škodaturkey.com
GENEL => Anketler => Konuyu başlatan: tufan - 29 Nisan 2010, 23:16:33
-
(http://farm5.static.flickr.com/4064/4514836515_8819ff4474.jpg)
yeti ye makul fiyatlı rakip dacia
videosu vardı karşılarştırma dacia arazide baya bir başarılı nivanın varisi gibi vur dağa taşa :rock1:
sizce duster alınır mı yeti yerine?
-
kesinlikle alınmaz.
-
verdiğin parayı hak ediyorsa her mal alınır.
göreceksiniz duster yetiden daha fazla satacak.
-
Dacia'nın daha fazla satacağı kesin.
O yüzden Skoda'cıyız :D
-
Dacia'nın daha fazla satacağı kesin.
O yüzden Skoda'cıyız :D
:++::ok::+1:
-
Bencede Duster iyi satılcak :) Ama tabikide Yeti, Duster bencede alınmaz yani.
-
Yeti'yi kullanmıştım, tok araç. Sağlamlıkları nasıl acaba, NCAP bazında?
-
Yeti yeterli kanimca :)
-
Yeti;)
-
Dacia olayı bitirir herzaman satışları iyi olur.
sebebleri ise:halkın renault sempatisi(davia aynı baharın yogurdu biliyor halk)
renault-dacia bayisi yaygın olması bazı ilçelerde bile sıklıkla var.
fiyat konusu çekici gelir
goruntu merakı..almaya sebeb olur
hernekadar skoda yetide desek sadece dediğimizle kalırız insanlar bizim kadar skodamania değil..
-
Dacia Duster Model Versiyonları ve Fiyat Listesi Türkiye ‘ de
- Dacia Duster 4×2 versiyonu 29.990 TL
- Dacia Duster 4×4 versiyonu 35.900 TLAvrupa’da
- Dacia Duster 4×2 versiyonu 11.900 Euro
- Dacia Duster 4×4 (http://www.trturkey.net/dacia-duster-fiyatlari-ve-ozellikleri.html)versiyonu 13.900 Euro
-
Engine Fuel consumption
(L/100 km) CO2 emissions
(g/km) Gasoline 1.6 16 v 110 HP (4×2) 7.5 177 Gasoline 1.6 16 v 110 HP (4×4) 8 185 Diesel 1.5 dCi 85 HP (4×2) 5.1 135 Diesel 1.5 dCi 110 HP (4×2) 5.3 139 Diesel 1.5 dCi 110 HP (4×4) 5.6 145
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Dacia-Duster-dimensions1_thumb1.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Dacia-Duster-dimensions11.jpg)
- A Wheelbase = 2673 mm
- B Total length = 4315 mm
- C front overhang = 822 mm
- D rear overhang = 820 mm
- K ground clearance 4×2/ 4×4 = 205 mm/210 mm
- L rear legroom = 183 mm
- P1 distance between font seat and ceiling = 907 mm
- P2 distance between rear seat and ceiling = 895 mm
- Z1 floor length = 992 mm
- Z2 length with 2 bench folded = 1760 mm
- 1 slope angle up to 30 degrees angle
- 2 over row angle 23 degrees
- 3 36 degrees angle
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Dauster-dimensions2_thumb1.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Dauster-dimensions21.jpg)
- M front elbow room = 1411 mm
- N front shoulder room = 1387 mm
- M1 rear elbow room = 1438 mm
- N1 rear shoulder room 1400 mm
- Y2 space between wheel arches
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-dimensions_thumb1.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-dimensions2.jpg)
- H height without roof = 1625 mm
- H height with roof = 1695 mm
- E front track width 1560 mm
- G width without mirrors = 1822 mm
- G width with mirrors = 2000 mm
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-dimensions1_thumb1.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-dimensions11.jpg)
- F back track width = 1567 mm
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/04/Duster-tested_thumb.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/04/Duster-tested.jpg)
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-launch_thumb.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-launch.jpg)
(http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-grey-Geneva_thumb.jpg) (http://www.daciaduster.org/wp-content/uploads/2010/03/Duster-grey-Geneva.jpg)
Bu araba satar :)
-
Dacia ve Yetiyi karşılaştırmışlar arazide Duster gerçekten daha üstün vur dağa taşa.
Yaklaşma ve uzaklaşma açıları Bmw X5 ten bile iyi
-
ALAN PROST TEST ediyor
(http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/dacia-duster-driven-by-alain-prost-in-trophee-andros-medium_1.jpg)
-
Nissan sıkı alet yapmış.
Bence hepsindne güzel:)
Şu Yeti'deki iç mekan Tiguanda olacaktı,işte o zaman Tiguanın satışları x2 olurdu.
Tiguan dıştan süper,içine bince kamyonete binmiş gibi oluyor insan...
-
Dacia ve Yetiyi karşılaştırmışlar arazide Duster gerçekten daha üstün vur dağa taşa.
Yaklaşma ve uzaklaşma açıları Bmw X5 ten bile iyi
hep söylüyoruz zaten her türlü lüx SUV arazide lada ve willys jeep kadar iş yapmaz.
bunlar konu mankenidir, zengin kodamanlar tarafından prestij ve kendini tatmin etmek için alınır ve asfaltta binilir.
-
Bencede yeni nissan makyajlısı çok güzel..Görünüş bakımından yetiden bile daha güzel..Ama içi maalesef güzel değil.Tipik japon karakteristiği..
-
Arazi kullanımında Yeti'nin Duster karşısında lafını etmek bile zor. Sedanlarda/SW'lerde bile yere yatırıp tekmelediğimiz Haldex "arazi aracı" Yeti'de mi parlayacak ? Yeterince "yeterli" olabilir. Ama Duster'ın altyapısı çok daha güçlü. Soruyu şu şekilde sormak istiyorum: "Nissan mı, VW mi ?"
Genel anlamda da yorum yapmak gerekirse (arazi harici) ortada 10 bin lira gibi bir fark varken gayet de Duster tercih edilebilir. Tasarımından diğer niteliklerine kadar gayet başarılı bir araç.:ok:
-
Harika bir video iyice zorlamışlar banamısın demiyor Duster .sanırım yeni Niva bu olsa gerek
http://www.dailymotion.com/video/xch62u_dacia-duster-off-road-video_auto
-
yahu bundan çok daha beterlerini şantiyelerde bizim connectle yapıyorum ben :)
1 yaparsınız 2 yaparsınız 3. de dökülür bu araba benden demesi
-
başarılı bı arac kalıte beklemeden ucuza alınabılcek guzel bı suv tamponlar boyatıldımı şık durcak bı araç özellıkle 4x4 alındıgı zaman nıssanın 4x4 sıstemı var en ıyılerden bırı buda:D
-
geçende gördüm kalın lastik güzel bir jant çok iyi gider
-
Ben videoları izledim ve beğendim..Bu araba dağa taşa vurup kullananlar için birebir.Alınabilir bence..
-
tabikide dacia skoda tasarımı vw den tekrar geri aldı heralde saçma saçma araçlar çıkarıyor.
-
bencede güzel araç fiyatına göre.sürekli 4x4 değil en azından haldex yok.düğme yardımıyla 4x2 ve 4x4 ayarlanabiliyor
-
duster bence de fazla satılacak renault desteğinden dolayı
ama ben fabiadan önce duster a niyetlenmiştim 29 bin tl lik versiyonda camlar bile manuel
o yüzden eli yüzü düzgün olan 34 bin tl lik modelde de tek hava yastığı ve klima var ayrıca iç mekanı kaliteli değil ve çok sade
yeti kalite olarak 2 gömlek üstündür bence duster dan
-
Aynı günde 2 tane Yeti gördüm Üsküdar'da :)
-
Duster gördüm geçenlerde.Güzel duruyordu canlı canlı :)
yolda yeti görmek nasip olmadı hiç :D
-
dağa bayıra toros niyetine gider ayrı mesele :)
-
2 gün önce aracı test ettim. Çok kapsamlı bir test olmadı; ama kritik gördüğüm bazı noktaları bizzat incelemiş oldum.
