škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: kadir_ - 03 Mayıs 2010, 21:18:19

Başlık: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 03 Mayıs 2010, 21:18:19
Güzel bir serüven yazayım öncelikle. .
 
Olay şahkan otoya gittiğimizde başlıyor orda aracı TÜV e hazırladık daha sonra usta aracın altının yağ olduğunu farketti ama kurumuştu aldırmadık muayneden önce yıkattık vs baktık 2 ay sonra araba yağ eksiltmiş neyse usataya gittik ilk lafında ne kadar masraf diye sormuş peder adam motor yapılacak 4 milyar demiş sonra elveda deyip çıkmış babam kendi gittği servisine uğraşım üst kapak contası mefta olmuş ordan aşaya doğru gidiyormuş yağ neyse değişmişler sorun hallolmuş
 
Gel gelelim ki aradan 2 ay geçti bakım yapılalı 7 bin km oldu 1 haftadır yağ çubuğunu denetim altına alıyorum yağ seviyesi şu an yağ çubuğunun en ucundaki çıkıntıda tırtıklı yerin altına inmiş gene şaşırdım tabi benim tahmini 500 ml gibi bir eksilme söz konusu 7 bindeki bir yağ için normal bir durum mu motordan pek şuphelenmiyorum ne duman ne duzensizlik yok acaba turbo mu kaçırıyor oralarda mı bir şey var diye merak ediyorum?
 
Birde aracın yağını motor sıcakken mi bakmak lazım yoksa soğukken mi peder sürekli motor biraz ısınıcak öyle bakıcaksın diyor bende soğukken diye biliyorum?
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 04 Mayıs 2010, 01:19:44
Her motor yağ eksiltir, bu belli sınırlar içinde normal ve olması gereken durumdur zaten. Kimi motorlar karakteri gereği biraz fazla eksiltebilir bu da normaldir. Lakin normal şartlardan fazla eksiltme varsa o zaman bir yerde sorun olma ihtimali elbette var. Birçok nedeni olabilir, çalışmasında veya egzoz dumanında çok belli olmaz ama segman kaçırıyordur, kapak contadan kaçırıyordur, karter contasından kaçırıyordur v.s yağın bulunduğu her yerden olabilir kısaca. Bunun önce tam olarak nereden olduğunu tespit etmek gerekiyor.
Motor yağı kesinlikle sıcak motorda daha doğrusu çalışmış motorda bakılmaz. Tamamen düz bir yerde ve bir süredir çalışmadan duran motorda bakılır, tam olarak seviyesini tespit etmek isteniyorsa, aksi durumda doğru ölçülmez seviye, yanıltır sizi. Seviye, çubuktaki tırtıklı bölgenin içinde olmalı, ucuna doğruysa seviye eksiltme yapmış demektir, yukarda ise fazla fazla yağ var demektir ki buda sorun değil zaten.
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: mustisahin - 04 Mayıs 2010, 11:30:48
Oncelikle gecmis olsun, 7bin km de bu kadar yag eksiltmesi normal bence,
iki adet sıfır tsi motorda seninkinde kat be kat fazla yag eksilttigine sahit oldum,
turbolu motorlar yag eksiltebilirmis,
ayrıca yag cubugunun tırtıklı alt yeri ile üst yeri arasında bir litrelik yag varmıs, yani 3 litre koydugun arac tırtıklı yerin en altına gelirse 1 litre yag eksiltmis, 2 litre yag kalmıs demekmis,
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 04 Mayıs 2010, 21:29:11
O zaman tamamlayıp bi check up yaptırmak lazım gibi görünüyor :)
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: mxengine - 04 Mayıs 2010, 21:37:19
Kaç km deki senin araban 7000km de 500ml bir eksiltme problem değil.1000km 1lt eksilten ben biliyorum...
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 04 Mayıs 2010, 21:42:46
Alıntı yapılan: mxengine;100568
Kaç km deki senin araban 7000km de 500ml bir eksiltme problem değil.1000km 1lt eksilten ben biliyorum...

