škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: durbre - 19 Mayıs 2016, 20:55:51
-
merhabalar. bir fabia 3 adayı olarak araştırmalarım bitmişti ve kararımı alma yönünde vermiştim ki birkaç yorum gördüm tereddüte düştüm. aracın yüksek hızda güven vermediğini direksiyonun çok yumuşak olmasından dolayı bir korku hissettirdiğini söyleyenleri gördüm. bir de fren şikayeti olanlar var. bu şikayeti tam anlamadım neyinden şikayet ettiklerini. ben aracı 1 hafta önce test ettim bayide. 120 ye kadar çıktım bana güvensiz gelmedi. acaba daha da yukarılarda mı var bu güvensizlik? bu direksiyon servodinamik değil tamam ama bu kadar hissettiriyor mu güvensizliği? hiç mi sertleşmiyor? yorumlarınız için teşekkür ederim hayırlı akşamlar :)
-
Hocam kime göre neye göre güvensiz :) ben Ağustosta 1.4tdi almıştım bu Nisanda da 1.2 tsi dsg ye geçtim tsi ile bir uzun yol yapma şansım oldu 200-210kmlere çıktım denemek için ne bir kafa sallama ne de bir güvensizlik hissettim ki bunlar nadir durumlar yani normalde otoban hızları ortalama 120 ile kuş gibi yolculuk yapıyorsunuz özellikle tsida. Direksiyon yumuşak doğru ama hızlanınca hafifde olsa sertleşiyor gel gelelim günümüzde üretilen çoğu araç böyle. Aslında yorumları boşverin siz test edip ne hissettiyseniz o doğrudur :)
D5803 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
merhabalar. bir fabia 3 adayı olarak araştırmalarım bitmişti ve kararımı alma yönünde vermiştim ki birkaç yorum gördüm tereddüte düştüm. aracın yüksek hızda güven vermediğini direksiyonun çok yumuşak olmasından dolayı bir korku hissettirdiğini söyleyenleri gördüm. bir de fren şikayeti olanlar var. bu şikayeti tam anlamadım neyinden şikayet ettiklerini. ben aracı 1 hafta önce test ettim bayide. 120 ye kadar çıktım bana güvensiz gelmedi. acaba daha da yukarılarda mı var bu güvensizlik? bu direksiyon servodinamik değil tamam ama bu kadar hissettiriyor mu güvensizliği? hiç mi sertleşmiyor? yorumlarınız için teşekkür ederim hayırlı akşamlar :)
Güvensizlik konusunda benim yoruma takıldın galiba. Şöyle söyleyim, otobanda sürekli 120-130 ile gittim düz yolda değil ama virajlarda yüksek hızlarda direksiyondan dolayı biraz güvensizlik var. (bunda superb den sonra fabia kullanmamın etkisi olabilir, sürekli kullanıcılarının yorumu daha iyi olacaktır).
hangi motor ve donanımı almayı düşünüyorsun?
-
Güvensizlik konusunda benim yoruma takıldın galiba. Şöyle söyleyim, otobanda sürekli 120-130 ile gittim düz yolda değil ama virajlarda yüksek hızlarda direksiyondan dolayı biraz güvensizlik var. (bunda superb den sonra fabia kullanmamın etkisi olabilir, sürekli kullanıcılarının yorumu daha iyi olacaktır).
hangi motor ve donanımı almayı düşünüyorsun?
sırf senin yorumun değil reis başka yorumlar da gördüm. sen superb den sonra sürmüşsün ben de golf 7. hissettiklerimiz çok farklı değildir. ama direksiyon yumuşak diye araba bi tarafından kendini salacak diye bir şey söyleyemeyiz (salmadan). ki ben bir kaç ufak denemede bulundum kendimce. sanki ani hareketlerde sertleşiyor gibime geldi.
