škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: Onur22 - 25 Temmuz 2016, 13:36:55
-
Arkadaşlar otomatik arabalarda bayır aşağı inerken motor frenini nasıl gerçekleştiriyor? Dün virajlı dağ tepeden inerken birkaç defa aracım 3. viteste 4000 deviri geçti ve vites yükseltmedi ancak bunu her zaman yapmıyor. Motor freni yapması gerektiğini algılayan birşey var mıdır acaba?
-
Dsg de değilde başka bir şanzımanda yokuş aşağı gaza basmassanız devir 4 olsada vites atmıyor ne zaman gaza basarsınız o zaman vites atıyor
-
Bende de oluyor ve memlekete gidip gelirken yolun yarısı bayır aşşağı. Ben de manele alıp kendim vites büyütüyorum. Acaba doğru mu yanlış mı yapıyorum onu da bilmiyorum?
-
Bende de oluyor ve memlekete gidip gelirken yolun yarısı bayır aşşağı. Ben de manele alıp kendim vites büyütüyorum. Acaba doğru mu yanlış mı yapıyorum onu da bilmiyorum?
Doğru olanda bu zaten, Araç bilgisayar kontrolünde ve rampa çıkarken ki mantık, araç teker devri düştüğnde vites küçülterek devrini artırıyor. Aynı mantık la bayır aşağı inerken motorun şanzuman dişlisi düşük devirde mesela 4. vites inerken araç hızı olması gerekenden fazla olduğunda aracın beyni motorun devrini artırmaya yani rampa yukarı daki gibi mantıkla çalışıyor. devi bu yüzden 2500- hatta 3000 lere varabiliyor. aracın hızını kesmede bir nebzede olsa fayda sağlıyacaktır ama yakıt açısında ekonomik olmayacaktır. Bu durumda en iyisi benim tavsiyem, yol uygunsa manuale alıp vites büyüterek moturu rahatlatıp devri düşürmek olacaktır.
-
Doğru olanda bu zaten, Araç bilgisayar kontrolünde ve rampa çıkarken ki mantık, araç teker devri düştüğnde vites küçülterek devrini artırıyor. Aynı mantık la bayır aşağı inerken motorun şanzuman dişlisi düşük devirde mesela 4. vites inerken araç hızı olması gerekenden fazla olduğunda aracın beyni motorun devrini artırmaya yani rampa yukarı daki gibi mantıkla çalışıyor. devi bu yüzden 2500- hatta 3000 lere varabiliyor. aracın hızını kesmede bir nebzede olsa fayda sağlıyacaktır ama yakıt açısında ekonomik olmayacaktır. Bu durumda en iyisi benim tavsiyem, yol uygunsa manuale alıp vites büyüterek moturu rahatlatıp devri düşürmek olacaktır.
Yokus asagi giderken arac ne kadar devir cevirirse cevirsin gaza basmadiginiz surece araba yakit tuketmez.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
DSG sizin yokuş aşağı inerken fren pedalına basma kuvvetinine göre vitesi düşürüyor eğer belli bir süre frene basmaz isen vitesi büyütüyor eğer tekrar müdahale olmazsa bir vites daha büyütüyor, frene dokunduğunda küçülmeye başlıyor
-
Yokus asagi giderken arac ne kadar devir cevirirse cevirsin gaza basmadiginiz surece araba yakit tuketmez.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
dediğiniz doğru gaza basmayınca tüketim olmuyor ama hızınızı düşürmek için fren yapınca tüketim oluyor. Greenscore ekranında veya anlık tüketim ekranında görebilirsiniz
-
dediğiniz doğru gaza basmayınca tüketim olmuyor ama hızınızı düşürmek için fren yapınca tüketim oluyor. Greenscore ekranında veya anlık tüketim ekranında görebilirsiniz
Greenscore ekranı mı var sizde? Bizde niye yok? [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
dediğiniz doğru gaza basmayınca tüketim olmuyor ama hızınızı düşürmek için fren yapınca tüketim oluyor. Greenscore ekranında veya anlık tüketim ekranında görebilirsiniz
Hızımızı düşürmek için frene bastığımızda yakıt mı tüketiyor :) greenscore nasıl çalışıyor bilmiyorum ama mantığı şu olmalı siz ne kadar az frene basarsanız o kadar öngörülü sürüyorsunuz demektir ve ona göre score verir. Mutlaka başka parametreleri de vardır.
