škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: Cantürk. - 11 Şubat 2017, 19:39:45

Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Cantürk. - 11 Şubat 2017, 19:39:45
bu konuyla bir bilgisi olan arkadaş varmı acaba kullanlardan yorum alabilirmiyiz ?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Tamer06 - 11 Şubat 2017, 22:04:28
Konforun düştüğünü duydum.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 12 Şubat 2017, 17:05:39
Uzun yıllardır nitrojenli kullanıyorum gece ciddi TAVSİYE ciyimde nitro iyidir lastiği korur içine nem aldırmaz
Bana göre en yararlı sıda lastiğin hemen inmesini engeller normalde bir çivi aksamdan sabaha indirirken nitro bunu 5 günde belirgin olmasını sağlar.
Ayrıca konfor ve ilçede hiç ilgili değil kışın kullanmayın desenlerde ben nem açısında bilakis kışın da kullanıyorum

Alıntıdır:

Lastiklere Nitrojen Gazı Dolumu*

LASTİKLERİNE NITROJEN DOLUMU:
*
Şişirme için kullanılan hava %78 Azot (Nitrojen), %21 Oksijen, %0.9 Argon ve %0.1 diğer gazlardan oluşur. Karışımda bulunan oksijen lastikteki ısınma ve bozulmanın sebebidir.

Lastik bünyesindeki ;

•Hava sızmasını engelleyen liner (en içteki özel kauçuk katman)
•Antioksidan (oksijenin etkisini engellemeye çalışan katman)
•Yıpranmayı geciktirici kimyasallar aracınızı bozulmadan koruyacak şekilde tasarlanmıştır.

Nitrojenin içinde ne nem nede oksijen bulunmadığından lastiğinizde içten olan yanma*ve tahribat olmayacaktır.

Aracınızın Lastiklerine NITROJEN gazı bastırmanın bazı avantajları şunlardır;

•Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır.Nitrojen lastik içinde nem oluşturmayacaktır. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir.Lastik içinde kullanılan çelik*kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanılması daha uzun olacaktır.
•Yapılan laboratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuzlukları kıyaslandığında 4 kat daha fazla olduğu görülmüştür.
•Nitrojen normal hava gibi ısınmamaktadır (dolayısıyla lastiklerin de ısınması engellenmiş olur).
•Nitrojen normal hava gibi patlama yapmaz, çünkü normal hava gibi genleşmez.
•İçerisinde oksijen olmadığı için yanmaz.
•Çevre konusunda çok duyarlıdır, hiçbir olumsuz etkisi yoktur.


etab5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 12 Şubat 2017, 18:30:52
Ya bu kadar güzel biseyse araba üreten firmalar neden nitrojenli satmiyolar veya onermiyolar ? Bence aksiyona gerek yok boşverin
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 12 Şubat 2017, 20:47:21
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607839
Ya bu kadar güzel biseyse araba üreten firmalar neden nitrojenli satmiyolar veya onermiyolar ? Bence aksiyona gerek yok boşverin



Abi yanlis anlamayin da millet olarak neden su araba ureticilerini ilah olarak goruyoruz?

Iyi bisey olsaydi neden fabrikasinda koymuyolardi mottosundan bir vaz gecin Allah rizasi icin.

En iyi marka lastikle ya da yag ile mi geliyor araba sanki? En iyi gazla dolmasini da beklemeyin lastiklerin. Oldu olucak koltuk kilifi da koymayin cam filmi de cekmeyin koku da koymayin arabanin icine. Arabayi yapan muhendisler arabanin nasil kokmasi gerektigini bilmiyor muydu yani? :D


Neyse konumuza gelecek olursak. Hakikaten azot, gercek azot, cidden azot basan bir yer bulursaniz bastirin. Altini ciziyorum azot basiyorum diyen lastikcilerin %95 i bildiginiz hava basiyor ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 12 Şubat 2017, 22:56:41
Teorik olarak nitrojen isinin para tuzagi oldugunu dusunuyorum. 2 yil once 20₺ istiyorlardi. Cunku lastiginizde nitrojen basili ve lastik basinci duserse hava ile sisirilmez deniyor. Bu lastigi janta taktigimizda icinde atmosfer havasi yokmu, icindeki havayi bosaltmadan uzerine nitrojen basip sisiriyoruz ama.
Ben lastigi en fazla 2 yil yada 20-25k kullandigim icin uzun omurlu olmasina da gerek duymuyorum.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 13 Şubat 2017, 00:09:05
Alıntı yapılan: Forever;607881
Teorik olarak nitrojen isinin para tuzagi oldugunu dusunuyorum. 2 yil once 20₺ istiyorlardi. Cunku lastiginizde nitrojen basili ve lastik basinci duserse hava ile sisirilmez deniyor. Bu lastigi janta taktigimizda icinde atmosfer havasi yokmu, icindeki havayi bosaltmadan uzerine nitrojen basip sisiriyoruz ama.
Ben lastigi en fazla 2 yil yada 20-25k kullandigim icin uzun omurlu olmasina da gerek duymuyorum.



Aslinda haklisiniz, fakat su da var aslinda. Lastik bol gevsek haldeyken jantta gaz dolumu basliyor ve bir sure sonra pat diye lastigin sisip janta oturdugunu duyuyorsunuz. Sanirim havayla doldurulunca %78 azot varken saf azot dolduruldugunda da %95 civarina falan cikiyordur.

Ama sundan emin olabilirsiniz gercek azotlu dolumlarda, lastik hakikaten otoparkta duran arabayla 100km yol yapmis araba arasinda aman aman bir basinc farki olmuyor. Zaten cazip kilan da bu. Surekli stabil lastik basinci ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 13 Şubat 2017, 00:28:43
Trafikteki herkesin ayni hassasiyette olmasi lazim bir suru canavarla ayni yolu kullaniyoruz. O yuzden hava sicakligi ile basinc 1-2 psi degismia bisey farketmez. Gecen gun lastiklerin havasini kontrol ediyorum adamin biri geldi havayi 48psi ayarladi 4 lastigide sisirdi. Ne yapiyorsun kardes bu araba yolda durmaz sek sek mi oynayacaksin dedim. Abi yuk atiyoruz bazen, boyle iyi oluyor dedi basti gitti. 48 hava ile lastigin kamburu cikar tabani yere basmayacagini dusunmuyor bile.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 13 Şubat 2017, 03:13:41
Alıntı yapılan: DDŞ;607862
Abi yanlis anlamayin da millet olarak neden su araba ureticilerini ilah olarak goruyoruz?

Iyi bisey olsaydi neden fabrikasinda koymuyolardi mottosundan bir vaz gecin Allah rizasi icin.

