škodaturkey.com

GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: turker - 30 Ağustos 2010, 16:34:37

Başlık: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 30 Ağustos 2010, 16:34:37
Arkadaşım için alacağımız araba mevzusu devam ediyor. Geldiğimiz noktada lpg'siz az yakan araç düşünüyoruz. Ayrıca sıfır almak ağır basıyor.

1. seçenek : 2011 model Corolla 1.33 VVT-i 99hp 128Nm (7.4lt, 5.0lt tüketim)
Tüm teknik veriler : http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen%20Corolla%20%20Katalog%20teknik%20ve%20donan%C4%B1m_tcm385-977352.pdf

Bayi fiyatı 35.900 ama 34.500'e almış bir komşusu...

2. seçenek : 1.2 TSI çıkacaksa Octavia'yı beklemek. Ya da 1.4 TSI Octi'de Aralık ayı gibi indirim olur mu, 1.2 TSI Leon da düşünülebilir.

Corolla 1.33 kullanıcıları çok memnunmuş, hem çok sessiz, çekişi de iyi diyorlar. Standart 6 ileri vites. Ama 6. vites 3000 devirde 116 km/h yapıyor. Piyasadaki satış avantajı da cabası. Servisinin de daha müşteri dostu olacağını söylüyor arkadaşım.

1.2 TSI'da da vergi avantajı ile birlikte hem performans hem de yakıt avantajı var. Ben tahmin edeceğiniz gibi bu taraftayım :D

Yorumlarınızı benimle birlikte arkadaşım da takip edecek:kyf:. Ona göre ;)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: IceMaN70 - 30 Ağustos 2010, 17:01:51
Ben 6 ileri dsg octi kullandım 1.4 tsi performansı harikaydı yakıtıda az tüketiyor ama malum Türkiye'de yaşıyoruz benzin çok pahalı olunca doğal olarak çok yakmış oluyor
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mygokhan - 30 Ağustos 2010, 17:08:29
1.33 vvti'yi incelemediğimden bişey diyemeyeceğim ama araç olarak corolla çok güzel olsada octavia derim kesinlikle..

Motorları baz almadan octavia derim.Ama 1.2 TSI motorun octavia'da çok düşük tüketim elde edeceğinden şüpheliyiim..
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: serkan35 - 30 Ağustos 2010, 17:13:03
1.2 tsi leon tek geçerim
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: IceMaN70 - 30 Ağustos 2010, 17:44:34
Bencede 1.2 boşverin daha fazla yakacaktır emin olun bana kalsa en az 1.6 tsi koyarım octiye
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 18:42:12
1,2 tsi da o tork varken bu soru sorulurmu ki :)
 
1,33 vvti güzel motor atmosferik küçük hacimli olarak düşünürsek. ama karşısında 1,8 motorların torkunu veren makine verken kaybeder. hem performasta hem yakıtta.
 
atmosferik düşük hacimli benzinli motor gitmesi için tork zaafını kapatmak için devir çevirmek zorında dolayısı ile ekonomi falan kalmaz. 5 kişi bagajla şehirler arası rampayı gördünmü adamı depresyona sokar tsi a göre. yerine göre 2 yerine göre 3 vites bile düşebilir. 3 vites aşağıda giderken ekonomi nin adı pek ortalıkta dolaşmaz :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: Birkan - 30 Ağustos 2010, 18:46:46
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: SEAHAWK - 30 Ağustos 2010, 19:05:10
Alıntı yapılan: Birkan;135711
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.

 
Atmosferiğin sunduğu güç tam kullanılmak istendiğinde ne olacağı da meçhul. 1.33 Corolla Yunus Emre'nin de belirttiği gibi çok tatlı, devir seven bir makine. Ataklığın istenen her anda 4000-6500 arası zorlanması gerektiği ise hepimizin bildiği bir gerçek. Arkadaşımın atmosferik benzinli aracını kullanırken bu güzel. 4000-6000 hakikaten maksimum gücü yaşatıyor. Ama kendim atmosferik benzinli araç kullanıyor olsam ve o araç daha sık 4000-6000 görüyor olsa o araçta yaşanabilecek sorunlar neler mesela ? Bu benim için önemli bir soru.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: kadir_ - 30 Ağustos 2010, 19:48:38
Alıntı yapılan: Birkan;135711
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.