Şimdi araç yokuş aşağı isterse 6000 devir çevirsin gram yakıt yakmaz. Siz frene bastığınızda da yakıt harcamaz. Ama diyorsanız hazır yokuş aşağı frene basmayıyım 6-7. viteste 150-200 km hızla ineyim o zaman haklısınız tabi o hızda virajları alabilirseniz tabi :)
Green score dediğiniz belli parametreleri alıp puan veren bir sistem. Yüksek puan alacağım diye yokuş aşağı allah ne verdiyse vites yükseltilir mi birde puan kascam diye frene de basmayın. Oh... Bu iş pokemon go olayına döner mazallah :D
Yokuşbinerken istediğiniz hızla gidebileceğiniz vitesi seçin devir kırmızıya gelmediği sürece sıkıntı yok yakıtta harcamazsınız. Eğer vites sizi frenlemiyorsa sürekli fren yapmayın zorda kalmadıkça. Şöyle güzelce frenleyip bırakın yeniden hızlanın yeniden frenleyin motor freni sizi tutamıyorsa bu yöntemle yavaşlayabilirsiniz. Tüm yokuş frene basarak inerseniz önce güzel bir koku duyarsınız yokuş sonunda. Zamanla da disk ve balataları elinize alırsınız
-
Greenscore ekranı mı var sizde? Bizde niye yok? [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bolero ekranda araç menüsüne girip solda seçenekler diye bir yer var orayı seçince çıkar karşınıza
-
Bende yok. Sanırım smartlink gibi bişey o da..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hızımızı düşürmek için frene bastığımızda yakıt mı tüketiyor :) greenscore nasıl çalışıyor bilmiyorum ama mantığı şu olmalı siz ne kadar az frene basarsanız o kadar öngörülü sürüyorsunuz demektir ve ona göre score verir. Mutlaka başka parametreleri de vardır.
Şimdi araç yokuş aşağı isterse 6000 devir çevirsin gram yakıt yakmaz. Siz frene bastığınızda da yakıt harcamaz. Ama diyorsanız hazır yokuş aşağı frene basmayıyım 6-7. viteste 150-200 km hızla ineyim o zaman haklısınız tabi o hızda virajları alabilirseniz tabi :)
Green score dediğiniz belli parametreleri alıp puan veren bir sistem. Yüksek puan alacağım diye yokuş aşağı allah ne verdiyse vites yükseltilir mi birde puan kascam diye frene de basmayın. Oh... Bu iş pokemon go olayına döner mazallah :D
Yokuşbinerken istediğiniz hızla gidebileceğiniz vitesi seçin devir kırmızıya gelmediği sürece sıkıntı yok yakıtta harcamazsınız. Eğer vites sizi frenlemiyorsa sürekli fren yapmayın zorda kalmadıkça. Şöyle güzelce frenleyip bırakın yeniden hızlanın yeniden frenleyin motor freni sizi tutamıyorsa bu yöntemle yavaşlayabilirsiniz. Tüm yokuş frene basarak inerseniz önce güzel bir koku duyarsınız yokuş sonunda. Zamanla da disk ve balataları elinize alırsınız
Maxidot bilgi ekranında sürüş bilgilerinden anlık tüketimi seçin ve yokuş aşağı inerken frene basın o zaman göreceksiniz.Greenscore ekranında frene bastığımda Eco moddan normal moda geçiyor oradan yakıt tüketildiği anlaşılıyor.
-
Maxidot bilgi ekranında sürüş bilgilerinden anlık tüketimi seçin ve yokuş aşağı inerken frene basın o zaman göreceksiniz.Greenscore ekranında frene bastığımda Eco moddan normal moda geçiyor oradan yakıt tüketildiği anlaşılıyor.
Bir araç vitesteyse siz gaza basmadan yakıt harcaması imkansız.
