škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: ZaHiR - 19 Şubat 2017, 02:37:24
-
Değerli Arkadaşlar,
Fabişin 30 bin bakımı geldi. Konya ilinde 15 bin bakımını yaptırdığım yerden (Samet Oto (http://sametskoda.com/)) fiyat aldım. Malzeme ve işçilik 350-400 tl arası tutacağını söylediler. Malzemeleri getirsem işçilik yapar mısınız diye sorduğumda "evet" dediler. İşçilik fiyatları 80 liraymış. Başladım malzeme araştırmalarına;
- Motor Yağını forumu inceleyerek Mobil 1 ESP Formula 5W-30 4LT (http://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-1-esp-formula-5w-30-4lt-dpf-araclara-uygun-benzinli-dizel-P88479596) sipariş ettim: 96 lira.. Bugün sanayide sorduğumda 115 liradan aşağı olmaz dediler.
- 1 yıl önce Lpg montajı yapılırken antifiriz eksilmesi olmuştu. Evde yeşil renk olandan üzerine ilave etmiştim, renk değişmişti. Bakımda yenilensin diyerek G12 MANN KIRMIZI ORGANİK 1.5 LT ANTİFRİZ (http://urun.n11.com/antifriz/mannkirmizi-organik-15-lt-antifriz2-adet-40-derece-P129405667)(4 adet, toplam 6 lt) sipariş ettim: 46 lira
- Gelelim flitrelere;
* Mann marka flitreleri Simkan Oto (http://www.simkan.net/Konya-Sube.aspx)dan fiyat aldım. Yağ: 30 tl, hava: 45 tl, yakıt: 60 tl ve polen(düz): 35 tl, yani toplam: 170 tl
* Hengst marka flitreleri Oto Buluşdan (http://www.otobulus.com/index.php?route=common/home) fiyat aldım. Yağ:30, hava:35 yakıt:50, polen(düz):40, toplam: 155 tl
* Bosch marka flitreleri netten satış yapan OtoSuperMarket (http://www.n11.com/magaza/otosupermarket)den fiyat aldım. Yağ:23, hava:45, yakıt:84, polen(düz):35, toplam:187 tl
geriye mahle, purflux, blue print, fuji, sardes vb. markalar kalıyor. İnternette 3'lü setler satılıyor. Örnek: Tık (http://urun.n11.com/filtre-setleri/skoda-fabia-12-2009-2014-bosch-3lu-filtre-seti-P162811256)veya Karma setler. Örnek: Tık1 (http://urun.n11.com/filtre-setleri/orjinal-skoda-fabia-3lu-filtre-set-mann-mahle-bosch-P27331012), Tık2 (http://urun.n11.com/filtre-setleri/skoda-fabia-12-benzinli-70-hp51-kw-filtre-seti-P109810834)
Şimdi sizlere birkaç sorum olacak;
1- Polen flitresinde düz ile karbonlu arasındaki fark nedir?
2- Tecrübelerinize dayanarak hangi marka flitreyi önerirsiniz?
3- Konya ilinde dört dörtlük işini yapan tavsiye edeceğiniz özel servis var mı? Samet Otonun işçilik fiyatı uygun mu? Bosch servislerini de önerir misiniz?
4- Bujilerde ustanın önerisini bakacağım. Sizce bi 15 bin daha gider mi?
5- Malzemeleri daha hesaplı ve sorunsuz alabileceğim bildiğiniz yer var mı?
Hepinize şimdiden teşekkür ederim. (Benim gibi araştıracak olan arkadaşlara derli toplu bir başlık olsun istedim.)
-
[MENTION=6501]ZaHiR[/MENTION]
1- Neden sırf Antifriz koyuyorsunuz su ile karıştırarak koysanız hem maliyetiniz düşer, bulunduğunuz yerde kışın -35,-40 dereceleri görüyor musunuz, sırf antifriz devirdaim pompasına zarar veriyormuş, benim 30000 km de değişti, bence derecesini belirleyerek su ile karıştırın.
2- Yakıt filtresini değiştirmenize gerek yok artık servisler bile değişim yapmıyor gerekmedikçe.
