škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: Kilimanjaroo - 29 Eylül 2016, 13:34:58
-
Fiyat listesinin güncellenme tarihi değişince fark ettim, 1.0 TSI Grren Tec ve 1.0 TSI DSG Green Tec eklenmiş listeye.
Optimal ve Style donanımlı modeller 1.2 TSI'a göre 1.000 TL daha pahalı,
3 silindir, 115 HP, maksimum torku 200 Nm,
Katalog değerlerine göre yakıt tüketimi şehir içinde 1.2 TSI'a göre 0,7 lt daha iyi (5,4 lt), şehirlerarasında 0,1 lt (4,1 lt), ortalamada da 4,5 lt. Gayet iyi gözüküyor.
Skoda ailesine hayırlı uğurlu olsun.
-
1.5 TSI 170 bg ler çıkarsa alırım :)
-
Net söyliyim 1.0 motor şehirler arası yolda 110 ve üzeri hız yapanlar için iyi değil. Şehir içinden fazla yakıyor bizzat tecrübemdir. Ankara içi 4 litre yakan araç otobanda en düşük 4.8 gördü ve baya dikkat etmiştim. Bide yüksek hızlarda motor bağırıyor falan uzun yol yapanlar almasın bence
-
Net söyliyim 1.0 motor şehirler arası yolda 110 ve üzeri hız yapanlar için iyi değil. Şehir içinden fazla yakıyor bizzat tecrübemdir. Ankara içi 4 litre yakan araç otobanda en düşük 4.8 gördü ve baya dikkat etmiştim. Bide yüksek hızlarda motor bağırıyor falan uzun yol yapanlar almasın bence
Hocam bu motorun aynısı golf için de gelecek ve focust da benzer 1.0 ecoboost motor var. Bu gibi durumlar olacağını sanmıyorum çünkü 1.2 tsiden daha verimli bir motor. Siz hangi araçta test ettiniz
-
Hocam bu motorun aynısı golf için de gelecek ve focust da benzer 1.0 ecoboost motor var. Bu gibi durumlar olacağını sanmıyorum çünkü 1.2 tsiden daha verimli bir motor. Siz hangi araçta test ettiniz
Şu an kendi aracım 1.0 motor :) 1 seneyi geçti. Performans açısından sıkıntı olmaz zaten turbo sayesinde. Benim şikayetim uzun yollarda yakıt meselesi bide ses meselesi. Benim araç 5 ileri tabi bunlara dsg 7 ileri vites gelirse uzun yolda devir düşeceğinden ses azalır. Ama 1.0 motorun uzun yolda tadı yok malesef. Şehir içinde ise kral sizsiniz sizden az yakan olmaz hele hele Ankara da :) Bide kaputu açınca bende turboda yok iyice küçük gözüküyor kucaklayıp götüresiniz geliyor :)
-
Şu an kendi aracım 1.0 motor :) 1 seneyi geçti. Performans açısından sıkıntı olmaz zaten turbo sayesinde. Benim şikayetim uzun yollarda yakıt meselesi bide ses meselesi. Benim araç 5 ileri tabi bunlara dsg 7 ileri vites gelirse uzun yolda devir düşeceğinden ses azalır. Ama 1.0 motorun uzun yolda tadı yok malesef. Şehir içinde ise kral sizsiniz sizden az yakan olmaz hele hele Ankara da :) Bide kaputu açınca bende turboda yok iyice küçük gözüküyor kucaklayıp götüresiniz geliyor :)
Hocam turbo yoksa bu motorla karşılaştırmaniz doğru olmaz. Ben de şahsen hemen almayı düşünmüyorum. Biraz kullanıcı yorumlarını alayım o zaman bakarız.