Öncelikle, araca pozitif yaklaşımım kat be kat arttı. Olumlu önyargımda ne kadar haklı olduğumu gördüm. Tam da gereksiz yerlerden kısılarak (tıpkı diğer Dacia modellerinde de görülebileceği gibi) elde edilen mükemmel maliyet etkinliğe sahip bir araç. O fiyata alacağınız o hizmet karşılığında gözlerimiz açıkta kalan metal parçalara falan takılmasın bir zahmet.:ok:
Araç 4x2 1.5 DCI 85hp versiyonu idi. 4x4 modeller Haziran-Temmuz döneminde satışa sunulacakmış. Yani 110 hp'lik 1.5 DCI şu an için ulaşılır durumda değil. 110 hp'lik 1.6 benzinli ise hem gelecek 4x4'de hem satışta olan 4x2'de kullanılıyor.
İlk olarak Dacia'yı, tanıtım için seçtikleri, reklamlarda ve dergilerde boy gösteren "kahverengi renkli araç" tercihinden ötürü eleştirmek isterim. Kahverengi haliyle gayet "tartışılır" bir estetik sunan araç beyaz renk seçeneği ile mükemmel uyum sağlamış. Araç üst donanımın sağladığı alaşım jantların da etkisiyle gerçekten harika bir görünüme sahip. Alacak olsam beyaz rengi tercih ederdim sanırım.:ok:
Dış boyutlarıyla çok kompakt; sadece 431cm'lik bir uzunluğa sahip. (bizim Cordi'den 3 cm uzun) Genişlik de gayet makul. Dar alanlarda gayet başarılı bir kıvraklığı var. Görüş açıları da bana göre başarılı. İlk defa bindiğim aracı kimseyi ezmeden, dürtmeden kalabalık bir alanda manevra yaptırabildim.
İç hacim gayet başarılı. Yalnız araç kompakt SUV olduğu için arka koltukta 3 kişi yanyana oturduğunda bir Vectra C'deki yayla hissi alınamıyor. 180 cm'lik genişliğe gayet uygun bir durum. Zaten gene de C sınıfı sedanlara denk bir genişlik söz konusu. Baş mesafesi hem öndee hem arkada tertemiz... Diz mesafesi sorunsuz. Bagaj hacmi yeterli. Yalnız aracın yerden de çok yüksek olmasının da etkisiyle bagaj eşiği bayağı yüksek. SW araçlar gibi diz kapağında bir eşik yok malesef.
İç mekanda malzeme kalitesi bence dert edilecek cinsten değil. Hatta deri kaplı direksiyon falan bayağı iyi gitmiş.:D Zaten benim gözüme batan kısımlar daha çok fazla göz önünde olmayan yerler. Arkada oturunca ön tukların rayları, vites konsolunun arka bitimi falan biraz ortalıkta; eğreti duruyor. Ama dediğim gibi bana göre dert değil. İşlevsel bir sorun yok. Cordoba'dan sonra şok yaratan bir ön panel yok.:D Yalnız el freni kolu bir acayip geldi. Düğmesi falan önceden kullandığım araçlara göre bayağı küçük geldi elime.
Sürüş pozisyonu benim için sorunsuzdu. Yalnız koltuk sırtlık ayarı sağda; onu beğenmedim.:hanz: Önceden de belirttiğim üzere görüş açılarında da sorun olmadığından gayet güzel bir sürüş pozisyonu var.
Motor önceden de çok hayranlık duyduğum, 3750 devirde 85hp güç, 1750 devirde 200 nm tork üreten mükemmel Renault makinesi 1.5 DCI... Aynı motor başta Symbol olmak üzere pek çok Renault grubu araçta kullanılıyor. 1180 kg ağırlığa sahip 4x2 Dacia'da gayet yeterli, hatta bana göre tercih edilmesi gereken motor.
Aracı yüksek hızlı yollara çıkarma imkanım olmadığından düşük hızlarda denenebilecek şeyleri denedim. Öncelikle motor bizim demode 1.4 TDI gibi değil. Sesi gayet makul. Titreşim yok. Alt devirlerde gayet huzurlu sürüşler sağlıyor. Kasislerde falan özellikle 1. vitese inmeden geçiş yaptım. 2'de rüya gibi geçiyor; 3'de bile denedim, gayet güzel geçiyor.:hanz: (fazla yavaşladığım için otomatik beslemeye -kendiliğinden gaz veriyor yani- geçip biraz hızlanıyor, ama olsun:hanz:)
Debriyaj ve vites de gayet yumuşak ve keyifli. Motorun alt devirlerindeki "sen yorulma abi, ben taşırım"cı tavırdan dolayı şehir içinde dur kalk trafikte falan çok rahat bir araç olacaktır. Zaten debriyajı falan da bitmez bunun; ilk kez kullandığım araçta özel performans talebinde bulunduğum (hızlı kalkmam gereken) 2-3 an haricinde motora fazladan doğru düzgün gaz bile vermedim kalkarken. Kalkarken titreme falan yok çünkü. Ha; araç boş, sadece 2 yetişkiniz araçta. Ama gene de az ağırlık değil. 1.4 TDI burda her şekilde dayağı yer. 1.5 DCI 85'hp'nin yüklü iken yokuş yukarı kalkışlarda herkül gibi iş göremeyeceği ihtimali bu galibiyete engel değil. Çünkü Duster'ın 1. vitesi de çok çok kısa değildi. Bizim 1144 kg'lık Cordoba'dan daha çok sıkıntı yaşayacağı bir an olacağını pek düşünmüyorum. Motor harbi harbi bizimkinden başarılı görünüyor. Şanzımanı da azıcık kısaltınca aradaki kg farkı devre dışı kalmış sanırım.
Gelelim "performans"a... Devir bandının sonuna kadar test etme imkanım olmadı malesef. O yüzden merak ettiğim 4000-5000 devir arası performans hakkında fikrim yok. Ama 1000-2500 arasında yaptığım bilinçli yüklenmeler bana çok şey anlattı. Araç rölanti ile 2000 devir aralığında gayet rahat hareket ediyor dediğim gibi. İnsanı hep düşük devirlerde kullanmaya teşvik eden bir huzur hakim... 1000 devirde iken ilk 3 viteste ayrı ayrı yaptığım çeşitli yüklenmelerde 2000 devir civarında belirgin hızlanma gördüm. Yani güç artışı çoğu turbo dizelde olduğu gibi 2000 devir civarında oluyor. Ama bu bizim 1.4 TDI'larda olduğu gibi belirgin, patlama şeklinde değil. Çünkü tork bandı daha homojen ve araç daha ağır. Kısacası araç bu motor seçeneği ile performans değil, konfor sunuyor. 2000 devir üstünde yardıracak bir motor da pek lazım değil. Zaten şimdi değineceğim kısım nedeniyle pek de yüksek performans arzulamamak lazım.:D
Gelelim sürüş dinamiklerine...:D Şimdi; araç 4x4 versiyonda 21 cm, 4x2 versiyonda 20.5 cm yerden yüksekliğe sahip. Tavan yüksekliği 164 küsür cm. Lastikler 215 65 ölçüye sahip... Süspansiyon konfor odaklı. Bütün bu yazdıklarımın bileşkesi olarak da gayet JÖLE kıvamında bir araçtan bahsediyoruz.:oly: Aynı gün kullandığım 3.20 Coupe ve normalde kullandığım Cordoba'nın da etkisi mutlaka vardır tabii. Bu araçlarda sonra Duster açıkçası gayet farklı hissettiriyor. Sıkışık trafikte aniden frene bastığınızda otobüs gibi öne yığılma falan oluyor.:++: Sıradışı bir yol tutuş sorunu yaşatmaz. Ama gene de ülkemizde Caddy'leri, Transporter'ları güçlendirip 200 km/s üstü hızlara çıkan cesur yürekleri uyarmak gerek; bu işlere çok uygun değil.:ok: Süspansiyok çok konforlu, amacına da uygun. Bunu bilerek kullanmak lazım.
Direksiyon düşük süratlerde gayet sorunsuzdu. Yalnız, kadın sürücülerin şikayet edeceği bir sertliğe sahip. Sertlik tam olarak aynı gün kullandığım E36 kasa 3.20 Coupe'dekine denk. Yani açıkçası bu tip bir araçta olmaması gerektiği kadar sert. Şahsen beğendim; ama hedef kitleyi biraz düşündürebilir.
