škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 12:13:52

Başlık: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 12:13:52
arkadaşlar bugün farkettim düz yolda 5.viteste 3000 devirde 80km/s hızla gidiyorum hiç normal değil dimi? bi kaç yere göz gezdirdim distribütör yada avans ayarı gibi şeyler deniliyor? bunlara mı baktırmak gerekir? ve ne işe yarıyo bu parçalar bi bilgim yok :D

aracı geçen hafta bi arkadaş kullanmıştı ve şunu söyledi: "senin araba boşa bağırıyo ama gitmiyo" bende şaşırdım ama hakkaten doğru söylüyomuş ben sürekli kullandğmdan alışmışım bu duruma..

yardımlarınızı bekliyorum :D

zaten rot balans aşırı derecede bozuk olduğu için 90'ın üzerine çıkamıyorum o kilometrelerde kaç devir gösterir bilmiyorum :(
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: serkan35 - 31 Mayıs 2010, 12:22:01
sebepler arasında debraj kaçırıyor olabilir denemesi kolay araç yolda giderkerken düşük devirde bir vites seç ve gaza sonuna kadar bas araç gitmiyor fakat devir yükselirse debrajdandır
 
subap ayarları bozuksa aracı çalıştır kaputu aç motor rolantide çalışırken şık şık diye bir ses geliyorsa subapları ayarlatmak için bir ustaya gidecen (kesinlikle motor sıcakken ayarlatma)
 
araçta lpg varsa gaz ayarı kısık olabilir diyecem ama o zamanda belli bir devirden sonra hızlanma yavaşlar senin sorunun bu değil sanırım
 
aklıma ilk gelenler bunlar bunları bir kendi dene sonra duruma göre usta arayışına gireriz
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: serkan35 - 31 Mayıs 2010, 12:23:20
aracın kaç devir göstereceği şanzuman aralıklara bağlıdır mesela megane 5 vitese 2800 devir 90 bmw 316 2500 devir 90 520 2000 devir 90
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mayham85 - 31 Mayıs 2010, 12:39:59
Alıntı yapılan: serkan35;109865
aracın kaç devir göstereceği şanzuman aralıklara bağlıdır mesela megane 5 vitese 2800 devir 90 bmw 316 2500 devir 90 520 2000 devir 90
+1985. eğer aynı devirde gitmesi gereken hızda değilse problem vardır. şanzıman mekaniği her zaman aynı hızda aynı devirde gitmesini sağlar. eğer bu durumda sıkıntı varsa baskı balatası bitmiş yada bitmek üzeredir. bitmek üzere ise erken değişimi öneririrm snra volanla beraber çok baş ağırtabilir.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 31 Mayıs 2010, 13:22:58
Alıntı yapılan: mertcankar;109859
..."senin araba boşa bağırıyo ama gitmiyo"...
%98,7 ihtimalle debriyaj ancak Favorit' in motorunda ayarsızlık, bakımsızlık gibi bir durum varsa, devir 2000 bile olsa, motor bağırıyor gibi geliyor kulağa. Yani patırtısı fazla olur bakım-ayar eksikliğinde.:wnk:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 15:30:58
heh debriyaj dediniz şunu söyliyim bide :D araba gider iken 1.vitese atamıyorum gitmiyo vites.. vites küçülteceğim zamana mesela 4-3-2 iniyo ama 1e atamıyorum.. araba dururken 1e atabiliyorum sadece.. bu baskı balatadan mıdır?
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: hakanerdogan - 31 Mayıs 2010, 15:37:51
Aynen baskı balata :heyo: :heyo:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: serkan35 - 31 Mayıs 2010, 15:40:24
zaten normal bir araçta araç hareket halindeyken 1 vitese girmez çok zorlarsan ciyakkk sesi ile birlikte girer ki bunu hiç tavsiye etmem
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 16:06:56
evet zorla attığımda da zaten gırr gırrrr diye ses yapıyo debriyaja basılı tutmama rağmen..
tamam arkadaşlar sorun anlaşıldı çok teşekkürler herkese.. peki tamamen bitik olup olmadığını nası anlarım beni 2hafta daha idare etmesi lazım :( malum final dönemindeyim arabasız kalmıyım. yolda molda bırakırsa fena olur :D
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: serkan35 - 31 Mayıs 2010, 17:12:12
daha öncede değidiğim gibi devir saati 2000 lerde iken birden gaz pedalının dibine kadar bas eğer devir saati yükselip araç hızlanmıyorsa yolun sonuna gelmişsin demektir yok eğer araç devir saatiyle aynı oranda hızlanıyorsa sorun debrajda değildir
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 31 Mayıs 2010, 17:17:23
Alıntı yapılan: mertcankar;109961
evet zorla attığımda da zaten gırr gırrrr diye ses yapıyo debriyaja basılı tutmama rağmen..
tamam arkadaşlar sorun anlaşıldı çok teşekkürler herkese.. peki tamamen bitik olup olmadığını nası anlarım beni 2hafta daha idare etmesi lazım :( malum final dönemindeyim arabasız kalmıyım. yolda molda bırakırsa fena olur :D
El frenini iyice çek, 5. vitese tak, normal kalkıştan biraz daha fazla gaz vererek yerinden kaldırmaya çalış. Balata kaçırmıyorsa, stop eder, kaçırıyorsa zaten o şekilde debriyajı tamamen bırakınca bile motor stop etmiyor. Yalnız kendine fazla güvenmiyorsan deneme zira balata sağlam ise onu da orada yeme.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 17:59:01
he aklıma gelmişken bişey daha söyliyim sabahları ben garajdan (rampa) geri geri çıkıyorum bazen.. motor soğukken çıkmakta zorlanıyor bende zorlayınca 1 saniye fln kayış sesi gibi bi ses geliyo
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 18:00:34
Alıntı yapılan: serkan35;109989
daha öncede değidiğim gibi devir saati 2000 lerde iken birden gaz pedalının dibine kadar bas eğer devir saati yükselip araç hızlanmıyorsa yolun sonuna gelmişsin demektir yok eğer araç devir saatiyle aynı oranda hızlanıyorsa sorun debrajda değildir