-
Şu an kendi aracım 1.0 motor :) 1 seneyi geçti. Performans açısından sıkıntı olmaz zaten turbo sayesinde. Benim şikayetim uzun yollarda yakıt meselesi bide ses meselesi. Benim araç 5 ileri tabi bunlara dsg 7 ileri vites gelirse uzun yolda devir düşeceğinden ses azalır. Ama 1.0 motorun uzun yolda tadı yok malesef. Şehir içinde ise kral sizsiniz sizden az yakan olmaz hele hele Ankara da :) Bide kaputu açınca bende turboda yok iyice küçük gözüküyor kucaklayıp götüresiniz geliyor :)
Sizdeki 1.0 motor ile bunun ne alakası var? Sizinki 75 beygir, bu 115 beygir. Sizdeki 95nm tork, bu 200nm. Sizinkinin 0-100 değeri 14,7 sn, bunun 9,9 saniye.
-
3 silindir motor bi farklı oluyor, silindirler daha büyğk olduğundan tork herhalde daha iyi oluyor. Fabia 1.2htp bile zamanında diğer markaların 1.4'leri kadr torka sahipti neredeyse.
Geçen arkadaaşın 3 silindir 1.5 dizel accentini kullandım, silindirin tanesi 0.5 cc olduğundan mıdır nedir kütür kütür çekiyor.
Pejonun 1.2 puretech'i de 3 silindir galiba, 230 tork 130hp var. 1 silindir 0.4cc. Bmw de 3 silindirli 1.5'lere geçti.
Var bi iş bu işte :) bence 1.0 tsi başarılı bir motor olacak. Kağıt üzerinde her türlü 1.2'nin üzerinde.
-
Sizdeki 1.0 motor ile bunun ne alakası var? Sizinki 75 beygir, bu 115 beygir. Sizdeki 95nm tork, bu 200nm. Sizinkinin 0-100 değeri 14,7 sn, bunun 9,9 saniye.
tebrikler hocam gayet açık olmuş. biri atmosferik biri turbo. karşılaştırmak doğru olmaz. bilmeyen insan buraya bakarak yanlış bir anlayışa kapılabilir.
-
1.0 tsi dsg motor hali hazırda satılan bir motor neyin kullanıcı yorumlarını bekleyeceksinizki ? Seat ibiza makyajlandığından bu yana 1.0 tsi dsg ile yaklaşık bir seneden beri satılıyor zaten
-
Bu motor C segment araçlara ilk defa 1-2 ay önce makyajlı kasa Audi A3' e geldi. Şimdide Octavia' ya... Sıra Golf, Jetta ve leon' da :)
-
Bu motor C segment araçlara ilk defa 1-2 ay önce makyajlı kasa Audi A3' e geldi. Şimdide Octavia' ya... Sıra Golf, Jetta ve leon' da :)
evet hocam onlara da gelecek bakalım heycanla bekliyoruz.
1.0 tsi dsg motor hali hazırda satılan bir motor neyin kullanıcı yorumlarını bekleyeceksinizki ? Seat ibiza makyajlandığından bu yana 1.0 tsi dsg ile yaklaşık bir seneden beri satılıyor zaten
büyük ihtimal makyajlı kasa ile gelecek. bir de segment farkı var tabi iki araç arasında.
-
Bu motor C segment araçlara ilk defa 1-2 ay önce makyajlı kasa Audi A3' e geldi. Şimdide Octavia' ya... Sıra Golf, Jetta ve leon' da :)
Araç geldiyse bizde teste gelelim o halde abi :D
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Araç geldiyse bizde teste gelelim o halde abi :D
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
yarın izmir bayine uğramaya çalışacağım. sorunuz varsa görevlilere sorabilirim
-
Açıkcası 1.0 TSI 115 hp motorun performansını çok merak ediyorum.
Acaba 1.2 TSI 110 hp 'den daha iyi olacak mı?
Hem daha iyi hem daha kötü diyenler var. Bakalım ne olacak?
