škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: mayham85 - 06 Ekim 2010, 19:34:23
-
http://ticariarac.vw.com.tr/fiyat_listesi/Default.aspx
-
Vay bee sonunda yenilenmiş bizim taka
-
aynı donanımlı 2,0 multijet doplo 35 kağıt fiyatlar çok pahalı ama VW arması önünde takılı olduğu için yine satarlar:)
-
o arabaya 35 bile fazla
-
caddyede 40bin fazla be abi hani şöyle 1,6 TDI ı güçlendirseler felan ama 250 nm az, kötü doplonun 1.6 sında bile 290nm tork var.
caddy daha fazlasını hak ediyor.
-
sadece motor yetmiyor işte.
leonturbo murat abi fiat (aynı zamanda toyota içinde üretim yapıyorlardı enson) için bazı parçaların üretimini yapan şirkette çalışıyor. istersen ona özelden ulaş doblo alırmısın sen diye :)
-
çok para :( 40lira hata dsg 44 diyor alması vs. 45i bulur...
bu makyaj bu araca gitmemiş,ben touran gibi birşey bekliyordum bune :D bildiğin binek aracın farını hafif ticariye koymuşlar :hanz: arkada farklılık yok biraz daha şeffaf olmuş stoplar :)
bu arada bizimkinin fiyatı baya düşecek :D bence bu araba elimizde kalacak be :++: bizde zamanında 38bin liraya almıştık şimdi 26-28bin lira babama gel şunu satak artık yeni kasa geliyor bak pimini çektiler elimizde patlayacak diyorum anlamıyor :D
-
O değil de, 1.9 TDI'ın en çok yakıştığı araç Caddy idi. 1.6 TDI'ı Caddy'ye yakıştıramadım.:bnn:
-
O değil de, 1.9 TDI'ın en çok yakıştığı araç Caddy idi. 1.6 TDI'ı Caddy'ye yakıştıramadım.:bnn:
ben bu 1.6 TDI'nın tork ve bg'ini bulamadım ama bence bg ve torku güçlendirilmiş motorsa 1.9dan iyi tutulabilir yani yakıt tasarrufu yapan bir motorsa daha iyi olur,benim şahsi düşüncem genede büyük motoru tutmaz :)
-
105 bg 250 nm 1,9 la aynı güç seviyesinde daha homojen güç bandına sahip daha az tüketen bir motor. bu caddy satar emin oln fiyatı oldukça uygun.
-
ben bu 1.6 TDI'nın tork ve bg'ini bulamadım ama bence bg ve torku güçlendirilmiş motorsa 1.9dan iyi tutulabilir yani yakıt tasarrufu yapan bir motorsa daha iyi olur,benim şahsi düşüncem genede büyük motoru tutmaz :)
Şu başlıkta grafiklerini görebilirsin:ok:
http://www.skodaturkiye.com/showthread.php?t=328&page=2
-
Ben 1.6 TDI hakkında 250 Nm Torkun yetersiz olduğu fikrine katılmıyorum. Kullanan insanlardan "eşşek gibi çekiyor" şeklinde yorumlar duydum. Bir de her şey, çok fazla tork ve güç değil bence, homojen bi tork eğrisi, alt devir verimliliği, bunların getirdiği yakıt tüketimi... Forumda bi başlıkta yazılmıştı, 1.6 TDI ayrıca dayanıklılık üzerine üretilmiş bi motor. 180 bin'de mi triger değişiyordu ne? Çok iddialı bi değer. Kaldı ki güncel turbo dizellerde en önemli handikap dayanıklılık ve masraf açma konusu... 100 binden sonra kaka diyorlar ülkemizde. Bu şartlarda 1.6 TDI yeni bi soluk getirecek gibi turbo dizel olayına.
-
kesinlikle sınıfının en başarılı ticari aracı. dsg ve 1.6 tdi olması da bence yakıt açısından daha iyi olur. makyaj bazı arabalara tam istendiği gibi oturmuyor ama caddy eminim yine ticarinin gözdesi olur. :D
-
1.6 TDI kağıt üzerinde zaten mucize makinesi. Hatta normalde benim de çok büyük bir keyifle tercih edeceğim bir motor. Ama "alt devir" dediğimiz şey her zaman 1300-2000 arası olmuyor ve grafikte görünmeyebiliyor. Örneğin 1000 devirde 1.6 TDI'ın 1.9 TDI'dan daha fazla tork üretebileceğinden emin değilim. Bazı test yorumlarında 1.6 TDI Golf'ün kalkışlarda bocalama yarattığından bahsedilmiş. Aynı durum benzer güç ve tork karakterine sahip 1.6 Multijet Linea için de geçerliydi.
Ayrıca 1.9 TDI'ın hemen her negatif özelliği Caddy'de rahatlıkla gözardı edilebilir. Ticari araç gürültülü olsa ne olur, titreşimli olsa ne olur...
