škodaturkey.com

GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: kazım - 29 Kasım 2010, 16:52:13

Başlık: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: kazım - 29 Kasım 2010, 16:52:13
sevgili arkadaşlarım
 
devirde araba kullanmak, devirsiz araba kullanmak nasıl oluyor?
 
hangi hızda, hangi vitese geçmek gerekiyor???
 
yardımcı olur musunuz??
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Ugur A. - 29 Kasım 2010, 17:01:07
Bir üst vitese geçtiğinizde araç gitmekte zorlanıyorsa devirsiz kullanıyorsunuz demektir.
Bir üst vitese geçtiğinizde araç gitmeye aşırı istekliyse fazla devirli kullanıyorsunuz demektir.
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: kazım - 29 Kasım 2010, 17:04:16
bunu sayısal verilerle açıklar mısınız sevgili arkadaşım
 
bunun genel geçer sayısal normları var mı???
 
yani 2. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
3. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
4. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
5. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: @lp@RSl@n - 29 Kasım 2010, 17:08:38
Benim kullandim araliklar ve max. Hizlar:
 
1.vites: 0-20 km.
2.vites: 20-40km
3.vites: 40-60km
4.vites: 60-80km
5.vites: 80-220km:d
 
yanlişim varsa biri düzeltsin.aslinda bende merak ediyom .bu devirleri bilen biri yardimci olursa seviniriz
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: mygokhan - 29 Kasım 2010, 17:13:32
Devir saatine bakarım,

1.vites araç haraket ettiği anda 2.ye takarım.
2.viteste devir 2000-2500 d/dk aralığında ise 3.vitese atarım ve bu şekilde ekonomik bir sürüş elde edilmiş olur.Bu şekilde devam eder.Araç 70-80 km/h hıza ulaştığında 5.vitese atmış olurum.

Daha süratli hızlanmak isteniyorsa bu devirlerin daha üstüne çıkılabilir.Yani tabi belirttiğim 2000 devrin altında kalınırsa araç haraket etmekte zorlanabilir.
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Birkan - 29 Kasım 2010, 17:58:14
motorun karakterine göre değişebilir bu. önemli olan bence motoru dinleyerek ve motorun isteğine göre vites değiştirmek.
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: efe_38 - 29 Kasım 2010, 19:10:06
ben şöyle söyleyim vites büyüttüğünüzde araç kendini toparlayamıyorsa yani kasılıyorsa devirsiz kullanıyorsunuz,viteste araç bağırıp sonra yükselttiğinizde yine normalden fazla sesliyse yüksek devirde kullanıyorsunuz,araç ne sesli nede sessizse ideal kullanım :)
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: kazım - 29 Kasım 2010, 20:37:13
ben de kulak dolgunluğu olsaydı sanatçı olurdum
 
hocam ben ne anlarım motor sesinden??
bana sayısal veriler verin
 
ben rakamlardan anlarım...
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: hakanerdogan - 29 Kasım 2010, 20:38:32
Roomster akar :D

Valla dürüst olmak gerekirse dalga geçtiğinizi düşünüyorum kızmayın bana :)
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: kazım - 29 Kasım 2010, 20:41:31
sayın hakan erdoğan
 
emin olun motor konusunda cahilim
 
sadece araba sürmesini biliyorum o kadar
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Blackbird - 29 Kasım 2010, 20:50:23
Vites hıza göre değiştirilmez devire göre vites değiştirilir, her motorun maksimum gücü verdiği devir farklıdır şu devirde  vites atılır diye birşey yoktur,araçların vites oranları vardır bu oranlar  değişkenlik gösterir o nedenlede şu hızda vites atılır da denilemez.
 
   Aracınız modelini ve hangi motorun olduğunu yazarsanız belki kullanan birisi söyleyebilir maksimum beygir ve torku hangi devirlerde verdiğini.


Birde gaz basmaktan korkmayın fabrika bizim yerimize düşünmüş ve araca maksimum çıkabileceği devirin daha altına limitör koymuştur atıyorum aracınızın maksimum deviri 6500 diyelim o devirde de atsanız aracınıza birşey olmaz.  