Şaka maka bizim araçların (1.2 110 hp - 2016) fiyatlandırması nasıl yapıcak şimdi? 1.0 lar mı referans alınacak?
-
...3 silindir motor bi farklı oluyor, silindirler daha büyğk olduğundan tork herhalde daha iyi oluyor...
Silindiri büyütmeyip piston kolunu uzatıyorlar. Torkun artmasına bu etkendir. Bir de 3 veya 5 veya 7 silindir gibi tek sayılılar asimetrik çevirdiği için güç daha kesintisiz veriliyor bir 4 veya 6 silindirliye göre.:wnk:
...Kağıt üzerinde her türlü 1.2'nin üzerinde...
Bence her türlü değil zira 1.2' ye göre azamî torku daha yüksek devirde veriyor.:wnk:
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
-
Sizdeki 1.0 motor ile bunun ne alakası var? Sizinki 75 beygir, bu 115 beygir. Sizdeki 95nm tork, bu 200nm. Sizinkinin 0-100 değeri 14,7 sn, bunun 9,9 saniye.
ben performansı karşılaştırmadım zaten. uzun yol rahatından bahsettim. 1.0 atmosferikle kıyaslamak zaten saçma. yanlış düşünmüşsünüz. Benim merak konum uzun yolda hıza göre arabanın devir göstergesi. şimdi daha açık oldu herhalde ! ( ' Performans açısından sıkıntı olmaz zaten turbo sayesinde. ' ) . Yazmışım zaten :)
-
Makyaj öncesi koymaları ilginç olmuş, eskiden Passat'ta çok olurdu makyaj öncesi yeni motor seçenekleri.
Ekim ayında makyajlı kasa tanıtılacak gibisinden söylentiler var yabancı sitelerde.
-
Silindiri büyütmeyip piston kolunu uzatıyorlar. Torkun artmasına bu etkendir. Bir de 3 veya 5 veya 7 silindir gibi tek sayılılar asimetrik çevirdiği için güç daha kesintisiz veriliyor bir 4 veya 6 silindirliye göre.:wnk:
Bence her türlü değil zira 1.2' ye göre azamî torku daha yüksek devirde veriyor.:wnk:
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
:blg: Hmm... Techical fruchterrung zondermann :rm:
Gözel bi şey o zaman, o yüzden hoşuma gitmiş. Ama torku yukarıda vermesi var tabi.
-
:blg: Hmm... Techical fruchterrung zondermann :rm:
Vorsprung durch Technik:rm:
Gözel bi şey o zaman, o yüzden hoşuma gitmiş. Ama torku yukarıda vermesi var tabi.
He az yukarıda olur tork tabii.
-
Vorsprung durch Technik:rm:
He az yukarıda olur tork tabii.
Bende dikkat ettim abi ona 1.2 1400 de max verirken 1.0 taa 2000 de veriyor torku. Bu beni ciddi düşündürürdü
-
Bende dikkat ettim abi ona 1.2 1400 de max verirken 1.0 taa 2000 de veriyor torku. Bu beni ciddi düşündürürdü
benimde dikkatimi çekti
-
Bende dikkat ettim abi ona 1.2 1400 de max verirken 1.0 taa 2000 de veriyor torku. Bu beni ciddi düşündürürdü
hocam benim de kafama takıldı ve biraz araştırdım. başka bir forumda bir tablo buldum. olay tamamen tork eğrisi ile alakalı. 1.2 tsi max 175nm torku 1400 devirde veriyor. 1400'den 4000 devire kadar 175nm torku veriyor ve sonrasında azalıyor. 1.0 tsi motor ise 1400 devir civarı yine 175nm tork veriyor ve 2000 devirde max 200nm torka ulaşıyor 3500 devire kadar 200nm tork üretebiliyor sonrasında ise 4500 devirde 175nm torka kadar düşüyor ve tork eğrisi aşağı iniyor. yani 1.0 tsi maximum torku daha fazla ve 1.2 tsi'nin verebildiği 175nm maximum torku daha geniş devir aralığında verebiliyor.