-
1,6 tdi de vgt turbo yok alt devirde bocalama onla alakalı. genel olarak sabit geometrili turbo kullanılan tüm dizellerde mevcut bir durum. ancak sabit geometrili turbolar daha basit oldukları için daha ömürlüdürler vgt olanlara nispeten.
ayrıca 250 nm torku olan makineye çekmez demekte yani söylemiim şimdi :)
-
caddy ler,bir sedan kullanıcısı olarak çok sevdiğim araçlar.Ancak her sene girilen TUV muayenesi ve şu k taşıma belgeleri hikayesindeki kafa karışıklığı sanki bireysel satışları azaltır gibime geliyor.Ama ticari kullanımda kalite ve marka yönünden alternatifsizdir.2.el konusunda aracı sıfır alanlar satmaya geldiklerinde,alışık olmadıkları bir düşük fiyatı görünce bu grup araçları aldıklarına pişman oluyorlar.2.el da bu kadar düşüş beklemiyorlar mı geçi onu da anlamış değilim.yoksa ticaret erbaplarını anlamak güç biraz.
-
1,6 tdi de vgt turbo yok alt devirde bocalama onla alakalı. genel olarak sabit geometrili turbo kullanılan tüm dizellerde mevcut bir durum. ancak sabit geometrili turbolar daha basit oldukları için daha ömürlüdürler vgt olanlara nispeten.
ayrıca 250 nm torku olan makineye çekmez demekte yani söylemiim şimdi :)
o zaman 1,6 tdı 250nmlik modelinde turbo vgtsiz 320nmlik modelde turbo vgtli peki caddye niye 320likten koymuyorlar ki sonra millet doploya yöneliyor:D:hanz:
-
1,6 tdi nin tasarım mantığına ters :)
-
hazır konu caddy den açılmışken..
src belgesi hususi oto olarak gecen hafif ticarilerde almak zorunlu mu..
-
hazır konu caddy den açılmışken..
src belgesi hususi oto olarak gecen hafif ticarilerde almak zorunlu mu..
Hususi oto olarak gecenlerde gerek yok diye biliyorum.
-
105 bg 250 nm 1,9 la aynı güç seviyesinde daha homojen güç bandına sahip daha az tüketen bir motor. bu caddy satar emin oln fiyatı oldukça uygun.
Motor konusunda dediğinde haklısın kesinlikle.1.6 motor olmasına rağmen eski 1.9 TDI ile aralarında teknoloji farkı var.Mesela CR olması sebebiyle daha sessiz ve daha az yakıt tüketimi gibi.Ayrıca küçük hacim olduğu için homojenliği koruma konusundada 1.9' dan daha iyi bir motor.Performans olaraksa şüphelerim var tabiki.Ne kadar eski teknoloji olsada 1.9 motordan bahsediyoruz.Piston çapı daha geniş.Daha fazla hava giriş çıkışı vs vs gibi konularda 1.9 üstündür fakat dediğim gibi 1.6 motor yeni teknoloji bir motor ve aradaki 0,3 lt' lik açığı yeni teknolojisiyle kapatmak hiçde zor değil.Buna birde yeni şanzıman tipi ve oranları hatta DSG gibi bi faktörde girerse o zaman 1.6 hiçde yabana atılmayacak bir motor olarak karşımıza çıkıyor.Yani performans olarak arada dağlar kadar fark olacağını zannetmiyorum.Daha sessiz, daha az yakıt, homojen motor ve eşit performans değerleriyle 1.6 TDI 1.9 TDI' dan daha faydalı bir motor olacağı kanaatindeyim :ok:
-
eski 1.9 la yeni 1.6 arasında iki mekanik fark = piston boyu daha uzun dolayısı ile strok daha kısa ama çap aynı.(bu aynı blok demek) ikinci farkta 1.9lar 8v diğeri 16v.
buradan bakabilirsiniz. çap-strok oranlarına ek olarak bg -devir tork - devir / ve direkt şanzıman oranlarını görebilirsiniz.
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/1_9_TDI_77.html
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/1_6_TDI_77_DPF.html
kalan mekaniğin tamamı aynı. bana servistekilerin söylediği bu. zaten 1.6 ile 1.9 un kaput altı yerleşimine kadar herşeyi aynı.
1.6 tdi en son teknolojilerin eski 1.9 bloğuna uygulanmış hali çok güzel dayanıklı ve düşük tüketimli bir makine. hepsini geçtm eski 1.9 dan çok daha iyi bir güç ve tork bandı var. yani hacim herşey değildir. :)
-
eski 1.9 la yeni 1.6 arasında iki mekanik fark = piston boyu daha uzun dolayısı ile strok daha kısa ama çap aynı...