Herneyse. benim kısmet olursa alacağım 1.2 tsi manuel 90 ps. bir kaç opsiyonla birlikte 1 ay sonra siparişini vereceğim kısmet olursa
-
Hocam kime göre neye göre güvensiz :) ben Ağustosta 1.4tdi almıştım bu Nisanda da 1.2 tsi dsg ye geçtim tsi ile bir uzun yol yapma şansım oldu 200-210kmlere çıktım denemek için ne bir kafa sallama ne de bir güvensizlik hissettim ki bunlar nadir durumlar yani normalde otoban hızları ortalama 120 ile kuş gibi yolculuk yapıyorsunuz özellikle tsida. Direksiyon yumuşak doğru ama hızlanınca hafifde olsa sertleşiyor gel gelelim günümüzde üretilen çoğu araç böyle. Aslında yorumları boşverin siz test edip ne hissettiyseniz o doğrudur :)
D5803 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
reis bir de şöyle bir şey var ben çılgın birisi değilim max gideceğim 150dir benim. o da acil bir durum olursa. ben sadece arabanın kalitesini net görmeye çalışıyorum. polo yerine insanların bu arabayı tercih etmesi her yönüyle haklı mı mesela. anlatabilmişimdir umarım.
-
sırf senin yorumun değil reis başka yorumlar da gördüm. sen superb den sonra sürmüşsün ben de golf 7. hissettiklerimiz çok farklı değildir. ama direksiyon yumuşak diye araba bi tarafından kendini salacak diye bir şey söyleyemeyiz (salmadan). ki ben bir kaç ufak denemede bulundum kendimce. sanki ani hareketlerde sertleşiyor gibime geldi.
Herneyse. benim kısmet olursa alacağım 1.2 tsi manuel 90 ps. bir kaç opsiyonla birlikte 1 ay sonra siparişini vereceğim kısmet olursa
Hayırlısı olsun senin için, kendin deneyip test ettiysen başka yorumları salla gitsin.
-
Durbre 15 gündür kullanıyorum bende Allaha Şükür bir güvensizlik vermedi bana araç. Birde bu sınıfında kesinlikle alınabilecek an mantıklı ve kullanışlı arabaymış. Ben de hata yapmamışım diğer arkadaşlar gibi. Sende karar verirsen şimdiden hayırlı olsun.
-
Hayırlısı olsun senin için, kendin deneyip test ettiysen başka yorumları salla gitsin.
Allah razı olsun
-
reis bir de şöyle bir şey var ben çılgın birisi değilim max gideceğim 150dir benim. o da acil bir durum olursa. ben sadece arabanın kalitesini net görmeye çalışıyorum. polo yerine insanların bu arabayı tercih etmesi her yönüyle haklı mı mesela. anlatabilmişimdir umarım.
Tercih meselesi tabi bana fabia daha yakışıklı geldi ayrıca 1.2tsi dsgnin 110hp olması polo da 90hp halojen de olsa mercekli far yapısı ledler 6.5" sağlam bir multimedia ve ses sistemi falan derken ben tercihimi iki kere fabiadan yana kullandım önceki şeker beyazıydı şimdi yarış mavisi :)
-
Durbre 15 gündür kullanıyorum bende Allaha Şükür bir güvensizlik vermedi bana araç. Birde bu sınıfında kesinlikle alınabilecek an mantıklı ve kullanışlı arabaymış. Ben de hata yapmamışım diğer arkadaşlar gibi. Sende karar verirsen şimdiden hayırlı olsun.
Selçuk abi zatwn allah senden razı olsun çok yardımcı oldun. İşte benim bir sıkıntım da o. Bu segmentte daha önce başka araç deneme fırsatım olmadı. Hep c segmentiydi. Kıyaslamada hataya düşmüş olabilirim. Ama varsa burda diğer b leri de test edip kısa öz bir yorum yapabilecek çok öemnun olurum. Ben teste gerek duymadım çünkü hepsini internet sitelerinden inceledikten sonra eledim. Kimini fiyatından kimini tipinden kimini saçma sapan donanım paketlerinden kimini de motorundan. Bu arabaya ilk görüşte vuruldum diyebilirim :)
-
bende fabia 1 var. yol tutuşundan memnunum ama son zamanlarda bir şikayerim var. direksiyon boşluk yapıyor. neden olabilir
-
Ne demek kardeşim hayırlısı artık. Ben makinama yazılmadan önce Peugeot 208 GtLıne 1.2 PureTech EAT6 şanzımana baktım inceledim ama içi ve bagajı bana biraz dar geldi. İyikide bunu almışım. Allah herkese nasip etsin
-
merhabalar. bir fabia 3 adayı olarak araştırmalarım bitmişti ve kararımı alma yönünde vermiştim ki birkaç yorum gördüm tereddüte düştüm. aracın yüksek hızda güven vermediğini direksiyonun çok yumuşak olmasından dolayı bir korku hissettirdiğini söyleyenleri gördüm. bir de fren şikayeti olanlar var. bu şikayeti tam anlamadım neyinden şikayet ettiklerini. ben aracı 1 hafta önce test ettim bayide. 120 ye kadar çıktım bana güvensiz gelmedi. acaba daha da yukarılarda mı var bu güvensizlik? bu direksiyon servodinamik değil tamam ama bu kadar hissettiriyor mu güvensizliği? hiç mi sertleşmiyor? yorumlarınız için teşekkür ederim hayırlı akşamlar :)
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama fren pedalına bastığımda diğer araçlardan farklı olarak hemen reaksiyon vermiyor. Yani kademeli olarak yavaşlıyor. Baya boşluk var gibi .. Bu konuda bana katılan var mı ? Araç konusunda tecrübeli ve bilgili arkadaşlardan yorum alabilir miyim ?