Şanzıman gayet başarılı. Vites geçişleri rahat ve keyifli. Geri vitesin yeri farklı tabii.:) (6. vitesin olması gereken yerde)
Sonuç olarak araç ile gerçekleştirdiğim kısa ama dolu test sürüşü araç hakkındaki olumlu fikrimi daha da geliştirdi. Gelecekte alınacak aile aracı adayları arasında üst sırada.:ok: Dacia'nın zaten destekçisiydim, artık daha bir rahat şekilde destekleyebilirim.:)
-
Peki kaporta, sac kalitesi, yol sesi, rüzgar sesi, yol tutuş durumları neler bence buralarada değinmek lazım.
Bir kaç sene sonra solmuş gül gibi (misal; logan-solenzalar) olacaksa aman para çöpe gitmesin.
-
Aynı günde 2 tane Yeti gördüm Üsküdar'da :)
aksarayda da var yeti.hatta yeni süperbden 2 adet.birde yeni octavia dizel var.
yani satışı destekleyen reklamlar daha fazla olsa bu konuşmaların ve yazışmaların çoğu farklı olurdu.
-
Peki kaporta, sac kalitesi, yol sesi, rüzgar sesi, yol tutuş durumları neler bence buralarada değinmek lazım.
Bir kaç sene sonra solmuş gül gibi (misal; logan-solenzalar) olacaksa aman para çöpe gitmesin.
Kaporta, saç kalitesi falan subjektif şeyler be Hakan... "İyi" desem ne olacak, "kötü" desem ne olacak... Yol ve rüzgar sesi için yüksek hızlara çıkmak lazım. Ama muhtemelen çok başarılı değildir. Onu isteyen de 15 bin tl fazla verip alternatif araçlara yönelebilir.:ok:
Sağlamlık konusunda çok belirgin bir tavizin söz konusu olacağını düşünmüyorum. Almayı düşünen kişi 45 bin tl'ye varan bir bütçeyle 2. elde nelere ulaşabileceğinin de farkında olmalı tabii. Ama gene de 0 km Dacia kesinlikle düşünülmesi gereken bir seçenek. Ben kesinlikle yabana atmıyorum.:)
-
Kaporta, saç kalitesi falan subjektif şeyler be Hakan... "İyi" desem ne olacak, "kötü" desem ne olacak... Yol ve rüzgar sesi için yüksek hızlara çıkmak lazım. Ama muhtemelen çok başarılı değildir. Onu isteyen de 15 bin tl fazla verip alternatif araçlara yönelebilir.:ok:
Sağlamlık konusunda çok belirgin bir tavizin söz konusu olacağını düşünmüyorum. Almayı düşünen kişi 45 bin tl'ye varan bir bütçeyle 2. elde nelere ulaşabileceğinin de farkında olmalı tabii. Ama gene de 0 km Dacia kesinlikle düşünülmesi gereken bir seçenek. Ben kesinlikle yabana atmıyorum.:)
sen hiç koleos kullandınmı :) ben kullandığım an yanımızda gelen çalışana bunun adını yanlış koymuşsunuz reno koleos değil reno kalas koymalıydınız demiştim. koleos bile rezaletken çuvalla paraya bunu düşünmek bile istemiyorum. ben haldex e razıyım herşeyden öte önce adam gibi bir araç olsn.
-
Ön yargı tabi kötü bişeyde, o kadar Megane sürdüm alt takımları nerdeyse plastik, şanzımanı süngersi, ne bileyim işte ya, o paraya verdiği kofti Dacia ne olacak diyor insan.
Hani sırf dandik olmasına karşın heybetli ve ucuz diye alnırsa alınır zannımca, sonuçta fiyatıda güzel Allah var Yetilere el değmiyor.
Ama zamana bırakıldığında çok ön yargılı bir biçimde olduğumuda kabul ederek fos çıkacağını düşünüyorum bir otomobil tutkulusu olarak.
Ama parasına göre değerlendirilince eminim ki hak eden bir araçtır. Hayırlısı olsun...
-
sen hiç koleos kullandınmı :) ben kullandığım an yanımızda gelen çalışana bunun adını yanlış koymuşsunuz reno koleos değil reno kalas koymalıydınız demiştim. koleos bile rezaletken çuvalla paraya bunu düşünmek bile istemiyorum. ben haldex e razıyım herşeyden öte önce adam gibi bir araç olsn.
Koleos kullanmadım da, aracı incelerken de daha "kriterli" incelemek lazım. Yani ne anlamda kalas mesela ? Eğer konfor ise kabullenmem pek mümkün değil. O kadar test otoritesinin üstüne basa basa anlattığı şey aracın üstün konforu. Hatta bu yüzden sürüş dinamiklerinden fedakarlık yapıldığı açıkça belirtilmiş. Frenlerin de başarısız olduğu belirtilmiş. Ama süspansiyon konforuna ters düşecek hiçbir ifade yok.
Duster'da da süspansiyon konforu gayet üst seviyedeydi. Sportiflikten eser yok tabii; ama sportiflik bekleyen kim ?
Ön yargı tabi kötü bişeyde, o kadar Megane sürdüm alt takımları nerdeyse plastik, şanzımanı süngersi, ne bileyim işte ya, o paraya verdiği kofti Dacia ne olacak diyor insan.
Hani sırf dandik olmasına karşın heybetli ve ucuz diye alnırsa alınır zannımca, sonuçta fiyatıda güzel Allah var Yetilere el değmiyor.
Ama zamana bırakıldığında çok ön yargılı bir biçimde olduğumuda kabul ederek fos çıkacağını düşünüyorum bir otomobil tutkulusu olarak.
Ama parasına göre değerlendirilince eminim ki hak eden bir araçtır. Hayırlısı olsun...
Ya, dandiklik kıstası tartışılır işte. İç malzeme dersen, ilgi alanı derim. Ama teknik altyapısı kesinlikle şüphe uyandırmayacak cinsten. Ne Renault'un motorundan şanzımanından çekinirim, ne Nissan'ın aktarmasından... (4X2'de Nissan ile alaka var mı bilmiyorum, o ayrı)
Almayı düşünecekler mutlaka incelesin derim.:ok:
-
türkiyede üstün eleştirmen dedinmi maaşlı reno çalışanı düşüncesi aklıma geliyor. yani o adamlara r9 da versen torosta versen konfor geyikleri yaparlar.
bildiğin kalas ultra kalas hatta süspansiyonu çıkart inşaat demiri kaynat daha konforlu olur o derece
-
lada nivadan konfor bekleyen yoktu bence dusterda nivanın varisi ve o paraya göre değerlendirmek lazım
bence yetiye o para verilinceye kadar kaç tane 2.el alınır
-
2. elde dağa taşa vuranların tercih edeceği bir araç..Bizim gibilere gelmez.Ama satışlarda iyi olacağını düşünüyorum..
-
türkiyede üstün eleştirmen dedinmi maaşlı reno çalışanı düşüncesi aklıma geliyor. yani o adamlara r9 da versen torosta versen konfor geyikleri yaparlar.
bildiğin kalas ultra kalas hatta süspansiyonu çıkart inşaat demiri kaynat daha konforlu olur o derece
Valla Renault çalışanı olayını bilemeyeceğim.:D Ama adamlar iyiye iyi, kötüye kötü diyor. Ben bu duruma pek katılamayacağım yani.
Koleos'taki o durumu o aracın özel durumu olarak değerlendiriyorum. Test aracı olduğu için son derece vahşi bir kullanıma maruz kalmış olabilir. Arazide falan kullanıldıysa vay haline.:++:
lada nivadan konfor bekleyen yoktu bence dusterda nivanın varisi ve o paraya göre değerlendirmek lazım
bence yetiye o para verilinceye kadar kaç tane 2.el alınır
Duster'da "konfor beklememek"ten falan bahsedemeyiz; zira gayet konforlu.:) (tabii süspansiyondan bahsediyorum; donanımdan değil)
2. elde dağa taşa vuranların tercih edeceği bir araç..Bizim gibilere gelmez.Ama satışlarda iyi olacağını düşünüyorum..
MPV niyetine de alınabilir abi. 4X2 1.5 DCI hiç fena kombinason değil.
===================================
O değil de, beni en çok etkileyen kısım motor idi sanırım. 85'lik 1.5 DCI hakikaten güzel motormuş. Dacia Logan'da falan düşünülebilir.:D
-
valla aga bugün megane 2 de sürdüm yok reno beceremiyor. megane da bile kalite yokken bunlardan nasıl olsun.
koleos konusunda ise araç daha 250 km de idi bindiğimde rezalet bir araç.
