škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: anil_eroglu44 - 19 Temmuz 2020, 19:25:14
-
Merhaba arkadaşlar,
Forumda ve Skoda kullanımında yeniyim. 2019 Aralık ayında 2014 model Rapid Spacepack Elegance 1.6 TDI CR 90BG araç aldım ve geçen haftaya kadar hiçbir sorun yaşamadığımı belirtmek isterim. Geçen hafta ilk kalkış sonrası deviri 3000/dk yapmama rağmen D2 ye geçiş olmuyor fakat bu sırada bağırtıyı engellemek için gaz kestiğimde vites D2 ye geçiyor. Ayrıca genel vites geçişlerinde sallantı yaşıyorum. Tecrübe eden arkadaşlarım ağabeylerim nasıl bir yol izlemeliyim.
-
Şanzıman sorunu ile karşı karşıyasınız.
Araç servis bakımıysa bence servise gidin ve iyi niyet garantisi uygulanarak aracın tamir edilmesinde ısrarcı olunuz. Forumda benzer konular var. Forumu bi okuyun derim?
-
Merhaba arkadaşlar,
Forumda ve Skoda kullanımında yeniyim. 2019 Aralık ayında 2014 model Rapid Spacepack Elegance 1.6 TDI CR 90BG araç aldım ve geçen haftaya kadar hiçbir sorun yaşamadığımı belirtmek isterim. Geçen hafta ilk kalkış sonrası deviri 3000/dk yapmama rağmen D2 ye geçiş olmuyor fakat bu sırada bağırtıyı engellemek için gaz kestiğimde vites D2 ye geçiyor. Ayrıca genel vites geçişlerinde sallantı yaşıyorum. Tecrübe eden arkadaşlarım ağabeylerim nasıl bir yol izlemeliyim.
DSG resetleme işlemi yapabilirsiniz:
https://youtu.be/Z5KD7LyQnqg
1- Kontağı aç.
2- Gaz pedalına 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
3- Kontağı kapat
4- Gaz pedalını bırak
5- Anahtarı kontaktan çıkart
6- Gaza 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
7- Gaz pedalını bırak
8- Motoru çalıştır
-
Vites geçişlerinde sallantı, kavrama ile alakalı. 2014 model bir araçta kavrama km'ye ve kullanıma bağlı olarak oldukça eskimiş olmalı. Vites geçişlerinde kararsızlık varsa, bu da mekatronik ünitedeki bir arızadan kaynaklıdır. Mekatronik beyin komut vermede sıkıntı yaşamıyorsa, hidrolik ünitesinde arızası vardır. Yıl göz önünde bulundurulduğunda, kronik mekatronik arızalardan birini yaşıyor olmanız çok olası. Yetkili servis sadece kontrol için 600-700 lira bakma parası alır. Eğer dışarıda yaptıracak olursanız kesinlikle daha uyguna çözüm bulunur.
-
2013 Model Skoda Octavia ( Elegance DSG ) aracım şu an 121000 km'de olup tamamen günü gününe yetkili servis bakımlı olmasına rağmen bugün 'Kalkışta Titreme' şikayeti üzerine yetkili servis olan Elis Otomotive götürdüm. Aracımda yapılan incelemeler sonucunda aracımın kavramasının değişmesi gerektiği bilgisini aldım.
Kavrama değişim ücreti olarak ise yaklaşık 6500-7000 TL. Ücret çıkardılar. Madem böyle yapacaksınız malınızın arkasında durmayarak İyi Niyet Garantisi vermeyecekseniz bir daha servise neden gelip dışarıdaki işlemlerin 2 katı ücret ödeyeyim ki? Kaldı ki 2 ay önce 2500 TL ödeyerek aracımın ağır bakımlarını yaptırmıştım. Sanayide 1200 TL ye aynı marka mazemelerle bu bakım yapılabiliyordu. Sırf iyi niyet garantisi bozulmasın diye Yetkili servise 2 katı ücret ödedim. Bir daha servisin önünden bile geçmem. Arkadaşlarıma eşe dosta da olumlu reklamını yapıyordum bir daha hiç kimseye tavsiye etmeyeceğim. Ayrıca ABD ve Çin'de 10 yıl garantili olan bu şanzıman bizim ülkemizde nedense 2 yıl garantili!
Velhasıl siz siz olun aracınızın garantisi bitince yetkili servise gitmeyin. Hatta garantiliyken de gitmeyin en ufak bir şeyde kullanıcı hatası diyerek olayı kapatıyorlar. Sanayiden aklı başında bir usta bulun ve yolunuza devam edin. Az önce birkaç yerden araştırdım sanayide kavrama değişim işlemi 3500 TL civarında.
(Aracımda diğer çoğu Skodalarda olduğu gibi vernik atma problemi de mevcut buna neyse alıştım artık dert etmiyorum)
ayrıca bugün dsg adaptasyon falan yaptılar 200 tl ücret ödedim, hiç bir değişiklik de hissetmedim şuan.
-
DSG resetleme işlemi yapabilirsiniz:
https://youtu.be/Z5KD7LyQnqg
1- Kontağı aç.
