škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: gokhanay1 - 01 Aralık 2016, 00:01:23
-
Arkadaşlar yeni bir problemle yine aranızdayım, geçtiğimiz pazartesi inanılmaz bir yağmur vardı ve ben o sırada Tekirdağ'dan Eskişehir'e dönmekteydim. Bütün yol boyunca neredeyse hep çok şiddetli yağdı. Pamukova civarlarında "Sol ön gündüz farınızı kontrol ediniz" diye bir uyarı yazdı, indim baktım sol ön far su almış galiba, her yerinde buhar vardı ve gündüz farı yanmıyordu. Aracımı Nisan ayından beri kullanıyorum ve hiç böyle bir olayla karşılaşmadım. Far nereden su almış olabilir ki? Bu arada gündüz farı ilk çalıştırdığımda bazen yanıyor ama sonrasında kırpışmaya başlayıp bir süre sonra sönüyor. İşin komiği cuma günü Yüncüler'de arabamın 30.000 bakımını yaptırdım ve sağ ön park lambası arıza veriyordu, onu düzeltmelerini rica ettim. Sağolsunlar düzelttiler de, tam arıza ışığı söndü diye rahatlamıştım ki bu çıktı karşıma. Bir tehlikesi olur mu sizce?
-
Merhaba öncelikle çok geçmiş olsun normalde ne kadar şiddetli yağmur olursa olsun farın su almaması bu sorunu yaşamamanız gerekir bir ihtimalde olsa farın arkasında bulunan far kapakları takılmamış ya da tam kapatılmamış olduğundan far su almış olabilir her far için ikişer taneden toplam 4 adet far kapağı olması gerekiyor serviste park ampulünü değiştikten sonra takmayı unutmuş veya tam kapatmamış olabilirler far kapaklarını mutlaka kontrol edin derim tekrar geçmiş olsun umarım sorununuz en kısa sürede çözülür...
-
Çok teşekkür ederim, bugün mutlaka kontrol edeceğim. Arızayı farkettiğimde fara bakmak için bir benzinlikte durdum, birisi geldi yanıma ve abi o su yürürse farı bitirir, mahveder falan dedi ben de korktum :) Bir sıkıntı yaratır mı ki?
-
Bende geçen hafta İstanbuldan yeni aldım aracımı. Benzer şekilde inanılmaz yağış vardı. Türkiye yolları malum bazı yerlerde birikintide vardı. Fark edemeden yüksek hızda girmek durumuda kaldım. Park ettiğimde farda buğulanma farkettim. Bu kadar yağışa göre normaldir diyerek aldırış etmedim ancak bakımda servise söylemeyi düşünüyorum. Umarım çok büyük bir sıkıntı yaratmaz.
-
Aracı garaja koydum ve iki gün farların kapaklarını açıp havalandırdım, buğu tamamıyla gitti fakat gündüz farım artık tamamen çalışmıyor. Eskişehir'de servis olmaması gerçekten çok can sıkıcı.. Siz mutlaka gösterin servise, su yürürse benim yaşadığım problemleri yaşayabilirsiniz.
-
Aracı garaja koydum ve iki gün farların kapaklarını açıp havalandırdım, buğu tamamıyla gitti fakat gündüz farım artık tamamen çalışmıyor. Eskişehir'de servis olmaması gerçekten çok can sıkıcı.. Siz mutlaka gösterin servise, su yürürse benim yaşadığım problemleri yaşayabilirsiniz.
[MENTION=1800]gökhan[/MENTION]ay1 bey, aracımı bugün servise bıraktım. Farın buğulanma yaptığını belirterek. Servisteki arkadaşa telefonla sordum durum nedir diye, oda yağışlı havalarda buğu yapması çok normal dedi. Çalıştıktan sonra bi iki dk içeriside zaten yok olur led olduğu için dedi. Ben ileride bi aksaklık olmasın diye söledim, içerisinde su falan kalırsa diye dedim ve far içerisinde tahliye kanalının bulunduğundan bahsetti. Bilemiyorum biraz sallamasyon gibi geldi cevaplar. Akşam aracı almaya gidince tekrar sorucam.
Farın buğulanması konusunda bilgi sahibi kullanıcılardan cevap bekliyoruz.
-
Kılavuzdan alıntı:
Farlar geçici olarak içten buğulanabilir. Sürüş farı yakıldıktan bir süre sonra
ışığın çıkış alanındaki buğulanma kaybolur, far camının kenarları hala buğulu
olabilir. Bu buğulanmanın aydınlatma tertibatının ömrüne bir etkisi yoktur.
-
Merhaba, far kapaklarını açıp havalandırınca buğu sorunum çözüldü fakat bu sefer gündüz farım gitti ve artık yanmıyor (biriken su yüzünden olduğunu tahmin ediyorum). Eskişehir'de de servis olmadığı için gösteremiyorum hiçbir yere..