onu çok yapıyorum sollarken fln orantılı şekilde artıyor hız ve devir..
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 31 Mayıs 2010, 18:09:18
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;109996
El frenini iyice çek, 5. vitese tak, normal kalkıştan biraz daha fazla gaz vererek yerinden kaldırmaya çalış. Balata kaçırmıyorsa, stop eder, kaçırıyorsa zaten o şekilde debriyajı tamamen bırakınca bile motor stop etmiyor. Yalnız kendine fazla güvenmiyorsan deneme zira balata sağlam ise onu da orada yeme.


ozaman bunu denemek istemiyorum :D serkan abinin dediği kafamı karıştırdı şimdi.. araba normal giderken gazı köklediğimde devir ve hız orantılı artıyo.. ama dediğim gibi 5.viteste 3000 devirde 80-85le gidiyorum.. ben 100le 110la gitsem 4000-4500 devire vurmam gerekecek ki bu yakıtı uçurur resmen.. bi sorun var ama kesinlikle baskı balatanın kaçırdığından mıdır (çok az bile olsa)

ve arabayı en çok 4.viteste kullanmam benim dikkatimi çekti genelde 60-70le kullanırım.. 3.vites az geliyo bu hız için yani normal değil
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: hiko - 31 Mayıs 2010, 20:22:43
Alıntı yapılan: mertcankar;110020
he aklıma gelmişken bişey daha söyliyim sabahları ben garajdan (rampa) geri geri çıkıyorum bazen.. motor soğukken çıkmakta zorlanıyor bende zorlayınca 1 saniye fln kayış sesi gibi bi ses geliyo

Mert,
 geri vitesle rampa çıkmak baskı balatanın en büyük düşmanıdır...
neden mi*
çünkü debriyacı tam bırakamadan yarım debraj kullanmak durumundasın sen onu farketmesende öğledir. yavaş yavaş çıkmak için refleks olarak o şekilde kullanırız, öbür türlü tam bıraktığın zaman araba fırlar gider ,,, bir de soğuk motor , ,,,
güvenilir bir ustaya göster derim...
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: guven///m - 31 Mayıs 2010, 20:45:21
baskı balatana baktır
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Crzyboy - 01 Haziran 2010, 02:39:37
Hareket halindeyken 1.vitese geçmemesinin balatayla alakası olmayabilir,benim favoritte aynı şekilde durmak üzereyken 1.vitese gecirebiliyorum sadece,balatam eski ikende böyleydi değiştirdim gecen yıl yine aynı.Abilerim daha iyi bilir tabi :)
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 01 Haziran 2010, 08:38:14
Alıntı yapılan: mertcankar;110020
he aklıma gelmişken bişey daha söyliyim  sabahları ben garajdan (rampa) geri geri çıkıyorum bazen.. motor  soğukken çıkmakta zorlanıyor bende zorlayınca 1 saniye fln kayış sesi  gibi bi ses geliyo
Kesin balata kaçırıyor. Ben de bir aralar  rampa bir yere geri geri park etmek zorunda kalıyordum, çabucak  bitirmiştim balatayı.
Alıntı yapılan: mertcankar;110026
...5.viteste 3000 devirde 80-85le gidiyorum...
Balata kaçırıyor.5. vitesle 80-85 km/s hızda gidebilmek için 2000-2100 d/d yetiyor Favorit' e.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: serkan35 - 01 Haziran 2010, 09:41:10
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;110222
Kesin balata kaçırıyor. Ben de bir aralar rampa bir yere geri geri park etmek zorunda kalıyordum, çabucak bitirmiştim balatayı.
 