Kaç senedir kullanıyoruz Allaha şükür sorun olmadı önemli olan bakmasını biliceksin yoksa bütün arabalar sorun çıkarır:ok:
 
2 Seçenek arasında octi derim 1.4 tsı olursa daha zevk ve rahatlık verir diye düşünüyorum 1.2 tsı da kötü değil ama basmak istersen pek tatmin etmez 120+ dan sonra
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 30 Ağustos 2010, 21:57:52
1.4 TSI ile 1.2 arasında aslında çok bi tüketim farkı olmaz ama vergide biraz fark var, biraz da alırken 2000 TL gibi bi fark olur yaklaşık. Yoksa 1.4 daha tatlı olur kesin.

Tabi Yunus Emre'nin de bir yerde dediği gibi 1.2 TSI, 1.6 MPI'dan performans  anlamında üstün bi makina, bunu da unutmamak lazım.

Bu arada Toyota'nın max tork devri 3800 d/d. Ama 2000 devirden sonra düze yakın bi grefiği varnış yani alt devirlerde de tatminkarmış.

Burada asıl mesele 1.2 TSI Octi'de ne zaman gelecek? Bugün Ata Plaza'yı aradık, çıkan bayan 1.2 TSI Octavia için gelmeyecek dedi ama inanmadım açıkçası. Yine Ata'nın Seat bölümünü de aradık, Exeo'nun şu kampanyalı reference (35500tl) modeli yokmuş, sadece Style varmış. O da 38700 tl imiş. Listede 38500 ama metalik boya ile 38700'e veriyorlar yanlış anlamadıysam. Arkadaşım Exeo'yu düşünmüyor, piyasa-satış kolaylığı açısından...

Aralık gibi 1.2 TSI Octi çıkarsa düşünebiliriz. Yoksa Corolla olacak gibi. 1.4 TSI için iyi bi indirim olursa o başka tabi...
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 22:02:47
abi seat veya skoda düşünürsen benim satın aldığım bayiden fiyat alalm :) 38700 den 37200 edüşmüşlerdi ben alırken.

birde exeo nun pazarı çok yok ama leon falan alırsa satılması max 1 hafta satamazsa bana getirsin hemen satarm :)

bu arada iki motor arasında yaklaşk 50 nm fark var bu ciddi bir fark :) dediğim gibi toyotanın bu motoru atmosferik olarak bakarsak çok güzel ama o hali bile 1,6 8v den performanslı deil ki ondan daha performanslı motor var karşısında :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: Birkan - 30 Ağustos 2010, 22:03:30
Alıntı yapılan: kadir_;135733
Kaç senedir kullanıyoruz Allaha şükür sorun olmadı önemli olan bakmasını biliceksin yoksa bütün arabalar sorun çıkarır:ok:
 
2 Seçenek arasında octi derim 1.4 tsı olursa daha zevk ve rahatlık verir diye düşünüyorum 1.2 tsı da kötü değil ama basmak istersen pek tatmin etmez 120+ dan sonra
yuvarlak konuşmanın manası yok...

tabiiki tüm araçların bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaptırırsak min. problem yaşarız.

ama aşırı beslemeli motorlar atmosferik motorlara göre daha hassastır. bu su götürmez bir gerçek.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 22:08:48
cık yanlş cevap :) geçen hafta bir kiralık mercedes benz axor tır geldi bize 2007 model. 450 bn km orjinal turbosu aksamı var makinenin :) burada her allahın günü canına okuduğumuz transitlerden birisi 400 blmem kaç binde diğeri 290 bilmem kaç binde iksiide problemsiz çalışıyor hatta birinin fırsatı olmamış 35000 km yağını değiştirememişler düşün :)

 doğru kullanım altında aşırı besleme makine atmosferik kadar yolrlmaz.zira devir çevirmek sıkıştırmak zorlamak gibi ihtiyaçlar duymazsın. bu yüzden ticari ağır vasıtaların hafif ticarilerin büyük kısmı aşırı beslemedir. verimlilik ve ömür artısı sebebi ile.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: Birkan - 30 Ağustos 2010, 22:21:00
abi ağır vasıtadan niye örnek verdin ki.