Burada ne demek istediğini anlayamadım.:blm::hmm::blm:
-
abi şu demek. elin alaman gavuru kalkıp sıfırdan 1.6 dizel yapmamış. elinde zaten maliyeti çok düşük olan üretim kalıplarını ellemeden eski 1.9 motoru almş mekanik olarak sadece üst kapağı değiştirmiş birde piston boyunu uzatarak strok değerinin azalmasını sağlamş.
benzer bir durumda renault 1.6 16v ile 2.0 16v arasındada vardır mesela. reno da pistonu kısaltıp kuvvetlendirip 2,0 a yükseltmiş hacimi.
-
abi şu demek. elin alaman gavuru kalkıp sıfırdan 1.6 dizel yapmamış. elinde zaten maliyeti çok düşük olan üretim kalıplarını ellemeden eski 1.9 motoru almş mekanik olarak sadece üst kapağı değiştirmiş birde piston boyunu uzatarak strok değerinin azalmasını sağlamş.
benzer bir durumda renault 1.6 16v ile 2.0 16v arasındada vardır mesela. reno da pistonu kısaltıp kuvvetlendirip 2,0 a yükseltmiş hacimi.
He pistonu uzatıp kol boyunu kısaltmış. Doğru mu anlamışım?:blm:
-
evet kısacası o :)
bu arada bugün eskişehir güçlüde iki tane duruyordu kırmızı renk vardı bir tane yeni caddy. resimlerdeine göre çok daha şık duruyor ben bile düşünebilirm ilerde :)
-
markaya verilen para. daha ucuza daha dolu yepyeni bir tasarıma sahip doblo varken buna 40bin lira vermem.
-
doblo nun o tasarımıylamı :++::++::++::++:
yeni olduğu gerçekte tasarım olduğu kısmı birazcık sıkıntı
-
yine mi sen ya :D
-
1,6 tdi de vgt turbo yok alt devirde bocalama onla alakalı. genel olarak sabit geometrili turbo kullanılan tüm dizellerde mevcut bir durum. ancak sabit geometrili turbolar daha basit oldukları için daha ömürlüdürler vgt olanlara nispeten.
ayrıca 250 nm torku olan makineye çekmez demekte yani söylemiim şimdi :)
VGT'nin konumuzla direkt alakası olmaması gerektiğini düşünüyorum. Zira VGT'nin işi alt devirlerde de yüksek tork üretebilmek. VW ise bunu VGT kullanmadan bir şekilde başarabilmiş. Ortada 1500 devirde sunulmaya başlanan bir 250 nm'lik tork var. Benim beklediğim o torkun kendini göstermesi. Kaldı ki kalkıştaki sorun 1500'ün çok altlarıyla ilgili ve ben de ona değindim zaten.:)
Motor konusunda dediğinde haklısın kesinlikle.1.6 motor olmasına rağmen eski 1.9 TDI ile aralarında teknoloji farkı var.Mesela CR olması sebebiyle daha sessiz ve daha az yakıt tüketimi gibi.Ayrıca küçük hacim olduğu için homojenliği koruma konusundada 1.9' dan daha iyi bir motor.Performans olaraksa şüphelerim var tabiki.Ne kadar eski teknoloji olsada 1.9 motordan bahsediyoruz.Piston çapı daha geniş.Daha fazla hava giriş çıkışı vs vs gibi konularda 1.9 üstündür fakat dediğim gibi 1.6 motor yeni teknoloji bir motor ve aradaki 0,3 lt' lik açığı yeni teknolojisiyle kapatmak hiçde zor değil.Buna birde yeni şanzıman tipi ve oranları hatta DSG gibi bi faktörde girerse o zaman 1.6 hiçde yabana atılmayacak bir motor olarak karşımıza çıkıyor.Yani performans olarak arada dağlar kadar fark olacağını zannetmiyorum.Daha sessiz, daha az yakıt, homojen motor ve eşit performans değerleriyle 1.6 TDI 1.9 TDI' dan daha faydalı bir motor olacağı kanaatindeyim :ok:
eski 1.9 la yeni 1.6 arasında iki mekanik fark = piston boyu daha uzun dolayısı ile strok daha kısa ama çap aynı.(bu aynı blok demek) ikinci farkta 1.9lar 8v diğeri 16v.
buradan bakabilirsiniz. çap-strok oranlarına ek olarak bg -devir tork - devir / ve direkt şanzıman oranlarını görebilirsiniz.
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/1_9_TDI_77.html
http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/1_6_TDI_77_DPF.html
kalan mekaniğin tamamı aynı. bana servistekilerin söylediği bu. zaten 1.6 ile 1.9 un kaput altı yerleşimine kadar herşeyi aynı.
