škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: ozantavsan - 04 Nisan 2010, 19:23:16
-
Merhaba , henüz skoda araç sahibi değilim.Nasipse bu salı 93 model skoda favorit GLx görmeye gidiyorum.Anlaşırsam sorun yoksa alıp döneceğim.
İnternette bir çok sorundan bahsedildiğini okudum , halen okuyorum.Bu araçlar üretildikleri ülkenin iklimi olan 25 dereceye göre üretildiğine göre bizim ülkemizde ısı nedeniyle yazın sorun yapabiliyor sanırım.Termostat değişim , fanı içe çekilen anahtarla çalıştırma , fan müşiri , hararet müşiri vesaire değişimi öneriliyor.
Biz bu araçların radyatör veya fanını başka bir araca ait radyatör veya fan ile değiştirsek.Tabiki araca uyacak montaj sorunu olmayacak şekilde.Örneğin tofaş grubu araçlara ait veya başka araçlara.Kökten çözüm üretmek için bizim ülkemize uymayan unsurlarını elden geçirsek nasıl olur acaba ? bu konuda fikri olanlar varsa yorumlarımızı yazalım.bu mümkünse nasıl yapmalı ?
Birde aracı aldığımda termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlarım ve derece değeri kaçlıkla değiştirilmeli.Termostata bağlı diğer parçların fan ve hararet müşiri kaç derecelik olmalı.Benim bakacağım araçta lpg var.Ben hiçbir aracıma lpg monte ettirmedim.Lpg'li olması motora külfet sanırım.Ama yakıt tasarrufu açısından fark edermi bilemiyorum.
-
tamamen şehir efsanesi.araçlarına bakmayan adamlar bi sorun oldumu pat diye nete düşüp hararet sorunu diye konu açıyor.ama hiç aracın suyuna bakmıyor.lan bu arabanın radyatörde delik varmı şudur budur hiç teferruata girmiyor.ben favomu 2007 de aldım.baktım kaçak var yaptırdım.hiç sorun yaşamadım.2008de kaza yaptım radyatör değişti.şimdi hareret göstergesine bile bakmıyorum.
-
tamamen şehir efsanesi.araçlarına bakmayan adamlar bi sorun oldumu pat diye nete düşüp hararet sorunu diye konu açıyor.ama hiç aracın suyuna bakmıyor.lan bu arabanın radyatörde delik varmı şudur budur hiç teferruata girmiyor.ben favomu 2007 de aldım.baktım kaçak var yaptırdım.hiç sorun yaşamadım.2008de kaza yaptım radyatör değişti.şimdi hareret göstergesine bile bakmıyorum.
+1
bende aracımı alalı 1.5 ay oldu ve hiç hararet sorunu yaşamadım fan zamanında devreye girip zamanında kapanıyor.. aldığımda benzinliydi lpg taktırdım sorun yok ;)
-
Olay net.
Motor ısınır, termostat ayıkır, radyatörden geçerek su devir daim olur ve motoru soğutur. Cadillac CTS-V den tutun Favorite kadar mantık aynıdır. Bu aslında motorun hararete bayıldığından falan değil.
Soğutma sistemi elemanları kusursuz orjinal parçalarla yenilenip termostat ayarı düzgün yapılırsa harareti hiç bir su-soğutmalı motor kolay kolay yapmaz basit normal kullanım şartlarımız altında.
-
Hepinize teşekkürler.Zaten titiz bir kişiyim.Sadece binici değilim .Aracı kullandığım gibi en ufak sorununu bekletmem hallederim ,elimdende gelir.Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur.
-
...bu araçların radyatör veya fanını başka bir araca ait radyatör veya fan ile değiştirsek.Tabiki araca uyacak montaj sorunu olmayacak şekilde.Örneğin tofaş grubu araçlara ait veya başka araçlara.Kökten çözüm üretmek için bizim ülkemize uymayan unsurlarını elden geçirsek nasıl olur acaba ?...
Diyelim ki Mercedes S600 V12 radyatörü taktınız ve termostatınız da arızalı. Hararet yapacaktır. Soğutma sisteminin herhangi bir yerinde sıkıntı varsa hararet yapacaktır, kaçışı yoktur. Ha 10 dakika sonra yapmaz da yarım saat sonra yapar. Diyelim ki soğutma sisteminde herhangi bir sıkıntı yok, bu sefer de motorun ideal çalışma ısısına gelmesi epey uzun sürecek ve bu sürede açık kalacak olan jikle fazladan ve gereksiz yere yakıt tüketmenize neden olacaktır.