3- Eski aracıma MAN filtre kullandım hep, eğer 10000 km de bir değişim yapıyorsanız poleni normal kullanabilirsiniz.
4- Bujiler hiç değişmediyse değiştirin zamanı gelmiş.
-
@ZaHiR (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=6501)
1- Neden sırf Antifriz koyuyorsunuz su ile karıştırarak koysanız hem maliyetiniz düşer, bulunduğunuz yerde kışın -35,-40 dereceleri görüyor musunuz, sırf antifriz devirdaim pompasına zarar veriyormuş, benim 30000 km de değişti, bence derecesini belirleyerek su ile karıştırın.
2- Yakıt filtresini değiştirmenize gerek yok artık servisler bile değişim yapmıyor gerekmedikçe.
3- Eski aracıma MAN filtre kullandım hep, eğer 10000 km de bir değişim yapıyorsanız poleni normal kullanabilirsiniz.
4- Bujiler hiç değişmediyse değiştirin zamanı gelmiş.
- Antifiriz hususunu ustanın tavsiyesine göre uygulayacağım. Sanırım 6 lt fazla almışım.
- Yakıt flitresi alıp-almamakta terettütlü idim; Bakım klavuzunda yazdığı için değişse iyi olur diye düşünüyordum.
- Araştırmalarımda mann markası hep bir tık önde geliyor.
- Buji hususunda forum sayfalarında Bosch Platin-Iridium (https://tr.bosch-automotive.com/tr/parts_and_accessories/service_parts_1/spark_plugs_1/program_1/bosch_platinum_iridium/bosch_platinum_iridium_1) tavsiye edilmiş. Orjinalden şaşmayın diye yazan da var. Aracımda tekleme vs. birşey yok. Acaba beni 15 bin daha götürmez mi ki..
Teşekkürler..
-
[MENTION=6501]ZaHiR[/MENTION]
Antifrizi -15 dereceye göre ayarlarsanız yeterli olur bence.
O km de yakıt filt. bence değiştirmeyin hiç gerek yok
Standart bujiler 30K de değişmesi gerekiyor, 15 daha gider ama daha fazla yıpranacağı için tüketimi etkileye bilir. Platin yada İridium bujiler turbo motorlar için daha uygun ömür olarak 60-90K km kullanılıyor ama sizin araca bence gereksiz ekstra bir katkısı olmaz diye düşünüyorum.
-
Önceki gün ben de özel serviste hatta Skoda Serviste çalışan bir ustaya 60 bin bakımı demiyeyim de filtre-yağ değişimi yaptırdım. Satıcı Mann filtre tavsiye etti, ayrıca polen filtresini koku alma özelliği de olduğundan karbonlu önerdi. Toplamda 100 TL üç filtreye verdim. Ayrıca Mobil ESP 5w30 yağa yanındaki katkılarıyla 112 TL verdim. Katkıları usta tavsiye etmedi, onlara boşa fazla para vermiş oldum. 70 TL de işçilik ödedim. Fakat maalesef periyodik bakım tablosu (http://i.hizliresim.com/orGLQq.png)ndaki 42 noktadan kontrol olayı olmadı! Gözle bir kaç noktaya yüzelsel bakıldı o kadar. Servislerde olup olmadığına da emin değilim.
60 bin bakımında bujiler ne durumda bilgim yok. Servisten geçmişini çıkartmam lazım. İridyum takılmışsa km si farklı, normalse farklı. Önceki bakım faturaları arabada oradan da bakabilirim. ;)
-
Karbon filtre süzmesi daha iyi olduğundan daha a pis koku yapar daha sağlıklıdır. Marka olarak motocar iyidir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Öncelikle 80 lira işçilik çok istemişler. Bursada malzemeleri alıp gittiğim ustam 30 tl işçilik alıyor.
Malzemelere gelince gulf ule 5/30 tam sentetik yağ, bursa bölge bayi deposundan 70 tl.(mobil yada Castrol yerine kesinlikle gulf marka tavsiye ederim. 5/30 yağın bile birkaç çeşiti var. Adamlar Motora göre yağ üretiyor.