191 bin oldu :knp:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: hakanerdogan - 05 Mayıs 2010, 02:49:22
Aracı sıkıştırıyorsanız benim gibi dipçik ise gaz pedalı turbo emme  tarafından yağ atar bakıver kafayı sokup plastik kapağı sök görünür  muhtemelen. Emme-egzost taraflarını manifoldu izleyerek algılayamazsan  turbonun iki tarafında olan borulardan plastik olan genelde emme metal  olan egzsosttur, bakıver.

Ayrıca o dediğin seviye yukarda dendiği gibi öle 500 ml falan değil orda  güzel eksiltme var ama 191.000 km ve LPG ile yürüyen bi arabadan bu  saatten sonra bu tarz arızalarına alışmak lazım dahası gelir o motordan  en sonunda tak eder ya komple yaptırır baban ya da satar bu işlerin bu  saatten sonraki prosedürü genelde bu şekilde seyreder :D
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 05 Mayıs 2010, 17:11:04
Alıntı yapılan: hakanerdogan;100690
Aracı sıkıştırıyorsanız benim gibi dipçik ise gaz pedalı turbo emme tarafından yağ atar bakıver kafayı sokup plastik kapağı sök görünür muhtemelen. Emme-egzost taraflarını manifoldu izleyerek algılayamazsan turbonun iki tarafında olan borulardan plastik olan genelde emme metal olan egzsosttur, bakıver.
 
Ayrıca o dediğin seviye yukarda dendiği gibi öle 500 ml falan değil orda güzel eksiltme var ama 191.000 km ve LPG ile yürüyen bi arabadan bu saatten sonra bu tarz arızalarına alışmak lazım dahası gelir o motordan en sonunda tak eder ya komple yaptırır baban ya da satar bu işlerin bu saatten sonraki prosedürü genelde bu şekilde seyreder :D

Çok fena moral oldu :D
 
LPG içib bir ara kalibre sorunu oldu yaklaşık 1-2 hafta sürekli devir bandının sonlarında gezdi sanırım ondan dolayı oldu bu gün 5/40 mobil yağ aradık bulamayınca 5/30 petrol ofisi ilave ettik 500 ml ekleyince kendine geldi 2 bin km sonra bakım var o zaman komple bakılacak peder sevmez böyle şeyleri çok sinir olur.Bakım aralığınıda 10 bin km ye indirdik yaşlanınca artık böyle :D
 
Birde babam yağ filtresini 2 bakımda 1 değiştiriyorum dedi arabanın en son bakımı ocak ayında yapılmış o zaman değişti 2 bin km de bu ayın sonuna dolar gene değişicek yağ ama filtre değiştirmicem diyo sorun olur mu?
 
Hava ile poleni kendimiz değiştiricez hava filtresinin markası nedir gidip karton filtre almayalım sonra :D
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Ugur A. - 05 Mayıs 2010, 17:34:59
Alıntı yapılan: kadir_;100846
Çok fena moral oldu :D

LPG içib bir ara kalibre sorunu oldu yaklaşık 1-2 hafta sürekli devir bandının sonlarında gezdi sanırım ondan dolayı oldu bu gün 5/40 mobil yağ aradık bulamayınca 5/30 petrol ofisi ilave ettik 500 ml ekleyince kendine geldi 2 bin km sonra bakım var o zaman komple bakılacak peder sevmez böyle şeyleri çok sinir olur.Bakım aralığınıda 10 bin km ye indirdik yaşlanınca artık böyle
 :D

Birde
 babam yağ filtresini 2 bakımda 1 değiştiriyorum dedi arabanın en son bakımı ocak ayında yapılmış o zaman değişti 2 bin km de bu ayın sonuna dolar gene değişicek yağ ama filtre değiştirmicem diyo sorun olur mu?