-
Ne demek kardeşim hayırlısı artık. Ben makinama yazılmadan önce Peugeot 208 GtLıne 1.2 PureTech EAT6 şanzımana baktım inceledim ama içi ve bagajı bana biraz dar geldi. İyikide bunu almışım. Allah herkese nasip etsin
amin abi. hep söylerim hep de söyleyeceğim galiba(en son talismanı inceledim) Fransız malına verilen para bana göre çöp. daha önce 3 farklı Fransız arabası kullandık.
-
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama fren pedalına bastığımda diğer araçlardan farklı olarak hemen reaksiyon vermiyor. Yani kademeli olarak yavaşlıyor. Baya boşluk var gibi .. Bu konuda bana katılan var mı ? Araç konusunda tecrübeli ve bilgili arkadaşlardan yorum alabilir miyim ?
o yavaşlığı ben de hissettim ama çok büyük bir sorun değil iyi bir frenle değiştirilebilir.
-
Tercih meselesi tabi bana fabia daha yakışıklı geldi ayrıca 1.2tsi dsgnin 110hp olması polo da 90hp halojen de olsa mercekli far yapısı ledler 6.5" sağlam bir multimedia ve ses sistemi falan derken ben tercihimi iki kere fabiadan yana kullandım önceki şeker beyazıydı şimdi yarış mavisi :)
kesinlikle katılıyorum. yarış mavisi efsane ama ben metalik istemiyorum beyaz siyah çift renk allah izin verirse.
-
kesinlikle katılıyorum. yarış mavisi efsane ama ben metalik istemiyorum beyaz siyah çift renk allah izin verirse.
Hayırlısı olsun çift renk ayrı güzel oluyor.
D5803 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
o yavaşlığı ben de hissettim ama çok büyük bir sorun değil iyi bir frenle değiştirilebilir.
Yorum için teşekkürler .. Frenin zank diye hemen tutması açıkcası benim açımdan hoş birşey değil şikayetim yok yavaş yavaş tutmasında ama iyi bir frenle değiştirilebilirden kastınız nedir anlamadım.. Hayatımdaki ilk arabam fabia 3 .. O yüzden araçlar konusunda tecrübem yok.. Biraz açabilir misiniz ?
-
Yorum için teşekkürler .. Frenin zank diye hemen tutması açıkcası benim açımdan hoş birşey değil şikayetim yok yavaş yavaş tutmasında ama iyi bir frenle değiştirilebilirden kastınız nedir anlamadım.. Hayatımdaki ilk arabam fabia 3 .. O yüzden araçlar konusunda tecrübem yok.. Biraz açabilir misiniz ?
hocam araçlarda fren sistemini değiştirme şansınız var. farklı marka frenlerle değiştirebilirsiniz. maliyeti hakkında bir fikrim yok ama çok pahalı olduğunu sanmıyorum.
-
hocam araçlarda fren sistemini değiştirme şansınız var. farklı marka frenlerle değiştirebilirsiniz. maliyeti hakkında bir fikrim yok ama çok pahalı olduğunu sanmıyorum.