...Termostata bağlı diğer parçların fan ve hararet müşiri kaç derecelik olmalı...
Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C; fan müşiri 92-87°C' dir.
-
93 yılında sıfır acenta çıkışlı Favorit LX alındı, tam 12 yıl kullandım bir kere bile hararetle ilgili ne sorun ne problem yaşattı. Soğutma sistemi üzerinde de en ufak bir değişim ihtiyacı bile hissetmedim, tamamen fabrikadan çıktığı gibi kullandım. 2003 ya da 2004'dü sanırım satılmasına az bir zaman kala sadece termostatını değiştirdim eskimeden dolayı o kadar, o da 10 yılı aşkın sürede gayet normal. Üstelik benim gibi devirli kullanan birinin altında çalıştı o motor. Bakımını aksatmayın, takip edin arabayı yeter, hiçbir şey olmaz. Favorit'ler bugün benim diyen ne arabaları cebinden çıkartır, taş gibi cefakar arabadır.
-
Ben 1 kere sorun yaşadım araç cok yüklüydü dik bir bayır cıkmıstım hararet yaptı.
termostat'ı değiştirip aracı baktırdım birdaha hiçbi sorunum olmadı.93den beri babama zorluk cıkartmadı, 2007den beri bende şehir içinde sıcak havalarda trafikte bile olduğumda ısı hep sabitti. Çok Şükür....
aracada hiç lpg taktırmadım tamamiyle orjinal...
-
daha öncede birçok kere söledim favolarda hararet die bişe yok bilmem nasıl yapılar harareti
bakın adana sıcağında 3 yıldır favo kullanıyorum üstelik kaput içinede izolasyon yaptım
tamamen suyum btmesine rağmen haraet yapmadım ve devirlide kullanan biriyim 3 te 120 yeterli heralde :d
ama daha görmedim hararet problemini
radyatör peteği normalse suyunuzda sızmıyosa devirdayimde de problem yoksa müjürü değiştirin derecesi yüksek olabilir
haa fanınızda otomatik olarak devreye giriyomu
-
3.vites ve 120?? mümkün olamaz :D 136 mı seninki?
-
3.vites ve 120?? mümkün olamaz :D 136 mı seninki?
walla çoook yaptım diyebilirim 6 bini görünce istemesede yapıo
135 lx fotoları az önce koydum arabam bölümüne
-
motoru yerinden fırlatırsın yaw yapma etme :D ya benim favonun yürüründe sorunlar var galiba 110la gitmeye korkuyorum acayip titriyo tekerlekler yerinden çıkacak gibi.. youtube'da videolara bakıyorum adam 160la sessiz kaymak gibi gidiyo :S
-
yok ya motor taş gibi maşallah elimden geldiğince bakıyorum sağına soluna yeterki sorunsuz olsun
-
...tamamen suyum btmesine rağmen haraet yapmadım...
O zaman hararet göstergesi bozuk.:rm:
...benim favonun yürüründe sorunlar var galiba 110la gitmeye korkuyorum acayip titriyo tekerlekler yerinden çıkacak gibi...
Ön ve arka süspansiyonun titizlikle elden geçirilip rot ayarı ve balans yapılmalı.:wnk:
-
Ön ve arka süspansiyonun titizlikle elden geçirilip rot ayarı ve balans yapılmalı.:wnk:
uğur hocam peki bu bana kaça patlar? (elden geçirmek dediğin tamir&ayar mı yoksa değişecek parça olabilir mi?)
bide favoritle sarsıntısız kaç bastınız en son?
-
uğur hocam peki bu bana kaça patlar? (elden geçirmek dediğin tamir&ayar mı yoksa değişecek parça olabilir mi?)
Elden geçirirken muayene olacak; ayar gerekiyorsa ayar yapılacak, ömrünü doldurmuş parça varsa değiştirilecek.
bide favoritle sarsıntısız kaç bastınız en son?
170 km/s' yi göstermişti kadran ama gerçekte kaçtır bilemiyorum. Sarsıntı da yoktu.
