škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: ceycey34 - 14 Ocak 2019, 23:40:27
-
Merhaba arkadaşlar. Uzun süre sonra (iş yoğunluğu) foruma girebildim. Araçtaki ufak bir sorunu size danışmak istedim
Bugün eve döndükten sonra park edince devir 1000 civarında parkettim ve yaklaşık 4-5 dk kadar fan çalıştı. Hararete bu sırada bakmadım. Suyuna bakayım dedim. Ve sıcakken min sınırında idi.
2 -3 saat sonra yeni aldığım motul g 13 ( VAG grubu araçlar için üretilen) antifirzden max seviyesine gelene kadar koydum bu sırada araç ılıktı . Sonra Çarşıya kadar gittim eve dönerken 1 km lik bir yokuşta araç yaklaşık 120 dereceye kadar çıktı kırmızı bölgeye birkaç çizgi kalmıştı gazı kestim düze çıkınca araç hemen düşürdü hararetini. kısa mesafe sonra parkettim yine 5 dk kadar fan çalıştı. Motor su seviyesi max ı 1 cm kadar aşmıştı. Bu arada hava sıcaklığı - 1 , akşam -3 derece
Sonradan antifiriz eklemek mi sıkıntı oldu. Yoksa ciddi başka bir sorun mu var ? BUrda özel servisler var en yakın yetkili servis 150 km . Ne yapsam doğrusu olur?
videoda vardı da ekleyemedim. 2 foto ekliyorum
(https://i.hizliresim.com/bVkyyV.jpg) (https://hizliresim.com/bVkyyV)
(https://i.hizliresim.com/v6XZXR.jpg) (https://hizliresim.com/v6XZXR)
-
orası genleşme tankı yanı sıstemdekı fazlası orada. hararet hıcbır zaman artmaz. devırdaım pompanızı kontrol ettırın. sürekli fan açılması termostat arızasından yada fan arızasından da olabılır soğutma yapılamıyor yada soğutayı olcemıyordur
-
orası genleşme tankı yanı sıstemdekı fazlası orada. hararet hıcbır zaman artmaz. devırdaım pompanızı kontrol ettırın. sürekli fan açılması termostat arızasından yada fan arızasından da olabılır soğutma yapılamıyor yada soğutayı olcemıyordur
Yanlış anlaşıldı sanırım . Ben hararet yükselmesini göstergeden gördüm. genleşme tankını ayrıca söyledim. devirdaim olsa araba uyarı vermez mi ki ?
-
[MENTION=11580]ceycey34[/MENTION]
Sorun ufak demişsiniz ama hararet sorunu önemlidir ihmal etmeyin ve en kısa zamanda en yakın servis ve ya özel bir servise gösterin. Sistemde bir problem var 120 çıkması normal değil 90'da kalması gerek sıvı eksiliyor mu? Radyatörde delik vs olabilir. Sonradan sıvı eklemeniz sorun yaratmaz.
Rolanti devri 800 rpm olmalı yüksek olması ve fan çalışması DPF ile alakalı olabilir.
-
Yanlış anlaşıldı sanırım . Ben hararet yükselmesini göstergeden gördüm. genleşme tankını ayrıca söyledim. devirdaim olsa araba uyarı vermez mi ki ?
Klasik 1,6 TDİ Devirdaim sorunu.
-
[MENTION=11580]ceycey34[/MENTION]
Sorun ufak demişsiniz ama hararet sorunu önemlidir ihmal etmeyin ve en kısa zamanda en yakın servis ve ya özel bir servise gösterin. Sistemde bir problem var 120 çıkması normal değil 90'da kalması gerek sıvı eksiliyor mu? Radyatörde delik vs olabilir. Sonradan sıvı eklemeniz sorun yaratmaz.
Rolanti devri 800 rpm olmalı yüksek olması ve fan çalışması DPF ile alakalı olabilir.
Teşekkürler. Hararet tabi ki önemli de hani yolda kalmadık meşhur kavrama ya da mekatronik sorunu değil gibi söylemek istedim. Benim rölanti motor sıcakken zaman zaman (ayda 1-2) 1000 civarı oluyordu. Aynı anda da bazen fan açtığı oluyordu.
Şimidye kadar 1 defa soğutma suyu uyarısı verdi o zaman servis 1 bardak kadar normal su ekleyin dedi. Ben yine de kıyamadım burdaki kireçsiz kaynak suyunu kaynatıp soğuttum sonra eklemiştim :) kendimize bu kadar dikkat etmiyoruz be :)
Ondan sonrada uzun yola çıkacağım diye Ağustos ayında 1 bardak kadar saf su eklemiştim. Ondan bu yana da 6500 km yapmışım ve 1 bardak kadar antifriz ekledim soğukken max oldu. Bugün iş çıkışı zorladım biraz yokuşta yükselmedi hararet . Yarın bi baktıracağım inşallah devir daim değildir.
-
Bu soğuk havalarda hararet yapması çok mantıklı değil. Devir daim pompası arıza yapmışsa hem su eksilte olabilir hem de su sirkülasyonu yapmıyordur. Bu durum kış aynı olduğundan hissedilmiyor olabilir. Bilmiyorum uzun süreli mi kullanıyorsunuz. Uzun süreli kullanımda kesin kendini belli eder. Ya da yaz sıcağı olsa 1-2 km de buharlar çıkmaya başlar. Sirkülasyonun olup olmadığını anlayan bir sensör var mı bilemiyorum.
-
İnşallah büyük bir şey değildir. Rölanti yükselmesi DPF ile alakalıdır zaman zaman bende de rölanti devri 1000 rpm oluyor.
-
1000 devir ve fan açma hikayesi dpf rejenerasyon yaparken kontak kapattığınızı gösteriyor. Bu önemli birşey değil bir dahakine araba bitirir rejenerasyonunu.
Ama hararet farklı bir sorun, arkadaşların dediği gibidir diye düşünüyorum.
XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
[MENTION=11580]ceycey34[/MENTION]
Yukarıda bahsettiğim gibi sorun devirdaimde, elektrikli olduğu için içindeki mekanizma arıza yapıyor. Videolar fikir verebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=AXGxS03NmgQ
https://www.youtube.com/watch?v=EzDIvpySsYM
-
Özel serviste ustayla görüştüm . Yetkili servisten ayrılma iyi bir usta gibiydi. Termostat arızası veya devirdaim olsa idi düzelmez tekrar ederdi dedi.Bindik arabayı biraz zorladı ama hararet hiç yükselmedi. Radyatör içinde hafif buzlanma olmuş olabilir, sonra açılınca düzelmiş olabilir dedi.
Az da olsa su eksiltme normal değil dedi. Devirdaimden sızdırıyor olabilir. Zaten 120 k da yada 5 yılda triger vs değişecek o zaman devir
daimde değişir dedi.
Yetkili servis herhalikarda 120 k da değişir yıl önemli değil demişti. Biraz kafam karıştı . Arabada hala sıkıntı yok gibi . Sanırım soğuk havalarda arabanın dışarda yatması iyi olmuyor . günde 10-15 km de olsa binmek yada uzun yol iyi oluyor.