Yazdıklarım anlamsız geldiyse size,  kısaca 3000 - 4000 devir vites değiştirmek için uygun bir devirdir. :D
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: kazım - 29 Kasım 2010, 20:55:28
roomster hayranıyım...
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: çağatay - 29 Kasım 2010, 21:28:18
bazı arkadaşlarında dediği gibi aracınız hakkında bilgi sahibi olmadan bazı sayısal değerler vermek zor  ama genel yaklaşımlarda bulunulabilir ben benzinli bir araba kullanıyorum hiç dizel kullanmadım o yüzden benzinliye göre konuşabilirim ancak. Bu sayısal değerleri şanzıman dişli oranları ve motorun gücü de etkiler mesela 2.0 motor bir araba da 1500 devirlerde de çok rahat kullanabilirsiniz ama bir 1.6 motorlu araçta ekonomik ve arabayı yığmadan kullanmak istiyorsanız 2300 3000 arası idealdir 3000 sonrası aşırı yakıt tüketimine girer ve performanslı bir kullanım elde edersiniz 1.4 bir benzinli motor da da 1.6 nın aralıkları az çok geçerlidir tabii 1.6 kadar alt devirlere inemez fazla yığılır. 1. viteste zaten gidilmez hareket ettirildikten sonra ikiye atılır hemen araba yüksek hızlara hemen ve rahat ulaşması için ikiyle 3500 4000 devirlerede kadar çıkabilirsiniz 3 4 vitesler de 3500 e kadar çıksanız yeterlidir sonra da 5 e atıp 2700 2800 gibi devirde seyredersiniz bu hızlanma için genelleyebileceğimiz bir motor devri vites ilişkisi olabilir. Ama eğer sadece 4. viteste seyredecksiniz 2500 gibi bir devir yeterlidir bu da 65 75 arası bir hız olur araca göre değişir. yani kısacası aracı sakin kullanımda 2500-2800 devir arası iyidir benzinli bir araç için ve eğer hızlanmak istediğinizde bu devirlerde araç size istediğiniz tepkiyi de verebilir.
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Ugur A. - 30 Kasım 2010, 10:51:52
Alıntı yapılan: kazım;162545
bunu sayısal verilerle açıklar mısınız sevgili arkadaşım
 
bunun genel geçer sayısal normları var mı???
 
yani 2. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
3. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
4. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
5. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
Fabia I' de benzinli iki farklı 1.4 motor var birisi 75 HP diğeri 101 HP. 101 HP olan azamî torkunu daha yüksek devirde (4400 d/d) verdiği için, vites büyüttükten sonra aracın rahat hareket edebilmesi için asgarî 2500 d/d' da vitesi büyütmek gerekir. 75HP ise azamî torkunu daha alt devirde (3000 d/d) verir ve 2000 d/d' de bile değiştirilebilir vites. Tabii ki bu değişimleri hep düz yolda giderkenki durumu göz önüne alarak söylüyoruz. 2. viteste dik rampa çıkarken 2000 d/d oldu diye vites büyütülmez. Belki rampanın durumuna göre 1. vitese bile geçmek gerekebilir.
Diyelim ki 2. vitestesiniz ve arkanızdan ambulans, itfaiye gibi bir araç geliyor ve kenara çekilecek durum da yok. Bu durumda devir sayacının kırmızıyla belirtilen yerine kadar devri yükseltebilir ardından da bir üst vitese geçebilirsiniz.

Bu kadar aceleniz yok ama gene de hadi biraz sürat yapayım dediniz; bu durumda kırmızı 6500 d/d' de bitiyorsa oraya kadar değil de 4000-4500 belki 5000 d/d' ye kadar devir çevirterek hızlanabilirsiniz.

Kısacası; motor gücü, şanzıman oranları, o anki yol durumu ve o anki yük durumu etkiler vitesi büyütme devrini.