-
yok ya, yeni megane a bindim aşmışlar kaliteyi önceki kasaya göre gerçi full modeldi ama.
koleos bence de iyi değil iç mekanına hiç özen göstermemişler. illa dci olacaksa onun yerine kaşkay çok daha güzel bir seçenek.
-
yok ya, yeni megane a bindim aşmışlar kaliteyi önceki kasaya göre gerçi full modeldi ama.
koleos bence de iyi değil iç mekanına hiç özen göstermemişler. illa dci olacaksa onun yerine kaşkay çok daha güzel bir seçenek.
1 2 sene sonra çıkar ne mal oldukları merak etmeyin.
-
Nissan kaşkay güzel ya makyajlı hali..
(http://www.crankmotoring.com/wp-content/uploads/2010/04/2010-Nissan-Qashqai-Mineral-Grey-Front-Side-View-588x528.jpg)
(http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/12/q00.jpg)
-
Kaşkay'ın dışı yetiden güzel..İç kısımda ise Yeti süper..
-
Duster'i geçen gördüm yolda, trafikte tam yanımda durdu 10-15 dk beraber takıldık. Sıfır hangi araba olursa olsun parlıyor tabi, valla cıncıh gibiydi açıkcası :hanz: 2-3 sene sonra ne hala gelir bilinmez ama al vur dağa taşa valla :hanz: En boru modeli 44 lira zaten, köyde kasabada gez toz keyfince :) Sempatik SUV kesinlikle, dirisi tatlı duruyor :)
-
Kaşkay'ın dışı yetiden güzel..İç kısımda ise Yeti süper..
Fiyat & performansa da bakmak lazım Yeti daha ucuz sanki? Yalnız Kaşkay daha albenili bencede...:ok:
-
bu dusterı alacan nivayı emekli edecen çıkıcan off road parkuruna:D
-
ismini bile söyleyemediğim araç makyajlanınca ne kadar tatlı oldu.kaşkay kaşkay
-
kaşkay duster ve yetni abisiigibi oluyo hem boyut hem fiyat olrak hoş yeti çok pahalı
-
valla aga bugün megane 2 de sürdüm yok reno beceremiyor. megane da bile kalite yokken bunlardan nasıl olsun.
koleos konusunda ise araç daha 250 km de idi bindiğimde rezalet bir araç.
yok ya, yeni megane a bindim aşmışlar kaliteyi önceki kasaya göre gerçi full modeldi ama.
koleos bence de iyi değil iç mekanına hiç özen göstermemişler. illa dci olacaksa onun yerine kaşkay çok daha güzel bir seçenek.
1 2 sene sonra çıkar ne mal oldukları merak etmeyin.
Ya neyse, ben test ettim ve görüşlerimi paylaştım; bilmediğim arabanın 2-3 sene sonraki haline de garanti veremem açıkçası.:D Bakarsın dökülür mökülür.:D
DCI çok iyiymiş ama; onun arkasındayım.:D
-
(http://3.bp.blogspot.com/_hj288b0mRxc/S8HHQrcpXcI/AAAAAAAABxM/2FaORxkokgA/s1600/410107l.jpg)
güzel bi foto
-
Dacia duster gün geçtikçe hoşuma gitmeye başladı.:)
-
Aradaki kalite farkı zaten dacia'dan soğutuyo insanı , 2010 auto fuarında Dacia'ya olan ilgiyle Skoda'ya olan ilgiyi herkez görmüştür, dacia bomboştu hele duster'ın içine binen illallah edip dışarı cıkıyodu yetiye binen bidaha inmiyodu gerek kalitesi gerek oturduğunda insana verdiği güven duygusu,Adamın birinin çok hoşuna gitti yeti, fiyatıda duyunca normal bu arabaya göre bayıldım dedi biraz anlattım foruma davet ettim,büyük bir ihtimal alıcak o arabayı, Skoda'nın yanından geçenler hımmm Skoda'ya bak iyi arabalar yapmaya basladı deyip biraz inceleyince ya bu Skoda gerçekten ilerleme kaydetmiş dedittiriyo, Dacia aynı dacia ne kadar iyi olabilir ki, meraklanıp incelemeye kalkan vazgeçiyo zaten, özellikle octavia'nın bagajına açtığımda milletin "oooooov" demeleri yetti zaten :D tabi bu benim görüşüm herkezin görüşüne saygı duymak lazım. duster alıcağıma 1 sene daha para biriktirip adam gibi araba alırım.
Aracın ömrüde bakan kişiye göre değişiyo zaten, 18 yasında olan aracım pırıl pırıl gören hayretler icinde kalıyo bu araba favoritin üst modeli galiba diyo :)
-
dusterda ucuz araba mantığı var abs yi geçtim yolcu hava yastığı bile yoktu 25 milyarlık modelinde. 1.6 motor ve 4x2 ydi.
görünüşü falan fena değil dıştan benim de hoşuma gidiyor ama dacia sonuçta.
-
kıyas kabul etmem.Dün autoshowda bir kez daha aşık oldum araca.
-
Alınır alınmaz olarak değil de ankette sorduğu gibi araziye çıkarlarsa diye cevapladım.
Duster' ın arazi kabiliyetleri Yeti' ye (dolayısıyla Haldex' e) göre daha iyi.
-
Ben Yeti alan biri olarak arazide de Yeti'nin önde olabileceğini düşünüyorum..
Konu burada iki eksende tartışılıyor: biri alınabilirlik, diğeri ise 4*4 becerileri..
Açıkçası 4*4 becerilerini test etme "yeti"sini kendimde görmediğim için bu konuda bişey diyemeyeceğim..
Ancak alınabilirlikte ikisi hakkında da bişeyler söyleyebilirim..
Duster iş arkadaşımın birinde var.. Bu aracın 85 hp'lik dizel motoru fiyatı itibariyle gayet alınabilir bir araç.. Listesinde en dolu olan versiyon 38000 tl ve Yetiden ve diğer bu sınıf araçlardan ucuz.. Haliyle tercih edeninin bol olacağını düşünüyorum..
Duster donanım olarak ve güvenlik olarak kesinlikle bu sınıftaki araçların çok gerisinde.. Bu haliyle zaten dolu ve çok güvenli bir araç arayanlara hitap etmez ki fiyatıda bunu gösteriyor zaten..
Hız ve performans olarak ise ne yazık ki bence yetersiz.. 110 hp'lik motor daha iyi olsada onun fiyatı daha yüksek ve onda da birçok noksanlık var.. Bu aracın en iyi tarafı 30.000tl'ye yüksek bir otomobil almanız..
Yeti'ye gelirsek Yeti'nin de birçok noksanlığı var..
En uygunu 40.000 tl ve ne yazık ki birçok standart olması gereken donanım opsiyonel..
Fiyatı bence görece yüksek.. Sadece Duster için değil bu sınıf bir araç için bence yüksek..
Yeti'nin avantajları ise oldukça güvenli olması.. Bu araçta birçok güvenlik donanımının standart olması ve en büyük artısı DSG şanzıman.. (bahsettiğim güvenlik donanımları DSG ile standart)
Araçtaki kalite hissi bence oldukça üst seviyede.. Sürüşü gayet keyifli ve en küçük motoru olan 1.2 TSI bile gayet yeterli performans sunuyor.. (Duster'dan oldukça üstün bu konuda)
Yeti ile ilgili bir detay daha vermek istiyorum..
Kendi kullandığım 1.4 TSI DSG Octavia'dan bile daha keyifli Yeti.. Octavia'nın yol tutuşunu ben gayet iyi bulurdum.. Ancak Yeti kullanınca Octavia artık o kadar iyi gelmemeye başladı bana.. Yüksek hızlarda Octavia ile giderken hızı aracın içindekiler fazlasıyla hissedebilirken, Yeti'de bu mümkün olmuyor..
Size şöyle bir örnek vereyim.. Yeti'de 160 km/s hızla giderken (şuana kadar yaptığımız en yüksek hız bu) arkadaşlar hızın 120 civarı olduğunu söylemişlerdi.. Aynı testi Octavia'da yaptığımızda 180km/s ile giderken (octavia'da ki en yüksek yaptığımız hız bu) arkadaşlar en az 160-170 km/s hız demişlerdi..