En iyi marka lastikle ya da yag ile mi geliyor araba sanki? En iyi gazla dolmasini da beklemeyin lastiklerin. Oldu olucak koltuk kilifi da koymayin cam filmi de cekmeyin koku da koymayin arabanin icine. Arabayi yapan muhendisler arabanin nasil kokmasi gerektigini bilmiyor muydu yani? :D


Neyse konumuza gelecek olursak. Hakikaten azot, gercek azot, cidden azot basan bir yer bulursaniz bastirin. Altini ciziyorum azot basiyorum diyen lastikcilerin %95 i bildiginiz hava basiyor ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: ailotana - 13 Şubat 2017, 06:47:08
Mühendisler her şeyi düşünüyor da neden yeni alınan araçlarda bile arızalar olabiliyor peki? Demek ki her şeyi düşünemiyor mühendisler.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 13 Şubat 2017, 07:54:00
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607902
çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi



Hmmm ok peki o zaman


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: A.L.P.E.R - 13 Şubat 2017, 08:54:48
Nitrojen kullanan biri olarak  aradaki fark kullanımda pek anlaşılmaz anlamaka için

sert fren ve viraj testi yapmaka gerekiyor nedeni ise

Nitrojen gazı havadan daha hızlı tepkiveren molekülleri daha hızlı hareket ettiği için lastiğin tepkisi daha hızlı oluyor

ani frenlerde araç daha kısasürede öne yumulup  fen mesafesi belirgin ölçüde kısalıyor iyi bir sürücü bunu kullanımda da farkedecektir.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 13 Şubat 2017, 11:13:41
Alıntı yapılan: ailotana;607905
Mühendisler her şeyi düşünüyor da neden yeni alınan araçlarda bile arızalar olabiliyor peki? Demek ki her şeyi düşünemiyor mühendisler.



Anlatamazsiniz azizim. Insanimiz malesef otomobil ureticilerini ve calisan muhendisleri ilahi yetenek ve imkanlari olan insanlar zannediyor.

Cunku bu firmalar asla ticari kaygi gutmezler. En dogrusu neyse surekli onu yaparlar. Dunyaya gelis amaclari ellerindeki sinirsiz imkanlarla otomobil uretip insanliga hizmet etmek :)


Alıntı yapılan: Forever;607899
Trafikteki herkesin ayni hassasiyette olmasi lazim bir suru canavarla ayni yolu kullaniyoruz. O yuzden hava sicakligi ile basinc 1-2 psi degismia bisey farketmez. Gecen gun lastiklerin havasini kontrol ediyorum adamin biri geldi havayi 48psi ayarladi 4 lastigide sisirdi. Ne yapiyorsun kardes bu araba yolda durmaz sek sek mi oynayacaksin dedim. Abi yuk atiyoruz bazen, boyle iyi oluyor dedi basti gitti. 48 hava ile lastigin kamburu cikar tabani yere basmayacagini dusunmuyor bile.


1-2 psi in bile onemli oldugu anlar geliyor. Kaldi ki yaz ayinda otoparktaki basincla 40 derece sicakta cayir cayir yanan asfalt uzerinde yapilan 200km sonunda arada 4-5psi cok rahat fark oluyor ki buda hayati



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: schumici - 13 Şubat 2017, 12:22:25
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607902
çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi


bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 13 Şubat 2017, 13:12:49
Alıntı yapılan: schumici;607947
bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette


Yani demek oluyor ki; arabayı alana kadar fabrikadaki mühendislik geçerli, aldıktan sonra da kullanıcılar olarak bizim mühendisliğimiz başlıyor:):gut::)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: özdil - 13 Şubat 2017, 14:24:55
Herşeyi düzgün olsun istiyorsanız maliyetine katlanıp "premium" dediğiniz markalara geçiyorsunuz. Yaklaşık aynı iç hacmi sunan a6 ya superbin 3 katını ödüyorsunuz. Detaylarına daha çok dikkat edilmiş bir araç alıyorsunuz.
 ya da bu da benim ihtiyacımı görüyor deyip benim gibi superb alıp mutlu oluyorsunuz.
 :)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Rache - 13 Şubat 2017, 16:13:28
Nitrojen sıcak havalarda işe yarıyor sadece lastiğin ısınmasını önlüyor bu sayede araç seyir halindeyken yola daha iyi tutunuyor
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 13 Şubat 2017, 16:48:55
Alıntı yapılan: schumici;607947
bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette


Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: schumici - 13 Şubat 2017, 16:57:49
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607991
Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?


sizin olay üzüm yemek değil bağcıyı dövmeye dönüyor.

o belirttiğiniz modellerde bile kar marjını arttırmak için kırk takla açıyorlar. bedavadan hava basmak varken, niye ekstradan para verip N gazı alsın, bu gazı depolamak için ayrı tank düzeneği kursun, bu tank düzeneğini koymak için fabrikasında ayrı bir alan açsın, bu alanı açmak için daha büyük fabrikaya ihtiyacı olsun.

lastiklere nitrojen doldurmanın zararlı olduğuna dair bilimsel bir argümanınız varsa sunun, hep birlikte öğrenelim. böyle boş laf yarışları ile varabileceğiniz pek bir yer yok çünkü.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 13 Şubat 2017, 16:59:16
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607991
Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?


O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 13 Şubat 2017, 17:15:09
Alıntı yapılan: khalil;607995
O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?


Özel dediğiniz şey runflat onun dışında bi aksiyonu yok ebatlar büyük yalnızca  1 serisinde bile runflat lastik kullaniliyo
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: schumici - 13 Şubat 2017, 17:15:41
Alıntı yapılan: khalil;607995
O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?


o sınıf araçların hepsinde runflat lastik kullanılıyor mu bilmiyorum, ama runflat lastikte bile havaya ihtiyaç var. bu ister normal soluduğumuz hava olur, ister nitrojen olur, ister kolay ısınmayan ve genleşmesi stabil X bir gaz olur
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 13 Şubat 2017, 17:17:32
Alıntı yapılan: schumici;607998
o sınıf araçların hepsinde runflat lastik kullanılıyor mu bilmiyorum, ama runflat lastikte bile havaya ihtiyaç var. bu ister normal soluduğumuz hava olur, ister nitrojen olur, ister kolay ısınmayan ve genleşmesi stabil X bir gaz olur


Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli  konu bence kilitlensin
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Cagri33 - 13 Şubat 2017, 17:21:03
Bize servis biz nitrojen bastık sizde öyle yapın tavsiye ederiz dediler aracı alırken gerisini fabrikadan nasıl geliyor felan bilmiyorum artık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: schumici - 13 Şubat 2017, 17:22:44
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607999
Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli  konu bence kilitlensin


hemen adminlere söylüyorum, [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] [MENTION=7640]Esariipek[/MENTION] konuyu kilitleyin hemen :)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: enoktakenokta - 13 Şubat 2017, 17:27:10
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607999
Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli konu bence kilitlensin

Konu sahibi misiniz? Şahsınıza hakaret mi var? Neye istinaden sizin arzunuza göre konuyu kilitleyelim?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Mertabibibi - 13 Şubat 2017, 18:15:15
Alıntı yapılan: enoktakenokta;608002
Konu sahibi misiniz? Şahsınıza hakaret mi var? Neye istinaden sizin arzunuza göre konuyu kilitleyelim?


