škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: erdemmm - 08 Kasım 2010, 23:01:58
-
arkadaşlar yeni aracımla 3.günüm doldu.aracın konforu kendi segmentindeki araçlardan çok çok önde.araç tdi motor gibi patlamalı (hızlanırken koltuğa yapıştırma) tarzında değil ,tabiri caizse yağ gibi akıp giden tarzda. tdi de test etmiştim tdi de koltuga yapısma hissi var ancak tsi de bunu hissettirmeden kayıp gidiyor araç.birsürü özellik var araçta ama henüz hiçbirini kullanamadım:) van da yasıyorum dolayısıyla aracın limitlerini pek test edememedim. rodaj dönemi diye bişey var ama pek aldırmadım açıkçası.birkaç kez düsük viteslerde 4 bin devire çıktım.
3.gün sonunda 100 km ortalama yakıt tüketimi 9.7 litre.(sürekli sehir içindeyim) düşük vites yüksek devirlerde bazen anlık yakıt 35-40 litre diyor,uyuz ediyor insanı:) gerçek yakıt değelerine 3-5 bin km hatta ilk bakımdan sonra ulaşılabilecek.
van da olanlar bilir belki yada vana yolu düsenler. aracı kedili kavsaktan dogum evine kadar 170 e çıkardım ,hızı gösteren bir araç değil.düzgün bir yol bulursam son limitlerini deneyeceğim ve sizlerle paylasacagım bunu:)
benim araç manuel 2 bin devirden sonra viteş değiştir diyo..yani 80 km hıza çıkınca 5 le gitmen gerek diyor araç sana.
2.vites 34-35 km olmadan 3 e geç diyor 40-45 bandında 4 e geç diyor 80 olmadan 5.vitese geç diyor. açıkçası uyuz oldum ben yol bilgisayarına. ona kalsa aracı boğmam gerekecek.
bu kadar erken vites yükseltmemi istemesi normal mi sizce ? yoksa benle kafa mı buluyor araç. gerçi ben düzgün bi yol bulsam canına okuyccam o yol bilgisayaırnın:)
bu yol bilgisayarına kalsa asla 3 bin devri bulamayacam.acaba rodaj dönemi diye mi yapıyor bunu?
benim bildiğim 80 i geçmeden 5.vitese atılmazdı araç ama bu bazen 60 ta at 5 e diyor.
ne dersiniz ben o yol bilgisayarına uyayım mi şimdilik? yoksa kendi bildiğimi mi yapayım?
bu arada depoyu fulledikten sonra 520 km yol gidersin diyor ama sürüş tarzına göre bu değerler değişiyor. sanırım ilk bakımına kadar yada 3-5 bin km ya kadar sabretmek lazım.arac 215 tl ye ful oldu. bakalım kaç km gidecek ilk döneminde. onu da paylaşırım burdan.
araç sürücüye çok güven veriyor,tonla destek sistemi var. ebd asr msr esp bilmem ne bilmem ne:) yere çok sağlam basıyor gerçekten,konfor,malzeme kalitesi vs ye diyecek yok.kullanırken çok keyif alınan bir araç.
benim kafamı bozan tek şey o salak yol bilgisayarı. hele kalkıslarda ve bazen vites degisimlerinde anlık yakıt tüketimi değerlerini görünce:D
-
Ekonomik sürüş için shift alert veriyor.
-
Ekonomik sürüş için shift alert veriyor.
abicim iyide 60 km de 5.vites mi olur.
atmosferik araçlarla bu tsi araçlar arasındaki fark mıdır yoksa bu?
-
Elbete ortada TSI farkı var zaten. Ama normal araçta bile çok da anormal bir şey değil 5. vites 60km/s seyir. Araç temiz gidiyorsa her devirde gidilir. Hissedilecek bir şey bu; "80 olmadan 5 olmaz" falan diye bir kural yok.
