škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: isikayhan - 29 Nisan 2010, 20:48:38
-
Resmi rakamlar Škoda Auto'nun 2010 yılı ilk çeyreğinde vergi sonrası kârının (Profit after income tax), 2009 yılının ilk çeyreğine göre %561,7 oranında arttığını gösteriyor:
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_23_SalesAndProfitQ1.aspx (http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_23_SalesAndProfitQ1.aspx)
Sales and profit figures grew substantially
4/29/2010
Škoda Auto saw a substantial increase in sales and profits over the first three months of this year. 178.9 thousand vehicles delivered, i.e., + 25 % as compared with the same period of last year.
The drivers behind the increase in deliveries are the growth of the Chinese market where Škoda Auto sold altogether 42,700 vehicles (+ 121.9 %) and the positive trend in Central Europe (28,000 units, + 12.9 %) where the main factor was the domestic market (13,200 vehicles delivered to customers, 26.6 %). The key model lines in terms of the growing sales were the Octavia (+ 32.4 %), the Superb (+ 119.3 %) and the Yeti.
The revenues of the Škoda Auto over the reviewed period totalled CZK 52.5 billion (+ 32.0 %). The operating profit grew from CZK 0.8 billion to CZK 2.6 billion – the main factor behind this increase were the sales of the Škoda Auto Group (142,400 vehicles, + 31.7 %). Other factors include a good model mix (growing sales of the Octavia, Superb and Yeti) and generally positive impacts of exchange rates.
“The sales results show that the markets in Western Europe are recovering from the economic recession. The only exception is Germany, where the automotive market slumped by nearly 25 % over the first three months as compared with the same period of last year. As for our deliveries to customers, the decision to produce vehicles in China is apparently paying off, as China continues growing very dynamically. The sales in the Czech Republic, the domestic market, are also positive – our market share has reached 33.5 %“, said Reinhard Fleger, Škoda Auto BOD Member for Sales and Marketing, and went on to say: “Despite the continuing uncertainty in markets worldwide, we expect the number of deliveries to remain higher than that in 2009 also over the rest of this year.”
(http://img534.imageshack.us/img534/2355/20101q.jpg)
Not: Tablonun üst kısmında yazan 2008 ve 2009 yılları sırasıyla 2009 ve 2010 olmalı. Galiba yazan kişi değştirmeyi unutmuş :)
-
maşallah maşallah
baksan 4-5 tane arabası var :D
model gamını genişletmek lazım birkere kesinlikle Felicia üretilecek gelecek zaman içinde
tarihinde geçen bir isim ... ona keza rapid..
-
Fabia zaten Felicianın sınıf olarak muadili, döneceklerini asla zannetmiyorum.
-
şu model nasıl olur (http://www.skodaturkey.com/images/icons/icon10.gif)
Skoda'dan yeni ekonomik bir aile sedanı: Skoda Popular (2012?)
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3634
-
fabia ismi ile gitmeyecekler bak gör aga :)
felicia adını kullanacaklarından nedense çok eminim :kiki:
-
fabia ismi ile gitmeyecekler bak gör aga :)
felicia adını kullanacaklarından nedense çok eminim :kiki:
Geriye dönük isim kullanacaklarsa bu Favorit olmalıdır. Eğer kullanmazlarsa, Favorit' i satar '85 Şahin alırım tüplü.:hih:
:kiki:
-
Fabia herhalde Felicia'dan daha fazla satmıştır, avrupadaki başarısı malum.
Ama Honda nasıl City'yi mini Accord yaptı, Skoda da Fabia'yı bir mini SuperB ya da Octavia yapmalı.
Millet yeni City için sıraya girdi, istediği rengi bulmadı vs...
-
Aynı dönemde VW AG'nin vergi sonrası kârı (Profit after tax) %94,6 artmış:
(http://img64.imageshack.us/img64/427/vwag2.jpg)