Hava ile poleni kendimiz değiştiricez hava filtresinin markası nedir gidip karton filtre almayalım sonra
 :D
Yağ filtresi kaç TL ki? Bence hiç gerek yok böyle bir tasarrufa gitmeye.:wnk:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 05 Mayıs 2010, 19:54:48
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;100858
Yağ filtresi kaç TL ki? Bence hiç gerek yok böyle bir tasarrufa gitmeye.:wnk:

Sanırım kirlenmiyo diye böyle birşey düşünüyor ama ben olursam müdahale edicem ayriyetten 500 ml de yağı yiyor 4+1 lt olarak alıncada yağı masraflı oluyor ondan sanırım
 
Birde bu gün yağ ararken adam araba kaç binde dedi 190 dedik o zaman 10/60 kullansana abi dedi hemen firar :D
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: SEAHAWK - 05 Mayıs 2010, 23:35:02
Alıntı yapılan: FF;100261
Motor yağı kesinlikle sıcak motorda daha doğrusu çalışmış motorda bakılmaz. Tamamen düz bir yerde ve bir süredir çalışmadan duran motorda bakılır, tam olarak seviyesini tespit etmek isteniyorsa, aksi durumda doğru ölçülmez seviye, yanıltır sizi.

Bu bahsettiğimiz süre, motordaki bütün yağın süzülüp kartere inmesi için gereken süre, değil mi ?
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 06 Mayıs 2010, 19:19:24
Alıntı yapılan: SEAHAWK;100981
Bu bahsettiğimiz süre, motordaki bütün yağın süzülüp kartere inmesi için gereken süre, değil mi ?


Elbette aynen öyle :)
En doğru sonucu tamamen yatmış arabada alırsınız aslında, mesela akşam bıraktınız arabayı sabah çalıştırmadan bakın, bu en en doğru sonucu verir size :) -ki bende böyle takip edilmesini tavsiye ederim :)
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Can - 06 Mayıs 2010, 19:36:46
Aracın yağına bakmak için babamda öyle der,aracı düz bir zemine çekip,motorun soğumasını ve yağın süzülmesini beklemek gerek.
 
Bazen benzin istasyonlarında yağına bakalım deyip yeni stop etmiş motordan çubuğu çıkartıp bakıyorlar ya,işte ona çok gülüyorum:++:
 
Bir gün bozacam bir tanesini ama hadi hayırlısı...
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: SEAHAWK - 16 Mayıs 2010, 19:17:56
Alıntı yapılan: FF;101179
Elbette aynen öyle :)
En doğru sonucu tamamen yatmış arabada alırsınız aslında, mesela akşam bıraktınız arabayı sabah çalıştırmadan bakın, bu en en doğru sonucu verir size :) -ki bende böyle takip edilmesini tavsiye ederim :)

 
Hah, işte Onno Usta o "süre"nin 15 dakika civarı olduğunu; 2 saat ya da 1 gün gibi bir süreye gerek olmadığını yazmıştı bir yazısında.:)
 
 
Hatta ben bu bilgiden kendi adıma şu sonucu çıkarmıştım: Motoru durdurup yeniden çalıştıracaksam, 5-10 dakikalık kısa görünen bir süre bile turbo için dikkat gerektiriyor. Yani 10 dakikalık bir duraklamanın ardından da bir kaç saniye olsun beklemek gerek gaza basmadan.:ok:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: kadir_ - 16 Mayıs 2010, 19:43:20
Araba ilk çalışmada çiğ benzin ve hafif mavimsi duman yapmaya başladı . .  Cuma günü servise gittik makinaya bağlandı G70 hava kütle ölçer arızası çıktı kaldı ki daha 2 sene önce değişti kütle ölçer anlamıyorum bunu lpg den kaynaklı mı oluyor çözemedim. .
 
