škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: erzopelci - 07 Haziran 2017, 10:27:33
-
arkadaşlar birşey sormak istiyorum . skoda super be prestige paket 1.6 dsg
örnek olarak 100 km hıza arabayı sabitlediğimde yokuş aşağı olan yollarda araç başını alıp gidiyor .100 km hıza sabitlenmiş gibi duruyor ama sanki vites boştaymış gibi gidiyor.
Düz yolu bulduğunda ise tekrar 100 km hızda sabitleniyor. bence normal değil bu durum . 2003 model opel vecra c kasa arabam vardi sabitledeğimde olay bitiyordu. sizce benim yaşadiğim problem mi? yoksa normal olan bumu ?
-
hafif bir fren yaptığını hissediyorum ama çok dik yokuşlarda alıp başını gidiyor
-
hafif bir fren yaptığını hissediyorum ama çok dik yokuşlarda alıp başını gidiyor
bence normal değil bu durum . adı üzerinde yani . alıp başını gideceksen neden sabitledik.
Hızıda sınırlayamadım . ortalama 28 - 30 bin tl olan citroen de bile var o özellik .(c eliyse sahibiydim) .vallahi zaten artıları cok olan super b leri gördükçe okudukça gözümden düşüyor iyice .
-
Eğer aracınızda adaptif hız sabitleyici yoksa araç uzar gider :) Yokuşlar da kendisi sınırlama sabitleme vs yapmaz. Standard biz sabitleyici aracı istediğiniz hıza çıkartır ve o süratte devam ettirir. Yokuş çıkışlarında gaz verir ancak inişlerde fren yapmaz.
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Eğer aracınızda adaptif hız sabitleyici yoksa araç uzar gider :) Yokuşlar da kendisi sınırlama sabitleme vs yapmaz. Standard biz sabitleyici aracı istediğiniz hıza çıkartır ve o süratte devam ettirir. Yokuş çıkışlarında gaz verir ancak inişlerde fren yapmaz.
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
yeni öğrendim. sadece düz yoldami sabitleniyor o halde . ve bu gibi ektsra özellikler sonradan takılabiliyormu?
-
Adaptif biz sabitleyici sonradan takılabiliyor ancak çok pahalıya mal olur. Açıkçası değmez; ilk aracı alırken opsiyon eklemek daha mantıklı.
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
adaptif cruise control ne kadara takılıyor bilmiyorum ama ön tarafa radar takılıyormuş yani bu sıradan park sensörleri gibi sanılsada çok gelişmiş bir radar ve baya bir tuzluya gelmesinin sebebide budur tahminimce.
-
"Hız limitleyici" diye geçiyor aslında. VW grupta var. Bizde sadece hız sabitleyici var. Bu donanım ayrıca fren yapıyor.
Adaptif ise öndeki araçla aradaki mesafeyi gözeterek hızı ayarlıyor.
-
Bizim arabada ACC var ama pek kullanmayız sadece otobandan istanbul trafiğinde zor oluyor güvenmek İstanbulda yaşayalar için sonradan takılmasını tasiye etmem ama kulanıldıgı zaman çok işe yarıyor çok güzel bir ozellik
-
Hız sabitleyici sistem sadece gaza hükmeder, aracın hızını hangi hıza sabitlerseniz o hızın altına düşmeyecek şekilde gaz verir. Ancak fren özelliği olmadığı için yokuş aşağı durumlarda aracın kendi ataleti ile hızlanması durumunda yavaşlatamaz. Yani tamamen normal bir durum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Hız sabitleyici sistem sadece gaza hükmeder, aracın hızını hangi hıza sabitlerseniz o hızın altına düşmeyecek şekilde gaz verir. Ancak fren özelliği olmadığı için yokuş aşağı durumlarda aracın kendi ataleti ile hızlanması durumunda yavaşlatamaz. Yani tamamen normal bir durum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
yokuş inerken sabitlediğim hızı geçtiği doğru ama hafif bir fren de hissediyorum ben.Ya da bu bir fren değildir de gazı kesme olabilir ama eminim sanki aracı arkadan biri tutuyormuş gibi his oluyor.
-
yokuş inerken sabitlediğim hızı geçtiği doğru ama hafif bir fren de hissediyorum ben.Ya da bu bir fren değildir de gazı kesme olabilir ama eminim sanki aracı arkadan biri tutuyormuş gibi his oluyor.
Gaz kesme işlemi o, cut-off sistemi devreye girip gazı kesiyor. O durumda anlık yakıt tüketimine bakarsanız 0,0 lt olarak göreceksinizdir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bence doğrusu bu, fren yapmasını istemezdim doğrusu.
