škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: buralarda - 11 Mayıs 2020, 15:04:50
-
merhaba 2015 1,2 tsi 110 bg araçlarda triger seti değişim km sini bilen varmı acaba
-
İnternet üzerinden yaptığım yaklaşık bir dakikalık bir araştırma ile 1.2 tsi 110 bg. motorlar için triger kayışı değişim periyodunun yıl olarak değil km olarak hesap edildiğini ve servislerin 180 bin km. de bu kayışı değiştirdiklerini öğrendim.
-
[MENTION=69]mdindas[/MENTION] [MENTION=13812]buralarda[/MENTION] burda
90.000 km veya 4 yil diyor hangisi doğru? https://www.google.com/imgres?imgurl=https://i.hizliresim.com/0y5JWD.png&imgrefurl=https://hizliresim.com/0y5JWD&docid=ZeqK_c49aRJJOM&tbnid=u3D0O3S69BvO6M:&vet=1&w=1792&h=2560&itg=1&hl=tr&source=sh/x/im
-
Eklediğiniz görsel 2013 yılına ait. daha sonra bunu değiştirmişler. diğer 1,2 tsi 110 bg. araçlar için 180 bin km olmuş. Ancak kullanım şartlarınıza ve servise ulaşım durumunuza göre bu süreyi en çok 5 yıl gibi düşünmekte fayda olduğunu düşünüyorum.
bende 2011 model 1.6 octavia nın kayışı 65 bin km de ancak beş yıl doldu diyerek değişmiştim.
-
[MENTION=69]mdindas[/MENTION] benim aracimda 2015 model 70 binde. Trigerle ilgili merak ediyordum ne yaomak lazim diye. 4.5 sene oldu alali. 90 binde degistirmek faydali olur sanirim.
Birde fren hidroligiyle ilgili net birsey bulamadim. Kimisi degistirmeye gerek yok diyor. Kimisi 2 balata degisiminde degismesi gerekir diyor. Kimisi eksildikce eklenir diyor anlamadim gitti :) benim arabada balatalar orjinal ve %70 seviyelerinde olmasina ragmen frenler sanki tam ısırmıyormus gibi bir hissiyat var. Balatamı sertlesti yoksa hidroliktemi sorun var acaba.
-
[MENTION=15294]Ercan87[/MENTION]
2018 tarihli servis bakım tablosu (https://drive.google.com/open?id=1O9IsyOKkHsdGUpAk92TxmI223bYYEmIa) na göre, 2009 sonrası araçlarda triger değişim aralığı,
dizeller için, 90 ve 120 bin,
benzinliler için ise, 180 bin olarak veriliyor.
Hala günceldir diye tahmin ediyorum.
Ancak değişim periyodunu sadece kilometreye endekslemek pek sağlıklı bir yaklaşım değil. Dördüncü yıldan sonra düzenli muayene, altıncı yıldan önce de değişim yapılmalı bence. Bunu, çevremde aynı grubun araç kullanıcılarından ve önceki araçlarımdan edindiğim tecrübeye dayanarak yazabiliyorum.
Hidrolik yağ değişimi, araç kitapçığında yazıyor. Üçüncü yılında ve sonrasında da, her iki yılda bir değişmesi gerektiği belirtilmiş.
Fren hidroliğini geçen (üçüncü) periyodik bakımda değiştirdim. Frenajda, artı eksi bir değişim olmadı. Yine de, üreticinin tavsiyesine uymakta fayda vardır.
Değişim yaptırmamak için, yağdaki nem oranını ölçtürüp, ona göre karar vermek gerekir.
-
[MENTION=13655]miyop[/MENTION] Tesekkur ederim Kerem Bey. Fren hidroliği icin tavsiye edebileceğiniz bir özel servis varmı acaba? Makineyle yapilmasi gerekiyormuş sanırım. Varmi dikkat etmem gereken birsey? Birde hidrolik secimini servisemi biraksam yoksa kendim mi alip gotursem
-
[MENTION=15294]Ercan87[/MENTION]
Hidrolik spesifikasyonu, haznede belirtiliyor diye hatırlıyorum. Ben seçimi yetkili servise bırakmıştım.
Eski yağı tahliye edip, yenisini koyduktan sonra, fren kanallarında hava alma işlemi ve kalibrasyon yapılıyor. Yani, değişim işleminde işçilik oranı, diğer parçalara nazaran daha yüksek. Totalde, 150-200 TL arası bir Yetkili servis ücreti vardı geçen senenin fiyatları ile..
-
[MENTION=13655]miyop[/MENTION] bosch car sevice e biraktim araci. Ön balata degisimi 265tl. Hidrolik icin 100 tl dediler. Hidrolik icin hazneden cekip yeni hidroligi koyuyorlarmis. Ben sistemin tamamen bosaltilip yenilenmesini istedim. O sekilde 2 kutu hidrolik gidiyor (litresini bilmiyorum) dediler ve 200tl ye yapacaklar. Bakalim nasil olacak
-
[MENTION=15294]Ercan87[/MENTION] sağlıklı olan yöntemi seçmişsiniz.
Diğer türlü, eski yağ ile karışım olur, ama hava alma işlemi gerekmeyeceğinden, hem işçilik hem de malzeme tutarı düşer.
-
[MENTION=69]mdindas[/MENTION] benim aracimda 2015 model 70 binde. Trigerle ilgili merak ediyordum ne yaomak lazim diye. 4.5 sene oldu alali. 90 binde degistirmek faydali olur sanirim.
Birde fren hidroligiyle ilgili net birsey bulamadim. Kimisi degistirmeye gerek yok diyor. Kimisi 2 balata degisiminde degismesi gerekir diyor. Kimisi eksildikce eklenir diyor anlamadim gitti :) benim arabada balatalar orjinal ve %70 seviyelerinde olmasina ragmen frenler sanki tam ısırmıyormus gibi bir hissiyat var. Balatamı sertlesti yoksa hidroliktemi sorun var acaba.
trigerde yaptığımı yazdım. km. dolmamasına rağmen beş sene oldu diye değiştirdim. Fren hidroliğinde bende arada kaldım sanayide kimdse değiştirmiyor. işçiliği uzun diyemi yapmıyorlar işlerine mi gelmiyor anlamadım. Ama teknik olarak hidroliğin evsafını dört beş seneden sonra kaybetmeye içerisine su hapsetmeye başladığı bir gerçek.
sizin fren balatalarınız orjinal ise ve hala %70 ise bence değiştirin. Muhtemelen sertleşmişler artık ve diski tutmuyor yalıyor artık. Farkı hemen hissedersiniz.
-
[MENTION=69]mdindas[/MENTION] [MENTION=13655]miyop[/MENTION] bosch car service te ön balatalar 265tl, fren hidroligi komple degisti 130tl. Diskler degisse iyi olur dediler ama 660tl istediler yaptirmadim. Diskleride bostanci sanayide febi marka disk alip degistirttim. Sorunum disklerle ilgiliydi muhtemelen. Degistiren usta yanmislar dedi. Disk 310tl + 100tl iscilik .yani fren bakımı bana 800 tl ye patladi ama komple yenilenmis oldu.