Balata kaçırıyor.5. vitesle 80-85 km/s hızda gidebilmek için 2000-2100 d/d yetiyor Favorit' e.

 
iyide uğur abi baskıdan olsa gazı kökleyince aracın deviri yükselip araç hızlanmadan aynı hızda seyreder bence baskı balatadan değil öyle olsa sollamalarda falan deniyorum diyor araç sollamada bile yerine yığılır bence baskıda balatada sağlam
 
acaba lastik ölçüleri orjinalmi herhangi bir değişiklik varmı lastiklerde??
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 01 Haziran 2010, 10:11:52
Alıntı yapılan: serkan35;110239
iyide uğur abi baskıdan olsa gazı kökleyince aracın deviri yükselip araç hızlanmadan aynı hızda seyreder bence baskı balatadan değil öyle olsa sollamalarda falan deniyorum diyor araç sollamada bile yerine yığılır bence baskıda balatada sağlam
 
acaba lastik ölçüleri orjinalmi herhangi bir değişiklik varmı lastiklerde??
Bence ilk olarak aracın bu halini kullandığı için normal geliyor.:wnk: Ben kaçırdığı iddiasındayım. Üstelik de geri geri rampa çıkıyorum diyor ki başıma geldi oradan biliyorum.
Tabii ki uzman değilim başka şey de olabilir. İyi bir usta bakmalı ve denemeli.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 01 Haziran 2010, 18:03:19
Alıntı yapılan: serkan35;110239
iyide uğur abi baskıdan olsa gazı kökleyince aracın deviri yükselip araç hızlanmadan aynı hızda seyreder bence baskı balatadan değil öyle olsa sollamalarda falan deniyorum diyor araç sollamada bile yerine yığılır bence baskıda balatada sağlam
 
acaba lastik ölçüleri orjinalmi herhangi bir değişiklik varmı lastiklerde??


orjinal
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 01 Haziran 2010, 18:05:07
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;110256
Bence ilk olarak aracın bu halini kullandığı için normal geliyor.:wnk: Ben kaçırdığı iddiasındayım. Üstelik de geri geri rampa çıkıyorum diyor ki başıma geldi oradan biliyorum.
Tabii ki uzman değilim başka şey de olabilir. İyi bir usta bakmalı ve denemeli.


1.viteste çıktığım yokuşu geri geri çıkamıyorum araba bas bas bağırıyo yine çıkmıyo. Uğur abi de tecrübe etmiş aynısını..