-
Elbete ortada TSI farkı var zaten. Ama normal araçta bile çok da anormal bir şey değil 5. vites 60km/s seyir. Araç temiz gidiyorsa her devirde gidilir. Hissedilecek bir şey bu; "80 olmadan 5 olmaz" falan diye bir kural yok.
:+1:
Rampa aşağı ise 40 km/s' de bile 5. vitese geçerim.
-
Elbete ortada TSI farkı var zaten. Ama normal araçta bile çok da anormal bir şey değil 5. vites 60km/s seyir. Araç temiz gidiyorsa her devirde gidilir. Hissedilecek bir şey bu; "80 olmadan 5 olmaz" falan diye bir kural yok.
+1985
ayrıca vites hıza göre değil devire göre ayarlanır.
tsi da 1 de 1500 de kalanında da 2000 2200 arası değiştirmek yeterli.1600 devir altına düşmediği her şart altında ( ekstrem yük ve rakım şartları hariç) rampalarda çeker.
bu şekilde kullanırsan dizel gibi gezersin her yeri.
-
araç 56 litre benzin aldı ilk depoda. 130 km yaptım 490 daha gider diyor bilgisayar.ilk depo için 620 km normal midir acaba? bu arada vites değişimlerini genelde yol bilgisayarının direktiflerine göre degistiriyorum:)
-
araç 56 litre benzin aldı ilk depoda. 130 km yaptım 490 daha gider diyor bilgisayar.ilk depo için 620 km normal midir acaba? bu arada vites değişimlerini genelde yol bilgisayarının direktiflerine göre degistiriyorum:)
Yakıt tüketiminiz şu an biraz fazla sanırım yeni diye fazla yükleniyorsunuz :)
Vitesleri ne kadar erken atarsanız yakıt tüketiminiz o kadar aşağı çekilir sonuçta tubo beslemeli bir araba öyle yüksek devir istemez atmosferikler gibi.
-
siz alıştıkça dahada düşer tüketim.
-
1.4 tsi classic 2010 model beyaz, 20.000kmde 32.000 tl ,fiyat sizce nasıl
sıfırrı Classic 1.4 TSI 122 HP 36.990bu aracta yol sesi nasıl?focusla (2) kıyaslarsak daha sessizmidir?
-
forddan sonra octi alan bir abimiz vardı yanlış hatırlamıyorsam izmirden o en doğrusunu söyler
-
valla 6.viteste 75 le giderken 3.1 yakıyor. 3.vites 45 le giderken anlık değer 8-9 litre oluyor. araç daha yeni oldugu için rodaj dönemi denen olaya dikkat ediyorum.
acaba araç 1.viteste en cok kac yapar 2 de kaç yapar 3-4-5 de kaç...şu 1500 km dolsa da denesem bunları. sırf onun için boyuna dolaşıyorum ki 1500 km dolsun
-
arkadaşlar arabaya alıcı çıktı. henüz 250 km yapmış durumdayım.araç kaskoyla birlikte bana 46.900 e mal oldu.14.tsi elegance.
aracı takasta kaça versem iyidir? sıfır daire ile takasa girmek istiyor arkadaş?
-
forddan sonra octi alan bir abimiz vardı yanlış hatırlamıyorsam izmirden o en doğrusunu söyler
O benim sanirim. Mondeo ile Octavia karsilastirmasi cok dogru bir bilimsel yaklasim olmaz segment farkli, ama sahsi fikrim, Octavia'nin bagajdan gelen sesler icin yalitim eksikligi haricinde Mondeo ayarinda bir araba oldugu. Focus ile karsilastirmak dogru olmaz, cunku TSI bir cok benzinli Ford motorundan ustun (araci degistirirken tekrar Ford almamamin tek sebebi), Octavia his olarak Focus'tan cok daha basarili.
