škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: SEAHAWK - 17 Mayıs 2010, 21:02:56

Başlık: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 17 Mayıs 2010, 21:02:56
Egzoz çıkış sayısı sadece görsellik ile mi ilgilidir ? Yoksa işlevsel bir fark da mevcut mu ?
 
Daha fazla egzoz gazı üreten araçların artan egzoz çıkış ihtiyaçları daha büyük tek egzoz çıkışı ile karşılansa ne olur ?
 
 
=================
 
Gelelim bu temel soruları aklıma getiren olaya ve asıl soruya,
 
1.4 TDI'lar normalde çift çıkışlı ekzoz sistemine sahip. Ama 3-4 gün önce bizim Cordoba'nın aynısını, 1.4 TDI idi, gayet de tek egzoz çıkışı ile gördüm. Bu fark neden kaynaklanıyor olabilir ? Ya tek çıkış olmasının çift çıkış olmasından işlevsel bir farkı yok, ya da ortada bir sorun var, ha ?
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: kadir_ - 17 Mayıs 2010, 21:09:15
Ekistradan bir soruda benden eksoz çıkışları bazılarında düz bazılarında aşağı bakıyor bunun sebebi nedir?
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: hakanerdogan - 17 Mayıs 2010, 21:10:02
Valla sağlı sollu ayrı ayrı susturuculu falan oluyorlar onlar hem tek çıkış yetmediğinden hemde genelde "V" makineler oldukları için doğasından manifolddan çift geliyor.

Birde olayın ses boyutu ile görsellik boyutu var.

Ama 1.4 TDI için susturucu arkası çıkış çift namlu olmuş tek olmuş pek fark olacağını sanmam bence olanı takmışlardır...
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 17 Mayıs 2010, 21:13:58
Alıntı yapılan: kadir_;104862
Ekistradan bir soruda benden eksoz çıkışları bazılarında düz bazılarında aşağı bakıyor bunun sebebi nedir?

Tasarım ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Bütünlüğü yakalamak ile ilgili yani. Kimisi büküp gizliyor, kimisi açıkça düz tutup tasarım unsuru olarak kullanıyor.
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;104863
Valla sağlı sollu ayrı ayrı susturuculu falan oluyorlar onlar hem tek çıkış yetmediğinden hemde genelde "V" makineler oldukları için doğasından manifolddan çift geliyor.
 
Birde olayın ses boyutu ile görsellik boyutu var.
 
Ama 1.4 TDI için susturucu arkası çıkış çift namlu olmuş tek olmuş pek fark olacağını sanmam bence olanı takmışlardır...

 
Ben de "olanı taktıklarını" düşünecem; ama gerek yok ise neden bütün 1.4 TDI'lara çift çıkış taktıklar ? Tek çıkış mantıken daha düşük maliyetli değil midir ?
 
Gerçi aklıma 1.6 MPI ve 1.9 TDI'ların çift çıkışlar geliyor. Bunların çıkışları ile bizimkiler aynı ise ortak parça kullanımı ile çift çıkış daha mantıklı olabilir.
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: hakanerdogan - 17 Mayıs 2010, 21:18:11
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104864
Gerçi aklıma 1.6 MPI ve 1.9 TDI'ların çift çıkışlar geliyor. Bunların çıkışları ile bizimkiler aynı ise ortak parça kullanımı ile çift çıkış daha mantıklı olabilir.


Aynı değil sanırsam.


Elzem bi fark olduğunu ben sanmıyorum :)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: efe_38 - 17 Mayıs 2010, 21:27:27
bazıları görsellik açısından koyuyor bizim araç 1.9 tdi kocaman bir susturucu ve hemen dibinden çıkan çift çıkış egzoz var tahminimce çıkış yetmediğinden çifttir.
 
