škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: Burakbey - 21 Ağustos 2019, 01:05:57

Başlık: Çalışmama sorunu
Gönderen: Burakbey - 21 Ağustos 2019, 01:05:57
Bugün 200 km yakın bir yoldan geldim. Aracımı söndürdükten sonra tekrar çalıştırmayı denediğimde marş basıyor fakat bazen çalışmıyor bazende zorlanır gibi yapıp çalışıyor. Aracım 22.000 de 2018 1.6 tdı superb böyle sorunla karşılaşan arkadaşımız oldu mu?
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: fatihatilla - 24 Ağustos 2019, 23:18:53
[MENTION=18030]Burakbey[/MENTION] bu hafta yıllık izin için Antalya tarafındayım orada sabahları saat 9gibi çıkacağım da marş zor aldı 2-3 saniye de çalıştırdı 4 gün aynı şeyi yaptı şimdi sorun yok fakat aküden şüpheleniyorum ben model 2016
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Rifle44 - 25 Ağustos 2019, 11:32:12
Rakım ve hava değişiminden etkilenerek aracın ilk marşta zor çalıştığı yönünde forumda yazılar okumuştum Yanılmıyorsam servis bu şekilde söylemiş normal demiş. Ne kadar doğrudur bilemiyorum.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: metin_yesil - 21 Aralık 2019, 17:15:45
5 ay önce 2016 model 1.6 tdi dsg aracı aldığımda geç marş sorunu vardı start stop da çalışmıyordu çok üzerine düşmedim. 2 ay önce ankaraya giderken boluda yemek molası verdik tekrar binip aracı çalıştırırken bir hayli zorlandım. [MENTION=14922]Rifle44[/MENTION] ün söylediği  rakım-hava sıcaklık değişimi hususuna katılıyorum. Velhasıl 1 ay önce bir akşam araca bindim ve marş hiç basmadı.Ustam Akünün ömrünün bittiği söyledi ve 1200 tlye 70 amper varta Agm akü taktırdım. Start stop da çalışmaya başladı ve şimdi marşa bastığım an araç çalışıyor. Eğer sizde de start stop çalışmıyorsa akünüze bir baktırın derim.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Mesut61 - 21 Aralık 2019, 20:57:54
Üzerinde moll marka akü varsa o akülerin bazılarında problem oliyormus servis garantiden değişim yapıyor eğer garantiniz varsa, aynı olay bendede vardı değişim oldu
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: muratulas40 - 23 Aralık 2019, 21:36:12
Bende de aynı durum oldu. Bütün servisler moll marka aküyü değiştiriyor. Sıfırını takıyor. Garantiniz varsa bitmeye yakın gidin daha artısı olur.

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Ramsey06 - 24 Aralık 2019, 09:10:56
2016 model 1.4 tsi aracımın aküsünü And Skoda bayiinde orjinal akü ile değiştirdim.750 lira verdim.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Levcho - 24 Aralık 2019, 09:17:58
Alıntı yapılan: metin_yesil;653957
5 ay önce 2016 model 1.6 tdi dsg aracı aldığımda geç marş sorunu vardı start stop da çalışmıyordu çok üzerine düşmedim. 2 ay önce ankaraya giderken boluda yemek molası verdik tekrar binip aracı çalıştırırken bir hayli zorlandım. @Rifle44 (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=14922) ün söylediği  rakım-hava sıcaklık değişimi hususuna katılıyorum. Velhasıl 1 ay önce bir akşam araca bindim ve marş hiç basmadı.Ustam Akünün ömrünün bittiği söyledi ve 1200 tlye 70 amper varta Agm akü taktırdım. Start stop da çalışmaya başladı ve şimdi marşa bastığım an araç çalışıyor. Eğer sizde de start stop çalışmıyorsa akünüze bir baktırın derim.
Üstünden çıkan orjinal akü neydi peki?