Okuma sorununuuz oldugunu varsayiyorum zira koca cümlede bence kelimesini görmemek ağır gorme kusurları veya zihinsel sorunları işaret eder
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 13 Şubat 2017, 20:17:59
Enteresan insanlar, her yerde olması doğal bunlardan, örnek fabrika mühendisi bilmiyo mu diyende olur, gereksiz kitleyin diyen de olur, nitro ya hava basamazsınız diyende olur vs vs bence bunlar araştırmayan düz mantık sınıfı gibi, ben; konuyu açan arkadaşa cevaben kendi araştırmalarım incelemelerim ve yıllardır kullanımın neticelerini yazdım ve bence gerekli dir dedim. Hiç bir firma kılı kırk yaran, insanlara malını maliyete artırarak satmak istemez. Çünkü nitrojen basmak için ayrıca makine tesislerine ilave ederek yatırım maliyeti artırmak zorunda.nitrojen makinesi nasıl çalışır zaten karışımlı olarak var olan ve bedava olan havayı diger bileşenlerinden ayıran makineden geçirir ve nitrojen olarak lastige basar. Araç yaylarını uluorta degiştiren kafa bi bakarsınız ne gerek var der keser. Nitrojen basınçla bulundugu ortamı terk ederken donar buz tutar ve hava kaçagı durur buz eriyince yine hamle eder yine donar bu lastigin inmesinde bir ciddi geçikme sağlar, bu yararlı bir seydir ilk mesajımda bunun örnegini yazdım zaten ama düz akıl bunu okumamış anlaşılan. Kaldı ki bunları google yazdıgınız da da bilimsel olan sonuçlara düz aklın ulaşması kolay. Birde şu vardı aklımda kalan" nitrojen in üzerine normal hava basılmaz deniyor" buda bilmeyen ama biliyorum diyen mantığı e ben yıllardır niye böyle yaptım yanlışmış meger diyesim var ama demiycem bakın arkadaşlar ben aracımda celık gövdeli, çakmaktan çalışan mini kompresör taşırım olmazsa olmazlarımdan dır, akü takviye, mini akülü vidalama vs vs ihtiyaçdan oldugunda hava basarım çünkü nitrojende havada olan bir gazdır ancak ilk fırsatta lastikçime düzelttiririm.
Ben her konuda bilmem ukala degilimdir sadece bildiklerimi doğru lunu teyid etmişsem yazarım fikrimi de fikir olarak yazar benim fikrimdir derim. Ukalalık edip de hayır böyle diye hadsizce ahkam kesmem haddimi bilirim.
Sonuç olarak;
İsterseniz kullanırsınız istemezseniz de kullanmazsınız SİZİN BİLECEGİNİZ dir. Sadece bilgimi soruyu soran arkadaş için paylaştım üzerine yorum yapın demedim.
Hakkınızı helal edin biraz uzun yazdım bunaltmış olabilirim .
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 13 Şubat 2017, 20:24:47
Alıntıdır.
Azot nedir, nerelerde kullanılır





Azotun tanımı

Periyodik cetvelde N simgesi ile tanımlanan bir element olan Azot’un yani*Nitrojen’in atom sayısı da 7’dir. Azot renksiz, tatsız ve kokusuz olan atıl bir gazdır. Dünya atmosferinin yaklaşık %78’ini oluşturan bir gazdır ve tüm canlıların dokularında bulunmaktadır. Ayrıca azot, amino asit, amonyak, nitrik asit ve siyanür gibi bileşikler de oluşturmaktadır.

Nerelerde kullanılır?

Azot gazı, sıvı azotun ısıtılarak buharlaşmasıyla kolaylıkla elde edilir. Azot gazı geniş bir yelpazede kullanılmaktadır. Daha çok oksidasyon olmasının istenmediği yerlerde, havanın yerine azot gazı kullanılabilir.

Örnek verilecek olursa;

Raf ömrü sınırlı olan gıdaların paketlenmesi sırasında tazeliği korumak için,

Güvenliği sağlamak için, sıvı patlayıcıların üzerini örtmekte,

Transistör, diyot ve tümleşik devreler gibi elektronik malzemelerin üretiminde,

Paslanmaz çeliğin üretiminde ve

Otomobil ve uçakların tekerleklerinin şişirilmesinde, oksidasyonu önlediği ve nemsiz olmasından dolayı azot gazı kullanılmaktadır.

Sıvı azot ve kullanım alanları

Sıvı azot, dondurucu özelliği olan bir sıvıdır. Canlılarla temas ettiğinde hızlı ve ani donmaya sebep olmaktadır. Suyun donma noktasından çok daha alttaki ısılarda kalma özelliği sayesinde, çok farklı kullanım alanları oluşmaktadır.

Gıda maddelerinin sıvıya daldırılarak dondurulması ve taşımında,

Tüp bebek uygulamalarının aşamaları olan sperm, yumurta gibi üreme hücrelerinin, canlı dokuların ve farklı biyolojik örneklerin dondurularak korunmasında,

Bilimle ilgili eğitimlerdeki görsel deneylerde,

Soğutucu olarak, hassas algılayıcılar ve düşük gürültülü amfilerde,

Dermatoloji alanında siğil veya kanser riski taşıyabilecek cilt yaralarının alınmasında,

Yine soğutucu olarak, CPU ve GPU gibi bilgisayar donanımlarında kullanılmaktadır.

Azot, özellikle uçakların lastiklerinin şişirilmesinde kullanılmaktadır. Normal havada bulunan oksijenin oluşturduğu korozyonu önlemenin etkili bir yöntemi olarak nitrojen kullanılmaktadır. Oksijenin yanma özelliği nedeniyle bu riskin ortadan kalkmasını sağlamaktadır
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 13 Şubat 2017, 22:26:10
Azot (Nitrojen/N2) gazı bahsedildiği gibi tekerlerimize bastığımız havada atmosferimizde bolca bulunmaktadır. Geri kalan oksijen ve diğer gazlar basılan havanın karakteristiğini ne şekilde etkiler tam bilemiyorum. Nemli havanın karakteri farklı olacaktır. Nitrojen/Azot olmasa bile pompalardan kuru hava basılması daha mantıklıdır.

Geçmiş yıllarda oturduğum dairenin yalıtımı iyi olmadığı için sürekli camları çift/ısıcam olsa da oda taraftan ter yapıyordu. Araştırdığımda çift camlar hazırlanırken ortamın nemsiz olması gerekiyordu. İmalathaneler bu duruma ne kadar uyuyorlardı sorusu aklıma geldi. Nihayetinde iyice araştırmalardan sonra bu nemsiz havayı garanti etmek için camların arasına argon gazı da basılabildiğini öğrendim. Tabi ki her iki gazın yalıtım katsayıları periyodik tablo ya da wikipedi den bakılabilir ama buradaki esas amaç aradaki havanın nemsiz olmasıydı. Gerçi belli bir nemin üzerinde olunca da cam içten buğulanarak bunu belli ediyor. Sonuçta camlara herhangi bir operasyon yapmadım. O zamanlar evde kişi sayısı da fazla olunca soluma ve diğer işler için oluşan nem de ortamda aşırı hal alınca bir yerde yoğunlaşması gerekiyor, orası da en soğuk yüzey olan camlardı. Asıl çözüm iyi bir yalıtımla ortamın sıcaklığını yüksek tutmak. Şu an bu şekilde ortamın doygunluğu arttığı için camlar daha az terliyor.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 13 Şubat 2017, 23:21:49
her kose basindaki lastikcide bulunan nitronun ureticilere lastik basina maliyeti 1₺ den dusuktur emin olun. Bana gore sorun maliyet degil en kotu ihyimalle firmalardan birisi digerlerine fark atabilmek icin nitrojen basardi ama yok milyonluk araclarda bile yok.
Ayrica aracina lastik alacaginda 235 yerine 225 al daha ucuza daha kaliteli lastik alirsun gibi oneriler gectiginde herkes fabrika muhendisi oluyor, onlardan daha mi iyi bileceksin diye herkesin kalbini kiriyor, simdi herkes nitrocu sanki lastikler yerden kesilip ucacak.
Nitrolu lastik daha hizli tepki veriyormus fren mesafesi kisaliyormus, allah askina yapmayin araci nitrojen havuzundami kullaniyoruz. Aracin ici, sagi, solu, onu arkasi atmosfer havasiyla dolu lastigin icindeki 100gr nitrojen fren mesafesini kisaltacak. Bana kalirsa lastige helyum basalim arac hafiflesin, zeplin gibi gezelim.
Bu olay seramik kaplama gibi yaptiranda pisman yaptirmayanda. Cunku ortada  para var ama vadedilen kadar fayda gozle gorulemiyor.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 11:05:48
Alıntı yapılan: Forever;608046
... milyonluk araclarda bile yok.


 Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 13:01:15
Nitrojen basınca her eksilmede ki, öneri en fazla iki haftada bir kontrolu gerekiyor, yine eksilen kısmı beklenen etkiyi görebilmek için nitrojenle tamamlamak gerekiyor.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 14:19:15
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.
Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.
Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 14:29:22
Alıntı yapılan: Forever;608138
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?



Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?









Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.

Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.

Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.



Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)

Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 14:31:12
Alıntı yapılan: DDŞ;608139
Alıntı yapılan: Forever;608138




Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)

Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum


Türkiyede Bugatti fabrikası varda bizim haberimiz mi yok.
Hangi özel yapımı sen tasarlayıp lastiğine azot basıyorsun peki.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 14 Şubat 2017, 14:34:12
Alıntı yapılan: Forever;608138
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.
Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.
Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.


Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.
Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 14:34:30
Alıntı yapılan: Forever;608142
Alıntı yapılan: DDŞ;608139
Alıntı yapılan: Forever;608138







Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)



Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum





Türkiyede Bugatti fabrikası varda bizim haberimiz mi yok.

Hangi özel yapımı sen tasarlayıp lastiğine azot basıyorsun peki.



Hani o draglara gidiyosunuz ya ya da istanbul parkta pist gunlerini izliyorsunuz ya. Ozelden arac arac fotograf atabilirim isterseniz :)

Dikkat ettiyseniz "ozel yapim parcalari" demistim :)

Daha fazla uzatmayin isterseniz. Konu kirlenmesin diye susuyorum ama merak etmeyin o cok sevdiginiz izlediginiz yarislar ve nitrojen arasinda kurdugunuz iliskilerin hepsini curuturutebilirim. Isterseniz ozelden anlatabilirim hepsini. Bilgi paylastikca cogalir neticede


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 14:42:27
Alıntı yapılan: khalil;608143
Alıntı yapılan: Forever;608138



Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.

Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.



F1 in yonetmeliginde lastik havasi hususunda ne soyleniyo bilmiyorum. Fakat bir cok ralli yarisinda ozellikle de mahallilerde nitrojen basimi yasaktir. Sebebi ise her takimin esit sartta yarismasi istenmektedir (ralli araclarinin gruplara ayrilip ust limitler konmasi gibi dusunun. Araclar birbirine bayagi yakindir.) dikkat ettiyseniz etap aralarinda co-pilotlar iner hemen lastik havalarini kontrol ederler.

Zira lastik basinclarindaki degisim hayatidir. F1 de lastigin hamuruna gore belli bir sicaklikta yol tutmasi butun otomobil sporlarinda oldugu gibi hayati onem tasir. O araclarin imkanlari ucsuz bucaksiz. Eger nitrojen kullaniliyorsa muhtemelen lastik ureticisi termodinamik hesaplari nitrojene gore yapmistir ve icinde nitrojen varken ideal sicakliga ulasacak sekilde ayarlanmistir. Ya da nitrojen yoksa havayi basarken ona gore bakiyor olabilirler. f1 lastiklerinin en onemli ozelliklerinden birisi ideal sicakliga cabuk gelmeleri. Hatta dikkat ettiyseniz lastikler battaniyelerde sicak saklaniyor ;) muhakkak surus esnasinda optimal lastik sicakligi yakalanacak sekilde ayarlaniyordur f1 de ama ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 14:47:23
Aracın sadece motoru güçlendirilmiş türkiyede özel yapım drag aracı yok zaten bildiğin conti lastikle roll yapan WRX STi, Nissan 200x veya toyota supra veya istanbul parka kendi aracıyla gidip gazlayanlardan bahsediyorum.
Üstelik Türkiyede nerede özel yapım araçla drag yapılıyormuş, benim gittiğim tüm draglarda yarışanlar bildiğin sanayici tayfa. Sadece önden çekişli k20 hondalar yumuşak hamurlu drag lastiği kullanırlar.
Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 14:51:01
Alıntı yapılan: Forever;608147
Aracın sadece motoru güçlendirilmiş türkiyede özel yapım drag aracı yok zaten bildiğin conti lastikle roll yapan WRX STi, Nissan 200x veya toyota supra veya istanbul parka kendi aracıyla gidip gazlayanlardan bahsediyorum.
Üstelik Türkiyede nerede özel yapım araçla drag yapılıyormuş, benim gittiğim tüm draglarda yarışanlar bildiğin sanayici tayfa. Sadece önden çekişli k20 hondalar yumuşak hamurlu drag lastiği kullanırlar.



Mail adresi falan verinde atayim neler var turkiyede bir gorun :)

Sadece parca verdigim araclari aticam :)

Inat ediyorsunuz ve konuyu cok saptiriyorsunuz cunku.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 14:54:46
Alıntı yapılan: khalil;608143
Alıntı yapılan: Forever;608138


Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.
Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.


Siz olayı alıp nerelere götürdünüz. F1 ve WRC gibi farklı lastik kullanımında lastiğe herşey basarsın o farklı bir konu. Standart cadde araçlarında kullanılan standart lastiklerde ısınmadan performans sergilemezler ama normal lastikler ısındıklarında da performansı ciddi şekilde artmaz. Performans optimize edilmiştir. Cadde kullanımı için üretilen yüksek performans lastiklerinin çoğu ısındıkça yapışır yola tecrübe ile sabittir.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 14 Şubat 2017, 14:55:40
Alıntı yapılan: DDŞ;608146
Alıntı yapılan: khalil;608143




F1 in yonetmeliginde lastik havasi hususunda ne soyleniyo bilmiyorum. Fakat bir cok ralli yarisinda ozellikle de mahallilerde nitrojen basimi yasaktir. Sebebi ise her takimin esit sartta yarismasi istenmektedir (ralli araclarinin gruplara ayrilip ust limitler konmasi gibi dusunun. Araclar birbirine bayagi yakindir.) dikkat ettiyseniz etap aralarinda co-pilotlar iner hemen lastik havalarini kontrol ederler.

