škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: Abdullah Yavuz - 18 Aralık 2017, 17:59:03
-
selamın aleyküm yeni sıfır araba aldım. Skoda Rapid 1.4 TDI styla dsg aldım.
şanzımanı en sağlıklı şekilde kullanmak istiyorum. En sağlıklısı hangisi olur. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
1- Hareket halindeyken D den S ye çekerken zarar görür mü?
2- Hareket halindeyken D den S ye çekerken ayağımızı gazdan çekmelimiyiz?
3- Rodaj nasıl yapılmalı kaç km ye kadar yapılmalı ?
4- Triptronic viteste ilerlerken vites atarken ayağımızı gazdan çekiptemi vites atmalıyız yoksa gaza basılı şekilde mi atmalıyız?
5- D den S ye yada S den Dye çekerken mandala basıpta mı atmalıyız ?
-
1-hayır
2-hayır
3-gerek yok (çok kafanıza takılıyorsa ilk 1000km 2500deviri geçmeyin.)
4-hayır
5-hayır
Dsg’nin tadını çıkarın. Çok keyiflidir.
-
Selamın Aleyküm bugün sizlere DSG şanzıman ile ilgili sorum var. Diyelim kırmızı ışıktayız yol yavaş yavaş akıyor yol biraz yokuş aşağı N konumunda bekliyoruz. Trafik hafif hafif akıyor. Şimdi asıl sorum şu N konumunda 3-4 metre ilerlemenin zararı olur mu ? Tabi bu herzaman karşımıza gelebilir bir iki kere olacak bir durum değil her zaman olacağı için bir zaman sonra sorun oluşur mu ? cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.
-
Düz vites bir araçta ne olursa ancak o olur.
-
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!
-
Selamın Aleyküm bugün sizlere DSG şanzıman ile ilgili sorum var. Diyelim kırmızı ışıktayız yol yavaş yavaş akıyor yol biraz yokuş aşağı N konumunda bekliyoruz. Trafik hafif hafif akıyor. Şimdi asıl sorum şu N konumunda 3-4 metre ilerlemenin zararı olur mu ? Tabi bu herzaman karşımıza gelebilir bir iki kere olacak bir durum değil her zaman olacağı için bir zaman sonra sorun oluşur mu ? cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.
Hiç birşey olmaz ECO modda sürüşde gazdan ayağı çekince boşa atıyor gibi sanki. Bu durumu dikkate alınca birşey olmayacağı anlamı çıkıyor.
-
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!
Kesinlikle yanlış biliyorsunuz, bahsettiğiniz olayı hiç yaşadınız mı? Yani araç N'deyken hiç D'ye atmayı denediniz de kilit devreye girdi mi? Böyle bir şey söz konusu değildir, sürüş esnasında (hız önemli değil) N'den D'ye atarken kilit devreye girmez.
-
Açılan 2 konu birleştirilmiştir. DSG ile ilgili sorularınıza bu konudan devam ediniz lütfen.
-
sadece 2-3 metre sonra durucaz hani ışıklar kalabalık olur yol biraz eğimli olur. Trafik yavaş yavaş akar sonra durur. Hani böyle durumlardı N konumunda ilerlemek sorun çıkarar mı? Tabi bu durum herzaman olacağı için bir zaman sonra sorun çıkar mı
-
Bende o şekilde çalışıyor. Hatta aynı durumda boşta bıraktığımdan vitese almak için frene her bastığımda arkadakilerin düz yolda neden frene bastığımı soracakları aklıma gelir.;)
Yani olmayan bir şeyi hayal ederek yazacak değilim! Ha, belkide VAG-COM ile açılıp kapanan bir ayarı olabilir; (https://i.hizliresim.com/V3qL3r.jpg) (https://hizliresim.com/V3qL3r)
Aslında konuyu açan arkadaşa forumda DSG ile ilgili bu ve benzeri bir çok başlık olduğunu hatırlatmak isterim.