 Araç ile az kilometre yapıyorsanız veya günlük çok kısa mesafeler yapıyorsanız, akünüzü ayda bir kesinlikle şarjlayın. Yeni aldığınız akü de çabuk ölecektir.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Celalsn - 24 Aralık 2019, 11:07:59
Akü ile alakalı problemler doğru benimde tam garanti bitimime denk geldi akümü kendim değiştirdim. Fakat çalışmamasının bence akü ile alakası yok benimde şimdiye kadar 5-6 kere geç çalışma olayı başıma geldi aküm yeniyken bile
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: metin_yesil - 24 Aralık 2019, 12:41:16
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] hocam üzerinde orijinal varta akü vardı. Bu konularda çok teknik bilgim yoktur. güvendiğim bir usta var onu çağırdığımda bana zaten bu araçların aküsünün ömrünün 3 sene olduğunu söyledi. Eskisini de ona bırakıp yenisini taktırıp devam ettim.
Kısa mesafe konusuna gelince ben her sabah aracımla evden 300-400mt mesafede tramvay durağına gidiyorum ve akşam dönüşte de ordan aracı alıp aynı mesafeyi tekrar geri geliyorum !
Sabah vr akşam 6-7 dakika kullanıyorum aracı. Bu konuda biraz daha kapsamlı bilgi alabilir miyim sakıncaları konusunda yani :)bir de ayda bir şarj ettirmek derken uzun süre aracın çalışır vaziyette olmasını sağlayarak mı şarjlayabiliriz aküyü?
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: mkoray79 - 24 Aralık 2019, 13:29:26
Alıntı yapılan: metin_yesil;653996
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] hocam üzerinde orijinal varta akü vardı. Bu konularda çok teknik bilgim yoktur. güvendiğim bir usta var onu çağırdığımda bana zaten bu araçların aküsünün ömrünün 3 sene olduğunu söyledi. Eskisini de ona bırakıp yenisini taktırıp devam ettim.
Kısa mesafe konusuna gelince ben her sabah aracımla evden 300-400mt mesafede tramvay durağına gidiyorum ve akşam dönüşte de ordan aracı alıp aynı mesafeyi tekrar geri geliyorum !
Sabah vr akşam 6-7 dakika kullanıyorum aracı. Bu konuda biraz daha kapsamlı bilgi alabilir miyim sakıncaları konusunda yani :)bir de ayda bir şarj ettirmek derken uzun süre aracın çalışır vaziyette olmasını sağlayarak mı şarjlayabiliriz aküyü?


Haahahah. sen şimdi birde bahçelievlerde oturuyorumde de acaba ikizmiyiz diye düşüneyim. Üstune birde kesin start stopun açıktır. senin aküler garanti süresi sonunda pert olur. Bu arada akü ömrü 3 sene diyen ustanın da ağzina tüküreyim. Akü 2 senede de pert olur 12 senede dayanır, nasıl kullanıldıgına bağlı.

Aradığın bütün bilgiler bu konu başlığı altında.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: rsimsek - 24 Aralık 2019, 13:37:54
Alıntı yapılan: metin_yesil;653996
...
Kısa mesafe konusuna gelince ben her sabah aracımla evden 300-400mt mesafede tramvay durağına gidiyorum ve akşam dönüşte de ordan aracı alıp aynı mesafeyi tekrar geri geliyorum !
..


 [MENTION=18466]metin_yesil[/MENTION],
Bırak aküyü, senin motora adadaki atlardan daha çok eziyet ediyorsun. O mesafe için değmez!
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Levcho - 24 Aralık 2019, 14:55:31
Alıntı yapılan: metin_yesil;653996
@Levcho (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=8231) hocam üzerinde orijinal varta akü vardı. Bu konularda çok teknik bilgim yoktur. güvendiğim bir usta var onu çağırdığımda bana zaten bu araçların aküsünün ömrünün 3 sene olduğunu söyledi. Eskisini de ona bırakıp yenisini taktırıp devam ettim.
Kısa mesafe konusuna gelince ben her sabah aracımla evden 300-400mt mesafede tramvay durağına gidiyorum ve akşam dönüşte de ordan aracı alıp aynı mesafeyi tekrar geri geliyorum !
 Sabah vr akşam 6-7 dakika kullanıyorum aracı. Bu konuda biraz daha kapsamlı bilgi alabilir miyim sakıncaları konusunda yani :)bir de ayda bir şarj ettirmek derken uzun süre aracın çalışır vaziyette olmasını sağlayarak mı şarjlayabiliriz aküyü?
Standart sulu akülerin normal şartlarda kullanım ömrü kesinlikle 4yıl ve üstüdür.
AGM tipi akülerin normal şartlarda ömrü 8 yılı bulabiliyor. Örnek benim aracın orjinal aküsü (varta agm) 7 yıl dayandı ve hala sağlamdı, ancak daha az şarj tutuyordu, hızlı tükenmeye başlamıştı, yolda kalmamak için değiştirdim.

Bu kadar kısa mesafelerde, aracınız günlük iki marş için akımı dolduramaz, siz kesinlikle ayda bir ful şarj yaptırınız. Yeni akünüz de çok defa derin deşarja girecektir ve çabuk ölecektir. Aküyü şarj etmek için arabayı sürmek çok maliyetli olacak+anlamı yok.

Eğer şartlarınız varsa (emniyetli otopark veya kapalı garaj+garajda priz) şarj cihazı alın ve kendiniz ayda bir ful veya 2 haftada bir 3-4 saat şarj ediniz. Kesinlikle akünüz çok uzun ömürlü olur bu durumda.


Eğer daha detaylı bilgi isterseniz, aşağıdaki konuyu okuyun. Çok deneyim yaptık bu konuda. Tavsiye isterseniz akü şarj cihazı tavisyeleri de alırsınız bu konu içinde. Çok pratik akü şarj cihazları var, hiç kaputu açmadan doğrudan çakmak yuvasından şarj yapan modeller var, eliniz tozlanmıyor dahil.



http://skodaturkey.com/showthread.php?t=41429
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: metin_yesil - 24 Aralık 2019, 16:02:23
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] vallahi bravo bahçelievler çalışlarda oturuyorum tramvay durağını da söylememe gerek yoktur :D
Usta muhtemelen akü satmak için ölmüş dedi. Gerçi sen bu ustayı da kesin tanıyorsundur hocam nasıl biridir? :)
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: metin_yesil - 24 Aralık 2019, 16:20:30
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] hocam detaylı anlatım ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Açıkçası kısa mesafe sürüşler araç için pek sağlıklı değildir diye yüzeysel bilgim vardı ancak şimdi daha da merak ettim [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] de bu durumun motora eziyet olduğunu yazmış. Kısa mesafe sürüşlerin genel anlamda araca zararını mutlaka araştırıcam.
Kapalı garajım yok peki dediğiniz ayda bir veya 2 haftada bir aküyü şarj etmek için başka yöntem var mıdır?
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Forever - 24 Aralık 2019, 16:47:22
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Levcho - 24 Aralık 2019, 16:58:27
Alıntı yapılan: Forever;654007
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.
Asıl siz uçmüşsunuz :confused:. Yorum yapmadan önce yazılanları bi okuyun. Metin bey günlük toplam 1km (500m+500m) mesafe geçiyor araçla. En az iki defa marşa basıyor. Yeni bir akü, iki haftalık beklemeden sonra 12.5v olarak düşüyor. Bu durumda aküye zarar oluyor. Bilmeden yorum yapmanız veya dalgacı konuşmanız hiç hoş değil.:dede:
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Forever - 24 Aralık 2019, 17:15:32
Alıntı yapılan: Levcho;654008
Asıl siz uçmüşsunuz :confused:. Yorum yapmadan önce yazılanları bi okuyun. Metin bey günlük toplam 1km (500m+500m) mesafe geçiyor araçla. En az iki defa marşa basıyor. Yeni bir akü, iki haftalık beklemeden sonra 12.5v olarak düşüyor. Bu durumda aküye zarar oluyor. Bilmeden yorum yapmanız veya dalgacı konuşmanız hiç hoş değil.:dede:


Birincisi işin latife olduğunu belirttim. İkincisi en kötü şartlarda akü iki yıl gidiyor ve bunu biraz uzatmak için çekilen eziyete değmez. 200bin tl araca para veren ve 400 metre için rahatını düşünüp araç kullanan bir kişinin ederi 1000 lira olan akünün 2 yıldan daha uzun gitmesi için bu kadar çabalaması anlamlı gelmedi.
Tercih meselesidir uğraşır uğraşmaz kimse karışamaz ama kendi adıma beni öldürseler haftalık akü şarj etmem, gerekirse yılda bir değiştiririm, hatta akü dolsun diye gezerim yine de kabloymuş, elektrikmiş uğraşmam.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Levcho - 24 Aralık 2019, 17:36:30
Alıntı yapılan: Forever;654009
Birincisi işin latife olduğunu belirttim. İkincisi en kötü şartlarda akü iki yıl gidiyor ve bunu biraz uzatmak için çekilen eziyete değmez. 200bin tl araca para veren ve 400 metre için rahatını düşünüp araç kullanan bir kişinin ederi 1000 lira olan akünün 2 yıldan daha uzun gitmesi için bu kadar çabalaması anlamlı gelmedi.
Tercih meselesidir uğraşır uğraşmaz kimse karışamaz ama kendi adıma beni öldürseler haftalık akü şarj etmem, gerekirse yılda bir değiştiririm, hatta akü dolsun diye gezerim yine de kabloymuş, elektrikmiş uğraşmam.
:o  Unutmayalım ki, yazarak yapılan iletişim en zayıf iletişimdir. Bundan dolayı yazıların arasına emoji kullanmazsanız, adabınızı ve niyetinizi anlayamayız. ;) Latife yaptığınızı hiç anlayamayız. ;)

Bu konuyu tartışarak uzatmak istemiyorum, ancak teknik bakış açısına göre sizin düşündükleriniz doğru değil. Akü, sadece marş basmak için gerekli olabilir, ancak düşük enerjili bir akü, mutlaka bir yerlere etki edecektir. Elektronik bilginiz varsa, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Akü marşa basıyorsa, sorun yoktur anlamına gelebeilir, ama şahin ve reno 12'de. Yeni nesil araçların çoğunda zibillah gibi elektronik devre var ve hangi devre hangi pik (gerilim) aralığında ne sorun çıkaracağını kimse öngöremez.

Tabii siz fikrinizi belirtmişsiniz, sizi kimse zorlayamaz, ancak öneri talep eden başkasının kafasını da sizin fikirlerinizle karıştırmayınız....bence....:ok: İsterseniz her yıl yeni akü değiştirin, sizin bileceğiniz iştir. :gut:
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Levcho - 24 Aralık 2019, 17:54:14
Alıntı yapılan: metin_yesil;654006
@Levcho (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=8231) hocam detaylı anlatım ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Açıkçası kısa mesafe sürüşler araç için pek sağlıklı değildir diye yüzeysel bilgim vardı ancak şimdi daha da merak ettim @rsimsek (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=12462) de bu durumun motora eziyet olduğunu yazmış. Kısa mesafe sürüşlerin genel anlamda araca zararını mutlaka araştırıcam.
Kapalı garajım yok peki dediğiniz ayda bir veya 2 haftada bir aküyü şarj etmek için başka yöntem var mıdır?
İmkanlarınızı ve teknik bilginizi bilmemekle birlikte;
Bekleme gerilimi 12.6V ve altına düşen akülerde sulfatlaşma oluşumu başlıyor ve akünün ömrü kısalıyor. Ne kadar düşük voltajlarda marşa basarsanız, araçtaki elektronik devreler de o kadar dalgalı gerilime maruz kalıyor. Bu yazılanlar korku senaryosu gibi yorumlanabilir, ancak gerçekler bunlar. :ok:
Şarj olayına gelince; Önce mevcut durum sizde oluşuyor mu ona bi bakmak lazım. en basitinden çakmaklıktan voltaj gösteren basit aletler var, bu aletlerden bir tane edinin ve izlemeye başlayın. Sabah marşa basmadan önce, tavan lambası kapalı olarak 12.5v altında gerilim görüyorsanız, akünüz "mutsuz" olarak düşünün. Gerilim 12.4 altındaysa, akünüz "ağlıyor", 12.3 altındaysa akünüz "hışkıra hıçkıra ağlıyor" olarak algılayın durumu.
Şarj olayına gelince; Akü satan firmalar bu işlemi ücret karşığı yapar, ancak akü ömrü ve şarj konusunda size çok doğru bilgi vermeyebilirler ve aracınız ayda bir tam gün akücüde kalması gerekli oalcaktır (gibi düşünün). Tabii şarj işinin her ay maliyetini ve zahmetini de hesaplamak gerekli. Müstakil evi olan anne-kardeş v.s. yakınlarınızdan işbirliği isteyebilir siniz. Veya emniyetli alanda enerji sağlanabilecek bir ortam bulursanız, kendiniz şarj ediniz. Farklı yorumlar diğer konu içinde de olabilir. Diğer konuya yazın, ordan devam edelim isterseniz. :gut: Diğer konuda çok tecrübe var. :ok:
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: mkoray79 - 24 Aralık 2019, 18:03:19
Alıntı yapılan: metin_yesil;654006
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] hocam detaylı anlatım ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Açıkçası kısa mesafe sürüşler araç için pek sağlıklı değildir diye yüzeysel bilgim vardı ancak şimdi daha da merak ettim [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] de bu durumun motora eziyet olduğunu yazmış. Kısa mesafe sürüşlerin genel anlamda araca zararını mutlaka araştırıcam.
Kapalı garajım yok peki dediğiniz ayda bir veya 2 haftada bir aküyü şarj etmek için başka yöntem var mıdır?


Diğer yöntem benim yaptığım gibi: Aküyü sökeceksin, evine götüreceksin, sarj edip geri takacaksın. (müsayit zamanında)

Akü kötü durumda da olabilir olmayada bilir, bakmadan bilinmez. Ama bence redresör sarjıyla toparlayabilir ve bir sure idare edebilirdi. Zaten o ustalar da cok meraklı bu çıkan aküleri kendileri almaya. temiz görünümlü iyi marka akünüz varsa kesin bitiktir. heleki birde nasıl olur daha 2 yıllık garantisi yeni bitti daha derseniz kesin perttir o akü :D;):p .
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: mkoray79 - 24 Aralık 2019, 18:13:28
Alıntı yapılan: Forever;654007
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.


Arkadas peder bey 2 km yaparak hafta içi kaybettiği enerjiyi heleki birde s/s açık, kesin haftasonu km yaparak takviye ediyordur ki; akü derin dejarja girmeden ve ya sülfatlaşma kalıcı bir şekilde plakalara yapışmadan sarj oluyordur. Muhakkak o araç km yapıyordur bir şekilde. kac model ve kaç bin km de arac? aku marka ve tipi nedir? uzerindeki orjinal akümü hala. merak ettim simdi bak doğrusu.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Forever - 24 Aralık 2019, 18:44:16
Alıntı yapılan: mkoray79;654013
Arkadas peder bey 2 km yaparak hafta içi kaybettiği enerjiyi heleki birde s/s açık, kesin haftasonu km yaparak takviye ediyordur ki; akü derin dejarja girmeden ve ya sülfatlaşma kalıcı bir şekilde plakalara yapışmadan sarj oluyordur. Muhakkak o araç km yapıyordur bir şekilde. kac model ve kaç bin km de arac? aku marka ve tipi nedir? uzerindeki orjinal akümü hala. merak ettim simdi bak doğrusu.


Araç 2014 model leon. Şuan 65 binde ama araç bir yaşında 30 bin km de iken alındı. Yaklaşık 5 yılda 35 bin km yol yaptı. Üzerinde orijinal aküsü var markayı bilmiyorum. Haftada 6 gün tek marşla en uzak 2,5 km mesafeye gider gelir, bu durum gün içinde 4-5 defa tekrarlar. Göz problemi olduğu için araç neredeyse hiç şehir dışına çıkmaz. Pazar günü kontağına basılmadan yatar. Zaten şöyle bir durum var yaşadığı küçük anadolu şehrinin en uzak iki noktası arası 5-6 km, istese de şehir içinde çok km yapamaz.
Başlık: Cevap: Çalışmama sorunu
Gönderen: Forever - 24 Aralık 2019, 19:03:48
Alıntı yapılan: Levcho;654010
:o  Unutmayalım ki, yazarak yapılan iletişim en zayıf iletişimdir. Bundan dolayı yazıların arasına emoji kullanmazsanız, adabınızı ve niyetinizi anlayamayız. ;) Latife yaptığınızı hiç anlayamayız. ;)

Bu konuyu tartışarak uzatmak istemiyorum, ancak teknik bakış açısına göre sizin düşündükleriniz doğru değil. Akü, sadece marş basmak için gerekli olabilir, ancak düşük enerjili bir akü, mutlaka bir yerlere etki edecektir. Elektronik bilginiz varsa, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Akü marşa basıyorsa, sorun yoktur anlamına gelebeilir, ama şahin ve reno 12'de. Yeni nesil araçların çoğunda zibillah gibi elektronik devre var ve hangi devre hangi pik (gerilim) aralığında ne sorun çıkaracağını kimse öngöremez.

Tabii siz fikrinizi belirtmişsiniz, sizi kimse zorlayamaz, ancak öneri talep eden başkasının kafasını da sizin fikirlerinizle karıştırmayınız....bence....:ok: İsterseniz her yıl yeni akü değiştirin, sizin bileceğiniz iştir. :gut:


''İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence.'' bu kısmı kaçırıyorsunuz sanırım.