Çiğ benzin bundan yapar mı?
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 17 Mayıs 2010, 18:18:02
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104415
Hah, işte Onno Usta o "süre"nin 15 dakika civarı olduğunu; 2 saat ya da 1 gün gibi bir süreye gerek olmadığını yazmıştı bir yazısında.:)
 
 
Hatta ben bu bilgiden kendi adıma şu sonucu çıkarmıştım: Motoru durdurup yeniden çalıştıracaksam, 5-10 dakikalık kısa görünen bir süre bile turbo için dikkat gerektiriyor. Yani 10 dakikalık bir duraklamanın ardından da bir kaç saniye olsun beklemek gerek gaza basmadan.:ok:


Zaman kavramı burada değişken biraz tabi :) Ben en kesin sonuç için söylüyorum :)
Hatta şöyle bir örneklemeyle gideyim :)
Arabayı lifte kaldırdınız, karter'den tapayı açtınız yağın boşalmasını bekliyorsunuz, 15 dk içerisinde yağın akması "tamamen" kesiliyor mu? :)
Benim arabam bu şekilde yaklaşık 1 saate yakın bekler, daha hala bile incecikte olsa sızıntısı devam eder, bu sızıntı yapan miktar bir kaç saat sonra ciddi rakam  demektir mevcut miktar üzerinde :) abartarak söylüyorum belki 500-600 ml yağ daha birikmesi demektir bu :) Ertesi gün arabanın yağına bakmakta zor birşey değilde, sabah indiğinizde açıp bakacaksınız :)  Vurgu yapmak istediğim nokta asıl şu, uzun süre durmuş motorda en doğruya yakın ölçüm yapılır demek :) özeti bu kısaca :) Denemesi bedava, çalışan motoru durdurup 15 dk sonra bakın birde 2 saat sonra bakın, miktar kesinlikle farklı çıkacaktır :)
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: SEAHAWK - 17 Mayıs 2010, 20:33:38
Alıntı yapılan: FF;104795
Zaman kavramı burada değişken biraz tabi :) Ben en kesin sonuç için söylüyorum :)
Hatta şöyle bir örneklemeyle gideyim :)
Arabayı lifte kaldırdınız, karter'den tapayı açtınız yağın boşalmasını bekliyorsunuz, 15 dk içerisinde yağın akması "tamamen" kesiliyor mu? :)
Benim arabam bu şekilde yaklaşık 1 saate yakın bekler, daha hala bile incecikte olsa sızıntısı devam eder, bu sızıntı yapan miktar bir kaç saat sonra ciddi rakam demektir mevcut miktar üzerinde :) abartarak söylüyorum belki 500-600 ml yağ daha birikmesi demektir bu :) Ertesi gün arabanın yağına bakmakta zor birşey değilde, sabah indiğinizde açıp bakacaksınız :) Vurgu yapmak istediğim nokta asıl şu, uzun süre durmuş motorda en doğruya yakın ölçüm yapılır demek :) özeti bu kısaca :) Denemesi bedava, çalışan motoru durdurup 15 dk sonra bakın birde 2 saat sonra bakın, miktar kesinlikle farklı çıkacaktır :)

 
O zaman bizim Onno Usta'nın verdiği süre biraz kısa gelmiş galiba. Gerçi bu konu yağın vizikozitesine de bağlıdır sanırım. Bizim 0-30'luk ince yağ mutlaka daha kalın yağlardan daha çabuk inecektir kartere.:)
 
Sonuç olarak mutlaka dikkate alınması gereken bir konu. Ben de bu durumca mümkün olduğunca bekleme taraftarıyım.:ok:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 18 Mayıs 2010, 01:12:27
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104852
O zaman bizim Onno Usta'nın verdiği süre biraz kısa gelmiş galiba. Gerçi bu konu yağın vizikozitesine de bağlıdır sanırım. Bizim 0-30'luk ince yağ mutlaka daha kalın yağlardan daha çabuk inecektir kartere.:)
 