şanzımanları aktarma organları motor hacimleri otomobillere göre çok farklı.

sen de doğru kullanım diyorsun. işte tüm düzgün kullanım şartlarını bir kenara bırakalım.

iki otomobil olsun. biri aşırı besleme-küçük hacim; diğeri atmosferik-büyük hacim. ikisi de güç olarak birbirine yakın olsunlar.

iki arabayı da 10 bin km boyunca sürekli sıkıştırarak kullanalım. hangisinde motor aşınması daha fazla olacaktır? :) turbonun intercoolerın ömrü belirlidir zaten. bir süre sonra arızalanacak ve yenilenmesi gerekecektir. bu illa turbo olmaz, hortumu yırtılır vb. gibi. atmosferikte böyle parçalar yok.. bu başlı başına bir olay zaten.

ben sadece atmosferiğin bu avantajından bahsediyorum. diğer veriler ortada. yakıt-güç-tork oranlarında aşırı beslemeler açık ara önde.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 22:29:56
sana bir soru kaç tane 150 bg 2,0 atmosferik motorda forged mahle piston var? yada özel döküm çelik blok? bu dediklerim 1,8T 20v motorlarda var. onları geçtm benim 1i4 tsi da bile bu yukardakiler var.

motor aşırı besleme ise aksamıda ona göredir. dolayısı ile en fazla turboyu yakarsn ki oda sarf malzemesi sayılır üreticiler tarafından motoru bitiren bir aksam değil. turbosu biten arabanın motoru bozulmuş sayılmaz. nasılki baskı balatanı yakarsn gider değişirsin turbonda bozulur gider değişirsin. yada 300 tlye gider sanayide revize ettirir binmeye devam edersn

bu turbo antipatisini bırakn artk gelecekte atmosferik motor kalmıcak. nasılki atamosferik dizel kalmadıysa atmosferik benzinlide kalmıcak tarihi eser sayılacak.

bu arada o yukarda saydığım ağır vastıanın işini atmo mtorla yapmayı dene görelim neler oluyor nereleri eline alıyorsun.

konu motor ömrü ise atmo motorlar aşırı beslemeye yanaşamaz. daha dandik malzeme kullanıldığı için :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: kadir_ - 30 Ağustos 2010, 22:50:50
Alıntı yapılan: Birkan;135771
yuvarlak konuşmanın manası yok...
 
tabiiki tüm araçların bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaptırırsak min. problem yaşarız.
 
ama aşırı beslemeli motorlar atmosferik motorlara göre daha hassastır. bu su götürmez bir gerçek.

Yuvarlak konusmuyorum zaten her şey ortada açık ve net sonuçta turbo motoları sınırda kullanmıyorusun yanılmıyorsam stock olarak 0,5 var veriyor aynı turboya 1.2 bar basıp ta 30-35 hp fazlasını alıp sorunsuzca kullananda çok var 198 bin oldu araba turbo ne kaçırıyo ede motorda yağ eksiltme var sadece aldıktan kısa bir süre sonra turboda üretim hatası olduğundan kaçırıyordu değiştirdiler o günden beri kimse açıp bakım bile yapmadı. .
 
Aynı motoru kullanan toledosu olan bir abimiz şu an 260 binlerde o da aynı durumda yani turboyla alakası yok bu işin. .
 