(http://i.hizliresim.com/7AdlWY.jpg)
-
Bu durumda 1.0 motor 1.2 den her halükarda başarılı, bizim 1.2'nin papucu damda :(
-
Fiyat listesinin güncellenme tarihi değişince fark ettim, 1.0 TSI Grren Tec ve 1.0 TSI DSG Green Tec eklenmiş listeye.
Optimal ve Style donanımlı modeller 1.2 TSI'a göre 1.000 TL daha pahalı,
3 silindir, 115 HP, maksimum torku 200 Nm,
Katalog değerlerine göre yakıt tüketimi şehir içinde 1.2 TSI'a göre 0,7 lt daha iyi (5,4 lt), şehirlerarasında 0,1 lt (4,1 lt), ortalamada da 4,5 lt. Gayet iyi gözüküyor.
Skoda ailesine hayırlı uğurlu olsun.
Fiyat listesine simdi ben de baktim, 1.2 tsi dsg style 79600 idi, 1.0 tsi dsg style 81600. Fiyati 2000 tl artmis. Motor verimli , guncel , performansli ama 2000 tl koymayalarmis keske.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
hocam adamlar o kadar kafa yormuşlar daha iyisini yapmışlar, 200cc tasarruf edip daha perf motor yapmışlar. O kadarda olsun be. Aynı fiyat olursa bizim 1.2 ne olacak, 2. elde kimse almayacak değeri çok düşecek.
Benim merak ettiğim küçük motordan alınan verimlerin nereye kadar gideceği, mesela 500cc 120gb motor yapabilirler mi? Bunun bir sınırı var mıdır? Yapabiliyor olsalar bile hemen yapmaz bu deyyuslar 100cc indire indire yaparlar ki her motor küçüldüğünde zam yapsınlar.
-
...
Benim merak ettiğim küçük motordan alınan verimlerin nereye kadar gideceği, mesela 500cc 120gb motor yapabilirler mi?...
Şimdi model adını hatırlayamıyorum ama Honda iki kişilik, mini ve 600cc ve turbo, 110HP bir araç üretmişti ve bunu '90' ların sonlarına doğru yapmıştı. Avrupa pazarına hiç sunmadılar.
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
-
hocam adamlar o kadar kafa yormuşlar daha iyisini yapmışlar, 200cc tasarruf edip daha perf motor yapmışlar. O kadarda olsun be. Aynı fiyat olursa bizim 1.2 ne olacak, 2. elde kimse almayacak değeri çok düşecek.
Benim merak ettiğim küçük motordan alınan verimlerin nereye kadar gideceği, mesela 500cc 120gb motor yapabilirler mi? Bunun bir sınırı var mıdır? Yapabiliyor olsalar bile hemen yapmaz bu deyyuslar 100cc indire indire yaparlar ki her motor küçüldüğünde zam yapsınlar.
bence o kadar karamsar olacak bir durum yok. bizim vatandaş 1,0 küçük motor çekmez dalgasında olacağı için 1,2 tsi motor alıcı bulmaya 2. elde tutmaya devam edecektir diye düşünüyorum. bir de önemli olan sağlayacağı yakıt tasarrufu. ben 1.0'ın o kadar tasarruflu olacağını sanmıyorum. kağıt üstünde daha başarılı yakıt değerleri olsa da gerçekte ne olacağını kullanıcılardan öğreneceğiz.
-
Malum forum sitesinde gelen ilk parti araçların çoğunu satıldığından bahsediliyor, 58.800'e alanlar olmuş aracı.
-
Merhabalar
Araç bakmak için skoda bayisine uğradım. Artık 1.2 TSI motorun üretilmeyeceği 1.0 ile araçlar geleceğini söyledi. Hatta test aracı gelmiş plakası çıkmadığı için süremedim.