Zira lastik basinclarindaki degisim hayatidir. F1 de lastigin hamuruna gore belli bir sicaklikta yol tutmasi butun otomobil sporlarinda oldugu gibi hayati onem tasir. O araclarin imkanlari ucsuz bucaksiz. Eger nitrojen kullaniliyorsa muhtemelen lastik ureticisi termodinamik hesaplari nitrojene gore yapmistir ve icinde nitrojen varken ideal sicakliga ulasacak sekilde ayarlanmistir. Ya da nitrojen yoksa havayi basarken ona gore bakiyor olabilirler. f1 lastiklerinin en onemli ozelliklerinden birisi ideal sicakliga cabuk gelmeleri. Hatta dikkat ettiyseniz lastikler battaniyelerde sicak saklaniyor ;) muhakkak surus esnasinda optimal lastik sicakligi yakalanacak sekilde ayarlaniyordur f1 de ama ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Bu güzel bilgiler için teşekkür ederiz. Ha işte böyle açıklayıcı ve örnekleme şeklinde anlatımlarla birbirimizi kırmadan konu ne güzel ilerliyor:) Zaten forumdaki amaç da bu olmalı. Sonuçta herkes buradan bilmediği birşeyleri öğrenmeye çalışıyor ve bilenler de bildiklerini paylaşmanın keyfini, hazzını alıyor. Sonuçta bilgi paylaşıldıkça çoğalır... Herkese güzel paylaşımlar dilerim...
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 14:57:16
Alıntı yapılan: khalil;608150
Alıntı yapılan: DDŞ;608146



Bu güzel bilgiler için teşekkür ederiz. Ha işte böyle açıklayıcı ve örnekleme şeklinde anlatımlarla birbirimizi kırmadan konu ne güzel ilerliyor:) Zaten forumdaki amaç da bu olmalı. Sonuçta herkes buradan bilmediği birşeyleri öğrenmeye çalışıyor ve bilenler de bildiklerini paylaşmanın keyfini, hazzını alıyor. Sonuçta bilgi paylaşıldıkça çoğalır... Herkese güzel paylaşımlar dilerim...



Katiliyorum hocama ama bazi arkadaslar icin anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az muhabbetine bagliyoruz malesef.

Bildigimiz ne varsa paylasmak boynumuzun borcu. Yeterki amac uzum yemek olsun; bizim bagci biraz iri yari sonu kotu oluyo ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 14:59:02
Alıntı yapılan: DDŞ;608148
Mail adresi falan verinde atayim neler var turkiyede bir gorun :)

Sadece parca verdigim araclari aticam :)

Inat ediyorsunuz ve konuyu cok saptiriyorsunuz cunku.


Bende biliyorum neler var. Adam aracın sıfırından fazla para tutacak kadar yüklüyor aracı. Piyasadaki WRX ve Evo ların çoğunda 50bin dolar civarı ek parça var.
Ama bu adamlar drag yarışına girmiyor. Caddede benim aracım seninkinden yüklü diye geziyor. Ben drag için yarışan araçlarda azot kullanılmadığını söyledim bu kadar basit.

Tamam yönetmelik, kullanma kılavuzları havalarda uçuyor. Hangi aracın yada lastiğin kullanma kılavuzunda azot basılması tavsiye ediliyor. Kullandığımız lastikler atmosfer havası ile optimum performans verecek düzeyde üretilmiştir. Sanayideki lastikçi Ahmet ağadan başka kimse azot kullanılmasını önermemiştir.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 15:04:18
Alıntı yapılan: Forever;608149
Alıntı yapılan: khalil;608143



Siz olayı alıp nerelere götürdünüz. F1 ve WRC gibi farklı lastik kullanımında lastiğe herşey basarsın o farklı bir konu. Standart cadde araçlarında kullanılan standart lastiklerde ısınmadan performans sergilemezler ama normal lastikler ısındıklarında da performansı ciddi şekilde artmaz. Performans optimize edilmiştir. Cadde kullanımı için üretilen yüksek performans lastiklerinin çoğu ısındıkça yapışır yola tecrübe ile sabittir.



Ilhan Bey,

Saka mi yapiyorsunuz? Motorsporlarina isi baglayan sizsiniz.

Bakin size ne lazimsa oradan aciklamasini yapabilirim. Motorsporlariyla ilgili yeterli tatmini verdigimi dusunuyorum.

Piste cikan araclar icinse, tanidigim ve istanbulparkta ciddi kovalayan arkadaslariminda bir kismi lastik basinci degismedigi icin nitrojen kullaniyor. Geri kalan kismi gercekten saf azot gazini bulmak zor ve surekli lastik degisimi yapilan araclarda pahali oldugu icin kullanmiyor.

Ayrica surda da yanilgiya dusuyorsunuz; azot basilan lastik asla isinmaz diye bir kanun yok. Neticede lastik yola surtunuyor ve kaucuk yine isiniyor. Sadece azot gazinin isi iletim katsayisi dusuk oldugu icin lastikten isi transferi olmuyor ve gaz isinmiyor (ihmal edilebilir boyutta isiniyor). Isinmayan gaz genlesmiyor, genlesmeyen gazin basinci degismiyor. Basinci degismeyen gaz lastigi hep yaklasik olarak ideal basincta tutuyor. Ideal basinclada ideal tutunma saglaniyor.

Gundelik hayattaki araclardaki arti ve eksilerini de uyarlamama gerek var mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 15:15:29
Ben cadde lastikleriyle drag yapanlardan bahsettim. Yanlışınız var olayı khalil kardeş F1'e bağlayıp kaçtı :)

Neyse konu uzayıp gidecek. Benim anlatmak istediğim bu forumda araç kullanan birçok kimse lastiğinde azot gazına ihtiyaç duyacak kritik düzeylere çıkamaz. Azot çok zorlanan uçak lastiklerinde standart olarak kullanılıyor lastik ısınıp parçalanmasın diye.
O yüzden bizim gibi aile kullanımı için alınmış bir araçta azotun belirgin bir faydası olmayacaktır kendi adıma boşuna para vermeye gerek olmadığını düşünüyorum.
Paradan da önemlisi lastik indiğinde azot bastıracam diye lastikçi lastikçi gezmek eziyet.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 14 Şubat 2017, 15:26:38
Alıntı yapılan: Forever;608156
Ben cadde lastikleriyle drag yapanlardan bahsettim. Yanlışınız var olayı khalil kardeş F1'e bağlayıp kaçtı :)


Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 14 Şubat 2017, 15:30:13
Alıntı yapılan: khalil;608159
Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)


Senin tecrübelerini de almak isteriz inşallah. Daha iyi bir yazlık lastik bulamadım ki içindeki havaya sıra gelsin. :)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: DDŞ - 14 Şubat 2017, 15:30:27
Tadinda birakiyorum.
Esen kalin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: khalil - 14 Şubat 2017, 15:36:32
Alıntı yapılan: Forever;608161
Senin tecrübelerini de almak isteriz inşallah. Daha iyi bir yazlık lastik bulamadım ki içindeki havaya sıra gelsin. :)