-
Ampulu yerinden söküp bağlantı yerinin ıslanıp ıslanmadığını ya da oksitlenme olup olmadığının kontrol edilmesi lazım. Ampul de yanmışsa gözle görülebilir, ya da bir ohmetre ile ölçerek.
-
Gündüz farı gitmişse led kontrol ünitesi yanmıştır. Başıma geldi.
Bu farlarda 2 adet kontrol ünitesi bulunuyor. Biri ledler diğeri ise zenon için. Şayet su almışsa içerden led kontrol ünitesinin içini kavuruyor.
-
Gündüz farı gitmişse led kontrol ünitesi yanmıştır. Başıma geldi.
Bu farlarda 2 adet kontrol ünitesi bulunuyor. Biri ledler diğeri ise zenon için. Şayet su almışsa içerden led kontrol ünitesinin içini kavuruyor.
Merhaba tampon sökülmeden bu ünite değiştirebilir mi ?
-
Gündüz farı gitmişse led kontrol ünitesi yanmıştır. Başıma geldi.
Bu farlarda 2 adet kontrol ünitesi bulunuyor. Biri ledler diğeri ise zenon için. Şayet su almışsa içerden led kontrol ünitesinin içini kavuruyor.
Kontrol ünitesi tampon sökülmeden değiştirilebiliyor mu ?
-
önceki arkadaşa cok geçmiş olsun. aynı sıkıntıyı 1 haftadır yaşadım önce buğulandı kapakları açtım havalandıktan sonra düzeldi. ancak bu hafta yıkamacıda tekrar oldu ve artık led tamamen yanmıyor kıme sorsam farın kontrol unıtesı yanı far beynının yandığını soyluyor.
(http://i.hizliresim.com/X6LnGD.jpg)
yanan parça bu.
şuan bu ürünün yan sanayisi yok ve tüm vw grubu led kullanılan farlarda bu kontrol ünitesi var. delphi firması yarafından üretiliyor ve yan sanayısı yok.
ürün piyasada 350 tl ye kadar mevcut ancak servısler 1000 tl ye falan satıyor.
parça kodu : 4G0 907 697 D
Özellikle son kodunun D ve R serisi olmasına dikkat edin
a7 kasalarda tamponu sokmeden farı cıkartamazsınız. takması cok kolay bır unıte farın altında 2 adet sabıtleme kancası 4 adet de sabıtleme vıdası mevcut. sokup soketı cıkartıp yenısı nı takın bu kadar çök gerı tak aynen ekstra bır işlem yapmanıza gerek yok.
-
önceki arkadaşa cok geçmiş olsun. aynı sıkıntıyı 1 haftadır yaşadım önce buğulandı kapakları açtım havalandıktan sonra düzeldi. ancak bu hafta yıkamacıda tekrar oldu ve artık led tamamen yanmıyor kıme sorsam farın kontrol unıtesı yanı far beynının yandığını soyluyor.
(http://i.hizliresim.com/X6LnGD.jpg)
yanan parça bu.
şuan bu ürünün yan sanayisi yok ve tüm vw grubu led kullanılan farlarda bu kontrol ünitesi var. delphi firması yarafından üretiliyor ve yan sanayısı yok.
ürün piyasada 350 tl ye kadar mevcut ancak servısler 1000 tl ye falan satıyor.
parça kodu : 4G0 907 697 D
Özellikle son kodunun D ve R serisi olmasına dikkat edin
a7 kasalarda tamponu sokmeden farı cıkartamazsınız. takması cok kolay bır unıte farın altında 2 adet sabıtleme kancası 4 adet de sabıtleme vıdası mevcut. sokup soketı cıkartıp yenısı nı takın bu kadar çök gerı tak aynen ekstra bır işlem yapmanıza gerek yok.
hocam tampon sökmeden demişsiniz ama anlatımınız çok kolay duruyor . araç altından o kısma ait olan parçaları mı sökmemiz gerekiyor yoksa tüm tamponu mu
-
(http://i.hizliresim.com/Z3dN9A.jpg)
(http://i.hizliresim.com/oV7QO2.jpg)
(http://i.hizliresim.com/lZ1YOk.jpg)
Bunlar oksitlenmiş ve bitmiş far beyni yani far kontrol ünitesinin içi. Yani çok da tamiri mümkün değil.
Eğer tek farı sökecekseniz tamponu yine tek taraflı açmanız azda olsa esnetmeniz gerekiyor çünkü led beyni farın alt kısmında. Lift e kaldırarak da ulaşamazsınıZ. Ayrıca neden su aldığını da bakmanız lazım kılcal çatlak mı var yoksa polikarbonat cam ile plastik birleşim yeri sekmanların oradan alıyor o yüzden iyice farı cıkartmak bakmak garantide ise servise değilse dyson siyah silikonla farı iyice izole etmek havalandırma kpaklarındaki contaları kontrol etmek gerwk