-
Kusura bakmayın forumda daha yeniyim daha alışamadım.
Ben anlatamadım ne demek istediğimi kırmızı ışıkta durduk. N ye arabayı aldık bekliyoruz trafik sıkışık ışık yantı trafik 2-3 metre ilerledi sonra tekrar durdu.Benim demek istediğim bu ilerlemeyi N vitesinde ilerlersek sorun olur mu?
-
Hiç birşey olmaz ECO modda sürüşde gazdan ayağı çekince boşa atıyor gibi sanki. Bu durumu dikkate alınca birşey olmayacağı anlamı çıkıyor.
Bahsettiğiniz mekanizma öyle çalışmıyor. Gazı kesince düz viteslideki gibi kompresör de yapamadığı için kavramayı gevşetiyor, yani boşa atma sözkonusu değil, araba yine viteste! Yokuş aşağı salıp gitmeye başladığınızda başta boşta gibi giderken frene bastığınızda vitesi düşürüp yüksek devirlerde kompresörden yararlanmaya çalışır. Bu durumda anlık yakıt tüketimi araba kendi hareketi ile sürüklendiği için en alt düzeye iner.
-
sadece 2-3 metre sonra durucaz hani ışıklar kalabalık olur yol biraz eğimli olur. Trafik yavaş yavaş akar sonra durur. Hani böyle durumlardı N konumunda ilerlemek sorun çıkarar mı? Tabi bu durum herzaman olacağı için bir zaman sonra sorun çıkar mı
Böyle durumlarda N konumda ilerlemek hiç bir sorun çıkarmaz. Sıkışık trafikte dur kalk durumda manuel kullanmalısınız bu şanzıman ısınmasını engelleyecektir. Ben ışıklara yaklaşırken 50=60 km hızlarda bile durmama 200=300 metre kala N konuma alıyorum eğer durmama gerek kalmamış ve trafik ilerliyorsa mandala basarak tekrar D sürüş modunda devam ediyorum bu her durumda sağlıklı araç hiç bir şekilde yarım debriyaja düşmüyor DSG sorunu zaten yarım debriyajda baskı balata çabuk aşınır.Araç N konumda ilerlerken D sürüş pozisyonuna çok rahat alabilirsiniz tekrar N alabilirsiniz. Uzun süreli beklemelerde de N pozisyonunda bekleyiniz.
-
Bende o şekilde çalışıyor. Hatta aynı durumda boşta bıraktığımdan vitese almak için frene her bastığımda arkadakilerin düz yolda neden frene bastığımı soracakları aklıma gelir.;)
Ben mandala basarak hemen hemen her hızda N den D sürüş pozisyonuna alıyorum sorun yok frene basmama gerek yok. Sadece çok düşük durmaya yakın hızda 3-5 km/s mandala basarak da D geçmiyor işte o zaman frene dokunmak gerekiyor. Araç 20=30 km/s N de ilerlerken D sürüş pozisyonuna frene dokunmadan geçiyor.
-
N-D geçişleri dişlilerin ayrılıp birleşmesi demek, bunu manuel olarak bizim yapmamız bir fayda sağlamaz. Aksine zararı olabilir. Bu geçişleri yapmaya gerek yok bence. Zaten durunca start stop devreye girip motor ve şanzumandaki yük ortadan kalkıyor.
-
Zafer bey doğru söylediniz, ilk kalkış haricinde seyir halinde kazara boşa (N) geçmiş olsa da D ye almak için fren istemiyor. Ama ilk hızlanmada istiyor.
Bir üstteki mesajınızdaki 200-300 mt boşta seyir bence gerekli değil. Güvenlik açısından aracın seyir halinde boşta olmaması gerekiyor. Zaten kendi hızıyla giderken yakıt cut-off sisteminden dolayı rolanti sarfiyatından daha düşük değerlere iniyor.
-
Ben mandala basarak hemen hemen her hızda N den D sürüş pozisyonuna alıyorum sorun yok frene basmama gerek yok....
