škodaturkey.com

GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: noxy44 - 20 Haziran 2016, 13:21:59

Başlık: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: noxy44 - 20 Haziran 2016, 13:21:59
selamlar :) çocukluk aşkım f1 i türkiyede gelişimi olmadığı için ( ne yazık ki işin ulaştığı son nokta karting gp3-gp2 vs vs ülkemizde mevcut değil ) 13-14 yaşından sonra takip etmemeye başladım. ama işte şu sıralar alçak araçlar ve yoğun performans arayışı tekrar takibe başlamamı sağladı. son 3 aydır sıkı şekilde takip etsem de yeniliklere henüz alışamadığımı söylemem lazım :) her neyse soruma geleyim ben. 2014 yılında f1 de yapılan büyük değişiklik ile 2.4 litrelik v8 atmosferik, o sesine gurban olduğumuz araçlar değişti ve yerine 1.6 litrelik v6 bi turbo motorlu 750-850 hp güç üreten araçlar geldi. hybrid sistemlerle üretilen çeşitli güçler vs vs (yaklaşık 160 hp) falan da mevcut tabi bu makinalarda ama benim aklıma takılan şey şu: bu motorları son derece spektaküler araçlarda kullanmaktansa, gündelik araçlara getirseler neler olur? maliyet kesinlikle artar bunu öngörebiliyorum. ancak kullanılabilirlik durumu ne olur? fikirleriniz önemli :) herkese iyi haftalar
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: enoktakenokta - 20 Haziran 2016, 15:02:49
Mert, dayanım konusunda sıkıntı yaşanacaktır diye düşünüyorum.
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: mdindas - 20 Haziran 2016, 16:50:55
F1 de amac guc gosterisi yapmaktir. Uygulanan motor teknolojisi ve ayrodinamik imalatlar gunluk kullanim araclarina uygulamasi zor seyler. Elbette ar-ge gelistiriliyor ancak bize ne kadarini veriyorlar.
Elbette 850 bg.lik 1.6 motoru kullanmazlar ama bari 200 beygirlik olsun ister insanin cani. Maliyet ne olur bilemem tabi.
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: noxy44 - 20 Haziran 2016, 18:06:02
Alıntı yapılan: enoktakenokta;581015
Mert, dayanım konusunda sıkıntı yaşanacaktır diye düşünüyorum.


o benim de aklıma geldi abi. ama start stop teknolojisinin gelişimi bile sıkıştırılmış turbo motorda aniden gücü kesmeyi sorunsuz buluyorsa -ki bana göre kesinlikle uzun vadede yağlama yapılmayan turboya zarar verecektir- bir ayarlar çekilmesi mümkün kılınabilir.

Alıntı yapılan: mdindas;581025
F1 de amac guc gosterisi yapmaktir. Uygulanan motor teknolojisi ve ayrodinamik imalatlar gunluk kullanim araclarina uygulamasi zor seyler. Elbette ar-ge gelistiriliyor ancak bize ne kadarini veriyorlar.
Elbette 850 bg.lik 1.6 motoru kullanmazlar ama bari 200 beygirlik olsun ister insanin cani. Maliyet ne olur bilemem tabi.


abi yanılmıyorsam 1.6 litre 4 silindirli turbo benzinli araçlar içinde şu an zirveyi 186 hp ile hyundai i30 sport çekiyor. ve f1 o kadar gelişmiş ki bundan 25 sene önce direksiyonda tuş yoktu. 15 sene önce vites ve pit limitörü vs vs vardı. şu anda diff locklardan yeni kanat sistemi drs ye bir sürü tuş var. resmen geleceğe dönüş filminden fırlamış bir teknolojiye sahipler. yapılamayacak bir şey değil diye düşünüyorum. en azından yarı güce sahip motorlar üretilebilmeli ve gündelik araçlara adapte edilebilmeli :)
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: melo_32_75 - 20 Haziran 2016, 18:25:19
Alıntı yapılan: noxy44;581007
selamlar :) çocukluk aşkım f1 i türkiyede gelişimi olmadığı için ( ne yazık ki işin ulaştığı son nokta karting gp3-gp2 vs vs ülkemizde mevcut değil ) 13-14 yaşından sonra takip etmemeye başladım. ama işte şu sıralar alçak araçlar ve yoğun performans arayışı tekrar takibe başlamamı sağladı. son 3 aydır sıkı şekilde takip etsem de yeniliklere henüz alışamadığımı söylemem lazım :) her neyse soruma geleyim ben. 2014 yılında f1 de yapılan büyük değişiklik ile 2.4 litrelik v8 atmosferik, o sesine gurban olduğumuz araçlar değişti ve yerine 1.6 litrelik v6 bi turbo motorlu 750-850 hp güç üreten araçlar geldi. hybrid sistemlerle üretilen çeşitli güçler vs vs (yaklaşık 160 hp) falan da mevcut tabi bu makinalarda ama benim aklıma takılan şey şu: bu motorları son derece spektaküler araçlarda kullanmaktansa, gündelik araçlara getirseler neler olur? maliyet kesinlikle artar bunu öngörebiliyorum. ancak kullanılabilirlik durumu ne olur? fikirleriniz önemli :) herkese iyi haftalar


uzun yıllardır takip ediyorum hatta shumacher hayranıyım 2006 suzuka yarışını dün gibi hatırlıyorum ( 1.giderken motor patlamış şampiyonluğu bırakmıştı ) şimdi ise rai ve seb .. senin soruna gelirsek. pilotlar her tur baska ayara geçiyo direksiyon üstünden kanatlar motor harita modları vs. en son azarbaycan yarışını izlediyseniz 2 mercedeste aynı sorun yaşanmıştı rosberg sorunu direksiyondan hallederken hamilton halledememişti. yani motorlar çok komplike çalışıyor. aylarca üzerinde çalışmalarına rağmen dayanıklılık hala büyük sorun bu araçları gündelik yaşama adapte etmek uzun süre alacaktır kimse o kadar modu kullanamaz kaldıki bunu standart hale dönüştürürler ancak o zaman da tadı çıkmaz. sürekli motora ayar yapacaksınki sürüşten zevk alabilesin :)
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: noxy44 - 20 Haziran 2016, 18:42:01
Alıntı yapılan: melo_32_75;581036
uzun yıllardır takip ediyorum hatta shumacher hayranıyım 2006 suzuka yarışını dün gibi hatırlıyorum ( 1.giderken motor patlamış şampiyonluğu bırakmıştı ) şimdi ise rai ve seb .. senin soruna gelirsek. pilotlar her tur baska ayara geçiyo direksiyon üstünden kanatlar motor harita modları vs. en son azarbaycan yarışını izlediyseniz 2 mercedeste aynı sorun yaşanmıştı rosberg sorunu direksiyondan hallederken hamilton halledememişti. yani motorlar çok komplike çalışıyor. aylarca üzerinde çalışmalarına rağmen dayanıklılık hala büyük sorun bu araçları gündelik yaşama adapte etmek uzun süre alacaktır kimse o kadar modu kullanamaz kaldıki bunu standart hale dönüştürürler ancak o zaman da tadı çıkmaz. sürekli motora ayar yapacaksınki sürüşten zevk alabilesin :)


benim de tamamen takipsiz geçmedi bu zamana kadar ama sıkı takibi son 3 aydır işte. ben de sıkı hamilton hayranıyım sürüş tarzını çok beğeniyorum. onun dışında hafta sonu olan yarışta kers sıkıntısı yaşadı ikisi de. rosbergin olayı tuşlarla çözülebilirken hamiltonda durum biraz daha komplikeydi. evet motorlar çok komplike çalışıyor ancak yine de 6 silindirli turbo beslemeli 300-350 hp üreten motorlar yapılsa tadından yenmez bence :)
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: DDŞ - 20 Haziran 2016, 20:39:38
Dayanim
Yere aktarabilme
Durdurabilme
Kim zapt edicek o motorlari
Emisyon
Maliyet

Desem yeter mi? :)

1.8t agu lardan 700-800hp cikaranlar var fakat duzlukte gazlamaktan baska neye faydasi var? Gundelik kullanimi da mumkun olmayan araclar malesef.

Bu fantezini tatmin etmenin en fabrikasyon yoku ferro lambo gibi super arabalar. O kadar safkan gucu siradan insan eline verebilecek hale ancak onlar getirebiliyor. Onlarin da fiyatlari ortada.

Ote yandan iri bir arabayi alip modlayip 300-500hp kullanmak da mumkun tabi


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: noxy44 - 20 Haziran 2016, 20:48:01
Alıntı yapılan: DDŞ;581048
Dayanim
Yere aktarabilme
Durdurabilme
Kim zapt edicek o motorlari
Emisyon
Maliyet

Desem yeter mi? :)

1.8t agu lardan 700-800hp cikaranlar var fakat duzlukte gazlamaktan baska neye faydasi var? Gundelik kullanimi da mumkun olmayan araclar malesef.

Bu fantezini tatmin etmenin en fabrikasyon yoku ferro lambo gibi super arabalar. O kadar safkan gucu siradan insan eline verebilecek hale ancak onlar getirebiliyor. Onlarin da fiyatlari ortada.