Greenscore u açıklamaya çalıştım. Adamlar diyor ki ne kadar az fren yaparsan o kadar öngörülü sürüyorsun ve sana puanım 100 ama sen gereksiz yere frenledin (cihaza göre öyle) demekki gereksiz gaz vermişsin yani sistem kaç litre yakıt tükettiğine bakıp puan vermiyor. Sistem öngörülü sürüşünü de ölçüyor fren pedalı ile. Burda sistem sizin yokuş indiğinizi bilmediğinden aha fren yaptı deyip puanınızı düşürüyor. Fakat aynı ekrandan anlık tüketim sekmesini açarsanız koskocaman bir 0 görürsünüz. Umarım anlatabilmişimdir. Hata greenscore un açığından dolayı var ve kafanızı karıştırmış.
-
Burada "yakıt harcamaz" için sihirli kelime: Cut-Off'dur. Yokuş aşağı inerken belli bir hızın üzerinde motora güç binmediği zaman araç kendi ağırlığıyla sürüklendiğinden yakıt kesilir.
-
Burada "yakıt harcamaz" için sihirli kelime: Cut-Off'dur. Yokuş aşağı inerken belli bir hızın üzerinde motora güç binmediği zaman araç kendi ağırlığıyla sürüklendiğinden yakıt kesilir.
Ufak bir ekleme yapayım belli hız değil de belli bir deviri geçtikten sonra her vites için geçerlidir bu
-
Arkadaşlar size tavsiyem eğimli yokuşlu yollarda vitesi d ye atıp kullanmayın kendiniz atın yoksa kısa zamanda şanzımanı yersiniz dsg şanzımanın birçok arızası bu yüzden oluor biraz dsgnin mantığını sorup araştırmanızı tavsiye ederim teşekürler
-
Bir araç vitesteyse siz gaza basmadan yakıt harcaması imkansız.
Greenscore u açıklamaya çalıştım. Adamlar diyor ki ne kadar az fren yaparsan o kadar öngörülü sürüyorsun ve sana puanım 100 ama sen gereksiz yere frenledin (cihaza göre öyle) demekki gereksiz gaz vermişsin yani sistem kaç litre yakıt tükettiğine bakıp puan vermiyor. Sistem öngörülü sürüşünü de ölçüyor fren pedalı ile. Burda sistem sizin yokuş indiğinizi bilmediğinden aha fren yaptı deyip puanınızı düşürüyor. Fakat aynı ekrandan anlık tüketim sekmesini açarsanız koskocaman bir 0 görürsünüz. Umarım anlatabilmişimdir. Hata greenscore un açığından dolayı var ve kafanızı karıştırmış.
Tamam greenscore hiç karıştırmayalım :) zaten aşağı doğru inerken gaza basmayınca aynen sizinde dediğiniz gibi anlık tüketim 0. Ama keskin viraja geelince fren yapınca az da olsa tüketim verileri artıyor ben de anlamadım
-
Tamam greenscore hiç karıştırmayalım :) zaten aşağı doğru inerken gaza basmayınca aynen sizinde dediğiniz gibi anlık tüketim 0. Ama keskin viraja geelince fren yapınca az da olsa tüketim verileri artıyor ben de anlamadım
Acaba vites değiştirirken otomatik vites bir miktar gaz mı veriyor. Tam işleyişini bilmiyorum. O sırada kavrama yaparken yada anlıkta olsa boşa alındığı için yakıt tüketimi olabilir ki bu saat bazında bir tüketimdir. Benim tabirim araç kavrama haricinde viteste yokuş inerken yaptığı idi. Otomatik vitesli araç kullanmadığım için yorum yapamayacağım :)
-
Acaba vites değiştirirken otomatik vites bir miktar gaz mı veriyor. Tam işleyişini bilmiyorum. O sırada kavrama yaparken yada anlıkta olsa boşa alındığı için yakıt tüketimi olabilir ki bu saat bazında bir tüketimdir. Benim tabirim araç kavrama haricinde viteste yokuş inerken yaptığı idi. Otomatik vitesli araç kullanmadığım için yorum yapamayacağım :)
Vites geçişleri mlsn içinde gerçekleştiği için yakıt harcamaz, motor 1200 devri geçince sürüklediği sürece cut - off sistemi çalışır ve tüketim 0 dır
-
Vites geçişleri mlsn içinde gerçekleştiği için yakıt harcamaz, motor 1200 devri geçince sürüklediği sürece cut - off sistemi çalışır ve tüketim 0 dır
Dediğim şey sadece tahmin ayrıca milisaniyede vites değişebileceğini düşünmüyorum. Hala daha otomatik manuel sistemindeki vites geçiş hızını tartışıyorsak milisaniye dediğimiz şey imkandız. Arkadaş anlık tükettiğni iddia etti ve buna göre bir öngürüde bulundum. Belkide vites değişimi sırasında hifif gaz veriyordur. Bunlar dışında yokuş aşağı frene basıncaa yakıt tüketimi yapmasına anlam veremedim. Belkide çok alt devirlere kadar düşürtüyor desemde en kötü 1. Vitese alırdı sistem.