Sonuç olarak mutlaka dikkate alınması gereken bir konu. Ben de bu durumca mümkün olduğunca bekleme taraftarıyım.:ok:


Elbetteki :) işin o detayına girersek motor hacminin bile bu durum üzerinde etkisi çıkar. 1.4 motorun yağı ile 6.0 motorun yağ miktarıda aynı değil, bizde 4 lt yağ varsa onlarda 7-8 lt yağ var :) bu miktarın bile tam kartere inmesi farklı olur :) 8 silindir gemi motoru gibi motorlar boydan boya gidiyor :)
Motorda az yağ olmasında fazla yağ olsun, hiçbir zararı olmaz :) yağdan hiçbir zarar gelmez. Kaliteli yağ koyun, ayda 1-2 defa ilk çalıştırmadan öncede kontrol edin tamamdır :ok:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Ugur A. - 18 Mayıs 2010, 09:15:15
Alıntı yapılan: FF;104795
Zaman kavramı burada değişken biraz tabi :) Ben en kesin sonuç için söylüyorum :)
Hatta şöyle bir örneklemeyle gideyim :)
Arabayı lifte kaldırdınız, karter'den tapayı açtınız yağın boşalmasını bekliyorsunuz, 15 dk içerisinde yağın akması "tamamen" kesiliyor mu? :)
Benim arabam bu şekilde yaklaşık 1 saate yakın bekler, daha hala bile incecikte olsa sızıntısı devam eder, bu sızıntı yapan miktar bir kaç saat sonra ciddi rakam  demektir mevcut miktar üzerinde :) abartarak söylüyorum belki 500-600 ml yağ daha birikmesi demektir bu :) Ertesi gün arabanın yağına bakmakta zor birşey değilde, sabah indiğinizde açıp bakacaksınız :)  Vurgu yapmak istediğim nokta asıl şu, uzun süre durmuş motorda en doğruya yakın ölçüm yapılır demek :) özeti bu kısaca :) Denemesi bedava, çalışan motoru durdurup 15 dk sonra bakın birde 2 saat sonra bakın, miktar kesinlikle farklı çıkacaktır :)
Favorit' in yağını 25.000 Km.' de bir değiştiriyorum.:hih: Karterdeki tapayı açınca hepsi hemencecik iniveriyor aşağıya.:kiki: Artık su gibi olduğu için hiç bir yere takılmıyor tabii ki.:utan:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 18 Mayıs 2010, 15:32:12
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;104963
Favorit' in yağını 25.000 Km.' de bir değiştiriyorum.:hih: Karterdeki tapayı açınca hepsi hemencecik iniveriyor aşağıya.:kiki: Artık su gibi olduğu için hiç bir yere takılmıyor tabii ki.:utan:


İçinden çıkan artık yağ değil sudur Uğurum haşmetlim :hanz::hanz::hanz:
Distilasyona uğruyordur :hanz: motor yağını içme suyuna çeviriyorsundur :hanz: koy baradağa iç lıkır lıkır :hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Ugur A. - 18 Mayıs 2010, 16:38:37
Alıntı yapılan: FF;105070
İçinden çıkan artık yağ değil sudur Uğurum haşmetlim :hanz::hanz::hanz:
Distilasyona uğruyordur :hanz: motor yağını içme suyuna çeviriyorsundur :hanz: koy baradağa iç lıkır lıkır :hanz::hanz::hanz:
Haaa ben de "araba ne güzel hiç hararet yapmıyor" diyorum. Demek ki bundanmış.:rm::hanz:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 18 Mayıs 2010, 16:44:04
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;105119
Haaa ben de "araba ne güzel hiç hararet yapmıyor" diyorum. Demek ki bundanmış.:rm::hanz:


Gres yağı koyalım sana, 100k 'da bir değiştirirsin :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Ugur A. - 18 Mayıs 2010, 17:05:18
Alıntı yapılan: FF;105126
Gres yağı koyalım sana, 100k 'da bir değiştirirsin :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Denedim.:hih: Yağ yakıyor o zaman.:huh:
:kiki::++::rm::hanz::kiki::++::rm::hanz::kiki::++::rm::hanz:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 19 Mayıs 2010, 00:10:01
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;105135
Denedim.:hih: Yağ yakıyor o zaman.:huh:
:kiki::++::rm::hanz::kiki::++::rm::hanz::kiki::++::rm::hanz:


6 sıra segman çekeriz yakmaz o zaman :adm::adm::adm::adm::adm:
Yahu ben master solution adamıyım Uğurum haşmetlim, kaçırmaman lazım bunları senin :adm::adm::adm::adm::rm::rm::rm:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: 04OctaviaElegance - 19 Mayıs 2010, 00:55:06
motorun yağını değiştirmek istedik diyelim.
açtık karterin tapasını bekledik 2-3 saat iyice süzüldü.
şimdi asıl saçma mı desem yoksa mantıklımı desem soruya gelelim :D

karter tapası açık ya bu şekilde motorun içindeki kirli yağı tam anlamıyla boşaltmak ve bir nevi durulamak amaçlı 1-2lt. kadar motorun yağ konulan yerinden mazot döksek ne olur.hani kirli yağ iyice süzülsün amaçlı.
böyle birşey varmı acaba?
birinden duydum çok şaşırdım...
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: AhmetH - 19 Mayıs 2010, 02:09:48
mantık güzel :)
ama mazot yerine  10 numara yağ koyarak  arabayı  çalıştırıyorlar  oil flush diyorlar

açıkçası mazot koyduktan sonra motor çalıştırılmaz ise hiçbirşeye yaramaz düşünceme göre. Yağ koyma yerinden kartere en kısa yoldan mazot kartere iner dolayısı ile sistem içinde "kalması umulan" eski yağı temizleyemez.

bence abartmaya gerek yok :)
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: Ugur A. - 19 Mayıs 2010, 09:08:33
Alıntı yapılan: AhmetH;105344
mantık güzel :)
ama
mazot yerine  10 numara yağ koyarak  arabayı  çalıştırıyorlar  oil flush diyorlar

açıkçası mazot koyduktan sonra motor çalıştırılmaz ise hiçbirşeye yaramaz düşünceme göre. Yağ koyma yerinden kartere en kısa yoldan mazot kartere iner dolayısı ile sistem içinde "kalması umulan" eski yağı temizleyemez.

bence abartmaya gerek yok
 :)
Rahmetli babam da aynen böyle anlatmıştı bana bir seferinde ve "deneyelim" dediğimde de aynen Ahmet' in dediği gibi "abartmaya gerek yok" demişti.
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: FF - 19 Mayıs 2010, 17:29:31
Mazot değil ama yukardan temiz yağ döktürüyorum ben :hanz:
Tabi biraz arıza bir durum, bunuda kabul ediyorum :hanz:
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: 04OctaviaElegance - 20 Mayıs 2010, 00:33:50
aracımız şuan 97500km'de 100binde bakımı var durulama işlemini bizim octavia'ya da yapsak olurmu ki yoksa abartmaya gerek yok mU? :D
temiz yağda olsa bir miktar daha temizlenme olacaktır düşüncesindeyim ne dersiniz?
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: AhmetH - 20 Mayıs 2010, 00:39:49
araç ciddi rodajlı dar toleranslı ayarlanmış ve yüksek devir çeviren bir makina değilse :D

özetle  yarış amaçlı bir motor değilse gerek yok  bencesi :)
Başlık: Cevap: Yağ Eksiltme
Gönderen: 04OctaviaElegance - 20 Mayıs 2010, 00:43:30
devir çeviren bir araç değil yarış otosu hiç değil ama bizimkisi sineklik şımarıklık. :D
herşeyim pis olsun arabam temiz olsun :)