Hmm anladım :gut: Ayrıca bilgi mahayetinde paylaşmak isterim ki aracım içinde bulunduğumuz mayıs ayı itibariyle 1. senesini doldurdu. Geçen hafta Erzurumda bakıma gittim. bu zamana kadar aracımda çok fazla şikayetim olmadı. Ancak sizinde başınıza gelebilir. Sol ön ve arka kapılardan çukurlara girdiğimde gırç gurç diye ses geliyordu. Baya rahatsız ediciydi. Serviste sorunu söyledim. Onlarda kapılarda bulunan siyah lastiklerin kurumasından kaynaklandığını söylediler ve sprey silikon sıktılar. Sorun çözüldü. 2. sorun ise yakın zamanda farkettiğim birşeydi. Düşük hızda ( 1.ve 2. viteste ) çukurlu yerlerden geçtiğimizde kaput içersinden lakırtı geliyor . Forumda bu konuyla ilgili konu açılmıştı. Orada arkadaşlar motor takozundan sesin geldiğini söylediler. Bu konuyla ilgili şikayeti olan var mı bilmiyorum ama servise gittiğimde muhakkak bu sorunu söyleyeceğim. Başka da şuana kadar bir sorun yaşamadım.
-
Aracım 1.2 tsi aracın yol tutuşu ve direksiyonu ile ilgili soylenecek pek birşey yok herşey makul ölçüde işliyor hız arttıkça sertleşiyor ama bazı araclarda bu sertlik miktari biraz daha fazla eger öncesi , bu araçlardan kullananlar fabia yı yadirgiyorsa bir iki araç deneyerek kıyas yapsalar iyi olur çünkü marka , model özelliklede lastik ebatlariyla yoltutus ve direksiyon tepkileri direkt alakalı,frenler için harkulade değil ama gayet yeterli eğer bmw,mercedes, audi hatta porsche lerle kiyaslammiyorsa ki saydigim aracı kullananların bizim fabisle ne işi olur oda ayri bir tez konusu
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Aracım 1.2 tsi aracın yol tutuşu ve direksiyonu ile ilgili soylenecek pek birşey yok herşey makul ölçüde işliyor hız arttıkça sertleşiyor ama bazı araclarda bu sertlik miktari biraz daha fazla eger öncesi , bu araçlardan kullananlar fabia yı yadirgiyorsa bir iki araç deneyerek kıyas yapsalar iyi olur çünkü marka , model özelliklede lastik ebatlariyla yoltutus ve direksiyon tepkileri direkt alakalı,frenler için harkulade değil ama gayet yeterli eğer bmw,mercedes, audi hatta porsche lerle kiyaslammiyorsa ki saydigim aracı kullananların bizim fabisle ne işi olur oda ayri bir tez konusu
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam bazı araçlarda derken farklı modellerde mi demek istediniz? yoksa farklı motorlu fabia 3lerde mi?
-
Standart bi fabia ile bendikinin 16 jant 45 yanaklı lastikleri nin direksiyon ve fren tepkileri farklı benim aracımdaki yoltutus ve frenajdan gayet memnunum ama konfor eksilmiş standart bir fabia nın yol ve frenaj tepkileri daha gevşek diye tabir edeyim ama konforu fazla, benim aracın altındaki lastik ebatıni çok garipsemiştim sanki spor hız manyağı bi araç gibi 45 yanak lâstik görünce bununla çok isim var derken markayı görünce hepten moralim bozuldu sebebi tepkileri dengesiz olan bridgestone er300 .....bu konuda anlatacak çok şey var lastik ebatı markasi modeli aracın alt takım ayarları varda varda ,eee sonuç dersek fabia çok dengeli ve değerli bi araç yeterki çok aşırı beklentiniz olamasin her konuda makul
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Syn durbre araç rengine karar verdinmi ben aracimin renginden memnunum ama siyah beyazda çok hosuma gitti aldıysan şimdiden hayırlı olsun
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Syn durbre araç rengine karar verdinmi ben aracimin renginden memnunum ama siyah beyazda çok hosuma gitti aldıysan şimdiden hayırlı olsun
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
reis ana renk şeker beyazı tavan siyah karar verdim. çok asil duruyor allah var. kırmızı siyah da çok güzel ama aşırı spor ve nazarlık bir görüntüsü var. beyaz siyaha karar kıldım
-
konyada mavi ve gri tavan gördüm çok değişikti cidden birde fabia almamın asıl sebebi olan haftada en az 1 kez gördüğüm GS plaka kırmızı beyaz var beyaz siyahı da çok beğeniyorum şimdiden hayırlı olsun konya fabia 3 cenneti oldu :)
-
konyada mavi ve gri tavan gördüm çok değişikti cidden birde fabia almamın asıl sebebi olan haftada en az 1 kez gördüğüm GS plaka kırmızı beyaz var beyaz siyahı da çok beğeniyorum şimdiden hayırlı olsun konya fabia 3 cenneti oldu :)
ama maalesef burdaki konmar bayi iğrenç bir bayi. gittiğime gideceğime pişman oldum. sizin araç dsg mi manuel mi?
