škodaturkey.com
		GARAJ => Üye Atölyesi => Konuyu başlatan: AhmetH - 17 Mayıs 2010, 14:21:14
		
			
			- 
				Selamlar :)
 
 Yılların yorgunluğu yavaş yavaş bizim garip oğlanın sağından solundan çıkmaya başladı. Geçen senelerde kapı
 krikoları iflas etmişti onları alıp değiştirmiştim, Bu işlem sırasında cam kaldırma motorlarının "ince hastalığa"
 yakalandığını gittiği yere gidene kadar kullanmaktan başka kurtarma çağresinin olmadığını görmüştüm :D
 
 Aslında orijinal otomatik cam olsa belki bu kadar sorun çıkmayacaktı kim bilir...
 ancak bizim araç 1998 Nisan da İzmir de satılan ilk yeni yüz felicia olduğu için o dönem araç satışında bize yardımcı olan beyefendi indirim yerine otomatik cam hediye edelim demişti velhasıl kabul ettik ve 0 km aracımıza otomatik cam takılmıştı..
 
 bu kışın  sonradan takılan bu kitin kaldırma butonlarından biri arada basılı kalıyor ve aküyü bitiriyordu. bende artık zamanıdır diyerek Hepsiburada dan Cyclone marka üniversal cam kaldırma seti spariş ettim... takmak ise bu hafta sonuna kısmet oldu :)
 
 sizinle bunu paylaşmak istedim konuda çok resim olacak umarım bağlantı sorunu çekenler üzülmez..  ayrıca similey kullanmayıda severim umarım resim sınırını da geçmeyiz :D
 
 önce kiti göstereyim  bunu  spariş ettim  118tl  gibi bir fiyatı vardı kapıma kargo geldi çok memnun kaldım alışverişten..
 
 (http://img714.imageshack.us/img714/4852/s6301604.jpg)
 
 
 arabadaki hedefim  komple eski tesisat ile beraber eski takılan ne varsa atıp kendim yeni kit ile kontak ceryanı
 
 ile çalışan bir uygulama yapmaktı..
 sizinde anlayacağınız üzere  eski uygulamada araç çalışmazken bile camları açıp kapatmak mümkündü, ayrıca yolcu
 
 tarafında koltuk rayının biri hafiften küflenmişti bunuda temizleyip boyamaya karar verdim ve araca giriştim :)
 
 koltukları dışarı aldım her koltuğu 5 tane 6 allen (hex6) tutuyor ..
 koltuklar ağır ama ev içi kullanımda bir o kadar rahatçok güzel tv seyrediliyor :++:
 
 (http://img444.imageshack.us/img444/1594/s6301559.jpg)
 
 (http://img228.imageshack.us/img228/3807/raypas1.jpg)
 
 Sonra araçtaki plastikleri sökmeye başladım  tecrübeli olduğumdan rahat söktüm ama düşünüyorumda 12 yıl önce 0 km
 
 araca iyi kıymışız :++: şimdiki akılm olsa hayatta elletmezdim...
 Bu arada resimlerde gördüğünüz Bosch ixo lityum pilli akülü vidalamayı tavsiye ederim hepinize, ben ilk çıktığında
 
 aldım geliştirilmesinde geribildirimlerle yardımcı olanlardan biriyim :D şimdi bosch ixo2 var çok daha şeker  hatta
 
 devir ayarlısıda var şiddetle tavsiye ederim boyundan büyük işler yapıyor.
 
 (http://img180.imageshack.us/img180/3821/soyukaraba.jpg)
 (http://img30.imageshack.us/img30/6528/tutamak.jpg)
 (http://img576.imageshack.us/img576/1264/tutamak2.jpg)
 
 
 benzer tarih etiketleri aracın tüm büyük parçalarında var :)
 eskiden bakıp aaa 2 hafta önce yapmışlar dediğimi hatırlarım 1998 senesi :o
 
 (http://img594.imageshack.us/img594/9445/s6301576.jpg)
 
 aracın eski tesisatına kabaca göz atınca adamların sigorta kutusundan +12 yi alıp en yakın somunada şase verip
 
 kabloları döşeme altına serpip güzelim plastiği delip bize aracı verdiklerini anlamak uzun sürmüyor..
 
 ozamanda çok kızmıştık bu parçayı delmelerine ama yapacak bişey yok :(
 
 (http://img204.imageshack.us/img204/6016/eskitesko.jpg)
 (http://img41.imageshack.us/img41/2350/eskitesko2.jpg)
 (http://img59.imageshack.us/img59/4348/eskitesko3.jpg)
 (http://img97.imageshack.us/img97/8776/eskitesko4.jpg)
 (http://img171.imageshack.us/img171/2858/s6301569.jpg)
 
 nesye kapıya geçelim kapıyı döşmesini sökmek artık öyle rahat geliyor ki 4 kapıyı çeşitli işler için heralde
 
 toplamda 10 defadan fazla söküp takmışımdır :D
 dikkatinizi çekecektir kapı içi izolasyon naylonu yerine seracılardan aldığım kalın naylonu keserek kapı içine koli
 
 bandı ile yapıştırdım zira orijinali berbat duruma geldi ve gerçekten inceydi..
 
