škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: ringcep - 06 Şubat 2019, 14:44:33

Başlık: AdBlue
Gönderen: ringcep - 06 Şubat 2019, 14:44:33
Yakın dostum 2015 model Audı Dizel A5 aldı,2000 tdı,190 Bg.Asfalt canavarı.Aracı incelediğimde depo kapağının yanında ayrı bir kapak daha var,AdBlue denen yakıt konuyormuş belli periyotlarda,merak ettim bizim motorda Tdı fakat böyle bir yakıt neden konmuyor ?..
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: namre3kutuk - 06 Şubat 2019, 14:54:51
Yüksek hacimli motorların emisyon değerlerini düşürmek için kullanılıyor. Genelde 2.0 motor ve üstünde.
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: ringcep - 06 Şubat 2019, 18:33:53
2000 motor dehşet bişey,4x4 Quatro,o nasıl kalkıştı öyle,yetişmek,peşinden gitmek ne mümkün ? Dikkatimi çeken ikinci bir sorun,usb girişi yok.Sanruflu araç,tavanda gözlük kabı var,bizim sanruflarda yok..Superb ona göre daha konforlu geldi,A5 koltukları spor...
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: Blue Rapid - 06 Şubat 2019, 20:51:01
Adblue yakıt katkısı değildir. DPF den önce egzoz içerisine enjekte edilen %70 su %30 üre katkı maddesidir.
Emisyon oranı yüksek yani çevreyi aşırı kirleten dizel araçlarda kullanılır.
Büyük ticari kamyon otobüs ve bluemotion vb yazılı otomobillerde ilave depo ile kullanılır.
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: Cagri33 - 06 Şubat 2019, 22:58:26
Alıntı yapılan: ringcep;647193
2000 motor dehşet bişey,4x4 Quatro,o nasıl kalkıştı öyle,yetişmek,peşinden gitmek ne mümkün ? Dikkatimi çeken ikinci bir sorun,usb girişi yok.Sanruflu araç,tavanda gözlük kabı var,bizim sanruflarda yok..Superb ona göre daha konforlu geldi,A5 koltukları spor...
Superb konforlu ama şöyle konforlu koltukları felan geniş Superb in birde daha yumuşak süspansiyon ancak A5 in hafif sertliği bile çok kaliteli sertlik araba çok fena tok çok sıkı araba yani vw ile Skoda dan çok alakasız şekilde kaliteli grup aracı felan olayı yok kalite konusunda sadece ortak motor şasi vs komple başka araba Audi A5 çok fena viraja giriyor çok süper bir araba ya hastayım içine dışına hele Quattro olursa al 10 sene bin :)

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: ringcep - 07 Şubat 2019, 10:24:25
A5 lastikleri 245 40 18 yanak genişliği çokaz,bolan yapma veya kesme ihtimali çok yüksek,bunun içinde özel RF serisi lastik kullanmışlar,yanakları güçlendirilmiş.Bununda dezanvantajı çok sert olması,buda haliyle konforu etkiliyor.Bu lastikler fiyat olarak el yakan cinsten.Tanesi 1100 tl...
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: Forever - 07 Şubat 2019, 14:04:22
DPF egsoz gazındaki karbon monoksiti su ve karbondioksite dönüştürüyor. Bu arada bir miktar nitröz oksit oluşuyor ve çevre kirliliği için nitröz oksit miktarının belli düzeyler üzerinde olmaması gerekiyor. Küçük hacimli araçlarda yasal sınır aşılmıyor fakat büyük hacimli araçlarda yasal sınırı aşmamak için AdBlue yani üre çözeltisi ile zararsız maddelere dönüşüm sağlanıyor.
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: ringcep - 09 Şubat 2019, 10:39:50
Bu durum büyük hacimli benzinli motorlar içinde geçerlimi?
Başlık: Cevap: AdBlue
Gönderen: Forever - 09 Şubat 2019, 14:39:36
Alıntı yapılan: ringcep;647254
Bu durum büyük hacimli benzinli motorlar içinde geçerlimi?