2- Gaz pedalına 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
3- Kontağı kapat
4- Gaz pedalını bırak
5- Anahtarı kontaktan çıkart
6- Gaza 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
7- Gaz pedalını bırak
8- Motoru çalıştır
bugün yetkili servis danışmanıma bundan bahsettim ilk defa senden duyuyorum diyor bana :)
-
2013 Model Skoda Octavia ( Elegance DSG ) aracım şu an 121000 km'de olup tamamen günü gününe yetkili servis bakımlı olmasına rağmen bugün 'Kalkışta Titreme' şikayeti üzerine yetkili servis olan Elis Otomotive götürdüm. Aracımda yapılan incelemeler sonucunda aracımın kavramasının değişmesi gerektiği bilgisini aldım.
Kavrama değişim ücreti olarak ise yaklaşık 6500-7000 TL. Ücret çıkardılar. Madem böyle yapacaksınız malınızın arkasında durmayarak İyi Niyet Garantisi vermeyecekseniz bir daha servise neden gelip dışarıdaki işlemlerin 2 katı ücret ödeyeyim ki? Kaldı ki 2 ay önce 2500 TL ödeyerek aracımın ağır bakımlarını yaptırmıştım. Sanayide 1200 TL ye aynı marka mazemelerle bu bakım yapılabiliyordu. Sırf iyi niyet garantisi bozulmasın diye Yetkili servise 2 katı ücret ödedim. Bir daha servisin önünden bile geçmem. Arkadaşlarıma eşe dosta da olumlu reklamını yapıyordum bir daha hiç kimseye tavsiye etmeyeceğim. Ayrıca ABD ve Çin'de 10 yıl garantili olan bu şanzıman bizim ülkemizde nedense 2 yıl garantili!
Velhasıl siz siz olun aracınızın garantisi bitince yetkili servise gitmeyin. Hatta garantiliyken de gitmeyin en ufak bir şeyde kullanıcı hatası diyerek olayı kapatıyorlar. Sanayiden aklı başında bir usta bulun ve yolunuza devam edin. Az önce birkaç yerden araştırdım sanayide kavrama değişim işlemi 3500 TL civarında.
(Aracımda diğer çoğu Skodalarda olduğu gibi vernik atma problemi de mevcut buna neyse alıştım artık dert etmiyorum)
ayrıca bugün dsg adaptasyon falan yaptılar 200 tl ücret ödedim, hiç bir değişiklik de hissetmedim şuan.
Senin araçta çıkacak sonucu merakla bekliyorum.
Benim araç da 2013 ve bende hep servise giderim (km bakımına, yıllık gitmem).
Benim km daha az, ancak ne zaman ne çıkacak bilemeyiz.
Ayrıca, kavrama/baskı/balata değişim süre ve km aralıkları hep değişken olur.
121 bin km dayandığına dua edeceğiz her halde. :)
Manuel vitesli araçlarda 40-50 binde şehir trafiğinde baskı balata gittiğini duymuştum. Mekatronik v.s. çıkmasın da arıza olarak.
Naçizane;
Yabancı forumlarda okumuştum; 7 ileri dsg'deki yağ değişiminin faydalı olduğunu. Duruma göre, bazı sorunların giderildiği konusundaydı.
İsterseniz bir kaç güvenilir/referanslı ustaya danışın derim, "parayı bayılmadan" önce. :(
-
bugün yetkili servis danışmanıma bundan bahsettim ilk defa senden duyuyorum diyor bana :)
Bana da aynısını demiştim. Sonradan telefon açtı "kendi aracımda denedim hakikatten farklılaştı" dedi. Nedenini tam bilmiyorum diye de eklemişti.
-
bugün yetkili servis danışmanıma bundan bahsettim ilk defa senden duyuyorum diyor bana :)
Servis danışmanları, her konuya hakim değil ve olamazda. Bunu herhangi bir teknoloji mağazasına girip, tam anlamıyla hakim olmadığı yerden bir soru sorduğunuzda, satışta çalışan ve uzman diye gezinen çalışanlarda da görebilirsiniz. Misal, Yüce'nin yetkili servisinde çalışan bir elemana, 77kw'lık 1.6 TDI motorun euro 5 olduğunu anlatamamıştım. İnatla euro 6 diyordu. :)
-
Senin araçta çıkacak sonucu merakla bekliyorum.
Benim araç da 2013 ve bende hep servise giderim (km bakımına, yıllık gitmem).
Benim km daha az, ancak ne zaman ne çıkacak bilemeyiz.
Ayrıca, kavrama/baskı/balata değişim süre ve km aralıkları hep değişken olur.
121 bin km dayandığına dua edeceğiz her halde. :)
Manuel vitesli araçlarda 40-50 binde şehir trafiğinde baskı balata gittiğini duymuştum. Mekatronik v.s. çıkmasın da arıza olarak.
Naçizane;
Yabancı forumlarda okumuştum; 7 ileri dsg'deki yağ değişiminin faydalı olduğunu. Duruma göre, bazı sorunların giderildiği konusundaydı.
İsterseniz bir kaç güvenilir/referanslı ustaya danışın derim, "parayı bayılmadan" önce. :(
önerinizi dikkate alacağım teşekkür ederim. muhtemelen adanada bir ustam var ona kavrama değişimi yaptırırım bu arada şanzıman yağını da değiştiririm. zaten 120k kavrama değişmeden dsg kullanmak mucize gibi birşey olsa gerek