Olur inşallah. Herşey zamanı, sırası gelince olur. Tecrübelerimi buradan paylaşırım. Sizin paylaşımlarınız için de teşekkürler.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 19:24:14
Alıntı yapılan: khalil;608159
Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)
Bu iyi fikir işte konu ile ilgisi olan ve demogojiden uzak yaşamaya aday bir fikir tebrik ederim konuyu sabote etmeyen niyetiniz hasıl oluyor.
Şimdi size 2008 de YAŞADIGIM VE SIKINTISI BANA HASIL OLAN bir durumm anlatayım #khalil.
2008 yazında 2004 model bir ford cmax aldım İstanbul'dan ve Manisa ya dönecegim yakın çevrede aramama ragmen nitrojen mak. Bulunan bir lastikçi bulamadım yola çıktım Akhisar öncesi bir rampa var ve inerken bir sarsıntı oldu yolda yeni mıcır lanmış yanımdan geçen hyundai araç telasla korno basıyor ve işaret ediyor durdum ve indim baktım sol ön teker parçalanmış ve resmen dumanlar tütüyor lastikler de pırelli P6 lastik yaşı 2  neyse elimi degdim ve anında geri çektim resmen elimi dağladı ısısı. Allah'tan satıcının kaskosından istifade çekici aldık ve manisaya intikal ettik.
Ben tabii nitrojensiz yola çıkarsan olacagı budur diye de hayıflanıyorum.
Bu yaz başıda şimdiki aracım yeti ile izmire gittim hava da çook sıcak yolda birden araç lastik sinyali verdi ve indim baktım anormal bir durum yok aracımda dijital basınç ölçme aletim var. Ölçtüm baktım havalar olmuş 39#40 ben hep 34 hava bastırırım bu defa da oğlumu dinlemiştim burdakiler gibi çok bilmişlik yapan oğlumu, nitrojen bastırma baba dediydi ve bunu yaşadım
Şimdi arkadaşlar yorum yapmıyorum yaşadıklarımdan anlatıyorum şimdi bir çok şey yazıyorsunuz bunlar bana yaşadıklarımdan ötürü TIRIVIRI geliyor. SİZ BİLİRSİNİZ, İSTER KULLANIN, İSTER KULLANMAYIN yine yazıyorum insan nezaketle bir soru sormuş o soruya cevap verdim. Aksini içinizde tutun yoksa konu ..ok yoluna gidiyor insan ın net cevap almasına konu saptırarak bir yere varamazsınız varsa elinizde bilimsel ve araştırma sonuçları hadleriniz dahilinde burada paylaşın bizde 57 yaşımızda sizlerden bir şeyler öğrenelim ve teşekkürler edelim.
Konuyu açan kardeşim ben bu kirlilik için sizden özür dilerim. Umarım bir fikriniz oluşmuştur.
Üye kardeşler sizde hakkınızı helal edin gene uzadım gittim yahu affalo...
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: masah - 14 Şubat 2017, 20:06:42
Havanın 3/4 ün den fazlası zaten azot. 25 senedir araç sahibiyim daha hiç azot bastırmadım lastiklere bastırmam da.
Çok lastikçinin "abi nitrojen (nitrojen deyince daha bir afili oluyor sanırım) basalım mı lastiklere" sorusuna "havanın zaten %78 i nitrojen, gerek yok sen normal hava bas"  diye cevap verdim. Lastikçilerin bir çoğu nitrojenin atmosferimizi oluşturan gazlardan biri olduğunu bilmiyor bile.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 20:53:13
Alıntı yapılan: masah;608195
... Lastikçilerin bir çoğu nitrojenin atmosferimizi oluşturan gazlardan biri olduğunu bilmiyor bile.


Tespit çok doğru.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 21:35:03
Lastikçiler havalı olsun diye öyle söyler demek dar bir çerçevedir. lastikçiler makinenin üzerinde öyle yazdıgı için öyle söylerler.

http://www.federalotomotiv.com/NITROJEN_GAZ_BASMA_CIHAZI-157-tr-urun.html#.WKNfdr2jPqA

Zor gelmezse linkteki yazıyı okuyun ve makine resmini büyütüp inceleyin. Çerçeve genişlesin lütfen bir zahmet(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170214/14d07d8fe049e4cece7f3250007a8ddd.jpg)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 22:07:40
Hayrettin hocam, teorik olarak anlatılanlar doğru fakat pratiğe uygulanabilir mi? Araba nitrojene alışınca herdaim nerede bulacağız nitrojeni?:tmr:
Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 22:11:59
Araba nitrojene alışmıycak ben alıştım yukarda anlattım da zaten. yıllardır manisa izmir istanbulda sıkıntı çekmedim yada benim tercihim o oldugu için sıkıntım olmuyor diyelim.

http://www.leventlastik.com/icerik/lastikte-nitrojen
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 22:17:05
Alıntı yapılan: muallim45;608206
Araba nitrojene alışmıycak ben alıştım yukarda anlattım da zaten. yıllardır manisa izmir istanbulda sıkıntı çekmedim yada benim tercihim o oldugu için sıkıntım olmuyor diyelim.


Yok hocam ben latife yapmıştım. Demek istediğim bir kere basma ile olmuyor, eksildiğinde de nitrojen basmak gerekiyor.. tabi bulunulan yerde bulunabilirse. Normalde yakıt alımlarında akar yakıt istasyonlarında normal hava takviyesi yapıyoruz, nitrojen olunca uygun yer aramak ve bedava olan şey için ayrıca para vermek gerekecek.
Başlık: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 22:23:45
Recep bey sıkıntı yok bu işte bir gerçek var hangi lastikçiye giderseniz o lastik başı 5 tl yi birkez alıyorlar sonrasında istemiyorlar çünkü onlardaki makinenin tankında 60 lt civarı gaz var. Benden hep ilk defa para alindı.

Alıntıdır:

DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

1. Yaz aylarında sıcak havalarda Nitrojen ile şişirilip kullanılır, Kışın nitrojen boşaltılıp normal hava basılır.*

2. Nirojen ile şişirilmiş lastiğin havası azalırsa, ya nitrojen ile tamamlanır yada nitrojen bulunamassa o lastik indirilip hava basılır,

3. Nitrojen ile şişirilen lastiklerin subap kapakları yeşil subap kapağı ile değiştirilir, yeşil kapak o lastiğe nitrojen basıldığını ifade eder, kışın normal hava basılınca yeşil kapaklar siyah kapaklarla değiştirilir.

Konunun Asıl Adesi:*http://www.engelsizdostlar.com/forum/oto-klinik/lastiklere-nitrojen-gazi-basilmasinin-faydalari/#ixzz4Yh2ES2Qq*
Kaynak: www.engelsizdostlar.com* (http://www.engelsizdostlar.com*)

Alıntı yapılan: rsimsek;608209
Normalde yakıt alımlarında akar yakıt istasyonlarında normal hava takviyesi yapıyoruz, nitrojen olunca uygun yer aramak ve bedava olan şey için ayrıca para vermek gerekecek.

