škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: nedemeklazım - 20 Ağustos 2016, 18:26:07
-
Arkadaşlar merhaba.
Bugün aracım 15.000 bakımına girdi. Hava, polen filtreleri ve yağ değişti. Ankara'da yaptırdım. Araçtan hiç bir şikayetim yoktu sırf garanti muhabbetine yaptırmak zorundaydım.
Neyse, 2-3 saatlik işlem sonucu aracı teslim aldım. Yaklaşık 10-15 km'lik yolculuktan sonra eve yaklaştığımda ilk defa hararet çubuğunun 90'ın sağına 2 çubuk kadar kaydıgını gördüm. Yolda gelirken klimayı açmıştım, enteresan şekilde klima sıcak hava veriyordu ama hava 36 derece ve bakımdan çıktığı için normaldir diyip geçiştirdim ancak hararet çubuğu da hareketlenince bir şeylerin ters gittiğini anladım.
Geç saat olduğu için tekrar servise götürme imkanım olmadığından aradım servis görevlisine izah ettim, 15.000 bakımında devirdaime dair bir işlem yapılmadığını söyledi, pazartesi günü getirin bir bakalım dedi.
Kitapçıkta da 15.000 bakımından öyle ahım şahım bir şey yapılmayacağı yazıyor. Peki daha önce 45 derece Antalya sıcağında bile 90'ın sağına milim kıpırdamayan hararet çubuğunun ilerlemesi ve klimanın soğutmaması neden oldu?
Bakım sonrası normal kabul edilebilecek bir durum mu, bir anormallik mi var fikriniz nedir?
Daha önce başka marka bir arabamı servisten alıp eve geldiğimde soğutma suyunun hortumunu iyi sıkıştırmadıkları için bütün suyu otoparka boşalttığına şahit olduğumdan, yine bir servis skandalı ile karşılaşmaktan çekiniyorum :)
Bozuk olanı düzeltmeleri bile şaibeliyken, sağlam olanı bozup vermezler umarım :ok:
-
Merhaba,
Bende aracı 15.000 km bakımına götürürken aracı yıkayayım dedim. Yaklaşık 1 saat sonra aracı çalıştırırken aynı sorunu yaşadım. Servise gittiğimde sıra beklerken aracı tekrar çalıştırdım sorun olmadı..
Serviste arkadaşlara gösterdim. Birşey diyemediler.
Bakım için ne kadar ödediniz acaba...
-
Klima bizde servis sonrası oldukça kaliteli soğutuyor. Öncesinde iyi olup da şu an soğutmaması normal değil. Hararet göstergesi de acaba konulan yağla alakalı olabilir mi alışma süreci filan? Bence alakasız da olabilir ama koydukları yağı bir sorun derim.
-
Arkadaşlar merhaba.
Bugün aracım 15.000 bakımına girdi. Hava, polen filtreleri ve yağ değişti. Ankara'da yaptırdım. Araçtan hiç bir şikayetim yoktu sırf garanti muhabbetine yaptırmak zorundaydım.
Neyse, 2-3 saatlik işlem sonucu aracı teslim aldım. Yaklaşık 10-15 km'lik yolculuktan sonra eve yaklaştığımda ilk defa hararet çubuğunun 90'ın sağına 2 çubuk kadar kaydıgını gördüm. Yolda gelirken klimayı açmıştım, enteresan şekilde klima sıcak hava veriyordu ama hava 36 derece ve bakımdan çıktığı için normaldir diyip geçiştirdim ancak hararet çubuğu da hareketlenince bir şeylerin ters gittiğini anladım.
Geç saat olduğu için tekrar servise götürme imkanım olmadığından aradım servis görevlisine izah ettim, 15.000 bakımında devirdaime dair bir işlem yapılmadığını söyledi, pazartesi günü getirin bir bakalım dedi.
Kitapçıkta da 15.000 bakımından öyle ahım şahım bir şey yapılmayacağı yazıyor. Peki daha önce 45 derece Antalya sıcağında bile 90'ın sağına milim kıpırdamayan hararet çubuğunun ilerlemesi ve klimanın soğutmaması neden oldu?
Bakım sonrası normal kabul edilebilecek bir durum mu, bir anormallik mi var fikriniz nedir?
Daha önce başka marka bir arabamı servisten alıp eve geldiğimde soğutma suyunun hortumunu iyi sıkıştırmadıkları için bütün suyu otoparka boşalttığına şahit olduğumdan, yine bir servis skandalı ile karşılaşmaktan çekiniyorum :)
Bozuk olanı düzeltmeleri bile şaibeliyken, sağlam olanı bozup vermezler umarım :ok:
Geçmiş olsun. Ankara servis mağduru olmuşsunuz. Umarım ciddi bir şey yoktur :(
-
Teşekkürler.
Bakıma telefonda randevu alırken 630 lira fiyat verdiler, 560 lira ödedim. Cam suyu koydurmadım mesela.
Aracı bugün deneme imkanım olmadı, klima ya da hararet durumu nedir, alışma vs. nasıldır bilemeyeceğim? Beni ilgilendiren bir durum da değil! Kimse ne bir uyarı yaptı ne bir açıklama yaptı böyle olabilir diye. Telefonda ilk görüşmede 15.000 bakımında devir daimele ilgili bir şey yapılmıyor dediler. Yarın direkt yol yardımını arayıp evden çekici ile servise götüreceğim. Aslında hararet sorunu olmadan servise kendim e gidebilirim ama hiç riske atacak durumda değilim. Klima olsa neyse de hararet önemli konu.
Yağı da özellikle sordum castrol tam sentetik yağ kullanıyoruz dediler.
-
Arkadaşlar merhaba.
Bugün aracım 15.000 bakımına girdi. Hava, polen filtreleri ve yağ değişti. Ankara'da yaptırdım. Araçtan hiç bir şikayetim yoktu sırf garanti muhabbetine yaptırmak zorundaydım.
Neyse, 2-3 saatlik işlem sonucu aracı teslim aldım. Yaklaşık 10-15 km'lik yolculuktan sonra eve yaklaştığımda ilk defa hararet çubuğunun 90'ın sağına 2 çubuk kadar kaydıgını gördüm. Yolda gelirken klimayı açmıştım, enteresan şekilde klima sıcak hava veriyordu ama hava 36 derece ve bakımdan çıktığı için normaldir diyip geçiştirdim ancak hararet çubuğu da hareketlenince bir şeylerin ters gittiğini anladım.
Geç saat olduğu için tekrar servise götürme imkanım olmadığından aradım servis görevlisine izah ettim, 15.000 bakımında devirdaime dair bir işlem yapılmadığını söyledi, pazartesi günü getirin bir bakalım dedi.
Kitapçıkta da 15.000 bakımından öyle ahım şahım bir şey yapılmayacağı yazıyor. Peki daha önce 45 derece Antalya sıcağında bile 90'ın sağına milim kıpırdamayan hararet çubuğunun ilerlemesi ve klimanın soğutmaması neden oldu?
Bakım sonrası normal kabul edilebilecek bir durum mu, bir anormallik mi var fikriniz nedir?
Daha önce başka marka bir arabamı servisten alıp eve geldiğimde soğutma suyunun hortumunu iyi sıkıştırmadıkları için bütün suyu otoparka boşalttığına şahit olduğumdan, yine bir servis skandalı ile karşılaşmaktan çekiniyorum :)
Bozuk olanı düzeltmeleri bile şaibeliyken, sağlam olanı bozup vermezler umarım :ok:
Selamlar Bundan bir ay önce bende 15000 bakımını yaptırdım arabamda hiçbir sorun yoktu, servisten çıktıktan sonra kontrol etmiştim ama 2 gun sonra sizin bahsettiğiniz gibi araba 100 110 derecelere ısınıyordu.Öncelikle sıcak havadandır diye endişe etmedim ama ertesi gun 120 dereceyi gorunce hemen servisi aradım genleşme sıvısını kontrol ettirdiler dikatli şekilde servise gelin dediler.Yapılan kontrollerde Su Pompası arızası ortaya cıktı ve 3 gun içinde garantiden değişti.Bu arıza bir tesadüf olabilir ama sizdeki problemde benzer olabilir bence.
-
Sabah çekici ile uğraşmamak için kendim servise götürdüm. Yolda hiç bir sorun olmadı. Ustayla sürüşe çıktık, arabayı baya bir zorladık ancak yine hararet yükselmedi. Ama klima soğutmamaya devam ediyordu.
Servise döndüğümüzde sadece klimaya bakacaklardı ki birden hararetin yine yükseldiğini gördük. Aracı bıraktım, çarşamba günü büyük ihtimalle alacağım. Ustanın dediği en kötü ihtimalle pompa arızası var. Garantiden değişecek. Motor sıcaklığı yüksek olduğu için de klima kendini korumaya alıp soğutmayı kesiyordur dedi.
Hepsini değerlendirecekler ama servis gerçekten çok yoğun. Umarım çarşambaya yetişir. İkame araç konusunda da yarın bir araç verecekler sanırım.
15000 bakımı ile bu arızanın tesadüfen denk geldiğini söylediler. Bakımda yapılan işlemlerle bu arızanın hiç bir ilgisi yokmuş :)
-
Aracı teslim aldım.
Yapıldığı söylenen şey: ADAPTASYON!
Değişen bir parça yok, sadece adaptasyon yapılmış; hararet yükselmesi ve klimanın soğutmaması sorunu düzelmiş.
Alıp ofise gelene kadar klime full açık, biraz da zorlayarak geldim. Şimdilik bir sıkıntı yok.
Ben hala bunun bir tesadüf olmadığı ve 15.000 bakımı sırasında bir şeylerin eksik ya da yanlış yapıldığı fikrindeyim.
Bilginize.
-
Aracı teslim aldım.
Yapıldığı söylenen şey: ADAPTASYON!
Değişen bir parça yok, sadece adaptasyon yapılmış; hararet yükselmesi ve klimanın soğutmaması sorunu düzelmiş.
Alıp ofise gelene kadar klime full açık, biraz da zorlayarak geldim. Şimdilik bir sıkıntı yok.
Ben hala bunun bir tesadüf olmadığı ve 15.000 bakımı sırasında bir şeylerin eksik ya da yanlış yapıldığı fikrindeyim.
Bilginize.
Bir şeylerin eksik ya da yanlış yapıldığı fikriniz devam ediyorsa Yüce Auto'ya bir şikayet başvurusunda bulunun.
-
Sadece tahmine dayalı bir durum karşısında şikayette bulunursam haksızlık etmiş olabilirim. Teknik bir konu ve maalesef çok fazla anladığım bir konu değil.
Hernekadar hala aynı fikirde olsam da bu fikrime teknik bir dayanak bulduğumda şikayet etmekten hiç çekinmem. Buraya yazma nedenim de bu zaten.
-
Sadece tahmine dayalı bir durum karşısında şikayette bulunursam haksızlık etmiş olabilirim. Teknik bir konu ve maalesef çok fazla anladığım bir konu değil.
Hernekadar hala aynı fikirde olsam da bu fikrime teknik bir dayanak bulduğumda şikayet etmekten hiç çekinmem. Buraya yazma nedenim de bu zaten.
Valla çok iyi niyetlisiniz. Aracı servise gotururken ya hararetten motora bir zarar gelseydi ne olacaktı. Servis çekici ücretini ödeyip sizi servise cagirmaliydi bence.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
bende benzer bir sorun yaşadım sanırım volkwagen grubu için kronik bir sorun bu başkalarından da duydum çünkü,
benim arabamda sorun şu şekilde gelişti, 15 bin bakımını mayıs ayında Ankara da yaptırdım, daha sonra istanbula gittim geldim, şehir içinde de kullandım, yaklaşık 18 bin km de sabah işe giderken, serin bir gün olmasına rağmen hararet yükseldi ve sesli uyarı vererek uyarı ekranında "Motor Aşırı Sıcak Durun!!" yazdı, haliyle durduk, bi kaç kişiye sordum durumu motor çalışsın kaloriferi sonuna kadar aç dediler, öyle yaptım, bir müddet bekleyince normale döndü, vakit kaybetmeden servise acilden giriş yaptım, ustanın olur böyle şeyler bişey olmaz telkinlerine rağmen incelenmesi için ısrar ettim, aracı bıraktım incelediler,
sonuç su pompası garantiden değişti 1 gün sonra teslim ettiler.
Çok memnun olduğum aracımda yaşadığım ilk sorundu, açıkçası biraz canımı sıktı, şu an araç 21 binde sorun yok
-
Merhaba arkadaşlar, 15.000 km bakımı için alturu aradım en erken aralık ayının 22 'sine gün verdiler. 629 tl fiyatı. Sizce daha uygun fiyatı olan yer varmıdır? Atik ve yükselen kapandığı için altur çok yoğunmuş.
-
Merhaba arkadaşlar, 15.000 km bakımı için alturu aradım en erken aralık ayının 22 'sine gün verdiler. 629 tl fiyatı. Sizce daha uygun fiyatı olan yer varmıdır? Atik ve yükselen kapandığı için altur çok yoğunmuş.
630 TL içinde ne var hocam ? Cam suyu istemezsek 560 tl mi düşüyor ?
-
Arkadaşım senin aracın arızasının ustanın dediği gibi 15,000 bakımıyla bir ilgisi yok. aynı durum benimde başıma geldi hararet göstergesi birden yükselmeye başladı hemen aracı durdurup servisi aradım çekici gelip aracı götürdü. servis aynı gün devirdaim pompasının değiştiğini söyledi. o parçalarda kronik sorun olduğunu güncellenmiş parça taktıklarını söyledi. böyle bir durumda karşılaşıp geçiştiren veya sadece adaptasyon yaptık diyen servis olursa bu bilgi aklınızda olsun aracınız garantiden çıkmadan yaptırın.
-
Arkadaşım senin aracın arızasının ustanın dediği gibi 15,000 bakımıyla bir ilgisi yok. aynı durum benimde başıma geldi hararet göstergesi birden yükselmeye başladı hemen aracı durdurup servisi aradım çekici gelip aracı götürdü. servis aynı gün devirdaim pompasının değiştiğini söyledi. o parçalarda kronik sorun olduğunu güncellenmiş parça taktıklarını söyledi. böyle bir durumda karşılaşıp geçiştiren veya sadece adaptasyon yaptık diyen servis olursa bu bilgi aklınızda olsun aracınız garantiden çıkmadan yaptırın.
Kasım ayının sonlarında aynı şekilde benimde aracımın devir daim pompası değişti. 2015 1.4 tdı rapidlerde kronikmiş. Garanti kapsamında değiştirdiler ve şuanda sorun yok çok şükür.
-
arkadaşlar benim araç şu anda 14900 km'de. bu ayın 22'sine altur'dan 15000 km bakımı için randevu aldım. PErşembe gününe kadar 15000km'yi geçerim. Bu yüzden servisin kıllık yapması ihtimali varmıdır?
-
1.4 tdi rapidlerin kronik sorun, sonuç ise pompanın garantiden değişmesi, herkesin bir gözü motor sıcaklığı ibresinde olmalı, kilometre ile ilgili bir sorun çıkaran hiç duymadım bende 17000 de yaptırmıştım ilk bakımımı...
-
arkadaşlar 20.000km'de olan aracım 2 hafta önce hafta sonu gezintiye çıktığımızda durduk yere harareti 90'ı geçti, gaza bastıkça haraket ibresi resmen devir saati gibi gözle görülebilen bir hızla yükseliyordu. 110-120 aralığındayken orta şerite geçtim ve rolantede gittim, hararet düştü. Araştırdığımda facebook'taki gruptaki herkes devir daim pompaso arızası olduğunu söylemişti. P.tesi günü işe otobüsle gittim, öğlen saatlerinde geri gelip trafik yokluğunda servise (altur) götürdüm aracı. Servis danışmanı arkadaş önce randevu alıp öyle gelmemi söyledi. Ben 'araç motoruna birşey olduğunda kullanıcı hatası demeyi biliyorsunuz' diyerek biraz tepki gösterince, bir de hararet ibresinin videosunu çekmiştim onu gösterdim, aracı servise kabul ettiler. Ertesi gün devir daim pompası değişmiş bir şekilde aracı teslim aldım.
Gelelim soruma: Bu araç devir daim arızasını kısa vadede tekrar verir mi? Bu sorun kronikmiş ve eğer değişmesine rağmen tekrar aynı şekilde ansızın bozulma ihtimali varsa vay halimize?
-
arkadaşlar benim araç şu anda 14900 km'de. bu ayın 22'sine altur'dan 15000 km bakımı için randevu aldım. PErşembe gününe kadar 15000km'yi geçerim. Bu yüzden servisin kıllık yapması ihtimali varmıdır?
Birkaç yüz km sorun olmaz , rahat olun .
-
:confused:merhabalar. aracımın (1,4 tdi dsg) 15.000 bakımını Trabzon CKR otomotivde yaptırdım. 705 tl ye. 15.000 bakımda değişmesi gereken standart parçalar değişti. sogutma sıvısı ile ilgili sistem güncellemesi yapıldı. 6 saatlik bir süre sonunda aracımı testlim aldım.
yalnız aklıma bir kaç şey takıldı.
1. eskiden ses çıkarmayan klima şimdi ıslık gibi ses çıkarmaya başladı.
2. yakıt tüketimi 1 lt ye yakın arttı.
3. soğutma sıvısı kısmını ustalar nerdeyse ağzına kadar doldurmuş.(fotosunu atarım)
4. kontak açılıp marşa basmadan kapatılınca değişik bir ses gelmeye başladı.( motor soğukken oluyor)
5 gündür kullanıyorum ve şu an da sert kullanımda bile 5,5 lt yakan araç şimdi 6,5 litreyi gördü. klima sesi aynı. sizden istirhamım 15,000 bakım sonrasında aynı sıkıntılı duruma düşen var mı acaba.
https://hizliresim.com/V0Z7vP
https://www.youtube.com/watch?v=O89-mMjHK6I&feature=youtu.be
bir başka konuda ( periyodik kampanya) aynı sayfayı açmıştım bu ana konuyu yeni farkettim kusura bakmayın.
-
Ben 30.000 bakımını da yaptırdım yakın zaman önce bu söylediklerinizden hiçbiri olmadı. Sadece soğutma sıvısı max seviyesinin üzerinde, yukarıdan bir 3-4 parmak aşağıda o kadar. Diğer sorunların hiçbiri olmadı.
-
İlginiz için teşekkür ederim. Videoda görünen ses halen aklımı kurcalıyor
Bu arada kontağı kapatınca gelen ses bir başka araçlarda da oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=a-lcvRBV2xY
https://www.youtube.com/watch?v=HpmFW7Dtoh4
-
Soğutma suyunu neredeyse kapağa kadar doldurmuş. Adamlar hiç genleşme payı bırakmamışlar. "Max" çizgisine kadar boşaltman lazım.
-
Teşekkür ederim soğutma sıvısını istenilen seviyeye nasıl getirebilirim ustaya gitmeden. Şehir dışında olduğumdan yakınımda başvurabileceğim bir kişi yok maalesef. İlginiz için teşekkür ederim.
-
Teşekkür ederim soğutma sıvısını istenilen seviyeye nasıl getirebilirim ustaya gitmeden. Şehir dışında olduğumdan yakınımda başvurabileceğim bir kişi yok maalesef. İlginiz için teşekkür ederim.
kapağını açıp büyük boy enjektör yardımı ile fazla suyu alabilirsin.
NOT:aklıma ilk gelen yöntem belki daha pratik bir yolu da vardır.
-
teşekkür ederim Orhan Bey.
-
Çok dikkat etmedim fakat sanırım ustalar radyatörün boşaltılması gerektiğinde alt kısmında bir tapa ya da vana gibi bir şey ile açıp boşaltıyorlardı. Radyatörün alt kısmına ya da gelen-giden hortumlara bakmak lazım.
-
Benim aracımda da aynı durum var, genleşme tankındaki su hep MAX ın hemen üzerinde ama sizinki kadar değil, sizin aracınıza çok fazla eklemişler sanki. 2 farklı Servise sormuştum bu konuyu ikiside MAX seviyesinde olmasının bir problem olmadığı söylemişti.
Suyu boşaltmak için en kolay yöntemlerden biriside birleşik kaplar teorisinde olduğu gibi hortum kullanmaktır.
1-Temiz bir hortumu genleşme tankına sokun, MIN çizgisine kadar insin.
2-Hortumun diğer ucunu yere yaklaştırdığınızda suyun boşalmaya başladığını göreceksiniz.
-
:confused:merhabalar. aracımın (1,4 tdi dsg) 15.000 bakımını Trabzon CKR otomotivde yaptırdım. 705 tl ye. 15.000 bakımda değişmesi gereken standart parçalar değişti. sogutma sıvısı ile ilgili sistem güncellemesi yapıldı. 6 saatlik bir süre sonunda aracımı testlim aldım.
yalnız aklıma bir kaç şey takıldı.
1. eskiden ses çıkarmayan klima şimdi ıslık gibi ses çıkarmaya başladı.
2. yakıt tüketimi 1 lt ye yakın arttı.
3. soğutma sıvısı kısmını ustalar nerdeyse ağzına kadar doldurmuş.(fotosunu atarım)
4. kontak açılıp marşa basmadan kapatılınca değişik bir ses gelmeye başladı.( motor soğukken oluyor)
5 gündür kullanıyorum ve şu an da sert kullanımda bile 5,5 lt yakan araç şimdi 6,5 litreyi gördü. klima sesi aynı. sizden istirhamım 15,000 bakım sonrasında aynı sıkıntılı duruma düşen var mı acaba.
https://hizliresim.com/V0Z7vP
https://www.youtube.com/watch?v=O89-mMjHK6I&feature=youtu.be
bir başka konuda ( periyodik kampanya) aynı sayfayı açmıştım bu ana konuyu yeni farkettim kusura bakmayın.
20 Mayıs tarihinde 2016 model 1.2 TSI DSG 90 HP Spaceback'im için Adana Aykan Servisinde 15.000 bakımı yapıldı. Maliyeti 690 tl tuttu.
Benim aracımda, aldığımdan beri klimada değil ama kalörifer ısısını artırdığımda içinde kağıt kalmış da üflemeden dolayı dalgalanıyormuş gibi hafif bir ses yapıyor.
Bazen şanzımanda tuhaf gıcırtılar duyuyorum, DSG hakkında söylenen onca şeye kulağımı tıkıyorum ama yine de bir yerde görmezden gelmek zor oluyor. 2. vitesten 3. vitese geçtikten sonra özellikle rampada bazı sesler duyuyorum. Gaz verince gidiyor. Muhtemelen bu birazda DSG nin tasarruf adına hemen vites değiştirme sevdasından oluyor.
1. Yakıt tüketimim benim de eskisi gibi değil açıkçası, ilk zamanlar şehirler arası muntazam bir kullanım ile 100 km'de 4.2 lt görüyor iken şimdilerde 5.2 civarlarında. Hoş buna hava şartları da etki ediyor muhtemelen. Ama ilk verileri yakalayamıyorum.
2. Soğutma sıvısı için genleşme alanı kalmamış, bir hortum vasıtası ile boşaltılmalı. By-pass bile yapamayacak durumda.
3. TSI araçlarda daha uzun süren ama sizinki gibi olmayan, kontağı kapadıktan sonra mevcut olan bir uğultu var ve yaklaşık 45 saniye kadar sürüyor. Bunu duymak için sessiz bir ortamda olmak gerek. Serviste ben bunu duyuramadım doğal olarak.
4. Güzel bir asfalt zeminde yola çıktığımda ne olduğunu bir türlü bilemediğim bir ses duyuyorum ve nasıl anlatacağımı da bilemiyorum. Belki de ben fazla pinpirikliyim. (öyle ki bir gıcırtıyı bulmak için arabanın bagajında bile yolculuk yaptığım zamanlar oldu :) )
-
Çok teşekkür ederim devrim bey. Bahsettiğiniz klimadaki kağıt sesi aynen var. Bunda kullandıkları klima filtresinin etkisi olduğunu düşünmeye başladım. İnsanın pimpirikli olmasına gerek yok en sakin adam bile ustaların böylr başta savma iş yapmaları sonucu sinirlene tiklene biliyor maalesef ayrıca şunu belirtiyim eskiden iki nokta arasında gidip gelmede motor belli bir sıcaklığa erişmez iken ( hareret göstergesi) şimdi o mesafeyi katetmeden ibre 90 oluyor. Kaputu açıyorum motor çok sıcak oluyor. Eskiden böyle bu şekilde ısınmazdı.
-
Çok teşekkür ederim devrim bey. Bahsettiğiniz klimadaki kağıt sesi aynen var. Bunda kullandıkları klima filtresinin etkisi olduğunu düşünmeye başladım. İnsanın pimpirikli olmasına gerek yok en sakin adam bile ustaların böylr başta savma iş yapmaları sonucu sinirlene tiklene biliyor maalesef ayrıca şunu belirtiyim eskiden iki nokta arasında gidip gelmede motor belli bir sıcaklığa erişmez iken ( hareret göstergesi) şimdi o mesafeyi katetmeden ibre 90 oluyor. Kaputu açıyorum motor çok sıcak oluyor. Eskiden böyle bu şekilde ısınmazdı.
Hararet tehlikeli boyutlara ulaşmıyor, uyarı vermiyorsa, su eksilmesi gibi durumlar söz konusu değilse veya motorun tepkisi ile ilgili bir sorununuz olmuyorsa çabuk ısınma lehinize olabilir. geç ısınan bir motor, daha çok aşınır.
Bazı farklılıkları hissetiğimizde acaba eskiden de varmıydı, vardı da ben mi hissetmedim yoksa gerçekten yeni mi oldu endişesi yaşıyoruz.
Ben şahsen sabahları aracı çalıştırdıktan sonra en fazla 5 sn. bekliyorum. Rölantide ısıtmanın hiç bir gerekçesi yok. Kullanma kılavuzunda bununla ilgili her şey yazıyor. kullanıma yönelik hemen her detayı okudum.
-
Tekrardan merhaba. Yukarıda belirttiğim ve sıkıntıya düştüğüm ( videove foto)bir kaç konuda servis ile görüştüm. Video daki ses dizel araçlarda geliyor bir kaç araçta baktım. Yakıt performan şu an düzeldi. Koyulan yeni yağa alışma süreci olduğundan motor ilk başta çok ısınacak dediler ve yakıt sarfiyatı sonradan düzelecek dediler ve şu anda düzeldi. İlginize teşekkür ederim. Ayrıca klimadan gelen tiz ses de kesildi.