V motorlu araçlarda daha çok jiplerde ayrı ayrı 2 susturucu ve bazılarında toplam 4 bazılarında büyük 2 çıkış olur,hem motor sesini iyi vermesi hemde motoruyn zorlanmaması içindir.
 
misal golf gti,rs gibi üst sınıf güçlü makinaların hem çift çıkış egzozu olur ve son susturucumu öyle birşey diyorlar motor sesini öyle bir veriyorki insanın tüylerini diken diken ediyor :ok:
 
birde dizellerde çift çıkış çoğunlukta çünkü dizellerde duman atma benzine göre çok fazla araç boğulmasın diye,bu kanımda şundan geliyor:
 
bizim minibüsün üstünde bilmem kaç yıllık egzoz vardı 2 parmak genişliğinde ve gaza köklediğin zaman araba boğuluyordu yani resmen egzoz dumanı atamıyordu sonra sanayiye gittik ve ta motorun dibinden 4 parmak genişliğinde egzoz ve büyük susturucu takıldı mis gibi oldu :)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: dgn - 17 Mayıs 2010, 21:33:42
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: Can - 17 Mayıs 2010, 21:35:17
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:

Görsellikten sanırım,başka bir numarası yok...
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: mayham85 - 17 Mayıs 2010, 22:28:45
vw lerde çift çıkış egzoz genellkle kazandan çıkıştan sonra oluyor. aslnda sonradan takılan egzoz uçları bile cüzzi derecede ses değiştirebiliyor. benim leonda da toledodada çift çıkış var. hatta bizim passat tsi motor onda tek çıkış ama leondaki çift. bu sayede az da olsa daha spor bir ses ve daha hoş bir görüntü elde zedilebiliyor. bazende tek olduğu zaman egzoz ucu çok büyük olmak zorunda kalıyor oda çok kaba durabiliyor.

ama motor sesini değiştmek için en verimli yol ise manifold ve hava filtresi boğaz kelebeği arası özel akustik aparatlar. bizim toledonun motoru passat ve golfteki ile aynı ancak komple manifold ve bazı aksamlardaki farklardan dolayı harika bir motor sesi var.
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: hakanerdogan - 17 Mayıs 2010, 23:34:33
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:


Manifolddan tektir, ortadan ayrılıyordur, görsellik ses falan amaç....

V makine ho-lo efekti vermez ;)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: efe_38 - 18 Mayıs 2010, 16:55:46
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:

zaten çoğu araçta susturucudan sonra 2 çıkış oluyor ama spor araçlarda yani tuzlu arabalarda çift susturucu oluyor hem sesi güzel veriyor hem hoş bir görüntü oluşuyor hemde motor rahatlıyor...
 
şimdi tek susturucudan 2 ayrı köşeye çıkış vermek zordur ve tam olarak çıkan gazın dağılımı olmaz ve istenilen ses gelmeyebilir onun için çift susturucu iyi ses verir bazıları ise bu ses olayını abartır :) misal porsche nin çoğu araçlarında çift susturucu ve her susturucu başına çift çıkış koyarlar oda bastığı zaman motor sesini insanın taa ciğerinde hissettirir :hanz::hanz:
 
veya şu toureglerde tek susturucu vardır ama kocaman :) yani aracın genişliği kadar yani 40cmye 80 cm falan akıllara zarar bir susturucu var sonrada 2 köşeden büyük tek çıkış egzoz var oda ayrı bir mesele :D
 
bu iş karışık yaw :D :D ama en büyük amaç sestir...
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: FF - 19 Mayıs 2010, 00:30:27
Günümüz için V motor olmuş l motor olmuş fark yaratmıyor artık. Honda S2000'de alt tarafı 4 silindir 2.0 motor ama direk çift çıkışa sahip. Ağız önemli değil zaten istersem 4 tane ağız olsun, manifold'dan çıkış ve kazan büyüklüğü önemli olan. E53 kasa X5'lerin aynı motor olmasına rağmen kimisinde çifter çifter çıkış var kimisinde de kapakla kapalı tampondaki yeri tampon altı gizli tek çıkışı var, donanım paketiyle de ilgili bu tabi sanırım. Değişkeni olan konu ama bazıları tamamen görsel, hiçbir işlevselliği bulunmuyor.
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: AhmetH - 19 Mayıs 2010, 00:43:09
esas önemli olan dava  backpressure  denen  kavram.

gerisi bunun amacıyla şekillendiriliyor. uzunluğu bile
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: Bimmer - 22 Mayıs 2010, 19:18:51
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.
İyi düşünülmüş önemli bir ayrıntı olmasına karşın, tozlu zemin otoparklarda falan yerdeki bütün tozu havaya kaldırarak beni sinir eder bu tip çıkışlar
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 22 Mayıs 2010, 20:36:35
Alıntı yapılan: Bimmer;106731
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.