-
Ara caddelerde 50 ye sabitliyorum. Bazen hafif yokuş aşağı yollarda kavşaklara filan yaklaştığında aracın hızlandığını hissediyorum ama hiç aklıma böyle bir ihtimal gelmezdi konuyu görünce bende anlamış oldum ki hızlanıyor araç demek ki hız sabitleyici hız sabitlemeyeceymiş :gaz: :D
-
Benim araçta adaptif hız sabitleyici var. Hız sabitlenmişken özellikle dik inişlerde, ivmelenme sürekli artıyorsa araç fren yaparak, vitesi düşük tutarak hızı sabit tutuyor.
Fren ışığı yanıyormu dikkat etmedim, ona da bakacağım. Siz de bu şekilde bir test edebilirsiniz.
-
Benim araçta adaptif hız sabitleyici var. Hız sabitlenmişken özellikle dik inişlerde, ivmelenme sürekli artıyorsa araç fren yaparak, vitesi düşük tutarak hızı sabit tutuyor.
Fren ışığı yanıyormu dikkat etmedim, ona da bakacağım. Siz de bu şekilde bir test edebilirsiniz.
Yanıyor.Hatta Autohold'da da yanıyor.
-
Bizim araçlardaki hız sabitleyici en ilkel sistem. Bende daha önce A3 sedan vardı. Onun hız sabitleyicisini seviyordum. Mesela avrasya tünelinde hız limiti 70 ve eğimli yol olduğu için sürekli fren istiyor. A3 varken 70 sabitliyordum olay bitiyordu. Araç 70 için gerekli frenlemeyi yapıyor. Ama gel görki bizim araçlarda en ucuz sistem var. Can sıkıyor.
-
2017'de üretilen ACC'li araçlarda Hız limitlemek için kolun alt kısmında bir düğme mevcut arkadaşlar, daha öncekilerde yoktu bu. Normal CC'lerde mevcuttu ancak önceki modellerde mevcut değildi.
Bu arada limitin üstüne çıksa çıksa 10 km çıkabilir nasıl bir eğim olabilir ki sonuçta, araç yokuşa bağlı ivmelenmeyi elbetteki yakıt tasarrufu yapmak için belli ölçülerde kullanacaktır.
-
2017'de üretilen ACC'li araçlarda Hız limitlemek için kolun alt kısmında bir düğme mevcut arkadaşlar, daha öncekilerde yoktu bu. Normal CC'lerde mevcuttu ancak önceki modellerde mevcut değildi.
Bu arada limitin üstüne çıksa çıksa 10 km çıkabilir nasıl bir eğim olabilir ki sonuçta, araç yokuşa bağlı ivmelenmeyi elbetteki yakıt tasarrufu yapmak için belli ölçülerde kullanacaktır.
ACC lerde sıkıntı olmaz zaten hız gram şaşmaz 100kmh dedin ise 100kmh ile gider. CC lerde problem var bayırı gördümü dayanamıyor salıyor kendini aşağı gidiyo paşam :D
-
Böylesine ucuz ve basit bir sistem yüzünden, neden her araca sabitlemediler diye düsünerek, ilk aldiğim heves yok icimde.
-
Böylesine ucuz ve basit bir sistem yüzünden, neden her araca sabitlemediler diye düsünerek, ilk aldiğim heves yok icimde.
Kusura bakmayın ama, hem sistemi bilmiyormuşsunuz ve yeni öğrendiniz, hem de hevesiniz kırılıyor ve sisteme lâf ediyorsunuz.
Almadan önce araştırsaydınız paşam...:dede:
Zaten iki sistem de ayrı, biri CC, diğeri de ACC diye geçiyor. Madem hoşunuza gitmeyecekti, neden ACC ile sipariş edip almadınız?
Diyeceksin ki şimdi "sanane".....doğru, banane.....
Neyse, zaman zaman sizin gibi insanlar foruma gelip, "şu ucuzmuş", "bu basitmiş" demesini bilirisiniz. Hiç biriniz objektif bir değerlendirme yapmaz mısınız? Hep ağlanırsınız, hep şikayet edersiniz....
Bana yanıt yazmadan önce, lütfen yazdıklarımı doğru değrlendirin. Bu yazıyı polemik için yazmadım, size garezim de yok. Ancak bir konuya girince, bu tarz gereksiz serzeniş yazıları okuduğumda canım fena sıkılıyor....:confused:
Esen kalın !! Sonraki arabanız ACC ile olur inşallah... :ok:
-
cc sadece gaz vermeye dayalı olduğundan hızlanır. bu normal bi durum.
-
Passat da hiz sinirlayici var (acc degil) ve yokus ne kadar dik te olsa fren yapiyor.
Benzer sistemin Superb de olmamasi kotu olmus.