-
Test aracını sürdük
Motor güzel 3 silindirli olduğu için motor hafiften hırıltılı bir motor sesi veriyor anlaşılan biraz daha fazla kullanıyor silindirleri ben öyle yordum kafamda
1.4 kullanıcısı olduğum için 1.2 ile karşılaştıramıyorum performans bakımından benim motorun bir tık aşağısı diyebiliriz
-
Arkadaşlar
1.0 in yakıt değerlerini test eden var mi?
-
Arkadaşlar
1.0 in yakıt değerlerini test eden var mi?
1.0 manuel kullanıyorum 1 haftadır. Ortalama sürat 41 km. Yakıt degeri 5.8 lt. 28 kurus gibi bir rakam oluyor ki benzinli bir araç için oldukca iyi.
-
1.0 manuel kullanıyorum 1 haftadır. Ortalama sürat 41 km. Yakıt degeri 5.8 lt. 28 kurus gibi bir rakam oluyor ki benzinli bir araç için oldukca iyi.
çok iyi değerler zaman artık 1.0 tsı zamanı diyebiliriz.
-
09 Kasım'dan beri ambition donanım paketlisine biniyorum. Ankara Ş.İ 5.9 ortalama var. Çekme konusunda bir sıkıntı görmedim. Halihazırda 1.6 TDİ CR YETİM var. Onunla karşılaştırdığımda çekme gitme konusunda herhangi bir eksiği yok. Şu ana kadar gördüğüm tek eksik yol gürültüsünü biraz fazla içeri alıyor. Umarım bilgi ihtiyacı olanlar arkadaşlar için yararlı olur.
-
09 Kasım'dan beri ambition donanım paketlisine biniyorum. Ankara Ş.İ 5.9 ortalama var. Çekme konusunda bir sıkıntı görmedim. Halihazırda 1.6 TDİ CR YETİM var. Onunla karşılaştırdığımda çekme gitme konusunda herhangi bir eksiği yok. Şu ana kadar gördüğüm tek eksik yol gürültüsünü biraz fazla içeri alıyor. Umarım bilgi ihtiyacı olanlar arkadaşlar için yararlı olur.
Hocam ses yalıtımı diğer octavialarla aynı değil mi? Uzun yok deneyimlerimizi de bekliyoruz
-
Şu anda uzun yola çıkma imkanım yok. Ancak fırsat bulursam en kısa sürede yazarım. Daha önce hiç octaviam olmadı. YETİ ye göre yol sesi biraz fazla gibi geldi. Herkese saygılar.
-
Şu anda uzun yola çıkma imkanım yok. Ancak fırsat bulursam en kısa sürede yazarım. Daha önce hiç octaviam olmadı. YETİ ye göre yol sesi biraz fazla gibi geldi. Herkese saygılar.
Hocam en çok merak ettiğim dık bir rampada araçda 4 kişi var diyelim yığılma yaparmı ve yakıt değerleri tavan yaparmı? Böyle. dık rampa olan sehirler için de sizce ideal mi? Saygılar teşekkürler.
-
hocam adamlar o kadar kafa yormuşlar daha iyisini yapmışlar, 200cc tasarruf edip daha perf motor yapmışlar. O kadarda olsun be. Aynı fiyat olursa bizim 1.2 ne olacak, 2. elde kimse almayacak değeri çok düşecek.
Benim merak ettiğim küçük motordan alınan verimlerin nereye kadar gideceği, mesela 500cc 120gb motor yapabilirler mi? Bunun bir sınırı var mıdır? Yapabiliyor olsalar bile hemen yapmaz bu deyyuslar 100cc indire indire yaparlar ki her motor küçüldüğünde zam yapsınlar.
F1 araçları mesela Renault'un 1.6 motoru 760 hp diye biliyorum
-
Hocam en çok merak ettiğim dık bir rampada araçda 4 kişi var diyelim yığılma yaparmı ve yakıt değerleri tavan yaparmı? Böyle. dık rampa olan sehirler için de sizce ideal mi? Saygılar teşekkürler.
Dik bir rampada yakıt değerleri tavan yapmayan araç var mı ki? :)
-
Hocam en çok merak ettiğim dık bir rampada araçda 4 kişi var diyelim yığılma yaparmı ve yakıt değerleri tavan yaparmı? Böyle. dık rampa olan sehirler için de sizce ideal mi? Saygılar teşekkürler.
dizel superb var o bile tavan yapiyor. Kiyaslaman yanlis.
Sehir ici yakit tuketimi 5.5 - 6 arasi
-
Şu anda uzun yola çıkma imkanım yok. Ancak fırsat bulursam en kısa sürede yazarım. Daha önce hiç octaviam olmadı. YETİ ye göre yol sesi biraz fazla gibi geldi. Herkese saygılar.
Zaten ilk çıktığından beri yeti'nin iyi yalıtımlı olduğu yazılıp çiziliyor. Fark yetiden kaynaklı olabilir yani. Diğer octilerle fark var mı acaba bunu octavia sahipleri çözebilir ancak.
-
2016 model 1.2 tsi sahibiyim
1.0 motoru 100km kadar kullanma imkanım oldu bir fark görmedim.1.0 Motorun çok tatlı ve güzel bir motor sesi var yüksek devirlerde.Spor bir araç kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz.
-
düşük motorları fazla zorlamamak gerek çok yakıyor sonra ş içi pratik kullananlar için ideal
-
Dik rampada yığılma konusunda şu an için bir yorum yapamayacağım. Ancak yakıt tüketiminin ciddi miktarda artacağı kesin. Belki şöyle de düşünebiliriz. Her rampanın bir inişi olacaktır. Ortalamayı aldığımızda artış nasıl olacak acaba. Bir de araçta yokuş kalkışında destek sistemi var. Oldukça kullanışlı bir şey. YETİ'de turbo gecikmesinden dolayı sıkı sık el freni kullanma ihtiyacı oluyordu. Octide bu olmuyor çok rahat kalkıyor.
Herkese saygılar.
Çok hızlı yazmaya çalışıyorum. Bu yüzden yazım hataları ve cümle düşüklükleri için çok özür diliyorum.
-
Benim bu motordan uzun süreli kullanımda beklentim yüksek inşallah öyle olur.
-
1.2 htp'ler de 3 silindirli. Zamanında 3 silindirli motor tamirinin zor olduğu, yetkili servisin bile zor yaptığı gibi şeyler yazılıyordu. Şİmdi bakıyorum 300 bin km'de 1.2 htp var.
3 silindirli motor daha bi performanslı oluyor, özellikle alt devirlerde. Titreşimli ama tatlı bir homurtusu olan güzel motorlar. Bmw de 3 silindire geçtiğine göre var bi kerameti.
-
Vergi avantajı da önemli
-
1.2 tsi motorlar 4 silindirli
-
Ben 1.2TSI'ın homurtusunu seviyorum aslında ama 1.0'ın ki de ayrı güzel. Ben çocukken Opel Omegamız vardı V6 onu hatırlattı bana.
Performans konusunda hiç sıkıntısı yok youtube'da bir video gördüm yokuş yukarı arabada 4 kişi dip gaz gidiyorlar araba hızlanmaya devam ediyor (hatta sanırım forumdan birileri)
Bazı 1.2 tsi kullanıcıları 160'tan sonra 1.0'a göre daha istekli hızlandığını söylüyorlar, bilemiyorum ne derece doğru.
Bu arada yeni motor Leon'a da geldi makyajla, hayırlısı olsun :)
Yalnız 1.0 DSG Style 85600 olmuş biri şu artışları durdursun lütfen (Galerilerde 1.0 TFSI A3 92-93 bin lira)