Tekrar konuya dönecek olursak performans ve fazla konfor aramayan, ekonomi peşindeki arkadaşlar yüksek bir araç kullanmak isterlerse Duster onların ihtiyacını karşılayacaktır.. Ama kaliteli ve güçlü bir araç isteyen kullanıcılar ikisi arasında kalırlarsa bence Yeti'yi tercih edecektir..
Yeti'nin tasarımı hakkında da bişey söyleyeyim.. Bu araç yırtıcı bir SUV görünümünde değil bunu kabul etmemek mümkün değil.. Ancak yol tutuşu, viraj avcısı olması ve iç mekan genişliği bu tasarımla sağlanmış.. Gayet kullanışlı bir tasarımı var bence..
Yeti'nin en büyük eksiğini en sona sakladım.. Bu bagaj ne yazık ki Yeti'ye yakışmıyor..
Yeti farklılığı ve bazı üstün özellikleri ile kendi segmentindeki marka ve modellerden daha üstün bir araç ama ne yazık ki pahalı.. ( Audi, BMW vs. markalar Skoda'nın rakibi değil arkadaşlar o yüzden top class markaları dışarda bırakarak değerlendirelim lütfen..)
Not: Haldex epey eleştirilmiş burada.. Ben en başta da belirttiğim gibi bu tip testlerden fazla anlamam.. Ancak 0-100 programında bu Haldex övüle övüle bitirilememişti.. Birde tüm Volvo'lar bu sistemi kullanıyormuş.. Böyle bir sistemin anıldığı kadar kötü olacağını düşünmüyorum..
-
Dacia civata :D
-
Haldex elbette kötü değil, günümüz şehirleşen dünyasında elbette bir devinim niteliğinde ama bütün arazici ustalara sorun (pajerocular, landcılar, cruisercılar olsun) herkes dahil Haldex'in asla tatminkar bir arazi geri dönüşü veremeyeceği konusunda hemfikir. Bende.
Zira asla bir AWD değil. Bu büyük noksan. Ama ekonomi için iyi hoş güzel. Asfaltta AWD takılmak zaten mantıksız saçma olurdu. Tabi Haldex kavramanın sadece 2.0 TDI ile sunulmasıda kötü, gerçi 1.2'ninde o kadar kudreti yok. Yani 1.2 TSI 4x2 Yeti almış olmak sadece büyük ve yüksek bir araçtan öte bir şey değil. O cüsse ile 4x2 belki bir otomobilden farksız belki eylemsizliği yüksek olduğundan gevşek zeminlerde hafif bir otomobil kadar başaraılı olamayacak.
Yani arazi falan filan kıyaslaması 1.2 TSI 4x2 Yeti ile anlamsız işler :) 2.0 TDI kudretinde manuel şaftlamalı bir AWD olsa işte o zaman Yeti'ye basardım kozlarımı, Haldex bile tatminkar değilken boş muhabbet :)
Yeti güzel kalite araç, yerden yüksek patikamsı köy yollarına ideal ekonomik 10 numara araç. Keyfini çıkarmak, arazi işlerinde ipin ucunu kaçırmamak kaydıyla süper seçim.
DSG konusuna ise hiç giremeyeceğim vezirde eder adamı rezilde. Şans.
-
Haldex için AWD değil demişsiniz ama kendi sitesi öyle demiyor..
Sitesinde bu sistemi kullanan markalara bakınca da bence fazla acımasız eleştiriliyor gibi geliyor..
Audi A3 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Audi%20A3.jpg) Skoda Yeti (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Skoda%20Yeti.jpg) Audi S3 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Audi%20S3.jpg) Volvo S40 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20S40.jpg) Audi TT Coupé (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Audi%20TT%20Coup%C3%A9.jpg) Volvo S60 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20S60.jpg) Audi TT Roadster (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Audi%20TT%20Roadster.jpg) Volvo S60R (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/04_Volvo_S60_R.jpg) Bugatti Veyron (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Bugatti%20Veyron.JPG) Volvo S80 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20S80.jpg) Buick Lacrosse (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Buick%20LaCrosse.jpg) Volvo S80L (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/volvo%20S80L.jpg) Buick Regal GS (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Buick%20Regal%20GS.jpg) Volvo V40 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/35_Volvo_V40.jpg) Cadillac SRX (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Cadillac%20SRX.jpg) Volvo V50 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20V50.jpg) Ford Five Hundred (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Ford%20five%20houndred.jpg) Volvo V70 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20V70.jpg) Ford Freestyle (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Ford%20Freestyle.jpg) Volvo V70R (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20V70R.jpg) Ford Kuga (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Ford%20Kuga.jpg) Volvo XC60 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/volvo%20xc60.jpg) Land Rover Freelander (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Land%20Rover%20Freelander.jpg) Volvo XC70 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Volvo%20XC70.jpg) Mercury Montego (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Mercury%20Montego.jpg) Volvo XC90 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/volvo%20xc90.jpg) Opel Insignia (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Opel%20Insignia.jpg) VW Beetle RSi (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Beetle%20RSI.jpg) Opel Insignia OPC (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Opel%20Insignia%20OPC%204.jpg) VW Bora (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/vw%20bora.jpg) Saab 9-3 Aero XWD (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Saab%209-3%20Aero.jpg) VW Caddy (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Caddy.jpg) Saab 9-3 Sport Combi (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Saab%209-3%20Sport%20combi.jpg) VW Golf (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/vw-golf.jpg) Saab 9-3 Turbo (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Saab%209-3%20Turbo.jpg) VW Golf Variant (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/vw-golf-variant.jpg) Saab 9-3 X (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Saab%209-3%20X.jpg) VW Golf R (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Golf%20R%20.jpg) Saab 9-5 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Saab%209-5.jpg) VW Golf R32 (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Golf%20R32.jpg) Seat Alhambra (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Seat%20Alhambra.jpg) VW Multivan (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Multivan.jpg) Seat Altea Freetrack (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Seat%20Altea%20Freetrack.jpg) VW Passat (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/vw_passat.jpg) Seat Leon (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Seat%20Leon.jpg) VW Passat CC (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20passat%20CC.jpg) Skoda Octavia (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Skoda%20Octavia.jpg) VW Sharan (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/vw-sharan.jpg) Skoda Octavia Scout (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Skoda%20Octavia%20Scout.jpg) VW Tiguan (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20tiguan.jpg) Skoda Octavia Superb (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/Skoda%20Superb.jpg) VW Transporter (http://www.haldex.com/Global/Traction/Car%20Models/Car%20Models/VW%20Transporter.jpg)
Burada kullanan marka ve modeller var.. ismin üzerine tıklayınca kullanan aracın resmi görüntülenebiliyor..
-
...0-100 programında bu Haldex övüle övüle bitirilememişti...
Saffet zaten Şahin de olsa öve öve bitiremiyor ki o programda. Kaldı ki çalışma mantığından hiç bahsetmediler.
Haldex için AWD değil demişsiniz ama kendi sitesi öyle demiyor...
Haldex AWD' dir ancak sadece ihtiyaç olduğunda. Yani bir Subaru' daki gibi sürekli aktif değil. Bir Lada Niva' daki gibi arazi şanzımanı kabiliyetleri yoktur.
Ön tekerleklerin buzda, arka tekerleklerin de kupkuru asflata bastığını düşünün. Gaza bastığınızda ön tekerlekler patinajda kalacak ve Haldex ancak burada devreye girerek, güç aktarımının ön tekerleklere değil de arka tekerleklere yapılmasını sağlayacak ve araç patinaja düşmeden (belki de çok az düşerek) hareketine devam edebilecektir. Kupkuru asfalt ve buz örneklerini uç örnekler olması açısından yazdım. Bnuları tekerleklerin daha iyi tutunduğu veya tutunamadığı zemin koşulları olarak da düşünebilirsiniz.
-
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/1/dacia-duster-vs-skoda-yeti-0.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/18/dacia-duster-vs-skoda-yeti-116.jpg?width=560&height=350)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/4/dacia-duster-vs-skoda-yeti-102.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/6/dacia-duster-vs-skoda-yeti-104.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/22/dacia-duster-vs-skoda-yeti-120.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/10/dacia-duster-vs-skoda-yeti-108.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/11/dacia-duster-vs-skoda-yeti-109.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/14/dacia-duster-vs-skoda-yeti-112.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/16/dacia-duster-vs-skoda-yeti-114.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/7/dacia-duster-vs-skoda-yeti-105.jpg)
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1841/6186675/24/dacia-duster-vs-skoda-yeti-tehnic.jpg)
-
Haldex için AWD değil demişsiniz ama kendi sitesi öyle demiyor..
