škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: yufotym - 29 Haziran 2016, 07:34:58

Başlık: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: yufotym - 29 Haziran 2016, 07:34:58
Arkadaşlar 1.6 tdı dsg aracımı alalı yaklaşık 3 ay oldu, bu dizel partikül filtresi denen zıkkımın fanı bu súreçte toplam 5 kez felan devreye girmiştir lakin son yakıtı aldıktan sonra son 1 haftadır 4-5 kez devreye girdi. Bunun nedeni ne olabilir yakıtla ilgili olabilir mi? Bu zıkkım iptal edilebiliyor mu? Artık bıktırdı yakıt tüketimini de artırıyor..
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: enoktakenokta - 29 Haziran 2016, 09:06:43
Tüm koşullar sabit ve tek değişken yakıtsa yakıttan kaynaklıdır. İstasyondan istasyona dahi fark olabilir yakıt kalitesinde. Hangi firmadan alıyorsunuz yakıtı? Total Excelium'u da deneyin derim.
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: yufotym - 29 Haziran 2016, 09:19:06
Opetten alıyorum üstadim. Bir de bu zikkim devre disi birakilabilir mi?
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: guvenxoca - 29 Haziran 2016, 09:31:59
Alıntı yapılan: yufotym;582216
Opetten alıyorum üstadim. Bir de bu zikkim devre disi birakilabilir mi?


abi napıyorsun gözünü sevem:):)

o zikkim o kadar önemliki...
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: dgn - 29 Haziran 2016, 10:12:11
Olaya şöyle giriş yapayım DPF kendi içinde pasif temizlik yaparken arabanın devri bin devir civarı sabitlenir, SS devreye girmez ve motor fanı açar.Motorun fanı açmasının sebebi DPF pasif temizlik işlemi yaparken filtre ısısının çok çok yüksek seviyelerde gezmesidir.Bu ısıyı düşürmek için fanın çalışması şart.Özellikle bu yaz günlerinde.Arabadan inince bile bu sıcaklık kapı altlarından kaputtan tampondan insanın yüzene kadar vuruyor.İşin boyutunu ordan anlayabilirsiniz.

2 depoda bir 4 vites 3300-3400 devir civarı sabit bi 10-15km giderseniz.DPF kendini temizlemiş olur.Daha detaylı bilgi için kullanım kılavuzunu okuyabilirsiniz.

İptal ise anca chip tuning yani yazılım yolu ile olur.Başka türlü olmaz.
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: elliyedi - 29 Haziran 2016, 10:21:58
dpf temizliğinin devreye girdiğini nerden anlıyorsunuz, her fan çalıştığında dpf temizlik mi yapıyordur?

yakıt konusunda Ankara'daysanız, eskişehir yolu bp'nin kendi işletmesi olan istasyondan veya konya yolu nissan'ın olduğu yine bp'nin kendi işlettiği istasyondan %3 indirimle alabilirsiniz.
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: yufotym - 29 Haziran 2016, 12:06:34
Alıntı yapılan: elliyedi;582229
dpf temizliğinin devreye girdiğini nerden anlıyorsunuz, her fan çalıştığında dpf temizlik mi yapıyordur?

yakıt konusunda Ankara'daysanız, eskişehir yolu bp'nin kendi işletmesi olan istasyondan veya konya yolu nissan'ın olduğu yine bp'nin kendi işlettiği istasyondan %3 indirimle alabilirsiniz.


Teşekkür ederim. 1000 devirde oluyor genelde, ordan anlıyorum, bur de anlık yakıt tuketimi artıyor ordan biliyorum. Aracı stop edince de fan bir müddet çalışıyor..
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: yufotym - 29 Haziran 2016, 12:07:51
Alıntı yapılan: guvenxoca;582219
abi napıyorsun gözünü sevem:):)

o zikkim o kadar önemliki...