He 50-60 binde turboyu eline alanlarda çok onlar doğru düzgün bakıma sokmaz kalın yağ kullanırlar turbo mefta olur zaten intercooler kolay kolay arıza vermez direk salyangozda olur arızalar o da balansı bozulur ıslık çalmaya başlar takur tukur eder . .
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 22:52:12
o turbon bitmiş ölmüş diyerek değişim yapıyorlar ya onların %90 ı ucuz sensör arızaları ve sağlam turbolar sanayidekiler kazıklıyor insanları
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: kadir_ - 30 Ağustos 2010, 22:55:12
Alıntı yapılan: mayham85;135788
o turbon bitmiş ölmüş diyerek değişim yapıyorlar ya onların %90 ı ucuz sensör arızaları ve sağlam turbolar sanayidekiler kazıklıyor insanları

Birde turbo değiştirenlerin çin turbo taktıklarınıda unutmamak lazım . . .
 
VW KKK markası kullanıyor dizellerdede Garret olması lazım ikiside çok çok kaliteli markalar :ok:
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 31 Ağustos 2010, 12:18:35
Son mesajlardan TSI mı çıkıyor yani?
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 31 Ağustos 2010, 12:19:19
Alıntı yapılan: mayham85;135769
abi seat veya skoda düşünürsen benim satın aldığım bayiden fiyat alalm :) 38700 den 37200 edüşmüşlerdi ben alırken.

birde exeo nun pazarı çok yok ama leon falan alırsa satılması max 1 hafta satamazsa bana getirsin hemen satarm :)

bu arada iki motor arasında yaklaşk 50 nm fark var bu ciddi bir fark :) dediğim gibi toyotanın bu motoru atmosferik olarak bakarsak çok güzel ama o hali bile 1,6 8v den performanslı deil ki ondan daha performanslı motor var karşısında :)

Ciddi indirim yapmışlar... TSI'da karar kılarsak sana geliyoruz :ok:
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 31 Ağustos 2010, 13:56:02
hayırlısı abi :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 31 Ağustos 2010, 18:20:53
Leonu inceledim, sıfırı fiyat/fayda olarak rakipsiz görünüyor. Style donanım geyet dolu, deri direksiyon simidi de çok kaliteli gerçekten. Arkadaşım alınmasın ama (babasına ait) Avensis'in direksiyon derisi pek kaliteli değil. Ayakkabıdan anlarım :D

1.2 TSI'ı 35 lira desek, style donanım ile şunları alıyorsunuz:

(http://img101.imageshack.us/img101/9932/seatc.gif)

arabam.com'un testinde de bu makyajlı kasasını baya övmüşler:

http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=582&baslik=LEON%201.4%20TSI%20-Temmuz%202009 (http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=582&baslik=LEON%201.4%20TSI%20-Temmuz%202009)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 31 Ağustos 2010, 22:03:39
abi ben 37200 e aldım bu arabayı aldığımda renoda fordda falan en boşunu veriyorlardı bu paraya leonda eksik bulduğum şeyler illaki var ama fiyatına göre harika bir araçtır. herkese öneriirim.

ayrıca orada çizgi olanların alayı ve daha fazlası opsiyon olarak alınabiliyor.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: SEAHAWK - 01 Eylül 2010, 06:14:13
Alıntı yapılan: Birkan;135778
abi ağır vasıtadan niye örnek verdin ki.
 
şanzımanları aktarma organları motor hacimleri otomobillere göre çok farklı.
 
sen de doğru kullanım diyorsun. işte tüm düzgün kullanım şartlarını bir kenara bırakalım.
 
iki otomobil olsun. biri aşırı besleme-küçük hacim; diğeri atmosferik-büyük hacim. ikisi de güç olarak birbirine yakın olsunlar.
 
iki arabayı da 10 bin km boyunca sürekli sıkıştırarak kullanalım. hangisinde motor aşınması daha fazla olacaktır? :) turbonun intercoolerın ömrü belirlidir zaten. bir süre sonra arızalanacak ve yenilenmesi gerekecektir. bu illa turbo olmaz, hortumu yırtılır vb. gibi. atmosferikte böyle parçalar yok.. bu başlı başına bir olay zaten.
 
ben sadece atmosferiğin bu avantajından bahsediyorum. diğer veriler ortada. yakıt-güç-tork oranlarında aşırı beslemeler açık ara önde.

 
Koyu kısmı ben de sordum işte daha önce.:) Dizel motoru sıkıştırırsan motorun çevireceği devir belli. Benim motor 4300'ün üstünü görmez en sıkışık kullanımda bile. Ama örneğin bir benzinli motordan performans almak için onu "sıkıştırdığın" zaman devir saati 4000-6500 arasında gezecek. Bu kesin olarak daha zararlı demiyorum; onu bilmem mümkün değil. Ama bizi düşünmeye sevk etmesi için soruyorum; hangi motor daha çok aşınır ? Aşınan parça sadece, varsa, turbo mudur ?
 
 
 
 
Alıntı yapılan: kadir_;135793
VW KKK markası kullanıyor dizellerdede Garret olması lazım ikiside çok çok kaliteli markalar :ok:

Dayanağım yok; ama Mehmet Gazihan'ın KKK yerine Garret turboyu önerdiğini, 105'lik 1.9 TDI'ların bu değişim sonrasında turbo bakımından daha dayanıklı hale geldiğini söylediğini hatırlıyorum. :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: Ugur A. - 01 Eylül 2010, 10:37:06
Alıntı yapılan: SEAHAWK;136093
Koyu kısmı ben de sordum işte daha önce.:) Dizel motoru sıkıştırırsan motorun çevireceği devir belli. Benim motor 4300'ün üstünü görmez en sıkışık kullanımda bile. Ama örneğin bir benzinli motordan performans almak için onu "sıkıştırdığın" zaman devir saati 4000-6500 arasında gezecek. Bu kesin olarak daha zararlı demiyorum; onu bilmem mümkün değil. Ama bizi düşünmeye sevk etmesi için soruyorum; hangi motor daha çok aşınır ? Aşınan parça sadece, varsa, turbo mudur ?...
Her ikisinin de bakımı, yağı suyu eksiksiz yapılırsa, dizel daha fazla hizmet eder zira dizel motorlar benzinliye göre daha ağırdır yani daha dayanıklı bir alaşım veya döküm kullanılır. Ben böyle düşünüyorum.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 14:22:38
Arkadaşım 1.33 Corolla'da karar kıldı gibi, hatta bu cuma alabilirlermiş. Octi TSI'da da gönlü var ama indirim olursa.

Sizce Aralık ayında Corolla olsun Skoda olsun, ne civarda indirim olur? Tecrübesi olanlar aktarırsa seviniriz. Beklediğime değerse beklerim diyor. Yoksa hemen alacak.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mygokhan - 01 Eylül 2010, 14:34:02
Çok ciddi bir indirim olacağını düşünmüyorum.Satışları iyi gidiyormuş...Tabi sadece benim görüşüm bu..:)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: dgn - 01 Eylül 2010, 14:39:25
aralıkta pek indirim olmuyor genelde ağustosta elindeki eski modelleri satmak için indirim yapıyorlar.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: kadir_ - 01 Eylül 2010, 14:47:16
Alıntı yapılan: turker;136169
Arkadaşım 1.33 Corolla'da karar kıldı gibi, hatta bu cuma alabilirlermiş. Octi TSI'da da gönlü var ama indirim olursa.
 
Sizce Aralık ayında Corolla olsun Skoda olsun, ne civarda indirim olur? Tecrübesi olanlar aktarırsa seviniriz. Beklediğime değerse beklerim diyor. Yoksa hemen alacak.

Şu an bile pazarlıkla 1500 tl altına verebiliyorlar satışları iyi olan bayiler arabaları yüceden 10 lu paket olarak alıyormuş bu sayede yüce onlara özel indirim yapıyormuş bundan dolayıda fiyatlarda ciddi oynamalar oluyor :ok:
 
Mesela biz sorduğumuzda ellerinde 1.4 tsı elegance vardı 43500 e kadar düştüler metalik renk dahil:ok:
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 17:24:04
Alıntı yapılan: kadir_;136176
Şu an bile pazarlıkla 1500 tl altına verebiliyorlar satışları iyi olan bayiler arabaları yüceden 10 lu paket olarak alıyormuş bu sayede yüce onlara özel indirim yapıyormuş bundan dolayıda fiyatlarda ciddi oynamalar oluyor :ok:
 
Mesela biz sorduğumuzda ellerinde 1.4 tsı elegance vardı 43500 e kadar düştüler metalik renk dahil:ok:

46500 tl Elegance, metalik dahil...

43500'e inebiliyorlarsa zorlanabilecek 3 seçenek görüyorum:

Classic TDI 39900 tl
Ambiante TSI 39900 tl
Classic TSI 36990 tl.

Classic'in donanım seviyesine bi bakayım, bi kaç sene önce yol bilgisayarı bile yoktu...


(http://img825.imageshack.us/img825/6665/octi.gif)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mygokhan - 01 Eylül 2010, 17:51:01
Alıntı yapılan: turker;136227
46500 tl Elegance, metalik dahil...

43500'e inebiliyorlarsa zorlanabilecek 3 seçenek görüyorum:

Classic TDI 39900 tl
Ambiante TSI 39900 tl
Classic TSI 36990 tl.

Classic'in donanım seviyesine bi bakayım, bi kaç sene önce yol bilgisayarı bile yoktu...



Yol bilgisayarı yine yok classic'te..
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 17:51:33
Alıntı yapılan: mygokhan;136230
Yol bilgisayarı yine yok classic'te..
Cidden yokmuş...

Octavia donanım tablosu:

(http://farm4.static.flickr.com/3297/3539679934_dfbb513cd9_o.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2278/3539678546_2f03dfab04_o.jpg)

Sayın isikayhan'a teşekkürler.


Classic'de Yol bilgisayarı yok. 4HY, ön arka disk frenler, klimatik klima, 2 cam otomatiği, aynalar ısıtmalı ve otomatik, ABS+MSR+ASR+EBV+HBA+MBA standart.

Ambiante'de +3000 tl vererek aşağıdakiler alıyorsunuz:

ön yolcu HY iptali
iç gözlem sensörlü alarm sistemi
ön kapı panellerinde güvenlik uyarı lambaları
arkada ekstra 4 hoparlör
otomatik arka camlar
arka cam sileceği
yol bilgisayarı
torpido aydınlatması
arka okuma lambaları
arka kül tablası
asimetrik katlanabilen arka koltuklar(1/3 ve 2/3)
bagajda eşya muhafaza bölümü
alaşım jant
renkli cam
arka paçalıklar
gövde rengi dikiz aynaları ve aynalar
krom kaplama iç kapı kolları
farklı iç döşeme
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mygokhan - 01 Eylül 2010, 17:55:04
Hocam izninle bu son yazdıklarını ve alıntıları octavia kısmına sabitliyorum.Octavia almak isteyenlere yol gösterecektir.Donanım tablosu işe yarar yani. :ok:
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 18:06:31
Alıntı yapılan: mygokhan;136233
Hocam izninle bu son yazdıklarını ve alıntıları octavia kısmına sabitliyorum.Octavia almak isteyenlere yol gösterecektir.Donanım tablosu işe yarar yani. :ok:

Evet iyi olacak,

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=970

İlgilenenler için de bu linkte kataloğun tamamı var (isikayhan tarafından koyulmuş)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 18:08:12
Bu da diğer farklar (Classic vs Ambiante)

"Dekoratif çıtalar, radyo, navigasyon ve klima çerçeveleri, küllük kapağı ve vites çerçevesi" Ambiante'ye özgü.
Ayrıca çift renk iç döşeme ve kumaşlar da Ambiante'ye özgü...

Ben şahsen 3000 TL veririm tüm bu farklar için...