Bu konu ile ilgili, araç kitapçığında geçen bir uyarı mevcut.
N/D arası değişimin, rolanti üstü devirlerde yapılmaması konusunda uyarıyorlar.
sayfa 119:
(http://www.skodaturkey.com/picture.php?albumid=204&pictureid=757)
Vites N konumunda iken devir yükseltilince, kavrama ile ilgili bazı bölümler yağsız kalıyor diye okumuştum.
-
Viteste bu kadar uğracaktınız (N boşa alma gibi) ne diye otomatik vites alırsınız ki.
DSG nin sürüş keyfi yeter bırakın şanzıman kendisi ayarlasın devri geçişleri gaza basılmadığında zaten anlık yakıt 0 lt oluyor N almaya gerek yok, hareket halinde otomatik vitesin N alınması bu işin ruhuna ters.
-
Recep bey evet boşta gitmek manuel de olsa tehlike yaratabilir araç motor freni yapmayacaktır. Benim anlatmak istediğim durmaya yakın ve belli hızlarda N almak ve tekrar D ye almak şanzıman için bir sorun teşkil etmediği ben yukarıda belirttiğim şekilde kullanıyorum ve 24 bin km en ufak bir sorunum yok DSG çok sağlıklı ve kararlı çalışıyor araç D sürüş pozisyonunda sıkışık dur kalk trafikte çok sık yarım debriyaja düşüyor asıl tehlike bu bunu gidermenin yolu start stobun dışında N almak N konumunda frene basıp dururken istediğiniz hafiflikte fren pedalına basabiliyorsunuz aracı yarım debriyaja düşürmemek için fren pedalına sert basmanız zınk diye durmanız gerekmiyor yani D sürüş pozisyonunda tam durma esnasında frene yavaş yavaş bastığınızda araç yarım debriyaja düşüyor ya frene sert ve sıkı basacaksınız ya da araç yarım kavramada kalacak çünkü D pozisyonda ayağınızın fren pedalındaki baskısı azaldığında kavrama başlıyor durma esnasında start stobun bir önemi yok çünkü araç tam durmadan devreye girmez ve bazen şartlar oluşmamışsa hiç devreye girmez. Manuel şanzıman da boşta gitmek ne kadar zararlıysa DSG de aynıdır tek sorun motor freni olmayacağıdır. Bir üst mesajda Kerem arkadaşın kitapçıktan verdiği açıklama benim kullanma tarzımla aynı çünkü N konumda araç zaten rölanti devrindedir ve D almak kitapçıktada belirtildiği gibi sorun çıkarmaz. Kitapçıkta hız km/s olarak belirtilmemiş araç rölanti devri beklenmelidir deniyor.
-
Mehmet kardeşim araçlarımız otomatik değil bunu karıştırmayalım. N almak yakıtla alakalı değil hatta N aldığınızda anlık tüketim artar.
-
Benim araç 40 bin km oldu ben her fırsatta N ye alıyorum ister yavaş gitsin ister hızlı hiç fark etmiyor aşırı hızlı olmadığı sürece, yüksek hızda N den D ye alınca zaten hıza göre uygun vitese geçiyor mandala bile basmaya gerek yok. Eğer şanzıman için sakıncalı bir durum olsa vitesin kilit mekanizması buna izin vermezdi. Ben bu şekilde kullanmayı seviyorum herkesin kendi fikri ama şanzımana bir zararı yok.
VW Sözlükte Serbest Sürüş Modu aynı işi yapıyor: http://binekarac.vw.com.tr/VWSozluk/Default.aspx#vwd4_anchor_S
-
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Mehmet duygularıma tercüman olmuşsun. N almanın bir başka faydası da durma esnasında fren pedalına hafif hafif basarak yumuşak bir duruş yapabilmek aracı istediğin kadar kaydırmak ve bunu yaparken aracı yarım debriyaja düşürmemek. Linkteki yazıyı okudum aynı şeyi anlatıyor ama yazıda dikkatimi çeken yakıt tasarrufu yapar (0,5lt/100 km) denilmiş aksine N konumda anlık yakıt tüketimi artıyor.