Alıntı yapılan: çağatay;162642
...1. viteste zaten gidilmez hareket ettirildikten sonra ikiye atılır hemen...
Dediğim gibi çok dik bir rampada kalkış yapıldıysa gidilebilir. Motor gücü, şanzıman oranları ve o andaki yolun durumu etkilidir vitesi büyütmek için.
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: lrfan - 30 Kasım 2010, 11:10:48
Fabia I'de BUD kodlu 80 bg 132 Nm torklu benzinli motor da vardı ;) Hatta BayBip dersem hatırlarsın :D
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: fenomen - 30 Kasım 2010, 11:16:44
Alıntı yapılan: hakanerdogan;162619
Roomster akar :D
 
Valla dürüst olmak gerekirse dalga geçtiğinizi düşünüyorum kızmayın bana :)
:++::++::kork1:
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Ugur A. - 30 Kasım 2010, 11:32:11
Alıntı yapılan: lrfan;162782
Fabia I'de BUD kodlu 80 bg 132 Nm torklu benzinli motor da vardı ;) Hatta BayBip dersem hatırlarsın :D
SW' lerin beygir gücü ve torka daha çok ihtiyacı var diye getirilmişti o seri ve şanzıman oranlarında da fark vardı.:wnk:
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Colt54 - 30 Kasım 2010, 13:04:09
Benim aracım Mitsubishi Colt 1.5, 109 beygir.

Araçta Getrag 6 ileri triptonik vites var. Çok sağlam bir bileşen.. Ekonomi yada performansa göre vites değişimini yapıyor ve kullanıcının sürüş stilini hafızasına alıyor..

Motor soğukken aracın 1. ve 2. vitesini uzun tutuyor.. 2800-3200dd arası geçiriyor vitesleri..

Daha sonraki 2-3-4-5 vitesleri çok daha hızlı ve genelde 2200dd'de değişiyor.. Tabii siz gaza üstruplu basıyorsanız..

80km hızda 6. vitese atıyor ve araç 80-90km hızlarda 2000-2100devirde gidiyor..

Ben ışıklarda tokat falan atarsam bazen 3. vitesle 100km hıza çıkıyor.. Anlık ve ortalama yakıt verilerine baktığımda 2000devirde vites değiştirmek ve 2200dd'de sabit kullanmak en iyi yakıt değerini veriyor..

5. vitese kadar 3000-3500 devirde değiştirirseniz şehir içi 8litrenin altını zor görürsünüz benzinde..

Vites değişimi ve ekonomi için Hakan'a da kulak vermek lazım.. Gerçi dizellerin torkunu verdiği devirler benzinliden farklıdır.. sürüş karakteristiği de farklı olabiliyor..
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: dgca - 30 Kasım 2010, 17:12:16
Elimdeki skoda octavia kullanma klavuzunda 1.vites için aracınızın boyu kadar yol aldlğınızda 2.vitese geçin diyor.
 
Buna ilaveten de ekonomik kullanım olarak 2000-2500 devir aralığında motor devrini gördüğünüzde vites artırımına gidin demiş sevgili katalog yazarları :)
 
Bu arada motor 1.6 102 hp
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Real81 - 30 Kasım 2010, 17:14:20
2.vites 60 km
3.vites 120 km
4.vites 160 km
5.vites :)
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Ugur A. - 30 Kasım 2010, 17:17:52
Alıntı yapılan: Real81;162908
2.vites 60 km
3.vites 120 km
4.vites 160 km
5.vites :)
Favorit de yapıyor onları.:hih: Ne hava atıyon.:rm:
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Real81 - 30 Kasım 2010, 17:20:33
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;162911
Favorit de yapıyor onları.:hih: Ne hava atıyon.:rm:


estağfurullah...
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: efe_38 - 30 Kasım 2010, 17:20:56
kesiciye bağlamadığınız sürece sorun olmaz kanımca :++: :++: hem yüksek devirde kullanınca milletin bakışı başka oluyor :D :D
Başlık: Cevap: ben bu işten anlamıyorum galiba
Gönderen: Birkan - 30 Kasım 2010, 17:37:17
1.2 motorla düz yolda araba 3. viteste 1500-2000 d/d ile seyrettiğim de oluyor. böyle olunca az yaktıyor. tabiki şartlara göre. 1500 d/d yla rampa çıkmak örneğin hem motora hem cebe zarar.