Hayır mazot benzine göre daha az rafine bir yakıt. Bu nedenle yandığında çeşit ve miktar olarak çok daha fazla zararlı emisyona neden oluyor. (Aynı miktardaki mazot benzinden 20 kat daha fazla gaz emisyonuna sahip) Fakat katologlarda sadece CO2 emisyonu belirtiliyor, dizellerde bu değer daha düşük ve dizel daha çevreci gibi bir algı oluşturuluyor. Ancak CO2 zaten atmosferde bulunan ve zararsız olan bir gaz.

Avrupa emisyon normları ise daha zararlı olan SOx (Kükürt oksit) ve NOx (Azot oksit) miktarını azaltmayı amaçlıyor. Kükürt oksitin asıl kaynağı benzinli otomobillerin artık kükürtsüz benzin kullanması nedeniyle kükürt bileşikleri yakan termik santrallerdir. Azot oksitin kaynağı ise dizel yakıtlı araçlardır ve atmosferde tepkimeye girip asit yağmurlarının oluşmasına (Yağan yağmurun asitleşmesine) neden olur. Toprağa düşen kükürt ve azot bileşikleri nitrik asite dönüşür, bitkilerin nötralize edebileceğinden fazla asitin toprakta bulunması ciddi zirai verim düşüşünü beraberinde getirir. (Mesela; ana yol kenarındaki hobi bahçemdeki tüm domatesler hastalandı ve ziraatçiler toprağın çok asidik olmasından kaynaklandığını söylediler, bazik çözeltiler kullanmak zorunda kaldım.)
Yani dizel araçlar aslında havayı kirletmenin yanında bizim soframızdaki sebze ve meyveyi bizimle beraber tüketiyor.
Başlık: Ynt: Cevap: AdBlue
Gönderen: yekmekci - 15 Şubat 2024, 00:02:25


Hayır mazot benzine göre daha az rafine bir yakıt. Bu nedenle yandığında çeşit ve miktar olarak çok daha fazla zararlı emisyona neden oluyor. (Aynı miktardaki mazot benzinden 20 kat daha fazla gaz emisyonuna sahip) Fakat katologlarda sadece CO2 emisyonu belirtiliyor, dizellerde bu değer daha düşük ve dizel daha çevreci gibi bir algı oluşturuluyor. Ancak CO2 zaten atmosferde bulunan ve zararsız olan bir gaz.

Avrupa emisyon normları ise daha zararlı olan SOx (Kükürt oksit) ve NOx (Azot oksit) miktarını azaltmayı amaçlıyor. . (https://adbluenedir.com.tr/) Kükürt oksitin asıl kaynağı benzinli otomobillerin artık kükürtsüz benzin kullanması nedeniyle kükürt bileşikleri yakan termik santrallerdir. Azot oksitin kaynağı ise dizel yakıtlı araçlardır ve atmosferde tepkimeye girip asit yağmurlarının oluşmasına (Yağan yağmurun asitleşmesine) neden olur. Toprağa düşen kükürt ve azot bileşikleri nitrik asite dönüşür, bitkilerin nötralize edebileceğinden fazla asitin toprakta bulunması ciddi zirai verim düşüşünü beraberinde getirir. (Mesela; ana yol kenarındaki hobi bahçemdeki tüm domatesler hastalandı ve ziraatçiler toprağın çok asidik olmasından kaynaklandığını söylediler, bazik çözeltiler kullanmak zorunda kaldım.)
Yani dizel araçlar aslında havayı kirletmenin yanında bizim soframızdaki sebze ve meyveyi bizimle beraber tüketiyor.


hocam peki mazot yerine yanlışlıkla az miktarda adblue koyulursa ne olur bu konuda fikriniz var mı?