 (http://img69.imageshack.us/img69/543/s6301586.jpg)
 
 sırada ince hastalığın sardığı motorlar :D
 hem ciddi pas var hemde makaralarındaki sorunlar büyük bolca grese rağmen zorluyordu çünkü içinde dağılmış parçalar
 
 görmüştüm 2008 başı kapı krikolarını değiştirirken..
 
 (http://img16.imageshack.us/img16/2180/solmotor.jpg)
 (http://img97.imageshack.us/img97/7325/sag2.jpg)
 
 
 Bu aşamadan sonra eski zımbırtıları  söküp  yeni kiti takmaya başladım..
 inanın kutunun içinden istemediğiniz kadar üniversal parça çıkıyor..  deneyerek icabında kesip biçerek hatta yeni
 
 vida atarak en idealini ayarlıyorsunuz...
 biraz  geometri biraz el becerisi o kadar..
 
 yeni motor
 (http://img641.imageshack.us/img641/25/yeni1s.jpg)
 (http://img210.imageshack.us/img210/61/yeni2.jpg)
 
 bu işlemlerden sonra cyclone kitin elektrik tesisatına kafa yormaya başladım..
 kuş serisi için bildiğiniz sök tak olacak şekilde üretmişler... hatta çizimler falanda onlar insanın şahin sahibi
 
 olası geliyor bakkalda bile yedek parçası var mübarek arabanın
 neyse 3 tane buton var  bunda sürücü tarafında (kapıda) 2 tane hem sağı hem kendini kumada edecek şekilde yapmışlar
 
 ...bende ise vitesin arkasına 2 buton inmiş.. üstüne üstlük anlamadığım gri bir kablo da geliyor ve görünen o ki
 
 geldiği yer baya derin :++:  ulen bu ne diye düşünürken  dedim  kesinlikle park ampüllerine bağlıdır butonların
 
 aydınlatması için..  hemen denedim  doğru tehşis.. yani cyclone a yaramayan bir kablo var elimin altında .. öyleyse
 
 cyclone butonları aydınlatmalı değil mi acaba diye düşünürek hemen bir test yaptım ..  butonlar aydınlatmalıydı..
 demek ki kontak ceryanı almam şart bizim eski sistem direk akü bağlantılıydı aynı yere bunu taksam akü bitecek diye
 
 düşünerek demek işim dahada zorlaşıyor en iyisi ara vermek diyerek  bugünün işi budur  sabah ola hayrola
 
 felsefesiyle eve geçtim :D
 koltuğun rayını matkabın ucuna taktığım telli zımbırtı ile  temizleyerek 2 kat boyadım ve yattım :)
 
 (http://img2.imageshack.us/img2/9022/pas1d.jpg)
 
 sabah arabanın içi savaş alanı gibiyidi hemen arabanın içinde bir köşeye bağdaş kurup neyi nasıl yapacağımı
 
 kestirdim ve uygulamaya koyuldum..
 3. buton hiçbir işe yaramayacağından bir şase boşluğunda ebediyete kadar bekleyecekti çünkü sistem onun üzerinden
 
 geçiyor o yerinde yoksa çalışmıyordu bende onu kablo yığınından ayırmakla yani  kes biçle uğraşmadım..
 kablolar için çok güzel yerler buldum aracın içinde , dikkatinizi çekmiştir izolasyon malzemeleri var döşeme
 
 altında, onlarda benim önceki marifetlerimden:D
 
 (http://img341.imageshack.us/img341/155/yenitesko.jpg)
 (http://img155.imageshack.us/img155/4679/s6301613.jpg)
 
 şimdi işin ceryan beslemesine kafa yormaya başladım..
 sistemde 15A lik sigorta var demekki ben 15A  üstü sigortanın koruduğu her yerden kaçak hat alabilirim diye düşündüm :D
 birde bu kaçak hat "kontak ceryanı" ise yani sadece kontak açıkken çalışıyorsa tadından yenmez :hanz:
 
 ufak denemelerle  30A lik arka cam rezistansına kaçağı basıtım ancak çalışmadı :( buton basılı olmayınca sigortasına akım gelmiyor..
 
 denemeler sürdü ve  ısıtma fanı için yapılmış 25A sigortanın üst bacağına kontak ceryanı geldiğini farkettim :)
 
 hemen buraya çökerek tesisata gereken +12 yi bağladım böylece orijinal tesisata hiç kesbiç yapmadım
 şase noktası içinde beyin fırtınası yaptım en uygun yer harbiden eski tesisatın bağlandığı yermiş :++:
 hemen şaseyide oraya verdim  olay bitti..
 sonra  kasedi başa sardım :)
 
 (http://img231.imageshack.us/img231/466/yenitesisat.jpg)
 
 kötü haberim fotoğraf makinasının pili bitti bende bu aşamadan sonra çekim yapamadım ama sonra eklerim :)
 