Hayatım boyunca istasyondan hava basmadım basmamda zira güvenilir degil ve hepsinin saatleri bozuk ya kendi kompresörü kullanırım yada dijital saatle kontrol ederim
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 22:35:13
Bilgiler güzel ve faydalı. Meşekatine katlanmak isteyenler yapabilir. Ayrıca yazın nitrojen kışın normal hava derken zaten normal hava basılan lastiğin içi ıslak durumdadır. Nitrojeni lastiği indirip basmanın pek bir anlamı yok, iç kısmı iyice kurutmak, lastik inik olsada içteki kaç litre hacmindeki normal havayı boşaltmak/vakumlamak gerekiyor. Paldır küldür iş yapan lastikçilerin de bunu yaptıklarını hiç sanmıyorum. Ama nitrojen basıp yeşil sibop kapağı takacaklarına eminim. Dediğim gibi mantiken faydalı görünüyor, pratiken uygulanabilir mi soru işareti var! En azından vakumlama mümkün mü?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 22:39:06
Recep bey işte o kısmı artık sizinle ilgili ve ben o aşamada ben başından ayrılmıyorum ama artık elemanlar beni bildikleri için sıkıntı yapmıyorlar
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 22:40:03
Alıntı yapılan: muallim45;608212
Hayatım boyunca istasyondan hava basmadım basmamda zira güvenilir degil ve hepsinin saatleri bozuk ya kendi kompresörü kullanırım yada dijital saatle kontrol ederim


Tabi ki en sağlıklısı lastikçi, çünkü kendilerinde daha kalibreli bir basinç ölçer mevcut. Fakat göz kararı diye de bir şey var. Yani 34 psi deyip ille de 34 olsa bile zaten çukurdur, tümsektir, kaldırımdır derken zaten 34 ü kaç gün tutturabilirsiniz. Dolaysıyla çok hassas hava basmak elzem bir durum değil. Saydığım sebeplerden dolayı 1-2 haftada bir basınç kontrolu yapmak gerekiyor. Ben bazen gözle ve sürüşte anlaşılmasa da bazı lastiklerin 30 un altına düştüğünü görüyorum.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 14 Şubat 2017, 22:45:27
Alıntı yapılan: rsimsek;608216
Tabi ki en sağlıklısı lastikçi, çünkü kendilerinde daha kalibreli bir basinç ölçer mevcut. Fakat göz kararı diye de bir şey var. Yani 34 psi deyip ille de 34 olsa bile zaten çukurdur, tümsektir, kaldırımdır derken zaten 34 ü kaç gün tutturabilirsiniz. Dolaysıyla çok hassas hava basmak elzem bir durum değil. Saydığım sebeplerden dolayı 1-2 haftada bir basınç kontrolu yapmak gerekiyor. Ben bazen gözle ve sürüşte anlaşılmasa da bazı lastiklerin 30 un altına düştüğünü görüyorum.
İşte recep bey ben nitrojen sayesinde 2 ayda bir anca kontrol ettiriyorum ama göz kontrolu her daim var. Nitrojen lastigi kolay terk edemiyor.
Aslında youtube bir video var ama bir türlü ekleyemedim oto pratik den firistone sponsorlu güzel bir anlatım
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 14 Şubat 2017, 23:32:31
Sensörü taktığımdan beri artık her daim lastik basınçları kontrol altında ekstra kontrole gerek yok. 2-3 sefer patlak lastiği 1,9 bar düştüğü anda hep uyardı, neredeyse ayda bir tane çivi yada vida yoldan topluyoruz o yüzden nitrojenle uğraşmak zor olur lastiğin açısından belki faydalı ama zaten 3-4 yılda bir lastiği değiştiriyoruz o yüzden gerek yok diye düşünüyorum.

(http://i.hizliresim.com/ZYP3kz.jpg) (http://hizliresim.com/ZYP3kz)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 14 Şubat 2017, 23:54:59
Alıntı yapılan: muallim45;608217
İşte recep bey ben nitrojen sayesinde 2 ayda bir anca kontrol ettiriyorum ama göz kontrolu her daim var. Nitrojen lastigi kolay terk edemiyor.
Aslında youtube bir video var ama bir türlü ekleyemedim oto pratik den firistone sponsorlu güzel bir anlatım


Doğrusu nitrojen de olsa içerideki bir gaz. Saydığım sebeplerle kaçma yapacaktır. Sizin kullanımınızdan kaynaklı ya da lastikçiniz lastiği janta sağlam yapıştırmış olabilir.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 15 Şubat 2017, 00:22:19
Azot basip birde hava mi kontrol edecez :) Arac kaymadigi surece lastik havasi pek aklima gelmiyor, hava saati ile olcmedim ama belirgin bir inme olmuyor sizinkiler iniyormu.  6 ayda bir lastik degistirirken lastikci sisiriyor ve soylememe ragmen inatla 38-40 ne bulursa basiyor, yolda lastik sensoru yaniyor gidip bir petrolde duzeltiyorum sonra 6 ay devam.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: muallim45 - 15 Şubat 2017, 00:25:01
Sensör bizde zaten var mehmet bey. Sizinkinin güzelligi hava basınç miktarını gösteriyor olması[emoji106]
Recep bey nitrojenli lastigi sipopdan ignesi üzerinde iken indirmek çok zor zaman alıyor illa igne sökmek gerek igne var iken menfez dar oldugu için nitrojen boşalırken hemen buz tutuyor ve tıkıyor buzun erimesini beklemeniz gerek ve bu böyle sürüyor ilk mesajım da bir çivinin indirdigini 5 günde belirginleştigini bizzati inceledim kendi aracımda
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Forever - 15 Şubat 2017, 00:37:07
Hayrettin bey bu arada bize de laf cakmisiniz bilimsel veri vs diye. Bizde konuyu acan ve okuyan arkadaslara yardimci olmaya calisiyoruz. Ayrica reklam amaci gutmeyen hicbir resmi sitede veya araclarin ve kullandigim lastiklerin kullanma kilavuzunda azota yonelik bir oneri bulamadim. Amacimiz konuyu sulandirmak degil ben arastirmalarimda Otomobillerde kullanilmasini gerektirecek bilimsel kanit bulamadigimi soyledim, kullananlarin subjektif degerlendirmeleri ve saticilarin onerileri disinda hic bir veri yok. Cok yuksek yuke ve ani isi degisimlerine maruz kalan ucaklarda standart ama arac lastikleri hic bir zaman o kritik degerlere ulasmiyor.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: masah - 15 Şubat 2017, 14:09:26
Mesajımdan alıntı yapılmadan cevap verilmiş gibi geldi, keşke alıntılayarak cevap yazsaydınız bana hitap ettiğinizi kesin olarak anlar ona göre size uygun cevabı verirdim.
Siz ortaya yazdığınız için ben de bu durumda ortaya cevap vermek zorunda kalıyorum.
Lastikçiler nitrojenin azot olduğunu bilmediklerinden makinenin üstüne bakıp söylerler diyelim o halde.
Kimseden çerçeve dersi alacak yaşta değilim, herkes kendi çerçevesi ile ilgilenir başkasına ukalaca cevaplar vermezse forumda güzel güzel yazışır, birbirimizin görüşlerinden faydalanmış oluruz.
Yoksa karmaşa çıkar, forum amacı dışına çıkar.
Hülasa görüşlerim değişmedi, lastiklere azot basmayı hala faydasız görüyorum, 25 senedir araç sahibiyim, hatta off-road aracı da kullanıyorum. Tüm lastiklerim dünyanın atmosferini  oluşturan gaz karışımı ile dolu...
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: myskoda - 28 Haziran 2018, 15:51:24
arkadaşlar bir şey sormak istiyorum; aracım 2015 elegance cr octavia 2015. sibop kapakları yeşil. sağ arka lastik basıncı düştü ve bana hava bastırma dendi. bununla ilgili ne yapabilirim?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: lrfan - 28 Haziran 2018, 16:00:09
Azot bastıracaksanız lastikçilere gidip yine azot bastırın.