sorun %99.9 baskı balata kaçırıyor.. kaçsın bakalım onu yakalarsam :D neyse herkese çok teşekkürler arkadaşlar :D
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: alwaysloser - 01 Haziran 2010, 20:03:40
walla 115 tl orjinal set aldım şimdi mutluyum yakıtta düştü
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 02 Haziran 2010, 00:24:24
dün bi otoparça satan siteye baktım MA-PA 75 tl yazıyodu :s ki zaten Türk malı olduğundan MA-PA alacağım
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 02 Haziran 2010, 08:35:41
Alıntı yapılan: mertcankar;110648
dün bi otoparça satan siteye baktım MA-PA 75 tl yazıyodu :s ki zaten Türk malı olduğundan MA-PA alacağım
MA-PA' lara dikkat etmek gerek. Eski baskıları piyasadan toplayıp üzerine balata çakıp sıfır diye sattılar. Bildiğin, güvendiğin yerden almakta fayda var.:wnk:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 02 Haziran 2010, 18:32:33
valla uğur abi 3 aylık skoda sahibiyim ve henüz 1 kez parça satın aldım.. yine oraya gideceğim gitmeden arar sorarım ma-pa var mı diye.. diğer markalara güvenmiyorum orjinalliği belli olmuyomuş ki güvensem bile türk malı varken yabancı almayı kendime yakıştıramam :)
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 03 Haziran 2010, 09:14:11
Alıntı yapılan: mertcankar;110957
valla uğur abi 3 aylık skoda sahibiyim ve henüz 1 kez parça satın aldım.. yine oraya gideceğim gitmeden arar sorarım ma-pa var mı diye.. diğer markalara güvenmiyorum orjinalliği belli olmuyomuş ki güvensem bile türk malı varken yabancı almayı kendime yakıştıramam :)
Ma-Pa' yı yabana atma, gerçekten güzel ancak işte sahtekârlar nedeniyle o da mimlendi maalesef.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 04 Haziran 2010, 10:27:23
az önce arabayı ustaya bıraktım ameliyat başlamıştır :D komple motor bakımı yapacak bujiler subaplar cart curt baskı balata değişcek otomatik jikleye bi el atacak.. akşama hazır olur dedi bakalım bebeğin yeni hali nası olcak :D :D

baskı balata ma-pa yoktu orijinal sachs aldım 110 dedi 90a indirdim umarım iyidir hakkında pek iyi şeyler duymamıştım mecbur aldım
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 10:43:01
Alıntı yapılan: mertcankar;111529
az önce arabayı ustaya bıraktım ameliyat başlamıştır :D komple motor bakımı yapacak bujiler subaplar cart curt baskı balata değişcek otomatik jikleye bi el atacak..
İnşaallah ne yaptığını biliyordur. Yoksa otomatik jiklenin ayarlarını bir kaçırırsa yandı gülüm keten helva.
Alıntı yapılan: mertcankar;111529
...baskı balata ma-pa yoktu orijinal sachs aldım 110 dedi 90a indirdim umarım iyidir hakkında pek iyi şeyler duymamıştım mecbur aldım
Sachs iyi markadır, tabii ki Bulgar malı olanlardan değilse.:wnk:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 04 Haziran 2010, 12:53:09
uğur abi benim otomatik jikle daha ne kadar kötü olabilir? sabahları arabayı çalıştırıyorum 1dk boyunca gaz veriyorum motor az ısınsın diye ondan sonra devir yarıma geliyo o şekilde de tabi doğru düzgün çalışmıyo sürekli aracı viteste kullanmak zorunda oluyorum boşa atınca fren sistemi doğru düzgün çalışmıyo... motor ısınınca herşey normal.. motorun ısınması 3 km fln sürüyo son 1aydır pek sorun olmuyor havalar ısındı ama aracı şubatta almıştım ozamanlar tam bir işkenceydi kırmızı ışığa gelince fln araba sürekli stop ediyodu sende yaşadın bu sorunu biliyorum :D diğer forumdaki yazılarını okudum bayağı kötü bi ustaya denk gelmişsin batırmış fln.. uyarın için teşekkür ederim ama yapamayacaksa yapamam fln derdi demekki tecrübesi varki tamam dedi.. genelde eski tür arabalar üzerine uzmanlaşmış bi usta zaten murat-serçe-şahin-doğan türü araçlarla uğraşıyo kapıda hep o tür araçlar var
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 13:18:32
Alıntı yapılan: mertcankar;111609
...yapamayacaksa yapamam fln derdi demekki tecrübesi varki tamam dedi..
Maalesef Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün jiklesinin ayarını bilen usta yok gibi. Hemen hepsinin tek bildiği zembereğin gerginliğini ayarlamak. O nedenle dedim.
Alıntı yapılan: mertcankar;111609
genelde eski tür arabalar üzerine uzmanlaşmış bi usta zaten murat-serçe-şahin-doğan türü araçlarla uğraşıyo kapıda hep o tür araçlar var
Bunların jiklelerinin ayarıyla, Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün ayarları kesinlikle bambaşka şeyler.

İnşaallah yapabilir de sıkıntı yaşamazsın.

Favorit bölümünde yazdığım başlığı okudun değil mi? Göbeğim çatlamıştı yerine getirene kadar.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 16:21:09
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111616
Maalesef Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün jiklesinin ayarını bilen usta yok gibi. Hemen hepsinin tek bildiği zembereğin gerginliğini ayarlamak. O nedenle dedim.

Bunların jiklelerinin ayarıyla, Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün ayarları kesinlikle bambaşka şeyler.