1.6 tdi en son teknolojilerin eski 1.9 bloğuna uygulanmış hali çok güzel dayanıklı ve düşük tüketimli bir makine. hepsini geçtm eski 1.9 dan çok daha iyi bir güç ve tork bandı var. yani hacim herşey değildir. :)
1.6 TDI'ın 1.9 TDI'a göre ne kadar esnek bir motor olduğu zaten linkini verdiğim grafikten de görünüyor. 1500-4500 aralığından bahsetmiyorum ben.
Benim dediğim husus aracın örneğin 750-1300 devir aralığındaki karakteri. Küçücük araçlarda bile şikayet edilen bir boşluk kamyonetvari bir araçta daha da önem kazanır.
-
yanlız ticari araçların vites oranları binekler gibi değildir. düşük hızlarda rahat hareket ettirebilecek ancak fazla tükettirmeyecek şekilde ayarlanır.
mesela bizim connect şehir içi şehir dışından daha fazla km yapabiliyor.
-
o zaman 1,6 tdı 250nmlik modelinde turbo vgtsiz 320nmlik modelde turbo vgtli peki caddye niye 320likten koymuyorlar ki sonra millet doploya yöneliyor:D:hanz:
Doğan, bir noktayı atlıyoruz: Bu 1.6 TDI sıradan bir "sabit geometri turbolu motor" değil. VW nasıl başardıysa en baba VGT'li motorun zor elde ettiği değerleri elde etmiş. Ve bildiğim kadarıyla burda da gene farklı bir teknoloji söz konusu. Hatta daha emin olduğum örnek Fiat'ın 1.6 Multijet'i. 1500 devirde 290 nm tork üretiyor, ve VGT'li değil.:)
O diğer alternatife ise "westgate turbo" mu ne denildiğini hatırlıyorum sanki. Ama hiç emin olmadığım, çok zayıf bir bilgi. Keşke onu iyice bir öğrenebilsek...
Ha bu arada şimdi aklıma geldi. Bu dediğim "değişik" turbo yanılmıyorsam PSA-BMW motoru olan ve Peugeot'un 207'lerinde hizmet veren 1.6 turbo motorlardan en azından birinde mevcut. Yani orda da gene o "farklı" teknoloji kullanılmış. Sonuç olarak ise gene 1400-1600 civarı bir devirde başlayıp yardıra yardıra giden bir tork dalgası görüyoruz.:rock1:
Motor konusunda dediğinde haklısın kesinlikle.1.6 motor olmasına rağmen eski 1.9 TDI ile aralarında teknoloji farkı var.Mesela CR olması sebebiyle daha sessiz ve daha az yakıt tüketimi gibi.Ayrıca küçük hacim olduğu için homojenliği koruma konusundada 1.9' dan daha iyi bir motor.Performans olaraksa şüphelerim var tabiki.Ne kadar eski teknoloji olsada 1.9 motordan bahsediyoruz.Piston çapı daha geniş.Daha fazla hava giriş çıkışı vs vs gibi konularda 1.9 üstündür fakat dediğim gibi 1.6 motor yeni teknoloji bir motor ve aradaki 0,3 lt' lik açığı yeni teknolojisiyle kapatmak hiçde zor değil.Buna birde yeni şanzıman tipi ve oranları hatta DSG gibi bi faktörde girerse o zaman 1.6 hiçde yabana atılmayacak bir motor olarak karşımıza çıkıyor.Yani performans olarak arada dağlar kadar fark olacağını zannetmiyorum.Daha sessiz, daha az yakıt, homojen motor ve eşit performans değerleriyle 1.6 TDI 1.9 TDI' dan daha faydalı bir motor olacağı kanaatindeyim :ok:
Abi burda "hacim küçük olduğu için homojenliği korumak daha kolay" ifadesinin tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum.:)
Tam tersine, büyük hacimde homojenliği korumak daha kolay. Çünkü küçük hacimden elde edilen yüksek güçler, hacimsizlik nedeniyle çaresiz kalınan devir aralıklarıyla birleşince ortaya homojen olmayan motorlar çıkıyor.
yanlız ticari araçların vites oranları binekler gibi değildir. düşük hızlarda rahat hareket ettirebilecek ancak fazla tükettirmeyecek şekilde ayarlanır.
mesela bizim connect şehir içi şehir dışından daha fazla km yapabiliyor.
Hah işte, tüm olay orda bitecek sanırım. Zira dediğin gibi; şanzıman aracı vezir de eder, rezil de...:)
-
bugün servisteyken inceledim.en dolusu vardı. otomatik klima fonksiyonel direksiyon esp hız sabitleme tam ekran yol bilgisayarı kol dayama her şey var alette.40 bin tl beleş o araba için benim leondan dolu nerdeyse.
-
Fotoğraflardan anladığım kadarıyla dual klima var galiba.
Caddy Connectten Doblodan önce sürülebilseydi piyasaya ikiye katlardı satışlarını ama geç kaldı bu pazara girmek için.