škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: Fabia II - 05 Nisan 2017, 11:19:37
-
Arkadaşlar merhabalar.
- DSG şanzımanlarda bulunan S konumunu genellikle hangi durumlarda kullanıyorsunuz?
- Yakıt üzerinde denemeleriniz olduysa eğer D moduna oranla ne kadar çok tüketime sahip?
- Sürekli S konumunda kullanmanın şanzımana herhangi bir zararı olur mu?
Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.
-
Merhaba, araci daha devirli ve cabuk hizlanmalar yapmak istediginizde S modunda kullabilirsiniz ben oyle yapiyorum. Duzenli olarak S modunda kullanmadigim icin yakit ekonomisini hesaplamadim hic. ama yuksek devirlerde tuketimin artmasi orantili olarak yakit tuketiminin de artisina neden olacaktir.
Surekli S modunda kullanmanin sanzimana zarari olmaz hatta daha uzun araliklarla vites gecisi yapacagi icin debriyaj balatasinin omrunu uzatir, tek dezavantaj yukarda belirttigim gibi yakit sarfiyati olur.
Bunlar tamamen pratik bilgilerimin yorumudur, herhangi bir teknik bilgi icermemektedir.
Ben S modundan cok triptronik olarak kullanmayi tercih ediyorum, kontrolun bende olmasi performansli kullanim icin S modundan daha iyi oluyor.
SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.
-
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.
İvmelenme bittiğinde rampada değilseniz S7 ye çıkıyor ...
-
[MENTION=11091]Tamer06[/MENTION] acaba s6 ya kadar çıkıyor derken 6000 devire kadar çıkmayı mı kastettınız? S modunda da 7. vitese çıkmıyor mu normalde?
-
[MENTION=11091]Tamer06[/MENTION] acaba s6 ya kadar çıkıyor derken 6000 devire kadar çıkmayı mı kastettınız? S modunda da 7. vitese çıkmıyor mu normalde?
Yaklaşık 2 haftadır DSG kullanıyorum :) şimdiye kadar gözlemlerim ve forumdan okuduklarıma dayanarak yazmıştım. :) S6'dan kastım vites olarak, ama [MENTION=13991]mojaverock[/MENTION] hocamın dediğine göre ivmelenme bittikten sonra şanzıman S7'yi görüyormuş. Sanırım s6 dan s7'ye geçiş biraz uzun sürüyor.
-
S7 ye çıkıyor ama en ufak güç gereksiniminde hemen S6 ya düşüyor . bende çok nadir gördüm S7 yi
-
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.
- 70km/s sabit hızda D7' de giderken S' e alırsam ama gaz pedalının konumunu değiştirmezsem S6 oluyor.
- 70km/s sabit hızda D7' de giderken tam gaz yaptığımda en fazla D4' e aldığını gördüm.
- D7' de giderken, eğer gazı sabit tutuyorsanız, S' ye aldığınızda S3' e geçmez. S mod da olsa gaz pedalının konumunu da gözetir DSG. Ha D7' de giderken S' ye alıp tam gaz yaparsanız alabileceği en küçük vitese alır; ancak ben hiç 7' den 3' e geldiğini görmedim.
-
Araç henüz rodaj döneminde o yüzden S konumuna alıp deneme fırsatım olmadı :)
Peki S veya D konumunda aracın yaptığı maksimum hız değişiyor mu?
-
Araç henüz rodaj döneminde o yüzden S konumuna alıp deneme fırsatım olmadı :)
D veya S farketmez. Yeter ki aşırı yüksek devirlerde uzun süreler sabit gitmeyin. Yoksa D olmuş S olmuş çok da farkı yok.
Peki S veya D konumunda aracın yaptığı maksimum hız değişiyor mu?
Tabii ki değişmiyor. Sadece S' te son sürate D' ye göre daha çabuk ulaşılır o kadar.