Pist yarışı koşmadıkça gerekli olmadığını düşünenlerdenim. Zaten normal havanın bile %71'i azot  :)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Serkan_1668 - 28 Haziran 2018, 16:18:18
Sıcaklık farki çok fazla olmayacagi için bence nitrojene gerek yok.lastik havalarinida düzenli kontrol etikten son herhangi bir proplem olacagini düşünmüyorum.
Nitrojenin yol tutusunada bir faydasi yok.
Bence para tuzagi
Gerek yok .
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: Levcho - 28 Haziran 2018, 16:55:20
Alıntı yapılan: mşah;608223
Sensörü taktığımdan beri artık her daim lastik basınçları kontrol altında ekstra kontrole gerek yok. 2-3 sefer patlak lastiği 1,9 bar düştüğü anda hep uyardı, neredeyse ayda bir tane çivi yada vida yoldan topluyoruz o yüzden nitrojenle uğraşmak zor olur lastiğin açısından belki faydalı ama zaten 3-4 yılda bir lastiği değiştiriyoruz o yüzden gerek yok diye düşünüyorum.

(http://i.hizliresim.com/ZYP3kz.jpg) (http://hizliresim.com/ZYP3kz)
Kullanmış olduğunuz bu aygıtın ve ek ekipmanların linkini paylaşabilir misiniz.

 Teşekkürler
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: ringcep - 28 Haziran 2018, 17:33:47
Araçlarımızın lastik kontrol sistemi güzel çalışıyor,farklı bişey yapmaya gerek olmaz düşüncesindeyim
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: icarus - 28 Haziran 2018, 17:53:02
Gereksiz olduğu düşüncesindeyim. Yük durumuna göre lastik havalarıyla oynamak gerektiğinde her zaman nitrojen bulmak mümkün olmuyor
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: promethe - 29 Haziran 2018, 21:58:26
Ben 3 yıldır  yazlık ve kışlık lastiklerimde hep nitrojen bastırdım ( ki bunu özellikle istemedim, lastik değişimini yaptığım yer, lastik oteli ve bu hizmeti fazladan bir ücret talep etmeden yapıyor). Çok memnunum, hiç bir defasında lastik basınçlarında azalma yaşamadım,  uzun yolda da ısınma sorunuyla karşılaşmadım.  

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: lrfan - 30 Haziran 2018, 14:01:00
Alıntı yapılan: promethe;639831
 uzun yolda da ısınma sorunuyla karşılaşmadım.  



Uzun yolda ısınma nasıl bir sorun yaratıyor?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: promethe - 01 Temmuz 2018, 10:48:53
Alıntı yapılan: lrfan;639841
Uzun yolda ısınma nasıl bir sorun yaratıyor?
Lastiğin aşırı ısınması, lastiğin tahrip olmasına ve ani hasarlara neden olabilir, bu da ani hava ya da basınç kaybına yol açabilir.  Yüksek hızlarda teker kontrolünü kaybetmekte muhtemel bir kazaya yol açacaktır,  en azından araç kontrolünde büyük sıkıntı  yaşanacaktır  diye düşünüyorum.

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: lrfan - 01 Temmuz 2018, 10:51:56
Aşırı ısınma farklı bir durum tabi. Onun nedenleri farklıdır
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 01 Temmuz 2018, 14:25:36
Tekerin ısınması iç basıncın artması demektir. O da konfor kaybıdır.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 02 Temmuz 2018, 22:55:57
Alıntı yapılan: Levcho;639738
Kullanmış olduğunuz bu aygıtın ve ek ekipmanların linkini paylaşabilir misiniz.

 Teşekkürler


https://tr.aliexpress.com/item/2015-Hot-Best-Quality-TPMS-Car-Wireless-Tire-Pressure-Temperature-Monitoring-System-LCD-Display-4-external/32378897487.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dp15lVy
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: lrfan - 03 Temmuz 2018, 13:49:01
Alıntı yapılan: rsimsek;639872
Tekerin ısınması iç basıncın artması demektir. O da konfor kaybıdır.


Soğukken ölçtüm 32, otoyolda 220 km sonra aynı manometremle ölçtüm 33 çıktı. Bunun yaratacağı konfor kaybı ihmal edilecek kadar küçüktür  ;)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 03 Temmuz 2018, 17:30:48
Basıncı düşük lastik daha çok ısınır ve patlama riski taşır,
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 03 Temmuz 2018, 19:56:26
Lastiklerin ısınması daha çok hava sıcaklığı, sürekli fren vesair durumlara bağlı. Doğru tespiti basınç ve sıcaklık sensörlü arkadaşlar verebilir. Yani kapalı yerde 24-25 derece olan bir teker, sıcakta bir kaç saatlik yolda ne kadar ısınıyor, ısındığında basınç ne kadar değişiyor?
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 03 Temmuz 2018, 21:47:38
Alıntı yapılan: rsimsek;640002
Lastiklerin ısınması daha çok hava sıcaklığı, sürekli fren vesair durumlara bağlı. Doğru tespiti basınç ve sıcaklık sensörlü arkadaşlar verebilir. Yani kapalı yerde 24-25 derece olan bir teker, sıcakta bir kaç saatlik yolda ne kadar ısınıyor, ısındığında basınç ne kadar değişiyor?


Benim yaz aylarında uzun süreli kullanımda 48 dereceye kadar çıktı basınç farkı 2-3 bar kadar artıyor. Kış aylarında 18-20 derece anca oluyor basınç farkı olarak 1-2 bar artıyor. Eğer denk gelirse foto çekip atarım.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 03 Temmuz 2018, 22:18:50
Eyvallah Mehmet bey, normal durumlarda fazla bir fark yapmıyor demek ki.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 03 Temmuz 2018, 22:53:02
Değişim daha çok dış ortam sıcaklığına bağlı birde yoğun fren kullanılıyorsa o da biraz etkiliyor.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: kaan22 - 05 Temmuz 2018, 01:32:44
Alıntı yapılan: mşah;639990
Basıncı düşük lastik daha çok ısınır ve patlama riski taşır,


Aynen dikkat etmek gerek
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: mşah - 05 Temmuz 2018, 18:25:22
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Soldaki resim soğuk lastik, sağdaki dış ortam sıcaklığı 32 derece ve ortalama 10-15 km kullandım, 3/2 si 70-80 km hız 3/1 ş.içi.

(https://i.hizliresim.com/1EdpJD.jpg) (https://hizliresim.com/1EdpJD)
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: rsimsek - 06 Temmuz 2018, 12:02:35
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Mehmet bey, öncelikle bizim için tecrübe edip paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Aşırı bir fark olmasa da 2-3 psi yine de hissedilebilecek bir değerdir. Çok aşırı sıcaklık farkları olan bölgeler arasında seyahat edilmiyorsa dikkat edilecek bir durum oluşturmayacaktır.
Başlık: Cevap: tekerleğe nitrojen basımı
Gönderen: ringcep - 06 Temmuz 2018, 12:12:53
Çağımızda üretilen oto lstikler hertürlü iklim koşulu,yüksek sürat zorlu tabıat şartları vs testleri yapılarak üretilmekte,bundan dolayı sıcaklık ve soğuk hava şartlarında tehlike arzedecek bir durum söz konusu olmadığından gönül rahatlığı ile kullanabiliriz.Lastikte önemli olan diş derinli ( minimum 3 mm)çatlama ve yamulma durumu varsa acilen değişmek hayati önem arzediyor