(http://farm4.static.flickr.com/3134/3538873207_95012f6069_o.jpg)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: Birkan - 01 Eylül 2010, 18:13:10
classic çok boş duruyor. baz donanım insanın bu kadar gözüne de sokulmaz ki...
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 01 Eylül 2010, 18:30:29
Alıntı yapılan: Birkan;136241
classic çok boş duruyor. baz donanım insanın bu kadar gözüne de sokulmaz ki...

Evet insan en azından bi yol bilgisayarı koyar dimi...

Corolla 1.33 Comfort'a bakacak olursak, 35900 TL liste fiyatı (34500'e almış komşu)

ABS+EBD, Brake Assist, 4HY, Yolcu HT devre dışı bırakma, analog klima, Yol Bilgisayarı, USB, Deri direksiyon simidi ve vites topuzu, 4 cam otomatik, 60:40 yatırılabilen arka koltuk, düz arka zemin, kapaklı jantlar (alaşım değil yani), Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar, Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar ve tamponlar var.

Yani yaklaşık ambiante ayarında kağıt üzerinde. Tabi ben ambiante'ye değişmem o başka. Octavia'nın bir de hiç azımsanmayacak bi motor avantajı var...

Bu şartlarda ben alacak olsam 1.4 TSI Ambiante+Pazarlık yoluna giderim.

Fazla indirim olmazsa ikinci el 1.4 TSI ambiante ya da Elegance bakarım...
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 02 Eylül 2010, 18:01:49
Skoda bayilerini arıyorum ama telefonda fiyat vermiyorlar.

Halbuki Toyota Dumankaya corollayı (35900) 35'e bırakırım dedi...

Skoda'lar prensip olarak vermiyorlar. Bir tanesi uzaktan aradığım için verdi, onu da deşifre etmeyim. Zaten yapılan indirim antrasit gri bir 1.4 TSI ambiante için (liste fiyatı 40950) 40400 TL yani 550 TL gibi...

Aynı yerden, 1.6 TDI classic için pazarlık yaptım. 1.6 TDI'larda indirim yapamayacaklarını söylediler. TSI ve TDI octavialar ciddi talep görüyormuş. Aranan model-renk-motor zor bulunuyormuş.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 03 Eylül 2010, 14:38:47
Görüşmemizin 1 gün sonrasında bir Skoda bayisinden iyi bir fiyat geldi,

1.4 TSI ambiante metalik renk liste fiyatı 40950,
39000 tl'ye bıraktılar.

Düşünüyoruz.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mygokhan - 03 Eylül 2010, 16:11:36
Alıntı yapılan: turker;136709
Görüşmemizin 1 gün sonrasında bir Skoda bayisinden iyi bir fiyat geldi,

1.4 TSI ambiante metalik renk liste fiyatı 40950,
39000 tl'ye bıraktılar.

Düşünüyoruz.

Gelişmeler an ve an forumda :D
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 03 Eylül 2010, 19:44:07
kaçırmasınlar zıplasınlar :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 04 Eylül 2010, 00:16:00
Düşünme durumları...

Gerçekten iyi indirim geldi, bu kadar beklemiyordum. Top arkadaşta.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 04 Eylül 2010, 00:21:13
bayi istanbulda anadolu yakasındaki bir bayimi
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mertozbek - 04 Eylül 2010, 03:00:08
biz alırken de tanıdık olmasına rağmen classic 1.6 tdi dsg şanzumanda çok fazla indirim alamamıstık.
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: mayham85 - 04 Eylül 2010, 18:11:56
ilker abi kabaca araştırma yaptım şuan elde kalan style 1,4 tsi 2010 modelleri 36500 e falan veriorlarmış. benim arabanın aynısı onlar :)
Başlık: Cevap: 1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?
Gönderen: turker - 06 Eylül 2010, 13:35:33
Alıntı yapılan: mayham85;136957
ilker abi kabaca araştırma yaptım şuan elde kalan style 1,4 tsi 2010 modelleri 36500 e falan veriorlarmış. benim arabanın aynısı onlar :)

Sağolasın, ben topu arkadaşa attım bakalım ne diyecek.

Bayi konusunda tahminin doğru, Anadolu :)