Benim degerlendirmelerim, sizde yanlis bir onyargi olusturmasin, her ikisi ile de deneme surusu yapin, ondan sonra karar verin. Ancak deneme surusunde her ikisini de dizel veya her ikisini de benzinli aracla yapin ki, sizi yaniltmasin, 1.6 TDCI Ford ile 1.6 MPI Octavia'yi karsilastirirsaniz, Octavia'ya haksizlik olur, 1.6 Benzinli 100PS Ford ile 1.4 TSI Octavia'yi karsilastirirsaniz Ford'a haksizlik olur. En dogru deneme iki aracinda 1.6 dizelini denemekle olur kanaatindeyim.
Ha derseniz ki, ben dizele binmem kardesim, o zaman Ford sizin icin bir opsyon degil, cunku benzin tukettigi kadar performans veren bir motoru yok Ford'un, olsaydi ben alirdim :).
-
O benim sanirim. Mondeo ile Octavia karsilastirmasi cok dogru bir bilimsel yaklasim olmaz segment farkli, ama sahsi fikrim, Octavia'nin bagajdan gelen sesler icin yalitim eksikligi haricinde Mondeo ayarinda bir araba oldugu. Focus ile karsilastirmak dogru olmaz, cunku TSI bir cok benzinli Ford motorundan ustun (araci degistirirken tekrar Ford almamamin tek sebebi), Octavia his olarak Focus'tan cok daha basarili.
Benim degerlendirmelerim, sizde yanlis bir onyargi olusturmasin, her ikisi ile de deneme surusu yapin, ondan sonra karar verin. Ancak deneme surusunde her ikisini de dizel veya her ikisini de benzinli aracla yapin ki, sizi yaniltmasin, 1.6 TDCI Ford ile 1.6 MPI Octavia'yi karsilastirirsaniz, Octavia'ya haksizlik olur, 1.6 Benzinli 100PS Ford ile 1.4 TSI Octavia'yi karsilastirirsaniz Ford'a haksizlik olur. En dogru deneme iki aracinda 1.6 dizelini denemekle olur kanaatindeyim.
Ha derseniz ki, ben dizele binmem kardesim, o zaman Ford sizin icin bir opsyon degil, cunku benzin tukettigi kadar performans veren bir motoru yok Ford'un, olsaydi ben alirdim :).
1.6 Ti-Vct'ye çok da haksızlık yapmamak lazım.:) Elbette TSI ayarında bir performans - tüketim dengesi sunamıyor. Ama TSI'ye gene de çoğu 1.6 atmosferikten daha yakın.
-
1.6 Ti-Vct'ye çok da haksızlık yapmamak lazım.:) Elbette TSI ayarında bir performans - tüketim dengesi sunamıyor. Ama TSI'ye gene de çoğu 1.6 atmosferikten daha yakın.
Yakinlik goreceli bir sey :), 12 litre ile 8 litre birbirine yakindir, 6.5 ile 5.5 da oyle :).
Ford Mondeo'yu 1.6 Turbo benzinli, diger araclarini 1.4 Turbo benzinli satmadigi muddetce isi cok zor.
VW almamamin en onemli sebebi, bayinin kopek cekmesiydi, baktim ayni araba daha ucuz, Regal reklami geldi bir an aklima :). Izmir'de Ozdemirler acayip ilgilendi benimle, insan oldugumu hissettim resmen. Bugun Skoda hakkinda hic fikri olmayan bir abimiz 1.2 TSI motorun varligini ogrenip, Fabia hakkinda soru sordu bana, sasirdim kaldim. Skoda dogru yolda, biraz daha marka bilinirligini arttirirsa, karina kar katar diye dusunuyorum.
-
1 haftalık octaviayı aldıgım fiyata daire ile takasta sattım.
ilerde param olursa yine octavia alırım ama bu sefer dizel alabilirim yada super b :)
-
1 haftalık octaviayı aldıgım fiyata daire ile takasta sattım.
ilerde param olursa yine octavia alırım ama bu sefer dizel alabilirim yada super b :)
hayırlı olsun ne diyelim kısmetten öteye yol gitmez.:ok:
-
gerçekten ilginç,hem araçtan kar etmişsin hemde daireden,hayırlı olsun bakalım.