:) valla zıkkım bu ya..
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: yufotym - 29 Haziran 2016, 12:08:12
Alıntı yapılan: dgn;582224
Olaya şöyle giriş yapayım DPF kendi içinde pasif temizlik yaparken arabanın devri bin devir civarı sabitlenir, SS devreye girmez ve motor fanı açar.Motorun fanı açmasının sebebi DPF pasif temizlik işlemi yaparken filtre ısısının çok çok yüksek seviyelerde gezmesidir.Bu ısıyı düşürmek için fanın çalışması şart.Özellikle bu yaz günlerinde.Arabadan inince bile bu sıcaklık kapı altlarından kaputtan tampondan insanın yüzene kadar vuruyor.İşin boyutunu ordan anlayabilirsiniz.

2 depoda bir 4 vites 3300-3400 devir civarı sabit bi 10-15km giderseniz.DPF kendini temizlemiş olur.Daha detaylı bilgi için kullanım kılavuzunu okuyabilirsiniz.

İptal ise anca chip tuning yani yazılım yolu ile olur.Başka türlü olmaz.

Çok sağolun..
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: koraycan35 - 29 Haziran 2016, 12:40:18
İşlem bitmeden kontak kapatmayın mümkün olduğu kadar bu işlemi rölantide yapmasına izin vermeyin eğer mecbursanız rölantide boşta tam gaz verin zaten devir 2500 e sabitlenecek 3-5 dk sonra işlem biter.sonra bir müddet rölantide çalıştırıp stop edersiniz.yalnız bunu çok sık yapmayın çünkü aşırı ısınmadan zarar görme riski var

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: dgn - 29 Haziran 2016, 14:35:48
Alıntı yapılan: koraycan35;582258
İşlem bitmeden kontak kapatmayın mümkün olduğu kadar bu işlemi rölantide yapmasına izin vermeyin eğer mecbursanız rölantide boşta tam gaz verin zaten devir 2500 e sabitlenecek 3-5 dk sonra işlem biter.sonra bir müddet rölantide çalıştırıp stop edersiniz.yalnız bunu çok sık yapmayın çünkü aşırı ısınmadan zarar görme riski var

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aracın devrinin boşta 2500e sabitlenmesinin nedeni DPF değil.DPF temizliği esnasında hareket haline olmanız daha yararlı olur.
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: koraycan35 - 29 Haziran 2016, 14:38:02
Alıntı yapılan: dgn;582280
Aracın devrinin boşta 2500e sabitlenmesinin nedeni DPF değil.DPF temizliği esnasında hareket haline olmanız daha yararlı olur.
Eğer mecbursanız diye belirtmişim

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: özdil - 29 Haziran 2016, 14:40:35
Gözünü sevdiğimin benzinlisi :)
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: rocky62 - 29 Haziran 2016, 14:56:45
Bence de çok sık devreye girmesi kısa mesafe kullanımlar ve yakıt kaynaklı bende 14.000 km ve 2 yıl oldu DPF hiç devreye girmedi bunda aracımı genel de sürekli uzun yolda uzun sürelerde kullanmamın da etkisi olabilir ama kısa mesafe kullanımları da yapıyorum henüz hiç devreye girdiğini görmedim duymadım yakıtım ilk yakıt dahil Shell V Power Nitro Diesel
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: ugurdemirel - 29 Haziran 2016, 16:20:18
Biz 2 senedir aracı genellikle şehir içi ağırlıklı kullanıyoruz 20 bin km'yi geçti daha bir kere böyle bir şey başıma gelmedi.
Başlık: Cevap: Dizel partikül filtresi ve fanı...
Gönderen: koraycan35 - 29 Haziran 2016, 22:25:55
Mutlaka rejenerasyon yapmıştır fakat farkedilmemiştir.zira belli koşullarda 300 ila 1000 km arası kısa bir temizlik yapıyor.mazot pompasına aşırı yük binmediği sürece şehir içi kullanımlarda çok fazla sorun çıkmayabiliyor.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi