škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: Kemal Korkmaz - 29 Ağustos 2016, 13:52:41
-
Merhaba Arkadaşlar
2013 Model Dizel otomatik 45000 km de Octavia A7 aracım ile Sabah saatlerinde yola çıktım.
10 km gittikten sonra bir uyarı verdi motor aşırı ısındı motoru durdurun uyarı çıktı. Hemen durdurdum fan çalışıyordu biraz bekledikten sonra termostat açtı durum normale bindi . Bu uyarıyı 3 kez daha yaptı. Yol yardımı aradım. Aracın termostatı açmadığını ısınınca açacağını bir servise aracı kontrol ettirmemi söyledi. Skoda çok yoğun bir kaç servisini aradım çok yoğun olduklarını belirttiler Daha sonra yaşadığım yere 250 km uzaklıktaki bir servise götürdüm.
Çok güzel görüntüsü olan ama içi boş olan servisin Servis danışmanına ısrar ederek ustalar ile görüşme talebimi zor da olsa kabul ettirerek Ustaya durumu anlattım. Usta devirdaim ve termostat değişimi olacağını parça ve işçilik ile bayağı bir ücret olacağını söyleyince soluğu sanayi de aldım. Aracımın zaten garantisi bitmişti. Sanayi de Erhan ustanın yanına gittim. Durumu anlattım sadece termostat değişimi yapmamız gerektiğini söyledi . Bulduk taktık sorunu hallettik. Böyle bir arıza başınıza gelir ise bilginiz olsun..
-
Araç Bugün sabah yine aynı arızayı yaptı Adana ya gidiyordum Adana skoda servisine gittim. Devir daim arızalı dediler onu da değiştik. Soğuk motor da oluyor yarın sabah tekrar deneyeceğim bakalım aynı arızayı yapacak mı?
-
Devirdaim arızası 1.6 TDİ lerde sık karşılaşılan bir arıza. Geçmiş olsun gelişmelerden haber vermeyi unutmayın.
-
Arkadaşımın rapid spaceback aracında da birebir aynı sıkıntı olmuştu. Su pompasının bozulduğu söylenmişti. O parça değişince sorun çözüldü. Garanti kapsamında olduğu için ücret vermemişti. Ama fiyatının epey yüksek olduğunu hatırlıyoum
-
daha onceki skoda octavia aracımızda termostat acık kalıyordu sanırım bizdede. uzun yolda aracı zorlamadan bayır assa bosa alınca motor ısısı düsüyordu ama ısınma yapmıyordu oyle bizdekinde
-
Arıza kesin çözüldü devirdaim yani su pompası değişince. Termostat boşa değişmiş oldu...
-
yıllar önce öğrenciyken ilk aracım fabia idi. ikinci el almıştık. sürekli su eksiltiyordu ve hararete neden oluyordu. skoda efe'ye gittim. radyatör delik değişecek dediler ve astronomik rakamlar çıkınca tamir etseniz falan dedim ama olmadı tabi. sonra sanayiye gittim radyatör söküldü, radyatörcüye götürdük contalardan biri gevşemiş, adam sıktı geri verdi, para istemez dedi :)
-
Benzer bir sorun şu an bende de mevcut. Devirdaim pompasına kaç tl verdiniz?
-
bana 1500'e patlamıştı trigerde değişmişti pompadan akan su nedeni ile.
-
Benzer bir sorun şu an bende de mevcut. Devirdaim pompasına kaç tl verdiniz?
Adana servis 1150 TL ye yapti
-
Bende devirdaim pompasını 800 tl ye yaptırdım ama yetkili servis 1200 tl gibi bir fiyat verdi. Devirdaimden akan su benim trigeri de bozduğu için ona da 400 tl toplam 1200 ye mal oldu..
-
Aynı sorunu bugün 2 defa ben de yaşadım. Motor aşırı ısındı, aracı durdurun diye uyarı verdi. Durdum, motor stop etmedim. Devir göstergesinin altındaki sıcaklık 130'lara dayanmıştı bir anda. Motor zorlanmadı. Su eksik değil, yağ sıcaklığı 104 derecedeydi. İlk hatada önce stop edip tekrar çalıştırdım. Göstergedeki ibre biraz hızlı bir şekilde 90'lara geri çekildi. Akşam dönüş yolunda, rampada az gittikten sonra yine aynı uyarı çıktı. Tekrar stop etmeden durdum. Bu sefer öncekiden daha hızlı şekilde sıcaklık düşüşü gösterdi. Bu arada motorun görebildiğim kısımlarını kontrol ettim. Akan, sızan, püsküren bir sıvı yok. Müşür arızası olabilir mi emin olamadım.
Tekrar yapma ihtimali anladığım kadarıyla yüksek. Şu an termostat veya devirdaim pompası değişimi bana kaça mal olur gerçekten merak ettim; zira 2016'da 800 lira olan şey şu an 1500'leri görmüştür sanırım...
-
Hararet durumunda fanı ısıtma konumunda açtığınızda radyatör fanı ve müşüründe bir arıza, çalışmama durumu varsa acil soğutmaya yardımcı olur. Bu durumda sıcak hava gelmiyorsa termostat açmıyordur ya da devirdaim pompası soğutma suyunu sirküle edemiyordur.
-
Fanı sıcağa çekip, motor sıcaklığını daha hızlı başka organlara aktarma işini, harareti hızlı düşürme maksatlı yapılması gerekenlerden biri diye öğrenmiştim ama denemedim. Çünkü denemeye fırsat kalmadan zaten sıcaklık düşmüştü.
Forumlarda, aynı sorunla karşılaşanların anlattıklarına göre kronik soruna işaret ediyor. VW grubu 1.6 TDI motorlu 2013 sonrasındaki araçlarda devirdaim pompası değiştirilerek sorun çözüldüğü yazılmış. Anlaşılan Golf, Leon, Octavia gibi araçlar bu soruna gebe. Yalnız devirdaim pompası ya çalışır ya hiç çalışmaz da deniliyor. Ben hararet göstergesinin hızlı arttığını ve uyarı çıktıktan çok kısa 1 dk içinde hatta ikinci uyarıdan sonra 15-20 sn içinde ideal seviye olan 90 dereceye geldiğini gözlemledim. Pompa sağlamsa, müşür veya termostat değişimiyle sorun çözülecek gibi. Ustaya götürünce artık durum netleşecek. Sonucu buraya yazarım.
-
Sorun iyice makul ve mantıklı bir şekilde teşhis ve tespit edilmeden, ustaya teslim olursanız inanın bir sürü parçayı yenileme olasılığınız çok yüksek!
Hararet sorununda küçükten büyüğe muhtemel arızalar;
1.Soğutma sistemi hava yapmış ya da soğutma sıvısı yetersiz
2.Radyatör fan müşürü arızası
3.Termostat açmıyor
4.Fan arızası
5.Devridaim pompası arızası
-
1) Soğutma sıvısını olaydan önce yeni kontrol ettiğimden seviyeyi biliyorum, eksilme yok. Motor soğukken ve sıcakken de eksilme görmedim. Kaçak gözlemlemedim.
2) Radyatör fanı aracı kenara çekip indiğimde çalışıyordu.
3) Termostat hiç açmasa bu sefer gösterge değeri okunabilir miydi bilmiyorum. Çünkü değeri anlık düşüşü takip edecek şekilde gördüm.
4) Fan dönüşünde rulman sesi duymadım. Zorlanma görmedim.Devir yetmiyor diyeceğim ama normal zamandan fark görmedim. Arada bir dpf temizliğinde de devreye giriyor sıkıntı yok sanırım.
5) En kötü senaryo elemanı. Çalışmasa yolda kalmıştım.
Yanlışsan düzeltin lütfen: Sıcaklık belirli seviyeye gelmeden pompa çalışmıyor değil mi? Termostattan okunan bilgiyle, sıcaklık değeri arttıkça radyatör ve motor arasında suyu çevirmek için devirdaim devreye giriyor. Önden gelen hava akımına rağmen soğutma yetmediğinde fan da devreye giriyor. Soğuma ideal sıcaklık değerine gelince işlem tamamlanmış oluyor. Bu çevrim sürekli tekrarlanıyor.
Motor ustası değilim tabi illa bilmediğim ince detay vardır. Soğutmanın hava yapması neden olur ve nasıl anlaşılır, nasıl çözülür inceledim. Sanırım öyle bir durum yok. Umarım başka Octavia sahiplerinin de başına gelmez.
-
Devirdaim pompasında içeri girip çıkan kısımda kronik sorunlu olduğundan mecburen devirdaim pompası değişimi yapıldı (Antalya eski sanayide Oto Emin). Triger kayışta çatlaklar başlamış. El atılmışken onlar da değişti. Bakım zamanı gelen yağ, polen, hava filtreleri ve motor yağı da (Castrol Edge 5w30) değiştirildi.
-
Devirdaim pompasında içeri girip çıkan kısımda kronik sorunlu olduğundan mecburen devirdaim pompası değişimi yapıldı (Antalya eski sanayide Oto Emin). Triger kayışta çatlaklar başlamış. El atılmışken onlar da değişti. Bakım zamanı gelen yağ, polen, hava filtreleri ve motor yağı da (Castrol Edge 5w30) değiştirildi.
İyi akşamlar.Aynı hararet sorununu bazen bende yaşıyorum ve termostat arızası olabilir dediler aracımda 2013 model olduğu için triger kayışı da değişebilir dediler siz bu işler için sakıncası yoksa ne kadar ücret ödediniz öğrenebilirmiyim.
-
İyi akşamlar.Aynı hararet sorununu bazen bende yaşıyorum ve termostat arızası olabilir dediler aracımda 2013 model olduğu için triger kayışı da değişebilir dediler siz bu işler için sakıncası yoksa ne kadar ücret ödediniz öğrenebilirmiyim.
Arkadaşların dediği gibi arıza tespiti önemli. Bana da müşür veya termostat denildi. İnternette aynı motor ve model yılına sahip VW grubu araçlarda, problemin termostatla değil devirdaim pompası değişimi ile çözüldüğü yazılmış. Benim termostatın çalıştığına eminiz. Anlık ısı artışlarını gözleyebiliyordum. Fan ise ne zaman devreye girdiğini sesinden belli ediyordu. Sıkıntı suyu çevirmediği için hararet başlıyordu. Yalnız bu noktada ara ara sıcaklığın düştüğünü bazen geri yükseldiğini gözlemledim. Pompa devreye girdiğinde sorun yok. Çıktığında tekrar devreye giremediğinde sorunlar başlıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda bazen devreye giriyor, bazen girmiyordu. Çok yüksek ısıda stop etmedim, klimayı sıcağa ayarladım.
Triger kayışın ömrünü max 4 yıl (normal kullanım 3 yıl) veya 100.000 km olarak belirtiyorlar. Aracınızın km benimki gibi düşükse (40.000km) ve triger hiç değişmediyse (ki bu km'de normalde değişim olmaz), kesinlikle yeni set yapmanız şart çünkü malzeme ömrünü doldurduğundan, kopma riski var. Koparsa malum. 2014 model aracımda Dayco kayış çıktı. Şimdi ki takılan Gates marka. İşçilik dahil 1200 lira. Oto Emin'in yanında Suat Oto Servis var onda da fiyat aynı. Triger set internette 700 liralardan başlıyor. İşçiliği pahalı olan bir bakım.
-
Arkadaşların dediği gibi arıza tespiti önemli. Bana da müşür veya termostat denildi. İnternette aynı motor ve model yılına sahip VW grubu araçlarda, problemin termostatla değil devirdaim pompası değişimi ile çözüldüğü yazılmış. Benim termostatın çalıştığına eminiz. Anlık ısı artışlarını gözleyebiliyordum. Fan ise ne zaman devreye girdiğini sesinden belli ediyordu. Sıkıntı suyu çevirmediği için hararet başlıyordu. Yalnız bu noktada ara ara sıcaklığın düştüğünü bazen geri yükseldiğini gözlemledim. Pompa devreye girdiğinde sorun yok. Çıktığında tekrar devreye giremediğinde sorunlar başlıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda bazen devreye giriyor, bazen girmiyordu. Çok yüksek ısıda stop etmedim, klimayı sıcağa ayarladım.
Triger kayışın ömrünü max 4 yıl (normal kullanım 3 yıl) veya 100.000 km olarak belirtiyorlar. Aracınızın km benimki gibi düşükse (40.000km) ve triger hiç değişmediyse (ki bu km'de normalde değişim olmaz), kesinlikle yeni set yapmanız şart çünkü malzeme ömrünü doldurduğundan, kopma riski var. Koparsa malum. 2014 model aracımda Dayco kayış çıktı. Şimdi ki takılan Gates marka. İşçilik dahil 1200 lira. Oto Emin'in yanında Suat Oto Servis var onda da fiyat aynı. Triger set internette 700 liralardan başlıyor. İşçiliği pahalı olan bir bakım.
Teşekkür eder kazasız günler dilerim.
-
Aynı sorunu bugün 2 defa ben de yaşadım. Motor aşırı ısındı, aracı durdurun diye uyarı verdi. Durdum, motor stop etmedim. Devir göstergesinin altındaki sıcaklık 130'lara dayanmıştı bir anda. Motor zorlanmadı. Su eksik değil, yağ sıcaklığı 104 derecedeydi. İlk hatada önce stop edip tekrar çalıştırdım. Göstergedeki ibre biraz hızlı bir şekilde 90'lara geri çekildi. Akşam dönüş yolunda, rampada az gittikten sonra yine aynı uyarı çıktı. Tekrar stop etmeden durdum. Bu sefer öncekiden daha hızlı şekilde sıcaklık düşüşü gösterdi. Bu arada motorun görebildiğim kısımlarını kontrol ettim. Akan, sızan, püsküren bir sıvı yok. Müşür arızası olabilir mi emin olamadım.
Tekrar yapma ihtimali anladığım kadarıyla yüksek. Şu an termostat veya devirdaim pompası değişimi bana kaça mal olur gerçekten merak ettim; zira 2016'da 800 lira olan şey şu an 1500'leri görmüştür sanırım...
Bugün aynı sorunu bende yaşadım. Ben sadece triger için 1750 tl fiyat dediler yarın yine bir konuşacağım
-
Bugün aynı sorunu bende yaşadım. Ben sadece triger için 1750 tl fiyat dediler yarın yine bir konuşacağım
Aracınızın modeline göre arıza kronik devirdaim pompası arızası ise kaçarı yok pompa değişecek. Termostata hiç ellenmiyor. Bir an önce yaptırın derim. Fiyatı da makul seviyelere çekilmeli. 1750 çok para.
-
Aracınızın modeline göre arıza kronik devirdaim pompası arızası ise kaçarı yok pompa değişecek. Termostata hiç ellenmiyor. Bir an önce yaptırın derim. Fiyatı da makul seviyelere çekilmeli. 1750 çok para.
evet sıkıntılı gibi Yarın bakacağım 1750 tl sadece triger için devirdaimi öğrenemedim. size ne kadar demişti servis.
-
evet sıkıntılı gibi Yarın bakacağım 1750 tl sadece triger için devirdaimi öğrenemedim. size ne kadar demişti servis.
1200 işçilik dahil. Triger setin içinde çıkan devirdaim pompalı setler mevcut.
-
Merhaba arkadaşlar benimde 2014 model 1.6 tdı octavia aracım motor aşırı ısındı uyarısı verdi ben de tamircime neden kaynaklandığını sordum
bu araçlarda audi skoda wv devirdaimlerinde motor çabuk ısınsın diye devirdaimin su kasnağının üzerini otamatik kapayan saç var zaman içerisinde bu sistem bozulup saç üzerinde kilitli kalıyor ve devirdaim pompası işlevini yapmadığı için motor suyu dolaşım yapamıyor ve su aşırı ısınıyor
devirdaim ve triger seti değişimi yapılması gerekiyor