-
@Semih vites geçişlerindeki milisaniye (ms) olayı tamamen DSG nin teknik verilerinde yazmakta ve bence de o tip şanzımanları çift kavrama olayından dolayı doğrudur. Çünkü en hızlı manuelde 200 ms'de yapılabilen vites geçişi DSG'de 10 ms'ye kadar çift kavrama sayesinde düşmektedir. Manuelde bunu yapabilmek için debriyajsız, gaz kesmeden vites kolunu ileri geri çekerek bile mümkün olmaz.
Eskiden otomatik şanzımanlı arabalar fabrika verisinde de gerçek sürüş verilerinde de 0,5-1,0 lt arası manuele göre daha fazla tüketime sahipti. Fakat yeni jenerasyon, çift kavramalı şanzımanlar durumu tersine çevirdi. Gereken en düşük güç ve devir, en yüksek vites mantığına göre çalışmaktadır. Şoförün bunu ayarlaması çok zordur. Zaten bu düşük devirlerde manuel kullanmak imkansız gibi, çünkü düşük devirde motorun stop durumu söz konusu.
-
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat benim aracım ile dsg arasındaki 0-100 hızlanma süresinde sadece 0,1 saniye fark var milisaniye dedikleri muhtemelen tepkime yani karar verme süresidir.
-
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat benim aracım ile dsg arasındaki 0-100 hızlanma süresinde sadece 0,1 saniye fark var milisaniye dedikleri muhtemelen tepkime yani karar verme süresidir.
Bahsedilen milisaniye vitesler arası geçiş süresi oluyor.
-
...yokuş aşağı frene basıncaa yakıt tüketimi yapmasına anlam veremedim...
Fren sistemi gerekli vakumu manifolddan alıyor. Frenleme anında yeterli değilse gaz vererek vakumm oluşturmaya çalışıyor olabilir.
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
-
Fren sistemi gerekli vakumu manifolddan alıyor. Frenleme anında yeterli değilse gaz vererek vakumm oluşturmaya çalışıyor olabilir.
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Aslında gaz vermesine gerek yok motor döndüğü sürece vakum oluşur nasıl rölanti de frene basınca sıkıntı olmuyorsa o kadar yüksek devirde çok daha rahat vakum meydana gelir.
-
Yokuş aşağı inerken iki defa frene basıp bırakınca motor freni yapmaya başlıyor araç o şekilde bayırın hepsini iniyor
Geçen şans eseri fark ettim
Herkese çok teşekkür ederim.
-
Yokuş aşağı inerken iki defa frene basıp bırakınca motor freni yapmaya başlıyor araç o şekilde bayırın hepsini iniyor
Geçen şans eseri fark ettim
Herkese çok teşekkür ederim.
Ayağını fren pedalında belirli bir baskıyla ve belirli bir süre tutarsan da aynı şeyi yapıyor. :wnk:
-
Selamlar,
Aracın eğimine göre sistem karar veriyor ve vitesi büyütmüyor.
Yokuş aşağı yüksek vites ile inmek frenlemeyi zorlaştıracaktır.
Yokuş aşağı manuel araç ile de inseniz genel kural "çıktığın vites ile in" diye bilinir.
Syg.