D sinifini gectim 2007 model Astra GTC de bile vardi bu ozellik
-
Bana 1 hafta once verilen yeni comfort paket teklifinde ozellik olarak " Hiz sabitleyici (Hiz sinirlama ozelligi ile)" yaziyor. Bu yokus asagi giderken de fren yaparak ayarlanmis hiza sabitlendigini mi gosterir?
-
YOKUŞ aşağı denemek lazım.
-
Daha yokuş aşağı bir duruma denk gelmedim ama eski aracım Honda Civic'de hız sabitleyici devrede olduğunda yokuş aşağı giderken vites küçülterek hızı sabit tutmaya çalışıyordu araç. Araba'da "Grade Logic System" özelliği vardı.
-
Bence "Hiz sabitleyici (Hiz sinirlama ozelligi ile)" ile kastedilen iki özelliği tek koldan yönetiyor olmak. Bizde ikisi de aynı koldan yönetiliyor ve bir biri arasında geçiş yapılıyor, aynı anda kullanılmıyor.
-
cc sadece gaz vermeye dayalı olduğundan hızlanır. bu normal bi durum.
Ne yazık ki normal değil. Siz acc ye takılmışsınız. 2010 megane 3 ve 2015 Mondeo, 2011 dsg jetta ve superb de cc kullandım. Megane 3 ve mondeoda hızı 110 a ayarladıysanız iniş çıkış fark etmez 110 ile gidersiniz. Jetta ve superb de vw gurubun başarısız cc den kaynaklanan bir durum hızınız yokuş aşağı artar. Megane 3 ve mondeoda ciddi yakıt tasarrufu sağlıyor. Hafta sonlar superbleı köye giderken cc açık olunca daha fazla yakıt sarfiyatı oluyor. Hız arttırmaya verilen tepki renault ve fordda daha başarılı. Simdi ne yapalım ve gurubun cc kötü diye tü ka ka mı yapalim ya da başarısız olduğu halde çok süper hepsinden iyi vw gurubu bir başka mı diyelim. Iyiye iyi kötüye kötü diyebilmek lazım.
-
Benim bugüne kadar kullandığım hız sabitleyicili araçlar; Vectra B cdx 2.5 v6 1996 model, Stilo multiwagon 2003, Vectra C 3.0 cdti cosmo a/s 2004, E39 M5 1999 model bunların hepsinde de sağlam yokuş varsa hızı sabit tutamadılar. misal İzmir Manisa arası Sabunceli inişlerinde hızım hep arttı. şu an kardeşimin leonunda da durum aynı. 90 a ayarladıysam yokuş hafifse 100e çıkıp yokuş bitince kendi 100e düşüyor. ama frenleme olmadı hiç birinde.
-
Benim bugüne kadar kullandığım hız sabitleyicili araçlar; Vectra B cdx 2.5 v6 1996 model, Stilo multiwagon 2003, Vectra C 3.0 cdti cosmo a/s 2004, E39 M5 1999 model bunların hepsinde de sağlam yokuş varsa hızı sabit tutamadılar. misal İzmir Manisa arası Sabunceli inişlerinde hızım hep arttı. şu an kardeşimin leonunda da durum aynı. 90 a ayarladıysam yokuş hafifse 100e çıkıp yokuş bitince kendi 100e düşüyor. ama frenleme olmadı hiç birinde.
Kullandığınız araçları üretim tarihlerine yakın kullanmadıysanız motor eskisi kadar kompresör yapamıyor olabilir. Bu arada yokuşun aşırı dik olmasına gerek yok hocam vw nin hızını koruyamaması için. Muhtemelen yazılımla ilgili bir olay tepkilerinde bir gecikme var. Onu giderseler ki uğraşacaklarını sanmıyorum hem yakıt tasarrufu konusunda hemde hızı korumada daha etkili olabilir.
-
Motor kompresyonları gayet yerinde idi. 3.0 cdti turbo ve otomatik dizel olduğundan onda yoktu zaten kompresyon falan.
vw nin tercihi bu yönde olmuş.
-
Konuyu okuduktan sonra hız sabitleyici devreye alıp rampalardan aşıya inerken frenleme yapıp yapmadığımı bizzet denedim ve rampanın açısına göre hızlanmaya devam ediyor.Hiç bir şekilde frenleme yapmadı.Aracım prestij paketi fakat acc yok.
-
Pek sanmasam da acaba hız sabitleyici ile hız limitleyici aynı anda devreye sokulamıyor mu? Mümkünse yokuşlarda da hızın o limitte kalması saglanabilir.
-
Konuyu okuduktan sonra hız sabitleyici devreye alıp rampalardan aşıya inerken frenleme yapıp yapmadığımı bizzet denedim ve rampanın açısına göre hızlanmaya devam ediyor.Hiç bir şekilde frenleme yapmadı.Aracım prestij paketi fakat acc yok.
Şahsi kanaatim araçta acc yoksa cc nin bu şekilde çalışması daha mantıklı. Örneğin Eski aracımdaki(astra) cc hızı kesinlikle,ayarladığınız süratta tutardı. Yokuş inerken fren yapar, çıkarken ekstra gaz verirdi. Bu da yakıt tüketimini artırırdı. Uzun yolda ben cc den daha az tüketim değerlerini yakalardım hep. Bu durum beni cidden çıldırtırdı. Düşünün 120 ye sabitlemişsiniz yokuş aşağı gidiyosunuz, önünüz bomboş. Araç 121 e çıkmamak için sürekli frenliyor. Superbde ise yokuş aşağı inerken o enerjiyi kullanıyor sonra düzlüğe geçince ekstra gaz vermeden ayarladığınız sürata düşünceye kadar salıyor arabayı. Tam da benim sürüş alışkanlığıma uygun. Böylece yakıt tütetimi en ideal seviyede oluyor. Ama acc de öndeki araçla mesafe ayarlama imkanı olduğundan hızı yolun eğimine rağmen sabit tutması daha mantıklı olabilir.
-
Şahsi kanaatim araçta acc yoksa cc nin bu şekilde çalışması daha mantıklı. Örneğin Eski aracımdaki(astra) cc hızı kesinlikle,ayarladığınız süratta tutardı. Yokuş inerken fren yapar, çıkarken ekstra gaz verirdi. Bu da yakıt tüketimini artırırdı. Uzun yolda ben cc den daha az tüketim değerlerini yakalardım hep. Bu durum beni cidden çıldırtırdı. Düşünün 120 ye sabitlemişsiniz yokuş aşağı gidiyosunuz, önünüz bomboş. Araç 121 e çıkmamak için sürekli frenliyor. Superbde ise yokuş aşağı inerken o enerjiyi kullanıyor sonra düzlüğe geçince ekstra gaz vermeden ayarladığınız sürata düşünceye kadar salıyor arabayı. Tam da benim sürüş alışkanlığıma uygun. Böylece yakıt tütetimi en ideal seviyede oluyor. Ama acc de öndeki araçla mesafe ayarlama imkanı olduğundan hızı yolun eğimine rağmen sabit tutması daha mantıklı olabilir.
Soylediginiz yakit tuketimi acisindan cok mantikli katiliyorum ama radar acisindan yolun hiz sinirlarina uygun arac surmek istediginizde diger turlusu daha islevsel oluyor.
-
Kusura bakmayın ama, hem sistemi bilmiyormuşsunuz ve yeni öğrendiniz, hem de hevesiniz kırılıyor ve sisteme lâf ediyorsunuz.
Almadan önce araştırsaydınız paşam...:dede:
Zaten iki sistem de ayrı, biri CC, diğeri de ACC diye geçiyor. Madem hoşunuza gitmeyecekti, neden ACC ile sipariş edip almadınız?
Diyeceksin ki şimdi "sanane".....doğru, banane.....
Neyse, zaman zaman sizin gibi insanlar foruma gelip, "şu ucuzmuş", "bu basitmiş" demesini bilirisiniz. Hiç biriniz objektif bir değerlendirme yapmaz mısınız? Hep ağlanırsınız, hep şikayet edersiniz....
Bana yanıt yazmadan önce, lütfen yazdıklarımı doğru değrlendirin. Bu yazıyı polemik için yazmadım, size garezim de yok. Ancak bir konuya girince, bu tarz gereksiz serzeniş yazıları okuduğumda canım fena sıkılıyor....:confused:
Esen kalın !! Sonraki arabanız ACC ile olur inşallah... :ok:
Ne kadar hadsiz ukala birisin sen ya. Bu nasıl bilgi paylaşımı . Nasıl bir yaklaşım. Sen nasıl bir uslupla benimle konuşuyorsun ?
-
Polemik icin yazmadığına eminmisin . . sanane . burada hep iyi yorum mu yapılır. Bu site iyi yada kötü olan, bilgi aktarımı icin kurulu değil mi? Velevki bilmiyorum diyelim senin gibi küstahcamı paylaşım yapılır bumu senin paylaşımın .
-
Benim de CC'li çok aracım oldu (Corsa, Cee'd, Qashqai, Leon); hepsinde CC vardı ve hiçbiri fren yapmıyordu.
-
Tabi radar mevzusu önemli. yüksek eğimli bir rampadan inerken yüzde onluk tolerans da aşılabilir. Bu yüzden riske girmemek adına yoldaki azami hız limitinin biraz altında sabitleme (cc için)yapılırsa kafalar da rahat olur.