Sitesinde bu sistemi kullanan markalara bakınca da bence fazla acımasız eleştiriliyor gibi geliyor..
Burada kullanan marka ve modeller var.. ismin üzerine tıklayınca kullanan aracın resmi görüntülenebiliyor..
Yav geç kardeşim her yerine AWD yazsalar ne olur ben sürekli 4 tekerlekten çekiş anlamında demek istedim, elektronik hikayesi var. 4x4'e full mekanik şafttan kilitli ve kilitli diferansiyel olmadıkça çetin arazi ve gevşek zemin ancak masal.
De ki bana Subaru'nun AWD'si, hah o zaman olmaya başlar işte simetrik full time 4 çeker öyle olur.
-
Tufan' ın eklediği fotoğraflara dikkatlice bakınca Duster' ın yaklaşma ve uzaklaşma açılarının da Yeti' den daha iyi olduğu bariz.:wnk:
-
Duster daha yüksek evet.
-
Duster daha yüksek evet.
Engel aşabilmek için ön ve arka tamponların şekline dikkat et.:wnk:
-
haldex pist şartlarnda ve asfaltta sürekli 4 çekerleri ağlatır ama arazidede sürekli 4 çeker performansı sunamaz. yetide aslnda halde kullanılmasıda çok iyi zira kaç yeti kullanıcısı dağa taşa vurucak aracını?
o işi yapan adamlar zaten kıyar paraya kofor odaklı değil arazi odaklı araçlara para sayar.
-
Fotoğraflarda görünen, Yeti Dacia'ya göre fazlaca premium kaçmış :) Zaten fiyat da öyle.
Önümüzdeki yıllarda çıkacak Skoda modelleri yeni politika gereği şimdiki kalite ile dacia kalitesi ortasında bi yerlerde olacak galiba...
-
haldex bence bu tarz araçlar için avantaj.Afaltta 4x2 modunda giderek yakıttan tasarruf ederken, arazi şartlarında veya kötü yol şartlarında 4x4 moduna geçerek yeterli çekişi sağlayabiliyor.Yemişim sürekli 4 çekerini.Arazide araç kullanacak adam gitsin lada niva, land rover discovery, ranger rover, hummer falan alsın.Hiç uğraşmasın bu tarz araçlarla ;)
-
haldex bence bu tarz araçlar için avantaj.Afaltta 4x2 modunda giderek yakıttan tasarruf ederken, arazi şartlarında veya kötü yol şartlarında 4x4 moduna geçerek yeterli çekişi sağlayabiliyor.Yemişim sürekli 4 çekerini.Arazide araç kullanacak adam gitsin lada niva, land rover discovery, ranger rover, hummer falan alsın.Hiç uğraşmasın bu tarz araçlarla ;)
Bu araçların kaç tanesi acaba bırak araziyi, kaldırıma çıkıyor ki?;) Tamamen gereksiz vasıtalar bana kalırsa.
-
Bu araçların kaç tanesi acaba bırak araziyi, kaldırıma çıkıyor ki?;) Tamamen gereksiz vasıtalar bana kalırsa.
bencede Abi ama bir bakıma kadınlar için iyi oluyor çünkü araç büyük olunca kadınların kendine güveni geliyor alayına gidiyorlar:D Geçen annemin arkadaşı jipiyle astraya dokanmış kadın hissetmedim bile diyor, astranın arka ise haşat sahibi perte çıkarsa yeridir:++::++:
-
bencede Abi ama bir bakıma kadınlar için iyi oluyor çünkü araç büyük olunca kadınların kendine güveni geliyor alayına gidiyorlar:D Geçen annemin arkadaşı jipiyle astraya dokanmış kadın hissetmedim bile diyor, astranın arka ise haşat sahibi perte çıkarsa yeridir:++::++:
Dokanmış (!) ama Astra haşat ve hissetmemiş. Jip derken Hummer galiba.:kiki:
-
Dokanmış (!) ama Astra haşat ve hissetmemiş. Jip derken Hummer galiba.:kiki:
hummer değil abi araç grand cherokee:hanz: yanlız jipte göçük boya soyulması çatlaması bile yok:kiki:
-
hummer değil abi araç grand cherokee:hanz: yanlız jipte göçük boya soyulması çatlaması bile yok:kiki:
Yanına yanaşması yetmiş de artmış bile yani.:kiki:
-
(http://images.forum-auto.com/mesimages/958001/BigDelorean.jpg)
-
Duster arazide Yeti'yi yer ..Kaldıki kaç defa arazide olacaksın, diğer tüm kriterlerde YETİ duster'ı yer..
Ama şahsen köy yerinde, sürekli macera arayan, ama arada şehrede inen, vurdum dağa taşa çok acımayacağım bişey olsun dersen, 1.Lada niva, azıcıkta sürüşü rahat olsun dersen Dacia duster..Zaten piyasadaki ihtiyacı iyi tespit etmiş renault grup.Böylesine geniş, ucuz ve 4x4 kaç tane araç var? Suzuki jimny bile 26.000 TL 'den ucuz değil.
-
dün baya bi incelem fırsatım oldu yetiyi .yeti sanki yüksek bir roomster gibi arazi ile alakası yok bence sadece şehir suv gibi kullanılacak bir otomobil.
duster is niva kullanıcılarına hitap eden bir araç
temelde boyutları benzesede amaçları farklı bence.
-
başlangıç fiyatı birinin 30 milyar öbürüsü 40 milyar.hangisi daha kalite tabiki yeti..e ben bu arabayı stabilizede kullanacam dağa taşa çıkmıcam diyorsam azcıkda kalite istiyorsam tabiki yeti.kaldı ki dusteri alan adamda dağa taşa çıkmıcaktır.hakan gibi benim gibi köyde bağda bahçede işe yarar diye düşünerek alınabilir.ama ikiside zorlu arazide tırt.ha yok benim içimde off road merakı var 5-10 sene kullanırım,özel ekipmanla aracı off road aracına çevirirm diyorsan tabiki duster.yoksa her halikürda yeti ezer..
-
Duster gayet başarılı, temiz bir iş. Fiyat performans oranı gerçekten çok dikkat çekici. Başlığımızdaki yorumların çoğu duygusal içerikli. O kadar sayfa yazılmış; yaklaşma açısı, karın açısı, uzaklaşma açısı vb.'nin lafını yeni ediyoruz.
Ha, Yeti'nin yerden yüksekliği bile daha 18 cm iken Dacia LOGAN'IN yerden yüksekliğinin 19 cm olduğunu hatırlatmak isterim. Yani bırakın Duster'ı, Logan'ın bile Yeti'den daha başarılı arazi perfomansı sergilemesi olası.:++:
-
Yeti gerçekten son zamanlarda iyice hoşuma gitmeye başladı, 1.2 TSI motoru kendini kanıtlarsa 1-2 seneye kadar düşünebilirim belki. Hem ikinci eli de çok olur o zamana.
-
Plastik suv mu olur ya tabiki yeti :D
-
4×4 böyle olmalı:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=133801196663316&oid=115966527850&comments&ref=mf
-
2 gün önce aracı test ettim. Çok kapsamlı bir test olmadı; ama kritik gördüğüm bazı noktaları bizzat incelemiş oldum.
Öncelikle, araca pozitif yaklaşımım kat be kat arttı. Olumlu önyargımda ne kadar haklı olduğumu gördüm. Tam da gereksiz yerlerden kısılarak (tıpkı diğer Dacia modellerinde de görülebileceği gibi) elde edilen mükemmel maliyet etkinliğe sahip bir araç. O fiyata alacağınız o hizmet karşılığında gözlerimiz açıkta kalan metal parçalara falan takılmasın bir zahmet.:ok:
Araç 4x2 1.5 DCI 85hp versiyonu idi. 4x4 modeller Haziran-Temmuz döneminde satışa sunulacakmış. Yani 110 hp'lik 1.5 DCI şu an için ulaşılır durumda değil. 110 hp'lik 1.6 benzinli ise hem gelecek 4x4'de hem satışta olan 4x2'de kullanılıyor.
