škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: maguaturk - 25 Eylül 2016, 23:16:59
-
Arkadaşlar merhaba. Ankara da oturanlar bilir. Yenimahalle Merkez ile Aşti arası yaklaşık on dakikalık mesafedir. Bayramın son pazar günü bu yolda ilk defa 2014 model manuel dizel Octaviam hararet yaptı. Hemen aracı sağa çektim. Yaklaşık beş dakika rölantide çalıştıktan sonra motor suyu seviyesi 90 derece olan normal seviyesine geri döndü. Yola devam edip 30km kadar yol yaptım. Buna kepekli yokuşu dahil. Hiç sorun çıkarmadı. Ertesi gün aracı çalıştırdım. 40 km yol yaptım yine sorun yoktu. Fakat araba 2 gün kapalı garaj da yattıktan sonra çalıştırdım. Yine Yenimahalle den çıkıp Aşti ye vardığımda hararetin yükselmeye başladığını görüp sağa çektim. Rölantide beş dakika kadar çalıştıktan sonra normale döndü. Aynı olay bugün de başıma geldi. Bugün kü olay yaşanmadan önce araba 4 gün garajda yatmıştı. Hararet yükseldiğinde arabayı sağa çekip motor suyunun 90 a gelmesini bekledikten sonra hiç sıcaklık yüselmedi. Kaputu açıp motor suyuna baktığımda hiç eksilme yoktu. Bir haftadır kontrol ediyorum eksilme olmadı hiç. Sizce nedeni ne olabilir acaba bu durumun? Salı günü AND otomotiv servis randevum var. Öpmesinler bide durduk yere. Ayrıca garantiye girermi? Aracın garantisi Nisan da bitti. Serviste nasıl bir yol izlemeliyim?
-
bence teşhis konusunda emin ol ve pazarlık yapmadan işe başlamasın.benim başıma böyle bir şey gelmedi.yeni bir araç da bu tarz sorun olması ilginç.geçmiş olsun.
-
AND servisi bilgisiz bir servis o yüzden sadece anda bakmayın başka yerlere sorun. Unutmayın oraya mecbur değilsiniz
-
EFE Kapandı diye biliyorum. Benim başka bildiğim servis yok. Sizin Varmı? Garantisi bittiği için özele mi götürsem. Sağlam bildiğiniz skoda ustası varmıdır?
-
PArçayı tam hatırlamıyorum, adı sanırım hararet müşiri idi. Bu parça bozulduğunda motor yüksek sıcaklıkta fan açmaz ve yeterli soğutma yapmaz bu da hararete neden olur.
Ayrıca hararet durumunda benim bildiğim motoru tamamen kapatmak, belli bir süre geçtikten sonra kaputu açıp su eksiltmemiş olsa bile ilave su koymak gerekiyor.
Tekrar geçmiş olsun
-
Efe kapanmadi aynı yerinde ve yeni binasına geçmiş olmalı
-
[MENTION=10886]maguaturk[/MENTION] Eğer radyatör suyu ve yedek depoda su eksilmesi yoksa ve radyatörde delik değilse sorun devir daim pompası,termostat,hararet müşiri ve ya fan açmamış olabilir.
-
ben sıfır aldım 2 ay sonra garajdan çıkarken hararet ikazı yandı, bir baktım su min'in altında. su ekledim düzeldi, tekrar yanmadı ışık.
-
Aynı olay fabia aracımda başıma geldi araç 2015model. Aynı zamanda klima soğutmada yapmıyordu. Servise bıraktım devirdaim pompasının arızalı olduğunu garanti kapsamında değişeceğini söylediler. Şuan sorunsuz kullanıyorum. Servisdeki arkadaş her 10 octaviadan 3ünde , her 10fabianın 1inde bu sorun çıkabiliyor dedi. Çok diretirseniz garantiden değişebileceği kanaatindeyim. Aksi durumda bile olsa çok pahalı bir olay değil dışarda özel servislerde 300₺ ye çözülebilecektir. Geçmiş olsun.