-
Elden geçirirken muayene olacak; ayar gerekiyorsa ayar yapılacak, ömrünü doldurmuş parça varsa değiştirilecek.
170 km/s' yi göstermişti kadran ama gerçekte kaçtır bilemiyorum. Sarsıntı da yoktu.
:spr: favoritle 170
ben o zevki tattığım gün tam anlamıyla aşık olurum arabama
ankarada bu işi yapacak güvendiğiniz usta varmı arkadaşlar?
-
Arkadaşlar Cümleten selamün aleyküm. Ben formanımı yeni aldım ama maalesef alsığım gün kalarofer borusu kırıldı gittim 15 tl aktırdım mecburen çünkü öğrenciyim ve aletlerim yok. sonra gaz ayarı yaptırdım yaptırmadan önce araba 75 kr yakıyodu :D sonra 35e düştü ayardan sonra. zaten serseri bi çocuktu yaptığı işide beğenmedim artis! sonra başka birine yaptırdım önce hava filitresini değiştirdi ve buji ayarı yaptı sonra gaz ayarı ve arabanın yakıt 22-25 kr düştü daha da düşerdi diye bekliyorum ama bu hafta sınavım var her neyse ikinci gaz ayarından sonra kalorifer ısıtmıyor diye elektrikçiye götüdüm bana termostata baktırmamı söyledi değiştirttim. ilk bir kaç gün termostat ii gibiydi ama sonra yine ısıtmadı yani hiç değişmedi aslında acaba fan müşirini de değiştirsem sorun kalkar mı ya da başka ne yapabilirm bi bilen var mı acaba?
-
Kalorifer peteği temizlenmeli veya yenisi ile değiştirilmeli.
-
3.vites ve 120?? mümkün olamaz :D 136 mı seninki?
bende 136 var 1 de 60 2 de 100 yaptım :D 3 ü denemek nasip olmadı daha :++:
-
bendeki felinin fanı hararet göstergesi yaklaşık 100ü geçince hatta 110a gelince öyle çalışıyo. ve belli bi süre çalışınca biraz düşüyo ve fan duruyor. elektrikçi yüksek gösteriyo dedi. sürekli kontrol ediyorum ne yağında ne suyunda bi eksilme olmuyor. bu sıkıntı yoğun dur kalklı trafikte oluyo sadece. göstergeyle ilgili bi sıkıntı olurmu ve olursa ne yapmalı veya direk müşür felanmı değiştirmeliyim sizce?
-
Fan müşiri özelliğini yitirip olması gerekenden daha yüksek veya düşük ısı değerlerinde de fanı devreye alıyor olabilir. Bu da bir ihtimaldir.
-
2 favoritim oldu 1.si 94 model lx di şimdiki 95 lx iki araçtada ALLAH'a şükür ne hararet nede başka bir sorun normal bakım harici yağ su vb çekoslavak modele hiç yanaşmadım.onlarda hararet sorunu olduğu söyleniyor.alman olanlarda bi problem yok zaten alman olanlarda dikkat ettiysen konfor olsun sigorta panosu vs sayamadığım biçokşey farklı ona göre seçim yap.
-
2 favoritim oldu 1.si 94 model lx di şimdiki 95 lx iki araçtada ALLAH'a şükür ne hararet nede başka bir sorun normal bakım harici yağ su vb çekoslavak modele hiç yanaşmadım.onlarda hararet sorunu olduğu söyleniyor.alman olanlarda bi problem yok zaten alman olanlarda dikkat ettiysen konfor olsun sigorta panosu vs sayamadığım biçokşey farklı ona göre seçim yap.
Alman diye nitelendirdiğiniz ile Çek dediklerinizin motor ve yürüyeni birebir aynıdır. Hararet yapacaksa ikisi de yapacaktır.:wnk:
-
benden söylemesi çekoslavak olanlarla alman modelleri arasında uçurum farklar var.
-
benden söylemesi çekoslavak olanlarla alman modelleri arasında uçurum farklar var.
İç kısımdaki malzeme kalitesi olarak fark çok bu doğru. Elektrik aksamında iyileştirmeler ve düzenlemeler yapıldı, bu da doğru.