-
Yol tutuş konusunda sürücünün sürüş dinamikleri önem taşır. 2006 Citroen C3 aracımda ESP olmamasına rağmen yol tutuş konusunda hiç problem yaşamadım. Günümüzde ithal edilen araçlarda bildiğim kadarıyla ABS-ESP zorunlu. Bu sisteme sahip bir aracı yoldan çıkartacak kadar hızlı gidiyorsanız zaten B segmenti araçlara bakmayın derim.
-
ama maalesef burdaki konmar bayi iğrenç bir bayi. gittiğime gideceğime pişman oldum. sizin araç dsg mi manuel mi?
manuel 90bg yol tutuş açısından hiç sorun yaşamadım belki 16 jant 45 yanağında faydası vardır bu durumda ama standart donanım nasıl bilmiyorum esp görevini layıkıyla yerine getiriyor o kesin
-
manuel 90bg yol tutuş açısından hiç sorun yaşamadım belki 16 jant 45 yanağında faydası vardır bu durumda ama standart donanım nasıl bilmiyorum esp görevini layıkıyla yerine getiriyor o kesin
hocam size özel mesaj attım
-
Arac hizliyken direksiyonun yumusak kalmasi elestirisi astra j icin de yapılıyor ama ben o konuda hic sıkıntı hissetmedigim gibi yumusak olmasi hosuma bile gidiyordu. Araba iyi tutuyorsa varsin yumusak olsun.
-
En önemlisi araçların limitlerini sınıflarına göre değerlendirmek gerektiği bence.
B segmenti araçların 120 - 130 km hızdan sonra tedirgin etmesi hemen her markada görülen bir durum.
Amiyane tabirle 3 kuruşa 5 köfte alınmıyor.
Buna rağmen son yıllarda otomobil üreticileri özellikle yol tutuş ve güvenlik anlamında sınıf standartlarını zorlayan otomobiller yapmaya başladı .
Fabia III belki sınıf standartlarını zorlayan bir otomobil değil ancak sınıfı içinde yeterli bir otomobil..
-
En önemlisi araçların limitlerini sınıflarına göre değerlendirmek gerektiği bence.
B segmenti araçların 120 - 130 km hızdan sonra tedirgin etmesi hemen her markada görülen bir durum.
Amiyane tabirle 3 kuruşa 5 köfte alınmıyor.
Buna rağmen son yıllarda otomobil üreticileri özellikle yol tutuş ve güvenlik anlamında sınıf standartlarını zorlayan otomobiller yapmaya başladı .
Fabia III belki sınıf standartlarını zorlayan bir otomobil değil ancak sınıfı içinde yeterli bir otomobil..
hocam fabia 3 kesinlikle bu sınıfı zorluyor o konuda. ben arkadaşımla birlikte test sürüşü yaparken bir baktım ibre 120 olmuş allah biliyor 60-70 gibi hissediyordum görünce şok oldum. sonra arkadaşıma gösterdim ibreye bak dedim gözlerindeki şaşkınlığı görmeliydiniz :D
-
Arac hizliyken direksiyonun yumusak kalmasi elestirisi astra j icin de yapılıyor ama ben o konuda hic sıkıntı hissetmedigim gibi yumusak olmasi hosuma bile gidiyordu. Araba iyi tutuyorsa varsin yumusak olsun.
alışılacak bir şeydir muhakkak
-
Evet aracın direksiyonu yüksek süratlerde yumuşak gibi hissettiriyor. Bununla birlikte sizin sürüşünüzü tehlikeye atacak karar değil. Kaldı ki araçta bunu telafi edecek güvenlik önlemleri mevcut. (esp.....vs)
-
Hocam eski leon sahibi olarak fabia onun kadar iyi değil yüksek hızlarda.En azından his olarak sanırım bu arabanın ağırlığına bağlı.Bu bence beklentinize bağlı.Golften sonra illa ki kötü gelecektir ama yol tutuşu B sınıfı içerisinde bence gayet iyi.
-
Birde Fabia'nın şöyle bir sıkıntısı var, araç sınıfına göre biraz yüksek, maalesef bu nedenle sürtünme katsayısı yüksek ve ağırlık merkezi de biraz yukarıda kalıyor. Bu da hızlı kullanımda yol tutuşu ve direksiyon hissini olumsuz etkiliyor.
