısını iyice artırdı. 1933’te arızalar  nedeniyle tamire gelen binlerce radyo, epey baş ağrıtsa da Motorola iki  yeni model daha tanıttı. Artık herkes otomobilinde bir ses istiyordu. Bu  gerçek bir devrimdi. Kanada’da Canadian General Electric 1932’de araç  radyolarını tanıtırken Almanya’da yine 1932’de Blaupunkt ilk otomobil  radyosunu tanıttı. 1934 yılında da İngiltere’de Hillman Melody Minx  markasıyla otomobile yerleşik ilk radyo görüldü. Ama Avrupa’da araçta  radyo dönemi başladığında Amerika’da en az 100 bin otomobil radyolu  olarak satılmıştı bile! Dahası, bunlar olurken Amerika’da en az 100  otomobil radyosu markası vardı!
 


Alıntı : http://i-motoring.com/yolculuklar-nasil-senlendi