škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: lrfan - 16 Ocak 2010, 07:02:59
-
1.4 turbo motorlar çoğalıyor.
(http://img254.imageshack.us/img254/1157/1sd.png)
(http://img690.imageshack.us/img690/4057/2sd.png)
(http://img.donanimhaber.com/upfiles/256396/56105C21D9B34AF88528AC2197E9618A.jpg)
Alıntı DH forum
-
Fena değil gibi. Ama 125 lik TSI kadar başarılı bulmuyorum. Hoş, gerçi tüy siklet Reno kasalarında Panzer VW grup araçlarına havada karada çakarlar :hanz:
-
Güzel gelişme , ayak uydurmak lazım gelişmelere.
Performanssız ve çok yakan atmosferik motorlardan kurtulmak güzle
-
geleceğin motorları aşırı beslemeli olacak gibi görünüyor.
-
Daha alt segmentlerde de kullansalarya. 1.4 75 hp motor koyacaklarına, 1.2 100 hp turbolu motor koysunlar ;)
-
Daha alt segmentlerde de kullansalarya. 1.4 75 hp motor koyacaklarına, 1.2 100 hp turbolu motor koysunlar ;)
Söylemekle olmuyor işte yapabilmek lazım. Renonun bunu yapabileceğini pek zannetmiyorum. Anca anca el sıkışırlar bir makineyi alırlar başka firmadan.
Atmosferikten de (1.4) çok rahat 130 bg 200+ nm tork çıkıyor. Aşırı beslemedeki bu engelleme neden onu da anlamış değilim...
-
uzun omurlu motor co2 gazları salınımıvb .
-
opelin yeni 1,4 T motoruda vw in tsi ıda bir kaç bin devir boyunca sabit tork verebiliyor. ancak gördüğüm kadarı ile bu makine anlık bir devirde 190 nm veriyor. ayrıca max tork devride biraz yüksek 2250 devir bence yüksek bir rakam aşırı besleme için.
-
Daha alt segmentlerde de kullansalarya. 1.4 75 hp motor koyacaklarına, 1.2 100 hp turbolu motor koysunlar ;)
Yavaş yavaş alt segmentlerde de turbo motorlar artıcaktır , şu anda bu sınıfta bile daha yeni oturmaya başladı turbo motorlar.
-
uzun omurlu motor co2 gazları salınımıvb .
1.4 e yapılan uygulama ile alınan 130 bg. lik güç hiçte öyle abartı bir yüklenme değil. 130 değil de 150 gibi bir güç verilmiş olsa anlayacağım da 130 bence çok az...
-
Motorun kullanıldığı kasa çok önemli önce. Clio HB,Peugeot 206 v.b bir kasada bulunan 120-130 HP'ler de tork ve gücün hesabını (şu devirde bu devirde diye) pek yapmaya gerek yoktur aslında.Uygun bir de şanzıman eşliğinde bu motorlar performans manyağı olur.Bunun en başarılı uygulaması Peugeot 106 GTi'da gösterdi,1.6 120 HP motor üstelik atmosferikti ama kendisinden hacim ve güç bakımından ne güçlü arabaları tokat manyağı yapardı stock durumda bile :hanz: 900 küsür ağırlığında bir arabaya harika uyumlu bir şanzıman ekleyip birde o gücü koyarsan sonuç şaşırtıcı olmaz tabi.Renault bu motoru Clio'ya koyarsa ezer geçer ortalığı. 99-00 model 1.4 90'lık Clio'lar bile çok ciddi yürürdü.Böyle motorları büyük kasaya koyunca tartışması doğru oluyor bence.