-
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION]
Aynen Zafer Abi yavaşlama sırasında kavramayı strese sokmadan rahat rahat yavaşlatmak mümkün oluyor.
-
Ben ilk zamanlarda dururken çok zorlanıyordum mesela öndeki araca yaklaşacağım frene dokun bırak tekrar tekrar vs vs en son durma esnasında zankadanak kazıklama dur neden araç yarım debriyaj yapmasın şimdi rahatım durmaya yakın at N ye istediğin kadar aracı kaydır nazikçe dur bazen tam araca yaklaşıyon trafik akıyor durmana gerek kalmadan tak D ye davam.
-
Linkteki yazıyı okudum aynı şeyi anlatıyor ama yazıda dikkatimi çeken yakıt tasarrufu yapar (0,5lt/100 km) denilmiş aksine N konumda anlık yakıt tüketimi artıyor.
Yakıt tasarrufu yapar çünkü motor freni ile aracı yavaşlattığı için normalde kendi ataleti ile gideceği mesafeyi kısaltıyor, rölantide yakıt tüketse bile kendi başına kat edeceği mesafeyi geçmesi için viteste iken tekrar gaza basmak gerekiyor o da rölantide yaktığından fazlasını tüketir bu durum yazıdaki gibi trafiğin akışını takip ederek arttırmak mümkün.
-
Yakıt tasarrufu yapar çünkü motor freni ile aracı yavaşlattığı için normalde kendi ataleti ile gideceği mesafeyi kısaltıyor, rölantide yakıt tüketse bile kendi başına kat edeceği mesafeyi geçmesi için viteste iken tekrar gaza basmak gerekiyor o da rölantide yaktığından fazlasını tüketir bu durum yazıdaki gibi trafiğin akışını takip ederek arttırmak mümkün.
Aynen çok mantıklı viteste giderken motor freni yaptığında devir yükselecek ve alman gereken mesafe için tekrar gaz verdiğinde yakıt artacak çok haklısın ama bu mesafeyi rölanti ve N boşta aldığında ilk başta anlık tüketim artar gibi görünsede gerçekte durum farklı olacak D pozisyonda ayak gazdan çekilince 0 olan tüketim N de 0.5 gibi görünüyor bizim kafamızı karıştıran da bu oluyor.
-
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION]
Aracın hızına göre N de anlık tüketim değişiyor, mesela 20 ile giderken anlık 4 lt gösteriyorsa 60 km ile giderken 1 lt ye kadar düşüyor, belki o kadar fazla etkisi olmuyor olabilir ama bana aracın kendi ataleti ile gitmesi daha rahat geliyor o yüzden genelde o şekilde kullanıyorum. Alttaki videoda 0,55 dk kadan sonra N de gidiyor o mesafeyi viteste gaza basmadan gitmek imkansız belki yavaş gidiyor ama zaten lambalar geliyor o yüzden hızlı gitmenin bir faydası da yok, bence.
https://www.youtube.com/watch?v=evntvENK-Z4
-
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Evet Mehmet kardeşim buluşmada da bunu konuştuk bende bu şekilde kullanıyorum.
-
Aslında arabayı yarım debriyaja düşürmemek için s ye yada triptronicde alabiliriz özelliklede sıkışık trafikte ilerlerken
-
Yoğun trafik ve beklemelerde ben de el alışkanlığı boşa alıyorum. Bunu daha akıcı trafikte aniden hızlanma gerekebileceğinden yapmıyorum.
Bir de müdahale edilmezse neredeyse durma hızına, çok yavaşlayana kadar, şanzımanın tepki süresi de düşünülürse, düz viteslide 1.vitese atmanız gerekenden daha geç bire düşüyor. İster istemez o arada yarım debriyaj oluşuyor.