İyi bir yol tutuş için 17'lik jantlar alınmalı fakat bu sefer de konfordan ödün vermeniz gerekiyor.
-
ben 180 km hız yaptım hiç bir sıkıntı yaşamadım,yol tutuşu gayet tatminkar ve direksiyonu çok hisli,yüksek hızlarda gayet tok ve dinamik
-
Ben göbeklerde az da olsa salsın kendini diye esp kapalı geziyorum. Yol tutuşu kötü diye bir şey denilemez. Sizin sürüşünüzle alakalı bir durum. 220 -230 La viraja girdim banamısın demedi. Sürüş tekniği önemli.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
merhabalar. bir fabia 3 adayı olarak araştırmalarım bitmişti ve kararımı alma yönünde vermiştim ki birkaç yorum gördüm tereddüte düştüm. aracın yüksek hızda güven vermediğini direksiyonun çok yumuşak olmasından dolayı bir korku hissettirdiğini söyleyenleri gördüm. bir de fren şikayeti olanlar var. bu şikayeti tam anlamadım neyinden şikayet ettiklerini. ben aracı 1 hafta önce test ettim bayide. 120 ye kadar çıktım bana güvensiz gelmedi. acaba daha da yukarılarda mı var bu güvensizlik? bu direksiyon servodinamik değil tamam ama bu kadar hissettiriyor mu güvensizliği? hiç mi sertleşmiyor? yorumlarınız için teşekkür ederim hayırlı akşamlar :)
valla kilometre kadranının ölçüleri nispetinde ben hiçbir kilometrede güvensizlik hissetmedim. hatta fabia'nın bence en önemli özelliklerinden biri yüksek hızlarda, kendi sınıfındaki diğer araçlara kıyasla küçük bir araba olmasına rağmen yolu iyi tutması.
ha, tabi belli bir hızdan sonra kadranın 3/4'ünden sonra diyelim ona da elbetteki dikkatli olmak lazım, bütün arabalar o hızlarda hassaslaşır elbette. o hızlarda küçük araba olduğunu unutmamak lazım.
amma ben 3-4 ay şehir içi, uzun yol filan octavia da sürdüm. octavia'nın yol tutuşu, yüksek hızlarda verdiği güven fabia'dan daha iyi değildi. hatta, alıştığımdan tabi biraz da fabia daha iyiydi bile diyebilirim.
-
200km süratle hafif virajlarda insan tedirgin oluyor ama araçla ilgili değil kişisel fabialarımız gayet güvenli ve oturaklı bir araçtır mutluyuz sonuçta mutlu olmayan varmı.:)
-
Ben vag kodlamalari actirirken hizlandikca direksiyon sertleşmesini aktif konuma getirdim demisti yapan eleman ne kadar dogru bilmiyorum sma bana 150-160km suana kadar herhangi bir guvensizlik hissi vermedi ve hakikaten direksiyonum sertlesiyor hizlandikca. Ama araci aldiktan 100km sonra vag kodlamaya goturdugum icin orjinaller boyle sertlesiyor mu bilmiyorum tabiki
-
200km süratle hafif virajlarda insan tedirgin oluyor ama araçla ilgili değil kişisel fabialarımız gayet güvenli ve oturaklı bir araçtır mutluyuz sonuçta mutlu olmayan varmı.:)
Size tavsiyem dusuk hizlarda aracinizi biraz deneyin siz farketmeden araci tanimis olacaksiniz zaten zamanla artik neye ne tepki vereceği hissiyatiniza sirayet edecektir.bir de onemli konu lastik hava basinclariniz ve rot balans ayarlariniz tam olmali..
Son olarak hicbir aracta (mercedes s class bile olsa) 200 km hiz yapilmasini onermiyorum. Nitekim arac ne olursa olsun ulkemizdeki asfaltlarin kalitesi bu hizlara uygun degil... Almanya otobanlarinda hiz sinirinin olmamasinin sebebi asfaltin beton katkili materyali ve 70 cmlik kalinligindan ileri geliyor... Bu asfaltin rijitligi acisindan su sekilde ifade ediliyor.. o otoyolun uzerine bir boeing 747 ucagi inis yapsa dahi asfaltin esneme payi yarim cm nin altinda kaliyor imis.. araba kadar asfalt da onemli.. siz siz olun hiz yapmayin ne kendinizin ne de sevdiklerinizin hayatini riske atmayin :) guvenli surusler dilerim