Ancak motor, şanzıman, süspansiyon olarak uçurum fark yok. Hatta hiç fark yok.:wnk:
-
1990 model 136 L 180.000 km. fiyatı 5000 tl. tavsiye edermisiniz ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-sahibinden-temiz-favorit-yakit-cimrisi-92515724/detay
-
190.000 km. benzin kapağı arkasından köşeden bir darbesi var. fakat sahibi bayağı bir özenerek ve temiz kullanmış gibi cila işi ile uğraşmamışsa üstüne boya atılmış olabilir. fiyat makul daha dökük arabaları bu fiyata satıyorlar. kapılara aç kapa yap yerine uygun şekilde oturuyor mu ve sese dikkat et. 200-300'e bir radyo alınacak sadece. lpg ne marka onu öğrenip arkadaşlara danış. motor bakımları ile ilgili bilgi al. neler değişmiş ve motor resmide iyi olurdu. önden farlara dikkatli bak. iç renkleri birbirini tutuyor mu? buradan darbe alıp almadığını öğrenebilirsin, güneşten gözükmüyor resimde. fonksiyonel direksiyon nedir onu anlamadım. radyo kumandası mı yapıştırmış!?
-
...fonksiyonel direksiyon nedir onu anlamadım...
Kaldı ki Favorit' in kornası bile sinyal kolundadır.:)
-
Olayi cozdum arkadaslar
kendi feliciami kendim yaptim
radyator fani kucuk oldugu icin
bir fan aldim kalitelisini 110 tl
diger fani yana kaydirip radyator uzerine iki fan koydum
simdi oldu bebek
Fotograf ekleyecegim
-
Olayi cozdum arkadaslar
kendi feliciami kendim yaptim
radyator fani kucuk oldugu icin
bir fan aldim kalitelisini 110 tl
diger fani yana kaydirip radyator uzerine iki fan koydum
simdi oldu bebek
Fotograf ekleyecegim
Şunu da belirtmek zorunda hissettim kendimi. Termostatta, devir daimde bir problem varsa veya radyatörde tıkanıklık, borularda tıkanıklık gibi bir durum varsa, çift fan yine bir işe yaramayacaktır. Favorit, Forman, Felicia 1.3 motorların bloğu alüminyum olduğu için en ufak bir aksaklıkta hararet çok hızlı yükselir. Çift fan takılı bir şey olmaz diye düşünmeyip motor soğutma ile alakalı tüm aksamları da gözden geçirip tüm sistemi sağlıklı olarak çalışacak şekilde tutmak şarttır Favorit' te.
-
Bu bloklarin Turkiye sartlarinda duzgun calismasini istiyorsaniz aldiginiz aracin fanini termostatini radyatorunu ve butun hortumlarini yenileyeceksiniz. Ust kapak acilip conta degisecek. Yazin yazlik kisin kislik termostat kullanilacak. Sikinti yasamazsiniz. Eger abartmak istiyorsaniz cift fan ve kalorifer petegini seri baglamak ve iceriye fan sarteli koymak da yine yapilabilecek iyilestirmeler arasinda. (Bu son soylediklerim lpg li bir araci antalya gibi sicak bir iklimde kullaniyorsaniz gerekli tedbirler.)
-
ben de favoritimi komşum olan bir radyatorcü arkadaştan aldım. aracın orjinal soğutma tertibatını değiştirmiş.
orjinalinden daha büyük ve bakır radyator.
radyatorün ön ve arkasında büyük fan çift kademeli.
ve her ihtimale karşı içerde açma kapama düğmesi
Allah'a şükürler olsun bir yıldır aracım orta seviyeye bile gelmedi.
ankara-düzce arası 3.5 saat tek marş ile hiç durmadan gittim defalarca ve göstege orta seviyeye bile gelmedi.
Radyatörün suyu da çok önemli. illa antifirizli olacak.
o radyatörcü arkadaş 400 TL civarı bir masrafla yapmış bu sistemini. isteyen olursa adres verebilirim.
-
1998' de aldığım Favorit' i 2014' te sattım.
Soğutma tertibatına ekstra hiç bir şey eklenmedi. Sadece termostat, fan müşiri, antifrizli suyun değişimi gibi değişimler yaptım ve hiç hararet yapmamıştır; kaldı ki toplamda 100km yol yapmışsam 75-85km' si şehiriçi bolca dur-kalklı trafiktir.