-
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!
Burada bahsettiğim kilit olayında bir ekleme/düzeltme yapmak isterim; dediğim gibi N konumunda araba hareket ettiğinde konsolda yeşil ayak freni işareti yandığında vites D konumuna mandala bassam da hiç bir şekilde geçmiyor, az da olsa frene dokunup ayak/pedal fren ışığının sönmesi gerekiyor. Bugün tekrar denediğimde vitese atmadan bir miktar daha hızlanınca kendiliğinden söndü ve D ye geçişi sağladım. Belli bir hız (belki de süre de var) aralığında kilit olayını tam anlamış değilim.
-
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Ben yeşil ayak fren ışığını ekranda hiç görmedim sadece araç stop durumunda kontak açık fren basılı değilse yanıyor yolda N de ilerlerken hiç yandığını görmedim deneyip dikkat edeceğim ışığın yanması ilginç
-
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Recep bey bu ayak fren ışığı ile ilgili tespitiniz çok doğru bende bugün dikkat ettim ekrandaki ışık yandığında mandala bassanız dahi N ve D geçişi sağlanamıyor ancak fren pedalına dokunup ışık sönünce D sürüş pozisyonuna geçebiliyorsunuz. Ama daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bunun olması çok düşük hızlarda 5=10 km/s durma esnasında ve ya tam durunca ışık yanıyor (yani N pozisyonda frene basmadan durduğumuzda) yüksek hızlarda araç N pozisyonda akarken ışık yanmıyor ve N D geçişi rahat sağlanıyor. Sanırım ilk kalkışta olduğu gibi aracı çalıştırdık P den D S veya R almak için nasıl frene basmamız gerekiyorsa burada da sistem aynı şekilde çalışıyor çünkü araç durma ve ya park esnasında ayak fren ışığı yanmış oluyor.
-
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Recep bey bu ayak fren ışığı ile ilgili tespitiniz çok doğru bende bugün dikkat ettim ekrandaki ışık yandığında mandala bassanız dahi N ve D geçişi sağlanamıyor ancak fren pedalına dokunup ışık sönünce D sürüş pozisyonuna geçebiliyorsunuz. Ama daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bunun olması çok düşük hızlarda 5=10 km/s durma esnasında ve ya tam durunca ışık yanıyor (yani N pozisyonda frene basmadan durduğumuzda) yüksek hızlarda araç N pozisyonda akarken ışık yanmıyor ve N D geçişi rahat sağlanıyor. Sanırım ilk kalkışta olduğu gibi aracı çalıştırdık P den D S veya R almak için nasıl frene basmamız gerekiyorsa burada da sistem aynı şekilde çalışıyor çünkü araç durma ve ya park esnasında ayak fren ışığı yanmış oluyor.
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION] Zafer bey, ben de bu durumu koruma amaçlı düşünüyorum ama emin değilim, çünkü daha yüksek ve daha düşük hızlarda çıkmayıp sadece sizin de belirttiğiniz dar bir hız aralığında ışık yanıp vites kolu şanzıman kilit durumuna geliyor.
-
Merhabalar yaklaşık iki aydır bende DSG şanzıman kullanıyorum, vites değişimlerinde 1,5 devir ve yaklaşık 70-80 km hız civarlarında araçta titreşim oluşuyor, aracımın 1.0 olmasından kaynaklı bir durum mu, DSG nin düşük devirli kullanımından mı yoksa servislik bir durum mudur, tecrubelerinizi paylasirsaniz sevinirim.
-
[MENTION=16652]cihadir[/MENTION]
Hız artıp devir düştükçe aracın torku düştüğü için hızlanma ve biraz meyilli yolda titreşim yapar çünkü motor kendini toparlamakta zorlanıyor, düşük viteslerde bu durum pek yaşanmıyor ama yüksek viteste öyle, birde sizin motorun turbo bandı 2000 devirde başlıyor o yüzden motor düşük devirde sağır kalıyor.