Bosch karbonlu polen filtresi wv grup parçaları satan bir bayiden 30 tl
Filtre üretimi yapan aynı zamanda fil filtre bolge bayisi olan bir bursa firmasından yağ ve hava filtresine toplamda 30 tl. (Bazen fill marka bazen kendi markaları oluyor stokta her iki filtrenin kalitesi aynı) veriyorum.
Yani ozetle işçilik dahil toplamda 160 lira ödüyorum. Ben malzemeleri toptancilarindan aldigim için biraz daha ucuza geliyor ama sizinde 200 lira civarındadir işçilik dahil bakiminiz normal şartlarda.
Ek olarak bakım zamanı ustam bujileri kontrol ediyor ihtiyaç yoksa değiştirmiyor. Her buji yi minimum 45 bin kullandım bir sorun olmadi aracım 1.2 htp 2012 model 110 binde.
-
[MENTION=6501]ZaHiR[/MENTION]
Filtreleri kesinlikle mann alın. Yağ seçimi doğru olmuş. Bujilerin sökülüp bakılması daha iyi olur. Ben kendi arabamı Karatay Sanayinde Şahin VW ye götürüyordum. Samet gereksiz pahalı.
-
@rsimsek (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=12462)
Mann marka üç flitre 100 liraya uygun gözüküyor. Benim fiyat aldığım yerde 125 lira... Doların etkisi olmalı..
@abdullah_ulusoy (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=8374)
Son anda fikir değiştirmezsem karbonlusunu alacağım. Motocar'ı arattım ama çok faal gözükmüyor.
@vedat (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=4998)
Tebrikler; işini araştırıp, bilgiyle yapan kişileri takdir ediyorum. Konya piyasasında sizin kadar maliyeti düşürecek maharet fakir de yok. Tavsiyeler için teşekkürler.
@ahmet4283 (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=2161)
Ahmet bey
- Siz parçaları nereden temin ediyorsunuz?
- Şahin VW sadece işçilik yapıyor mu? Fiyat aralığından bilginiz var mı?
-
Motor yağına eklenen katkı maddesi için bir hususu belirtmek istiyorum tüm arkadaşlar için:
Motor yağı katkı maddesi, motor yağına eklenerek uzun süre kullanımda tutulacak birşey değildir. Aksi taktirde motora zarar verme riski olabiliyor. Yağ değişimini yapmadan yarım saat kadar önce yağ deposuna ilave ederek aracınızı 20-30 dk kadar park halinde çalıştırın. Ardından hemen yağ değişimini yapın.
Buradaki amaç, zamanla aşınan küçük parçacıkların bu katkı maddesi sayesinde dibe çökmesini sağlamaktır. Geriye ise sadece eski yağı boşaltmak kalıyor. YANİ: Bu katkı maddesi temiz yağın içine ilave edilmemeli; aksine değişecek olan eskimiş yağı eli boş uğurlamamak amacıyla eklenecektir...
-
Motor yağına eklenen katkı maddesi için bir hususu belirtmek istiyorum tüm arkadaşlar için:
Motor yağı katkı maddesi, motor yağına eklenerek uzun süre kullanımda tutulacak birşey değildir. Aksi taktirde motora zarar verme riski olabiliyor. Yağ değişimini yapmadan yarım saat kadar önce yağ deposuna ilave ederek aracınızı 20-30 dk kadar park halinde çalıştırın. Ardından hemen yağ değişimini yapın.
Buradaki amaç, zamanla aşınan küçük parçacıkların bu katkı maddesi sayesinde dibe çökmesini sağlamaktır. Geriye ise sadece eski yağı boşaltmak kalıyor. YANİ: Bu katkı maddesi temiz yağın içine ilave edilmemeli; aksine değişecek olan eskimiş yağı eli boş uğurlamamak amacıyla eklenecektir...
Belirttiğiniz husus gayet mantıklı.. Peki tavsiye edeceğiniz bir katkı maddesi var mı?
-
Belirttiğiniz husus gayet mantıklı.. Peki tavsiye edeceğiniz bir katkı maddesi var mı?