 özetle iş  bitti  kurtlarımı döktüm.. bundan sonra arabayı anca ses izolasyonu yapmak için bu kadar soyarım heralde
 
 onuda rektefiyeden önce yapmam diye düşünüyorum, yaza girerken 350tl ye  komple klima kiti satıyorlardı  onu
 
 kaçırdım :(  yoksa bu gün bu konu yerine DIY klima montajı konusu açıyordum :)
 
 okuması güç bir konu açmadım umarım  sizi eğlendirmiş ve meraklısına yol göstermişimdir.
 
 iyi günler :ok:
- 
				Vay be elinize sağlık helal olsun. Sonuna kadar okudum, keşke pil bitmeseymiş.
			
- 
				çok harika olmuş :)
			
- 
				Eline sağlık abi,gerçekten keşke pil bitmeseymiş:)
			
- 
				eline koluna sağlık anlatımda çok güzel.kapı döşemelerini heralde bende bi on defa söktüm.en kolay sökülen yeri:D
			
- 
				emeğinize sağlık gerçekten güzel bir uygulama yapmışsınız ve üstelik yapacaklara yol göstermesi yönündende faydalı olmuş
			
- 
				Ellerine sağlık Ahmet, gerçekten süper bir paylaşım..
 
 Şu klima konusuna açıklık getirirmisin? Kompresör falan dahil mi? Kondenser falan filan onların montaj yapılacağı yer belli mi? MEerak ettim..Eğer öyleyse şu bizim gariban dobloya el atsammı acaba :D
- 
				Eline sağlık. Güzel paylaşım.
			
- 
				Süper be hoca, zevklen okudum eline koluna sağlık, baya baya uğraşı var, cesaret konuları aşılmış :)
			
- 
				süper olmuş bu işde azda yetenek lazım vede cesaret.benim işim değil açıkçası.
			
- 
				İyi dilekleriniz için teşekkürler :)
 
 Gökhan abi  klima  komple  ötesi set  kasnaktan kayışa  braketlerden somunlara borulardan izolasyon macununa iç mekandaki düğmelere kadar  alayı var..
 tek eksik heralde gazı ve yağıdır diye düşünüyordum..
 
 lakin  kısmet değilmiş .. 300 liraya kaçırdık
 
 Delphi-Diavia idi  klima ..
 
 az araştırınca izmir merkezli biyer çıktı karşıma dedim arar isterim, herifler dedi yok abi öyle bir ürün uzakdoğu olabilir falan...
 
 ama uzakdoğu muzak doğu 300 liraya klima hiç fena olmazdı :D
- 
				süper olmuş elinize sağlık :) iyi cesaret varmış yaw taktir ettim :ok: bunu yapmak mangal gibi yürek ister :D
			
- 
				süper olmuş elinize sağlık :) iyi cesaret varmış yaw taktir ettim :ok: bunu yapmak mangal gibi yürek ister :D 
 
 bu kadar büyütmeyin gözünüzde  :ok:
- 
				Pili bittiği için çekemediğim son resimler şöyle :D
 
 düzgün değil gibi dursada bunu foroğraf makinasının kabiliyetsizliğine bağlıyorum.
 
 tuşlar ... evet etrafı pis temizleyeceğim ilk fırsatta :D
 
 (http://img27.imageshack.us/img27/4946/s6301614.jpg)
 
 bir ürün denedim pisliği indirdi gördüğünüz gibi, gerisini yapmaya üşendim hat öyle kaldı :++:
 
 (http://img532.imageshack.us/img532/8277/s6301615z.jpg)
 
 Döşemeyi ve ıvır zıvırlarıda biyeri kırıp dökmeden eskisi gibi topladık :)
 
 (http://img696.imageshack.us/img696/8043/s6301617.jpg)
- 
				Eline sağlık, bende emektar Renault9'uma merkezi kilit için girişmiştim :) Benzer durumları yaşamıştım.
 
 Acizane tavsiyem butonları iyi bir markanın butonları ile değiştirin, görsel olarak daha hoş duracaktır. Hatta bukadar işe kalkıştınız tek dokunuşla açılan kapanan hale getirin camları :)
- 
				tek dokunuşla çalışanı nasıl yapacağım, düşünmedim desem yalan olur modül gerekir galiba :) hatta sonalara dayanınca kendi dursa falan hiç fena olmaz :)
			
- 
				Modülü hazır :)
 
 http://www.hepsiburada.com/laser-otomatik-cam-dokunmatik-anahtar-modulu/productDetails.aspx?categoryid=26026&productid=otso35300145301
- 
				iyimiş valla , şeytan işi :D
 
 neden görmediysem bunu :)  aklımda bulunsun  teşekkürler :ok:
- 
				elinize sağlık çok güzel iş çıkarmışsınız ben hep derim zaten elinden geliyorsa kendin yap kimse kendi malı gibi davranmaz keser deler geçer