Ote yandan iri bir arabayi alip modlayip 300-500hp kullanmak da mumkun tabi


Sent from my iPhone using Tapatalk


sen paradan haber ver diyorsun yani :) teşekkür ederim kardeşim şu an mantığımı oturttun :)
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: mdindas - 20 Haziran 2016, 21:46:53
Ha bide su var binali abinin yaptigi yollar su anki araclara anca yetiyo zaten.
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: mrkaragoz - 20 Haziran 2016, 22:24:34
Kullandıkları yakıt çok uçucu ve yanıcı. Yani günlük olarak kullanmak büyük risk. Benzini bile tutuşturanlar oluyor. O yakıt kullanan araçlar bomba yüklü araç gibi gezer ortalıkta [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: kadir_ - 21 Haziran 2016, 00:08:32
Yavaş yavaş bazı teknolojileri kullanıyorlar aslında.En basitinden a45 amg nin moturu silindir başına 95 hp güç üretiyor ve dayanıklı bir motor :)
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: Esariipek - 21 Haziran 2016, 00:22:11
[MENTION=7948]noxy44[/MENTION] kank bide şöyle bi durum var çoğu avrupa ülkesinde 10-15 sene sonrasında benzinli motor satışı yasaklanıyor. Fosil yakıt biyere kadar. Hayat elektik motorunda. Sıfır salınım,bakım derdi yok, muhteşem güçler çıkarılabiliyor. Tek dertleri batarya. Oda şuan 500 km menzilli makinalardan 700 küsür bg, 0 dan itibaren max tork ve güç ile 3 saniyelerde 0-100 yapabiliyor. Böyle teknoloji 4-5 senedir hayatımızdayken f1 kafasını otomobillere aktarmak saçmalık
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: schumici - 21 Haziran 2016, 00:22:19
Esasen eski tadı kalmadı, hatta hiç tadı kalmadı. 90'ların sonundaki Hakkinen-Schumacher(nick babam olur kendisi) çekişmeleri yeterdi F1 izlemeye. O çekişme sabahın 5'indeki Suzuka yarışı için alarm kurdururdu adama. 2000'lerin ilk yarısındaki Ferrari hegemonyasını kırabilmek için getirdikleri salak saçma kurallarla F1 öldürmeye başladılar. 2010 civarlarında Alonso-Hamilton-Raikkonen çekişmesi biraz canlılık katmıştı ama sonrasında gelen ekonomi ve çevrecilik tedbirleri güzelim F1'in tam ortasına bi yere koydu resmen. Şimdi sesi bile çıkamayan oyuncak arabalarla kovalayıp duruyorlar birbirlerini

Benim için F1 demek motor-aktarma-şasi-aerodinamik gibi mekanik etmenlerle pilotaj becerisinin bir araya gelmesi demekti. Şimdiki bu bol oyuncaklı sistem ben dahil pek çok gerçek F1 tutkununu soğuttu, uzaklaştırdı. Yine uzaktan da olsa göz gezdiriyoruz ama bundan 15-20 yıl öncesiyle kıyasladığımda resmen hali içler acısı durumda. Bu hale getirenlere sövmek lazım asıl ama onlar Monte Carlo'da falan yatlarında hatunlarla geziyorlar, ara ki bulasın

Offf, ne dolmuşum be :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: noxy44 - 21 Haziran 2016, 11:24:48
Görüşler için teşekkür ederim :) ülkemize o elektrik teknolojisinin gelmesi 15 yılı geçecektir bence. Doğuya giderken daha benzinlik bulamıyorum ben elektrik istasyonunu nerden bulucam :) hoş benzinde kalite arayışı da oluyo elektrikte o olmaz heralde ama :D
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: mdindas - 21 Haziran 2016, 15:18:49
Ama elektriklide g.doguya gittikce tuketim maliyetide sifirlanir. Kacak elektrik sayesinde.
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: DDŞ - 21 Haziran 2016, 16:29:19
Alıntı yapılan: mdindas;581148
Ama elektriklide g.doguya gittikce tuketim maliyetide sifirlanir. Kacak elektrik sayesinde.



Bu iyiydi. Kacak mazutcular ellerinde kacak elektrik priziyle beklerler herhalde yol kenarinda.


Saka bir yana elektrigin de omrunu uzun gormuyorum. Hidrojen gibi alternatif yakitlar yerini alacak. Zira elektrik uretmek de maliyetli bir is ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: f1 ve bir kaç soru
Gönderen: melo_32_75 - 07 Temmuz 2016, 01:01:05
Alıntı yapılan: noxy44;581037
benim de tamamen takipsiz geçmedi bu zamana kadar ama sıkı takibi son 3 aydır işte. ben de sıkı hamilton hayranıyım sürüş tarzını çok beğeniyorum. onun dışında hafta sonu olan yarışta kers sıkıntısı yaşadı ikisi de. rosbergin olayı tuşlarla çözülebilirken hamiltonda durum biraz daha komplikeydi. evet motorlar çok komplike çalışıyor ancak yine de 6 silindirli turbo beslemeli 300-350 hp üreten motorlar yapılsa tadından yenmez bence :)


hamidoyu oldum olası sevmedim burnu havada istemediği bişey olunca herşeye sataşıyor :) yine en son avusturya son turunda hamilton kazandı ve rosbergle bir sorunum yok dedi ama olayın tam tersi olsa rosberg kazanıp hamilton 4. olsa çıkacak kaos çok büyük olurdu :)  tabiki turbo 300 beygirlik 1.6 motorlar olsa  seni koltuğa yaslaması çok harika olurdu :)