Motor yağı için herhangi bir katkı maddesi henüz kullanmadım. Zîra faydasının olup olmadığı konusunda farklı yorumlar mevcut. Tavsiye edebileceğim özel bir marka yok malesef. Zaten neredeyse hepsi tanınmadık markalar olacaktır. Ben zaten yağ değişimini sıkça yapmakta olduğum için herhangi bir katkı maddesi kullanma ihtiyacını duymadım. Her 7-8 bin km'de yağ değişimini yaptırırım.
Bir süre enjektör temizleyiciler kullandım. Yakıtı -birkaç istisnaî durum hariç- BP'den başka yerden almıyorum. Fakat kalitesinden emin olmadığım farklı şirketlerin yakıtlarını kullandığım zaman enjektör temizleyiciyi beraberinde depoya döküyorum. Bu konuda alternatif bir uygulama olarak ara sıra 98 oktan yakıt fullemek tercih edilebilir.
-
Aracım 76.000 km'de. Yaklaşık 2.000 km sonra bakima sokacagim aracı.
Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresinden başka nelerine baktirmam ve degistirmem gerekir?
-
Arakadaşlar merhaba.
Gecen hafta sonu 60 bin bakimini yaptırdim aracimin,
Castrol 5w30 tfs yag:135 tl
Orjinal hava filtresi: 52 tl
Orjinal yag filtresi: 48 tl
Polen filtresi: 15 tl
Iscilik:40 tl
Belki bi yardimim olur bu bilgilerle sizlere
Oktay Aldemir
-
Aracım 76.000 km'de. Yaklaşık 2.000 km sonra bakima sokacagim aracı.
Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresinden başka nelerine baktirmam ve degistirmem gerekir?
Bu yazdıklarınızın haricinde frenleri kontrol ettirin. Ön ve arka balatalar bitmiş olabilir. Ayrıca gerek görürseniz bujilere de bir baktırabilirsiniz.
-
1.2 HTP li bir araçta ESP li yağa fazladan para vermenın bir anlamı yok.Mobil 5-30 almanız yeterli fiyatı ESP ye göre daha uygundur.
Filtre işine gelecek olursak tek markaya odaklanmayın.Mann-Mahle-Hengest-Bosch olsun aynı kalitede ürünler üretir parçacıda hangisi uygunsa onu alın derim.
Filtre konusunda benim tercihim genelde düz filtre oluyor yılda 2 kez değiştiriyorum koku yapmaya müsait.Karbonlunun fiyatı bu aralar uçtu gitti Yılda bir değiştirme ile aynı paraya geliyor.
Bujiler için lükse kaçmaya gerek yok bosch yada ngk marka orijinal bujisinden alırsanız başınız ağrımaz.
Aracınızda LPG varsa benzin filtresini her bakımda bir değiştirmenize gerek yok.
Fren sisteminizide bir gözden geçirin derim.
Aldığınız antifiriz çok kaliteli bir antifiriz değil bilginiz olsun.
-
Bu yazdıklarınızın haricinde frenleri kontrol ettirin. Ön ve arka balatalar bitmiş olabilir. Ayrıca gerek görürseniz bujilere de bir baktırabilirsiniz.
Aynen yazmayı unutmuşum buji de ekleyecektim oraya hatırlattığınız iyi oldu.
Direksiyon titreme yapıyor balans ayarı da gerekiyor.
Birde antifiriz değiştiririm kırmızı G12 olanlardan.
Daha bi kaç ayım var ama şimdiden düşünmek gerek.
Şu fltre seti dikkatimi çekti de: http://urun.n11.com/filtre-setleri/skoda-fabia-12-benzinli-70-hp51-kw-filtre-seti-P109810834
nasıl?
http://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-4-litre-motor-yagi-ut2016-P102798558 ve bu yağ bizim araca uyumlu mudur ?
-
Aynen yazmayı unutmuşum buji de ekleyecektim oraya hatırlattığınız iyi oldu.
Direksiyon titreme yapıyor balans ayarı da gerekiyor.
Lastiklerin havasını kontrol edin; direksiyonda titremeye o da sebep olabiliyor. Eğer hâlâ aynı ise dediğiniz üzere balans ayarı yaptırırsınız.
-
Skoda Bakım Tablosu (http://i.hizliresim.com/orGLQq.png)