İlk olarak Dacia'yı, tanıtım için seçtikleri, reklamlarda ve dergilerde boy gösteren "kahverengi renkli araç" tercihinden ötürü eleştirmek isterim. Kahverengi haliyle gayet "tartışılır" bir estetik sunan araç beyaz renk seçeneği ile mükemmel uyum sağlamış. Araç üst donanımın sağladığı alaşım jantların da etkisiyle gerçekten harika bir görünüme sahip. Alacak olsam beyaz rengi tercih ederdim sanırım.:ok:
Dış boyutlarıyla çok kompakt; sadece 431cm'lik bir uzunluğa sahip. (bizim Cordi'den 3 cm uzun) Genişlik de gayet makul. Dar alanlarda gayet başarılı bir kıvraklığı var. Görüş açıları da bana göre başarılı. İlk defa bindiğim aracı kimseyi ezmeden, dürtmeden kalabalık bir alanda manevra yaptırabildim.
İç hacim gayet başarılı. Yalnız araç kompakt SUV olduğu için arka koltukta 3 kişi yanyana oturduğunda bir Vectra C'deki yayla hissi alınamıyor. 180 cm'lik genişliğe gayet uygun bir durum. Zaten gene de C sınıfı sedanlara denk bir genişlik söz konusu. Baş mesafesi hem öndee hem arkada tertemiz... Diz mesafesi sorunsuz. Bagaj hacmi yeterli. Yalnız aracın yerden de çok yüksek olmasının da etkisiyle bagaj eşiği bayağı yüksek. SW araçlar gibi diz kapağında bir eşik yok malesef.
İç mekanda malzeme kalitesi bence dert edilecek cinsten değil. Hatta deri kaplı direksiyon falan bayağı iyi gitmiş.:D Zaten benim gözüme batan kısımlar daha çok fazla göz önünde olmayan yerler. Arkada oturunca ön tukların rayları, vites konsolunun arka bitimi falan biraz ortalıkta; eğreti duruyor. Ama dediğim gibi bana göre dert değil. İşlevsel bir sorun yok. Cordoba'dan sonra şok yaratan bir ön panel yok.:D Yalnız el freni kolu bir acayip geldi. Düğmesi falan önceden kullandığım araçlara göre bayağı küçük geldi elime.
Sürüş pozisyonu benim için sorunsuzdu. Yalnız koltuk sırtlık ayarı sağda; onu beğenmedim.:hanz: Önceden de belirttiğim üzere görüş açılarında da sorun olmadığından gayet güzel bir sürüş pozisyonu var.
Motor önceden de çok hayranlık duyduğum, 3750 devirde 85hp güç, 1750 devirde 200 nm tork üreten mükemmel Renault makinesi 1.5 DCI... Aynı motor başta Symbol olmak üzere pek çok Renault grubu araçta kullanılıyor. 1180 kg ağırlığa sahip 4x2 Dacia'da gayet yeterli, hatta bana göre tercih edilmesi gereken motor.
Aracı yüksek hızlı yollara çıkarma imkanım olmadığından düşük hızlarda denenebilecek şeyleri denedim. Öncelikle motor bizim demode 1.4 TDI gibi değil. Sesi gayet makul. Titreşim yok. Alt devirlerde gayet huzurlu sürüşler sağlıyor. Kasislerde falan özellikle 1. vitese inmeden geçiş yaptım. 2'de rüya gibi geçiyor; 3'de bile denedim, gayet güzel geçiyor.:hanz: (fazla yavaşladığım için otomatik beslemeye -kendiliğinden gaz veriyor yani- geçip biraz hızlanıyor, ama olsun:hanz:)
Debriyaj ve vites de gayet yumuşak ve keyifli. Motorun alt devirlerindeki "sen yorulma abi, ben taşırım"cı tavırdan dolayı şehir içinde dur kalk trafikte falan çok rahat bir araç olacaktır. Zaten debriyajı falan da bitmez bunun; ilk kez kullandığım araçta özel performans talebinde bulunduğum (hızlı kalkmam gereken) 2-3 an haricinde motora fazladan doğru düzgün gaz bile vermedim kalkarken. Kalkarken titreme falan yok çünkü. Ha; araç boş, sadece 2 yetişkiniz araçta. Ama gene de az ağırlık değil. 1.4 TDI burda her şekilde dayağı yer. 1.5 DCI 85'hp'nin yüklü iken yokuş yukarı kalkışlarda herkül gibi iş göremeyeceği ihtimali bu galibiyete engel değil. Çünkü Duster'ın 1. vitesi de çok çok kısa değildi. Bizim 1144 kg'lık Cordoba'dan daha çok sıkıntı yaşayacağı bir an olacağını pek düşünmüyorum. Motor harbi harbi bizimkinden başarılı görünüyor. Şanzımanı da azıcık kısaltınca aradaki kg farkı devre dışı kalmış sanırım.
Gelelim "performans"a... Devir bandının sonuna kadar test etme imkanım olmadı malesef. O yüzden merak ettiğim 4000-5000 devir arası performans hakkında fikrim yok. Ama 1000-2500 arasında yaptığım bilinçli yüklenmeler bana çok şey anlattı. Araç rölanti ile 2000 devir aralığında gayet rahat hareket ediyor dediğim gibi. İnsanı hep düşük devirlerde kullanmaya teşvik eden bir huzur hakim... 1000 devirde iken ilk 3 viteste ayrı ayrı yaptığım çeşitli yüklenmelerde 2000 devir civarında belirgin hızlanma gördüm. Yani güç artışı çoğu turbo dizelde olduğu gibi 2000 devir civarında oluyor. Ama bu bizim 1.4 TDI'larda olduğu gibi belirgin, patlama şeklinde değil. Çünkü tork bandı daha homojen ve araç daha ağır. Kısacası araç bu motor seçeneği ile performans değil, konfor sunuyor. 2000 devir üstünde yardıracak bir motor da pek lazım değil. Zaten şimdi değineceğim kısım nedeniyle pek de yüksek performans arzulamamak lazım.:D
Gelelim sürüş dinamiklerine...:D Şimdi; araç 4x4 versiyonda 21 cm, 4x2 versiyonda 20.5 cm yerden yüksekliğe sahip. Tavan yüksekliği 164 küsür cm. Lastikler 215 65 ölçüye sahip... Süspansiyon konfor odaklı. Bütün bu yazdıklarımın bileşkesi olarak da gayet JÖLE kıvamında bir araçtan bahsediyoruz.:oly: Aynı gün kullandığım 3.20 Coupe ve normalde kullandığım Cordoba'nın da etkisi mutlaka vardır tabii. Bu araçlarda sonra Duster açıkçası gayet farklı hissettiriyor. Sıkışık trafikte aniden frene bastığınızda otobüs gibi öne yığılma falan oluyor.:++: Sıradışı bir yol tutuş sorunu yaşatmaz. Ama gene de ülkemizde Caddy'leri, Transporter'ları güçlendirip 200 km/s üstü hızlara çıkan cesur yürekleri uyarmak gerek; bu işlere çok uygun değil.:ok: Süspansiyok çok konforlu, amacına da uygun. Bunu bilerek kullanmak lazım.
Direksiyon düşük süratlerde gayet sorunsuzdu. Yalnız, kadın sürücülerin şikayet edeceği bir sertliğe sahip. Sertlik tam olarak aynı gün kullandığım E36 kasa 3.20 Coupe'dekine denk. Yani açıkçası bu tip bir araçta olmaması gerektiği kadar sert. Şahsen beğendim; ama hedef kitleyi biraz düşündürebilir.
Şanzıman gayet başarılı. Vites geçişleri rahat ve keyifli. Geri vitesin yeri farklı tabii.:) (6. vitesin olması gereken yerde)
Sonuç olarak araç ile gerçekleştirdiğim kısa ama dolu test sürüşü araç hakkındaki olumlu fikrimi daha da geliştirdi. Gelecekte alınacak aile aracı adayları arasında üst sırada.:ok: Dacia'nın zaten destekçisiydim, artık daha bir rahat şekilde destekleyebilirim.:)
Koyu kısım ile ilgili bir düzeltme yapmam lazım,
Bu motorun maksimum torkunu 1750 ve 1900 devirde üreten iki ayrı versiyonu var sanırım. Birkaç ayrı kaynakta gördüm ki, Duster'da 1900'de üreteni kullanılıyor. Bu bilgi 2. koyu kısımda yazan durumu daha iyi açıklıyor. Zaten daha önceden maks torkunu 1750'de üreten bir aracın 2000 devirde ciddi bir açılma yaşaması beni rahatsız etmişti. Şimdi anlam kazandı.:ok:
-
Bu iki araçtan da arazi performansı beklenmemelidir. Şehir içi yol bozukluğu halinde veya bir piknik alanına aracın dibini vurmadan girmek gibi gereksinimlerde faydalı olabilirler. Eğer avcılık,balıkçılık ve benzeri hobileriniz var ise yada kırsal bir bölgede yaşıyorsanız bir lada niva alır, canavar gibi kullanırsınız.
Arazi performansı beklenemeyecek bu iki araç başkaca hiçbir kategoride kıyaslanamaz. Renault yada onun çakması bir "otomobil benzeri ürün" asla ve asla VW-Audi gurubundan bir araç ile mukayese edilemez. (Aksini iddia edenler lütfen mevzubahis her iki aracıda test edip beyanda bulunsunlar, ben her ikisinide denemiş ve birine sahip olaraktan görüş bildiriyorum)
Ucuz ve kalitesiz mal almak parayı sokağa atmaktır. Otomobil sözkonusu olduğunda parası bir yana can güvenliğini hiçe saymaktır. Bütçe kısıtlıda olsa kaliteden ödün vermemek gerektiğine inanırım. Herkese iyi forumlar
-
Tabii ki Yeti. Renault grubunun araçlarını hiç beğenmiyorum. Sonuçta Skodanın arkasında da VolksWagen var.
-
Duster gözümde on numara bir şantiye arabasıdir.Oradan oraya vur kır Parçala,atla zıpla ama Yeti de tam bir şehir arabasıdir.
-
Dacia logan, duster, sandero; Renault symbol bunlar yeni nesil klimalı torostur! Alınır dağa taşa bayıra vurulur. Kırılsada çizilsede koymaz. O yüzden kullanım amacına göre Yeti vs. Duster ona göre seçilir.
-
Duster ile Yetiyi karşılaştırmak bence yanlış. Görüntü benzer olabilir ama Duster tam anlamıyla 4x4 tipini alırsanız arazi şantiye aracıdır.Tepe tepe kullanın tamam bir Land Rover değil ama çok yakınım Uludağ'da madencidir. En son Ford KUGA SUV alması ile satması bir oldu.Gitti yerine 2 adet Duster 110 BG'lik 4x4 aldı hayatından memnun. Tek sıkıntısı bagajın darlığından. Şimdi öne bir elektrikli çekme halatı ilavesi peşinde, devamlı telefonda anamı ağlatıyor. Bir arkadaşımız arazi performansı beklenmemeli demiş ki yanlış. Tüm dizaynı bu amaca uygun düşünülmüş. Yakınım bu aracı 320 metrelik dere yatağına inip çıkmak için kullanıyor. Çoğu yerde meyil açısı 30o nin üstünde, Tabi bu duruma uygun lastikte kullanmak şart. Michelin klasiklerle filan olacak iş değil.BF GOODRICH bulduk taktık Asfaltta epey sesli ama bu araç arazide kullanılıyor. Yeti' de bildiğim kadarıyla TR' de satılanlarda 4x4 özelliği yok. Hepsi bir tarafa 1.2 TSI ile 1.4 de buna dahildir, bir arazi aracında asla düşünülmemesi gereken motorlar. Hatta buna 1.6 lık benzinli Dacia motoruda dahil. Kısacası Yeti gösterişi albenisi güzel ama bir arazi aracı değil. Ha VW den illa düşünlüyorsa Amarok 2.0 BiTDI Highline 180 PS/400 Nm Mekanik Arka Diferansiyel Kilidi dahil ~ 93.000 TL' yi gözden çıkarın. Duster ise ucuz tepe tepe kullanacağınız bir arazi aracı. Birde Duster'ın garip bir karizması var.
-
Duster ile Yetiyi karşılaştırmak bence yanlış. Görüntü benzer olabilir ama Duster tam anlamıyla 4x4 tipini alırsanız arazi şantiye aracıdır.Tepe tepe kullanın tamam bir Land Rover değil ama çok yakınım Uludağ'da madencidir. En son Ford KUGA SUV alması ile satması bir oldu.Gitti yerine 2 adet Duster 110 BG'lik 4x4 aldı hayatından memnun. Tek sıkıntısı bagajın darlığından. Şimdi öne bir elektrikli çekme halatı ilavesi peşinde, devamlı telefonda anamı ağlatıyor. Bir arkadaşımız arazi performansı beklenmemeli demiş ki yanlış. Tüm dizaynı bu amaca uygun düşünülmüş. Yakınım bu aracı 320 metrelik dere yatağına inip çıkmak için kullanıyor. Çoğu yerde meyil açısı 30o nin üstünde, Tabi bu duruma uygun lastikte kullanmak şart. Michelin klasiklerle filan olacak iş değil.BF GOODRICH bulduk taktık Asfaltta epey sesli ama bu araç arazide kullanılıyor. Yeti' de bildiğim kadarıyla TR' de satılanlarda 4x4 özelliği yok. Hepsi bir tarafa 1.2 TSI ile 1.4 de buna dahildir, bir arazi aracında asla düşünülmemesi gereken motorlar. Hatta buna 1.6 lık benzinli Dacia motoruda dahil. Kısacası Yeti gösterişi albenisi güzel ama bir arazi aracı değil. Ha VW den illa düşünlüyorsa Amarok 2.0 BiTDI Highline 180 PS/400 Nm Mekanik Arka Diferansiyel Kilidi dahil ~ 93.000 TL' yi gözden çıkarın. Duster ise ucuz tepe tepe kullanacağınız bir arazi aracı. Birde Duster'ın garip bir karizması var.
Duster ın ön tamponu bile arazide yüksek yerlere rahat tırmanabilmesi için tasarlanmış.
-
Duster ile Yetiyi karşılaştırmak bence yanlış. Görüntü benzer olabilir ama Duster tam anlamıyla 4x4 tipini alırsanız arazi şantiye aracıdır.Tepe tepe kullanın tamam bir Land Rover değil ama çok yakınım Uludağ'da madencidir. En son Ford KUGA SUV alması ile satması bir oldu.Gitti yerine 2 adet Duster 110 BG'lik 4x4 aldı hayatından memnun. Tek sıkıntısı bagajın darlığından. Şimdi öne bir elektrikli çekme halatı ilavesi peşinde, devamlı telefonda anamı ağlatıyor. Bir arkadaşımız arazi performansı beklenmemeli demiş ki yanlış. Tüm dizaynı bu amaca uygun düşünülmüş. Yakınım bu aracı 320 metrelik dere yatağına inip çıkmak için kullanıyor. Çoğu yerde meyil açısı 30o nin üstünde, Tabi bu duruma uygun lastikte kullanmak şart. Michelin klasiklerle filan olacak iş değil.BF GOODRICH bulduk taktık Asfaltta epey sesli ama bu araç arazide kullanılıyor. Yeti' de bildiğim kadarıyla TR' de satılanlarda 4x4 özelliği yok. Hepsi bir tarafa 1.2 TSI ile 1.4 de buna dahildir, bir arazi aracında asla düşünülmemesi gereken motorlar. Hatta buna 1.6 lık benzinli Dacia motoruda dahil. Kısacası Yeti gösterişi albenisi güzel ama bir arazi aracı değil. Ha VW den illa düşünlüyorsa Amarok 2.0 BiTDI Highline 180 PS/400 Nm Mekanik Arka Diferansiyel Kilidi dahil ~ 93.000 TL' yi gözden çıkarın. Duster ise ucuz tepe tepe kullanacağınız bir arazi aracı. Birde Duster'ın garip bir karizması var.
Dusteri bilemiycem ama yetinin turkiyede 2.0 tdi 4x4 leri mevcut. Haldex sisteme sahip akilli dort ceker. Bizim hic ugramayan yan komsuda var hatta. Arazi performansi nasil olur bilemem. Dip not olarak belirtmek istedim