-
Arkadaşlar merhaba. Ankara da oturanlar bilir. Yenimahalle Merkez ile Aşti arası yaklaşık on dakikalık mesafedir. Bayramın son pazar günü bu yolda ilk defa 2014 model manuel dizel Octaviam hararet yaptı. Hemen aracı sağa çektim. Yaklaşık beş dakika rölantide çalıştıktan sonra motor suyu seviyesi 90 derece olan normal seviyesine geri döndü. Yola devam edip 30km kadar yol yaptım. Buna kepekli yokuşu dahil. Hiç sorun çıkarmadı. Ertesi gün aracı çalıştırdım. 40 km yol yaptım yine sorun yoktu. Fakat araba 2 gün kapalı garaj da yattıktan sonra çalıştırdım. Yine Yenimahalle den çıkıp Aşti ye vardığımda hararetin yükselmeye başladığını görüp sağa çektim. Rölantide beş dakika kadar çalıştıktan sonra normale döndü. Aynı olay bugün de başıma geldi. Bugün kü olay yaşanmadan önce araba 4 gün garajda yatmıştı. Hararet yükseldiğinde arabayı sağa çekip motor suyunun 90 a gelmesini bekledikten sonra hiç sıcaklık yüselmedi. Kaputu açıp motor suyuna baktığımda hiç eksilme yoktu. Bir haftadır kontrol ediyorum eksilme olmadı hiç. Sizce nedeni ne olabilir acaba bu durumun? Salı günü AND otomotiv servis randevum var. Öpmesinler bide durduk yere. Ayrıca garantiye girermi? Aracın garantisi Nisan da bitti. Serviste nasıl bir yol izlemeliyim?
hocam son durum nedir?
-
Benim aracım da su eksiltiyordu. Efe'ye götürdüm. Garantisi bittiği ancak servis bakımları kendilerinde düzenli yapıldığı için iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirebileceklerini söylediler. Devirdaim pompası değişti. Devirdaim pompası değişirken trigeri de değiştirdiler. Motor suyu kaçtığı için hasar görürmüş. Benden işçiliğin %20 kadarını aldılar. o da 150TL'nin altında bir meblağdı. Parça ve işçilik 1400 civarı tutuyormuş normalde. İşlem yapıldığında araç 57000'deydi.
-
Arkadaşlar öncelikle geç yazdığım için kusura bakmayın iş nedeni ile sehir ve ülke dışına çıkmam gerekti. Sorun Devir daim pompasından kaynaklanıyormuş. 2013 ve 2014 lerin kronik sorunuymuş. Teşekkürler yardımlarınız için.
-
Bugün bende hararetin 125 çıktığını gördüm. Servisi aradım skoda ların hararet yapmayacağını söyledi.hararet 125 te rolantide 5 dk bekledim 90 indi. Su eksiltme kaçırma gibi bir şey yoktu. Arabam 2014 tdi octavia
-
Bugün bende hararetin 125 çıktığını gördüm. Servisi aradım skoda ların hararet yapmayacağını söyledi.hararet 125 te rolantide 5 dk bekledim 90 indi. Su eksiltme kaçırma gibi bir şey yoktu. Arabam 2014 tdi octavia
Aynı sorunu bende yaşıyorum şu anda. 2014 Octavia benimki de. Bilgisayara bağlattığımda bir sorun göstermedi ama özellikle yokuşlarda yapıyor. Gösterge kırmızı çizgilere kadar yaklaşıyor ve motor aşırı ısındı aracı durdurun uyarısı veriyor. 30-40 ile gaz vermeden gidiyorum normale dönüyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Hararet yükselince fanı sıcağa alınca içeri aşırı sıcak gelmiyorsa ya termostat açmıyordur ya da pompa suyu devri daim yapmıyordur. Radyatör fanının çalışıp çalışmadığını ve müşürüne de bakmak lazım. Sıcaktayken iç fanı açmak soğutma sisteminde bahsedilen sorunlar yoksa yükselen sıcaklığın düşmesine yardımcı olacaktır. Bütün bunlar yeterli su seviyesi varken bakılmalı. Aksi halde motor soğuyunca antifrizli su ilave edilmeli! Sıcak motorda aşırı basınca dikkat!!!
-
Hararet yükselince fanı sıcağa alınca içeri aşırı sıcak gelmiyorsa ya termostat açmıyordur ya da pompa suyu devri daim yapmıyordur. Radyatör fanının çalışıp çalışmadığını ve müşürüne de bakmak lazım. Sıcaktayken iç fanı açmak soğutma sisteminde bahsedilen sorunlar yoksa yükselen sıcaklığın düşmesine yardımcı olacaktır. Bütün bunlar yeterli su seviyesi varken bakılmalı. Aksi halde motor soğuyunca antifrizli su ilave edilmeli! Sıcak motorda aşırı basınca dikkat!!!
Fan çalışıyor onu kontrol ettim. Ama içeri sıcak hava geliyor bazen havalandırmayı açmadığım halde.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kronik devirdaim sorunu var aracınızda. Devirdaim pompasını değiştirin
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
devirdaimi kontrol ediniz conta bile yakarsınız
-
Hocam bendede 2014 dsg var. Benzer problemi bende yaşadım. Servisime gittiğimde devirdaim pompasında problem olduğu söylendi ve 1100 tl civarında ücretle değişti. Sizin anlattığınız problemi birebir yaşamış biriyim. Bana söylenen bizim araçlarda kronik olabilen devirdaim problemi var. Ve bu modelle birlikte başlayan elektrikli tip pompalarda yaşanıyor. İyi niyet garantisinden bu parçanın değişimini zorlamaya bakın ( eğer devamlı müşterisiyseniz ). Ben erciyes işyerleri sitesinde aydoğdu wv özel servise gidiyorum. Ve evet And servis maalesef biraz kalitesiz ve bilgisiz bir yetkili servis.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
2014 Octavia 1.6 tdi dsg aracımda bende aynı sorunu yaşadım. Dün Doğuş Oto Maslak servisine götürdüm devirdaim pompasının değişmesi gerektiğini söylediler. Araç 95 binde, normalde 120 bin veya 4. yılda yani ağır bakımda triger ile birlikte değişmesi gerekiyor bu parçanın. Triger setine dahil yani bu. Ama arızalanmış nedense. 1350 ₺ fiyatı. Garantisi bitti ama yinede garantiden değiştirmek için talepte bulunduk yarına kadar haber çıkar inşallah.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
2014 Octavia 1.6 tdi dsg aracımda bende aynı sorunu yaşadım. Dün Doğuş Oto Maslak servisine götürdüm devirdaim pompasının değişmesi gerektiğini söylediler. Araç 95 binde, normalde 120 bin veya 4. yılda yani ağır bakımda triger ile birlikte değişmesi gerekiyor bu parçanın. Triger setine dahil yani bu. Ama arızalanmış nedense. 1350 ₺ fiyatı. Garantisi bitti ama yinede garantiden değiştirmek için talepte bulunduk yarına kadar haber çıkar inşallah.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geçmiş olsun o fiyatlara yetkilide yaptırmayın dışarıda değiştirtin trigeride aradan çıkartın madem açılıyor nereden bilecek doğuş devirdaim değişmiş :)
-
Geçmiş olsun o fiyatlara yetkilide yaptırmayın dışarıda değiştirtin trigeride aradan çıkartın madem açılıyor nereden bilecek doğuş devirdaim değişmiş :)
Teşekkürler. Kendi ustama da sordum devirdaim parça fiyatı 1000₺ dedi. İşçilik de 200 alır sonuçta trigeri söküp takacak, birde ayarı var. Servise yaptırmamı önerdi. Yarın netleşince son durumu paylaşırım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Teşekkürler. Kendi ustama da sordum devirdaim parça fiyatı 1000₺ dedi. İşçilik de 200 alır sonuçta trigeri söküp takacak, birde ayarı var. Servise yaptırmamı önerdi. Yarın netleşince son durumu paylaşırım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O işte bir yanlışlık var triger+devirdaim değişimini dışarıda 800tl civarına yaptırabiliyor olmanız gerek
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
O işte bir yanlışlık var triger+devirdaim değişimini dışarıda 800tl civarına yaptırabiliyor olmanız gerek
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Usta daha önceki araçlarımı da götürdüğüm tanıdık ve güvenilir biri. Ayrıca şase no ile kendim parçayı sorguladığımda 1200₺ gibi bir fiyat çıkıyor. Bizim araçlardaki Devirdaim diğerlerinden farklı elektrikli devirdaim pompasıymış. Sadece mekanik değil elektronik bir parça söylediklerine göre.
https://www.parcafilosu.com/04l121011e-orjinal-devridaim
-
Devirdaim pompasını işçilik dahil 980₺ ye çözebildik.
Aracın garantisi olmamasına rağmen doğuş oto maslak Skoda fabrikasından parçanın iyi niyet garantisi ile değişimini taleb etti. İki gün cevap bekledikten sonra fabrika parçada %30 ve işçilikte %30 luk kısmını karşılayacağını söyledi.
İşçilikle birlikte 1400₺ olan Devirdaim değişimini şu an 980₺ ye yaptırıyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Arkadaşlar merhaba. Ankara da oturanlar bilir. Yenimahalle Merkez ile Aşti arası yaklaşık on dakikalık mesafedir. Bayramın son pazar günü bu yolda ilk defa 2014 model manuel dizel Octaviam hararet yaptı. Hemen aracı sağa çektim. Yaklaşık beş dakika rölantide çalıştıktan sonra motor suyu seviyesi 90 derece olan normal seviyesine geri döndü. Yola devam edip 30km kadar yol yaptım. Buna kepekli yokuşu dahil. Hiç sorun çıkarmadı. Ertesi gün aracı çalıştırdım. 40 km yol yaptım yine sorun yoktu. Fakat araba 2 gün kapalı garaj da yattıktan sonra çalıştırdım. Yine Yenimahalle den çıkıp Aşti ye vardığımda hararetin yükselmeye başladığını görüp sağa çektim. Rölantide beş dakika kadar çalıştıktan sonra normale döndü. Aynı olay bugün de başıma geldi. Bugün kü olay yaşanmadan önce araba 4 gün garajda yatmıştı. Hararet yükseldiğinde arabayı sağa çekip motor suyunun 90 a gelmesini bekledikten sonra hiç sıcaklık yüselmedi. Kaputu açıp motor suyuna baktığımda hiç eksilme yoktu. Bir haftadır kontrol ediyorum eksilme olmadı hiç. Sizce nedeni ne olabilir acaba bu durumun? Salı günü AND otomotiv servis randevum var. Öpmesinler bide durduk yere. Ayrıca garantiye girermi? Aracın garantisi Nisan da bitti. Serviste nasıl bir yol izlemeliyim?
hocam merhabalar konuyu açalı uzun zaman olmuş ama benim 1.6 tdi octaviada zaman zaman hararet 90 ı geçip 100-110-120 bandında geziyor 1-2 dakika sonra tekrar 90 a geliyor sizin sorununuzda böyle miydi acaba? ya da bilen arkadaşlar bu devir daim arızası mıdır?
-
hocam merhabalar konuyu açalı uzun zaman olmuş ama benim 1.6 tdi octaviada zaman zaman hararet 90 ı geçip 100-110-120 bandında geziyor 1-2 dakika sonra tekrar 90 a geliyor sizin sorununuzda böyle miydi acaba? ya da bilen arkadaşlar bu devir daim arızası mıdır?
TDI nin kronik devirdaim arızası, elektrikli devirdaim bulunuyor ve içindeki elektrikli mekanizma sağlıklı çalışmıyor, sıkışıyor o yüzden bu tarz durum ortaya çıkıyor. Fazla zorlanmadığı sürece pek sıkıntı olmaz ama yine de değişmesinde fayda var yada triger seti ile beraber değiştirin tekrar masraf yapmamak için.
-
hocam merhabalar konuyu açalı uzun zaman olmuş ama benim 1.6 tdi octaviada zaman zaman hararet 90 ı geçip 100-110-120 bandında geziyor 1-2 dakika sonra tekrar 90 a geliyor sizin sorununuzda böyle miydi acaba? ya da bilen arkadaşlar bu devir daim arızası mıdır?
ARızanız muhtemelen devırdaım pompası. cok vakıt kaybetmeden servısınıze basvurun.
-
evet arkadaşlar @magaturk arkadaşımızın da dediği gibi bu tarz bi hararet dalgalanması yaşarsanız sorun yüksek ihtimal devirdaim den kaynaklanıyor. değişince düzeldi triger seti değişim zamanı yakınsa beraber değişmekte fayda var.