 
Öyle bir zorunluluk yok sanırım.:) Dizel olmayan pek çok gizli egzoz uçlu araç biliyorum. Örneğin pek çok Renault modelinde durum bu şekilde. Dizel-benzin ayrımı yapılmaksızın aşağıya bakan gizli eksozlar kullanılmış. (benim iyi bildiğim model Clio idi)
 
Ha; duman için de dizel şart değil tabii. Belirttiğiniz faydalarından ötürü her motor tipinde uygulanması uygun görülmüş olabilir.
 
Yere bakan egzoz çıkışının yarattığı o helikopter etkisi ise polisajseverleri kızdırsa da görsel efek hoşuma gidiyor.:D Helikopter kalkışı gibi.:rock1:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: hakanerdogan - 22 Mayıs 2010, 21:27:26
Aha sana helikopter sesi :D (Teoman-Sevgi anlaşmak değildiri duyma, bu videoda niyeyse sesi güzel almış, goçum benim 427 CID '67 Mustang :++: egzostum yere eğiktir, titizlere duyrulur!!!!! :lol: öte dursunlar :p)

http://www.dailymotion.com/video/xa4i32_fabia-pushing-the-lines-1-4-tdi-80_auto
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: efe_38 - 23 Mayıs 2010, 12:22:38
Alıntı yapılan: Bimmer;106731
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.
İyi düşünülmüş önemli bir ayrıntı olmasına karşın, tozlu zemin otoparklarda falan yerdeki bütün tozu havaya kaldırarak beni sinir eder bu tip çıkışlar
 bizimkide öyle :bnn::bnn: bastığımda millet arkamdan sövüyomudur aceba :++::++:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: kadir_ - 23 Mayıs 2010, 13:44:03
Alıntı yapılan: Bimmer;106731
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.
İyi düşünülmüş önemli bir ayrıntı olmasına karşın, tozlu zemin otoparklarda falan yerdeki bütün tozu havaya kaldırarak beni sinir eder bu tip çıkışlar

Bizim octide yere bakıyor ama dizel değil gene MPI motorlarda öyle onlarda yere bakıyor :)
 
Ama bişey farkettim MPI ların çıkışları daha ince kazanları daha silindirik ve ufak sanırım hacme göre büyütüyorlar:ok:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: FF - 24 Mayıs 2010, 18:22:34
Alıntı yapılan: kadir_;106879
Bizim octide yere bakıyor ama dizel değil gene MPI motorlarda öyle onlarda yere bakıyor :)
 
Ama bişey farkettim MPI ların çıkışları daha ince kazanları daha silindirik ve ufak sanırım hacme göre büyütüyorlar:ok:


Evet aynen :ok: Fabia'da da var aynı fark :):ok: güce görede değişiyor.
Bizde 75 HP'lik ile 101 HP'lik kazanları ve ağız çıkışı farklı :)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 25 Mayıs 2010, 22:07:09
Alıntı yapılan: hakanerdogan;106763
Aha sana helikopter sesi :D (Teoman-Sevgi anlaşmak değildiri duyma, bu videoda niyeyse sesi güzel almış, goçum benim 427 CID '67 Mustang :++: egzostum yere eğiktir, titizlere duyrulur!!!!! :lol: öte dursunlar :p)
 
http://www.dailymotion.com/video/xa4i32_fabia-pushing-the-lines-1-4-tdi-80_auto

 
Helikopter sesi için kasisleri 2. vites ile geçip rpm'yi 750'ye indirmek gerekli aslında.:hanz: Senin vidyodaki yardıran hali daha çok şöyle güçlüsünden bir pervaneli uçağa benziyor.:lol:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: hakanerdogan - 26 Mayıs 2010, 22:46:22
O zaman bunu verelim :D


http://www.dailymotion.com/video/xd5bjh_tdi-goes-uphill-without-throttle_auto
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 26 Mayıs 2010, 22:48:38
Alıntı yapılan: hakanerdogan;108145
O zaman bunu verelim :D
 
 
http://www.dailymotion.com/video/xd5bjh_tdi-goes-uphill-without-throttle_auto

 
 