İnşaallah yapabilir de sıkıntı yaşamazsın.

Favorit bölümünde yazdığım başlığı okudun değil mi? Göbeğim çatlamıştı yerine getirene kadar.


Favorit'in ayarını herkes yapamıyor, kesinlikle :ok:
Favorit üzerinde ter dökmüş olması gerekiyor, göründüğünden çok daha hassas ve dikkat istiyor, öyle al eline tornavide çevir sık gevşetle olmuyor :hanz: hele birde ayarları bozarsa küfür lügatınıza küfür ekliyorsunuz. Aslında en güzeli kendin yapman, çok çok güvendiğin bildiğin biri yoksa. Oturacan bir gününü ayıracaksın, yap ayarı bas gaza yap ayarı bas gaza, ne zamanki tad vermeye başlıyor orada bırakacan :hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 16:43:19
Alıntı yapılan: FF;111724
...Aslında en güzeli kendin yapman, çok çok güvendiğin bildiğin biri yoksa. Oturacan bir gününü ayıracaksın, yap ayarı bas gaza yap ayarı bas gaza, ne zamanki tad vermeye başlıyor orada bırakacan :hanz:
Öyle değil işte; zira motor çok azıcık bile ısınsa jikle sıkıntı çıkartmıyor. Tamamen soğuk olması gerekiyor ki o sıkıntıyı görebilesin. Bir gün servisin içine koyup ertesi sabah soğuğunda marşa basıp olayı dinletmişliğim bile vardır.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 16:48:06
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111738
Öyle değil işte; zira motor çok azıcık bile ısınsa jikle sıkıntı çıkartmıyor. Tamamen soğuk olması gerekiyor ki o sıkıntıyı görebilesin. Bir gün servisin içine koyup ertesi sabah soğuğunda marşa basıp olayı dinletmişliğim bile vardır.


Bende tersini söylemedim zaten :hanz:
Ben hele senin motoru hiç anlamadım valla :hanz: özel serimi üretip verdiler ne yaptılar :hanz: bana bırak bir arada cıncıklim onu ben bir :hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 16:54:18
Alıntı yapılan: FF;111740
Bende tersini söylemedim zaten :hanz:
Ben hele senin motoru hiç anlamadım valla :hanz: özel serimi üretip verdiler ne yaptılar :hanz: bana bırak bir arada cıncıklim onu ben bir :hanz::hanz::hanz:
Ya de ki sabah zorla, ıkına sıkına çalıştırdın, ısındı yürüdün gittin 5-6 km. kadar bir yolu ve park ettin. Öğlen tekrar marşa bastığında o sıkıntı hiç olmuyordu. Öyle beş-on dakika bekleyerek falan halledilmiyordu.

Jikle devreye girdiğinde karbüratöre giren havayı azaltıp motorun zengin karışımla çalışmasını, dolayısıyla da yüksek rölanti devrini sağlayan jikle kelebeği olması gerekenden çok daha fazla kapanıyordu. Hiç hava gelmeyince de boğulup pot pot pot etmeye başlıyordu. Elimle o kelebeği biraz aralayınca çalışma normale döndü ve biraz ısındıktan sonra kapatıp az biraz soğumasını bekleyip tekrar jikleye geçirince daha fazla açıklık bıraktığı için yapmıyordu o sıkıntıyı. Tam kapanınca ayarlayıp biraz açıklık bıraktırdık da ondan sonra rahat ettim. Potlayarak çalışırken acayip de bir sarsıntı yapıyordu. Onun yüzünden her sene eksantrik zinciri değiştiriyodum yahu!
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 17:05:15
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111745
Ya de ki sabah zorla, ıkına sıkına çalıştırdın, ısındı yürüdün gittin 5-6 km. kadar bir yolu ve park ettin. Öğlen tekrar marşa bastığında o sıkıntı hiç olmuyordu. Öyle beş-on dakika bekleyerek falan halledilmiyordu.

Jikle devreye girdiğinde karbüratöre giren havayı azaltıp motorun zengin karışımla çalışmasını, dolayısıyla da yüksek rölanti devrini sağlayan jikle kelebeği olması gerekenden çok daha fazla kapanıyordu. Hiç hava gelmeyince de boğulup pot pot pot etmeye başlıyordu. Elimle o kelebeği biraz aralayınca çalışma normale döndü ve biraz ısındıktan sonra kapatıp az biraz soğumasını bekleyip tekrar jikleye geçirince daha fazla açıklık bıraktığı için yapmıyordu o sıkıntıyı. Tam kapanınca ayarlayıp biraz açıklık bıraktırdık da ondan sonra rahat ettim. Potlayarak çalışırken acayip de bir sarsıntı yapıyordu. Onun yüzünden her sene eksantrik zinciri değiştiriyodum yahu!


Biliyorum evet senin sıkıntıyı. Senin bu jikle sorunun efsane olmuş konularımızdan biridir zaten :hanz: kaç sene oldu unuttum artık :hanz:
Servisteykende bakmıştık hatta biraz, o açık bırakmayı falanda konuşmuştuk. Bu kadar bu derece sorun yapmaması gerekiyordu. Ben defalarca oynardım o ayarlarla, illaki bir seferinde ayar bulurdu kendini sonra çıtır çıtır kullanırdım -ki hiç fazla sıkıntım hatta neredeyse hiç olmadı desem yeridir. Benim yaptığım hastalıktan dolayıydı birazda :hanz: aman ne ki ayar tam tadında olsun, o çalışma sesi milim değişmesin, saat gibi çıt çıt çalışsın diye.
Her sene eksantrik zinciri mi :hanz::hanz::hanz: abooo :hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 17:08:16
Alıntı yapılan: FF;111748
...Her sene eksantrik zinciri mi :hanz::hanz::hanz: abooo :hanz:
Sarsıntıyı bir görsen, sanki nümayişin ortasında kalmışsın da, nümayişçiler arabayı sallıyorlar. Aynen öyleydi.:rm::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 17:12:10
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111753
Sarsıntıyı bir görsen, sanki nümayişin ortasında kalmışsın da, nümayişçiler arabayı sallıyorlar. Aynen öyleydi.:rm::hanz:


Kopartır bile :hanz:
Kayış olsa zaten kopartmıştın sanırım defalarca :hanz:
La aklımıza gelseydi keşke, ben arabayı satmadan önce benim sistemle seninkini değiştirirdik :hanz:, özel yarış ve gazlama ayarına alınmış mis gibi sistem vardı üzerinde :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 17:13:25
Alıntı yapılan: FF;111755
Kopartır bile :hanz:
Kayış olsa zaten kopartmıştın sanırım defalarca :hanz:
La aklımıza gelseydi keşke, ben arabayı satmadan önce benim sistemle seninkini değiştirirdik :hanz:, özel yarış ve gazlama ayarına alınmış mis gibi sistem vardı üzerinde :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
O zamanlar forumda yeniydim.
Hatta Favorit' in teknik resmini göndermiştim de "arabayı satıyoz, anca mı gönderiyorsun" diye fırça atmıştın bana.:hih:
:kiki: Ulan ne günlerdi be!:rm::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 17:19:56
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111756
O zamanlar forumda yeniydim.
Hatta Favorit' in teknik resmini göndermiştim de "arabayı satıyoz, anca mı gönderiyorsun" diye fırça atmıştın bana.:hih:
:kiki: Ulan ne günlerdi be!:rm::hanz:


Heea hatırladım:rm:
Benim gene bir rahatsızlığım tutmuştu, bir yerleri kurcalıyordumda lazım olmuştu bir zımbırtı, sen bulup birşeyler yollamıştın ama üzerinden 5 ay mı 6 ay mı ne geçmişti :rm: Fabia'ya geçmiştim be, sende resim yolluyordun anca :rm::rm::rm:

Estafurullah, fırça değildir o, sevgi gösterisidir Uğurum haşmetlim :rm::rm::rm::rm:
Ben seninle uğraşmazsam bir daha sabaha kadar uyuyamıyorum:rm::rm::rm::rm::rm::rm:

Sen ne diyorsun, neler neler yapmıştık :hanz::hanz: ne günlerdi harbiden :hanz: yazışmalarımız orhun yazıtı gibiydi, giriş gelişme ve sonuçtan oluşuyordu resmen :hanz::hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 04 Haziran 2010, 17:27:55
Alıntı yapılan: FF;111760
...ne günlerdi harbiden :hanz: yazışmalarımız orhun yazıtı gibiydi, giriş gelişme ve sonuçtan oluşuyordu resmen :hanz::hanz::hanz::hanz:
Ne girişi, gelişmesi, sonucu yahu!:rm: Fasikül fasikül yazıyorduk. Teknik konularla alakalı olanları adam akıllı okumaya vakit olmuyordu da yazıcıdan çıktı alıp otobüste okuyordum.:hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 17:42:01
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111763
Ne girişi, gelişmesi, sonucu yahu!:rm: Fasikül fasikül yazıyorduk. Teknik konularla alakalı olanları adam akıllı okumaya vakit olmuyordu da yazıcıdan çıktı alıp otobüste okuyordum.:hanz:


:hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Bizim o yazdıklarımızı internette gördüm kaç defa biliyor musun :hanz:
Kopyalamışlar direk :hanz:
Harbiden yahu, keşke kitapçık haline getirseydik, neler yazıp çizerdik :hanz: ben peyintte kasardım şurdan burdan şunu geçir,sık, sök v.s diye :hanz:
Çok yazdık yahu çok, feciydi durumumuz :hanz::hanz:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 04 Haziran 2010, 19:59:11
büyüksünüz :D

bu arada aldım aracı, ilk izlenimlerim:
baskı balatanın değişimi süper oldu valla bastımmı gidiyo.. motor bakımından mıdır nedir bilmiyorum motoru sesi %60 azaldı! :D debriyaj bilyesi mi ne o yamulmuş o da baskı balatayı aşındırmıştı o da değişti vites eskiden sallanırdı artık sallanmıyor vites değiştirirken cuk diye oturuyo ve sabit duruyo..

otomatik jikleye gelince evet olmuş ama biraz fazla olmuş :D
aracı teslim aldığımda motor soğuktu (2 saatlik fln) aracı çalıştırdım devir tam 2deydi.. evet biraz fazla ama düşük olmasından çok daha iyidir diye düşünüyorum ayrıca rolatinin ısınma esnasında yüksek olmasına kötü diyemedim (benim düşüncem). Yakıt açısından düşünürsek fazla yakar ama motorun ısınma süresini azaltır.. Bu artı ve eksi birbirini amorti eder diye tahmin ediyorum.. Motor ısındığında yani hararet göstergesi tam o çizgiye geldiğinde ise rolanti devri tam 1de..

Otomatik jikle için düşünceleriniz alayım arkadaşlar? ısınma süresinde illaki rolanti devri tam 1de mi olmalı sizce? yoksa tekrar bi elden geçsin mi?

zaten elden geçsin deseniz bile ben 1-2 ay o kaputu açtırmıycam :D doya doya sorunsuz kullanmak istiyorum favoritimiiiii :D
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 04 Haziran 2010, 23:57:08
Arabayı çalıştırdın, otomatik jikleye girdi ve devir yaklaşık 2000 civarı ve sonra motorun ideal çalışma sıcaklığına gelmesiyle (hararet ibreside 90 derece civarlarında o sırada) normal 900-1000 devir civarına geliyor değil mi? Bu şekildeyse normal herşey, olması gerektiği gibi, artık havalar sıcak, hem otomatik jiklede fazla kalmaz hemde motor ideal çalışma sıcaklığına çabuk yükselir zaten. Çok nadir kendi çıkmayabilir jikleden, gaza bas çek hemen iner devir, yani inmesi gerekir en azından. Hatta yeri gelir bazen jikleye bile girmeyebilir (hava sıcaklığından dolayı), şayet girmedi ama hafif titreşimli çalışabilir o zamanda zaten iki-üç gaza basarsın o kendini toparlar.
Jiklede devir yüksek olur zaten, önemli olan normal devrine inmesi sağlıklı şekilde.
Güle güle kullan herşeyini, umarım sorunsuzca kullanırsın. Favorit bakımlı olduğunda çok zevkli bir arabadır :):ok:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 05 Haziran 2010, 10:47:54
Alıntı yapılan: FF;111926
Arabayı çalıştırdın, otomatik jikleye girdi ve devir yaklaşık 2000 civarı ve sonra motorun ideal çalışma sıcaklığına gelmesiyle (hararet ibreside 90 derece civarlarında o sırada) normal 900-1000 devir civarına geliyor değil mi? Bu şekildeyse normal herşey, olması gerektiği gibi, artık havalar sıcak, hem otomatik jiklede fazla kalmaz hemde motor ideal çalışma sıcaklığına çabuk yükselir zaten. Çok nadir kendi çıkmayabilir jikleden, gaza bas çek hemen iner devir, yani inmesi gerekir en azından. Hatta yeri gelir bazen jikleye bile girmeyebilir (hava sıcaklığından dolayı), şayet girmedi ama hafif titreşimli çalışabilir o zamanda zaten iki-üç gaza basarsın o kendini toparlar.
Jiklede devir yüksek olur zaten, önemli olan normal devrine inmesi sağlıklı şekilde.Güle güle kullan herşeyini, umarım sorunsuzca kullanırsın. Favorit bakımlı olduğunda çok zevkli bir arabadır :):ok:

teşekkürler baki abi ben jikle çalışma esnasında devirin yüksek olduğunu bilmiyordum..  :)  yani herşey normal

şu anda benden rahatı yok valla aracımda tek sorun kalmadı Allah nazardan saklasın.. artık tek derdim finaller :D:D

favoritin rahatlığını hiç bir arabada bulamadım favoriti favorit kullanan bilir. 2005 doblo, 2001 astra, 1996 spring, 1998 vectra(uzay) kullandım ama yemin ederim en rahat ettiğim araç favorit. bu araba bana sorun çıkartmadığı sürece asla satmam.. belki ilerde yeni araba alırım ama yine satmam :p
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: FF - 05 Haziran 2010, 18:34:44
Rica ederim Mert'ciğim ne demek :ok::)
Jikle senin yerine gaza basıyor, o nedenle jikle devri rölanti devrinden yüksek olur, amaç zaten o'dur. Daha sonra kendi veya senin gaza basmandan dolayı çıkar devreden.
Rahattır rahattır, Favorit'i çok arıyorum, yeri çok başkadır bende. Zaman zaman sattığım için pişmanlık bile duyarım. Çok uzun yol yaptım onunla, en zevkli uzun yollarımı yaptığım araçlardan biridir. Ah birde kliması olsa fizan'a giderim :hanz:
Güle güle kullan takrar:ok:
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 07 Haziran 2010, 11:27:31
Güle güle kullan tekrardan.
Yaz mevsiminde olmamızı düşünerek, jikle devrinin 2000 d/d' de olması biraz abartı. Benim jikleyi o sığırcık bozmadan önce sıcak günlerde 1200 d/d, soğuk günlerde 1500 d/d, karlı buzlu günlerde 2000 d/d' de çalışıyordu zira jiklesi dört kademelidir ve zembereğin büzülmesine göre kademelerde takılıp görevini yapar. Ama bana kalırsa da fazla kurcalatma çok da büyük zararı olmaz. Marşa bas, 15-20 saniye olduğunda yerde kal, sonrasında yürü git zaten normal koşullarda 90 °C' ye gelmeden jikle kapatır. Ha aşağıdaki çizgiye gelince kapatıyor demişsin. Hararet göstergesi çizgisinin en altıysa sıkıntı yok ama alttaki kutucuğu geçip de kapanıyorsa devreden çıkmıyor demektir.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 07 Haziran 2010, 13:12:36
yeşille işaretlediğim yerde devir 1000 d/d
çizgi tam düz konuma geldiğinde (yatayla 0 derecelik açı :D) 800 d/d civarında

(http://img143.imageshack.us/img143/4599/1cz3k.jpg)
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 07 Haziran 2010, 13:55:37
Alıntı yapılan: mertcankar;112779
yeşille işaretlediğim yerde devir 1000 d/d
çizgi tam düz konuma geldiğinde (yatayla 0 derecelik açı :D) 800 d/d civarında

(http://img143.imageshack.us/img143/4599/1cz3k.jpg)
Jikle burada mı kapanıyor? Düz beyazın başında benim termostat açıyor  yahu! Bu kadar uzun süre çalışırsa jikle, yakıt tüketiminin büyük bölümünden jikle sorumlu olacak kanımca.
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 07 Haziran 2010, 15:35:37
:S bizim bu favoritleri ben çözemedim zaten.. şimdi 90 derece sıcaklık ibre nerdeyken oluyor?
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: mertcankar - 07 Haziran 2010, 15:37:17
uğur abi sen hangi şehirdesin ya gelip sana bırakcam arabayı valla :D
Başlık: Cevap: arabam olması gerekenden yavaş..
Gönderen: Ugur A. - 07 Haziran 2010, 16:30:55
Alıntı yapılan: mertcankar;112909
uğur abi sen hangi şehirdesin ya gelip sana bırakcam arabayı valla :D
Konstantinapolis de diyorlar İstanbul da.:D

Tam yataya varmak üzereyken fan açılıyor bende ama yatay olarak görünüyor. Ben pimpirik olduğum için aşırı dikkatli bakıyorum da fark ediyorum.