:++::++::++::++:
 
Ahahah, öldüm yahu.:++: Hayretler içinde izledim.:hanz:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: ahmetg - 20 Haziran 2010, 13:46:10
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:

düşük hacimden yüksek güç alındığı için motoru rahatlatmak adına çift susturucu var. (tek susturucudan çift çıkış değil.)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: dgn - 20 Haziran 2010, 21:48:00
Alıntı yapılan: ahmetg;117800
düşük hacimden yüksek güç alındığı için motoru rahatlatmak adına çift susturucu var. (tek susturucudan çift çıkış değil.)


Teşekkürler
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: mygokhan - 21 Haziran 2010, 18:26:17
Bizim 1.2 'de bile yere bakıyor :) Gerçi VW grup tampon içine doğru gizlediği için son susturucuyu mecburen ucunu aşağıya kıvırıyor.Ama Ford Focus gibi arkadan tüm bağırsaklarını göstermeyi seven otomobillerde ise dümdüz çıksa ne olur, hiç bişey olmaz tampona is bile gelmez mesafe var çünkü.... :)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: Ugur A. - 22 Haziran 2010, 09:03:34
Alıntı yapılan: mygokhan;118159
Bizim 1.2 'de bile yere bakıyor :) Gerçi VW grup tampon içine doğru gizlediği için son susturucuyu mecburen ucunu aşağıya kıvırıyor.Ama Ford Focus gibi arkadan tüm bağırsaklarını göstermeyi seven otomobillerde ise dümdüz çıksa ne olur, hiç bişey olmaz tampona is bile gelmez mesafe var çünkü.... :)
Lûtfen bok atmayalım Gökhan Bey!:hih: O süspansiyon sende olsa daha nerelerini gösterirdin acaba?:huh:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: mygokhan - 26 Haziran 2010, 11:23:32
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;118304
Lûtfen bok atmayalım Gökhan Bey!:hih: O süspansiyon sende olsa daha nerelerini gösterirdin acaba?:huh:

Birazda koç grubunun ve kendi basın yayın organlarını kullanarak çok abartıp reklam yaptığını düşünüyorum.Elbetteki yol tutuş iyidir..Hakeza Mazda3 'de de yol tutuş aynı oranda veya yakın..Ama hiç bir şekilde piyasada mazda 3 şöyle böyle yol tutuyor diye haber duymadım..
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: mayham85 - 26 Haziran 2010, 12:49:59
bağımsız süspansiyon ve aynı yol tutuş leondada golftede octide de var ama onlar etekleirnin altlarını göstermiyorlar :)
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: Ugur A. - 28 Haziran 2010, 10:00:56
Alıntı yapılan: mayham85;119578
bağımsız süspansiyon ve aynı yol tutuş leondada golftede octide de var ama onlar etekleirnin altlarını göstermiyorlar :)
Octavia' nınki görünüyor yahu!:D
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: mayham85 - 28 Haziran 2010, 12:55:24
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;119927
Octavia' nınki görünüyor yahu!:D

hadi ya :D :dede::++:
Başlık: Cevap: Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)
Gönderen: SEAHAWK - 02 Temmuz 2010, 00:24:20
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104861
1.4 TDI'lar normalde çift çıkışlı ekzoz sistemine sahip. Ama 3-4 gün önce bizim Cordoba'nın aynısını, 1.4 TDI idi, gayet de tek egzoz çıkışı ile gördüm. Bu fark neden kaynaklanıyor olabilir ? Ya tek çıkış olmasının çift çıkış olmasından işlevsel bir farkı yok, ya da ortada bir sorun var, ha ?

 
 
Geçen hafta serviste 1.4 16V 100 hp'lik Cordoba ile bizim Cordi yan yana liftte iken biraz inceleme imkanım oldu.
 
Benzinli Cordoba'da zaten bildiğimiz gibi tekli çıkış var. Ancak dikkatimi çekti; söz konusu tekli çıkışın çapı bizim ikili çıkışların bir tanesinin çapından daha büyük sanki. Yani tekli çıkış ile çift çıkış arasında sandığımız kadar büyük bir fark olmayabilir.:ok: