škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: Muratogretmen25 - 13 Mayıs 2016, 10:15:23
-
Arkadaşlar Sahibinden.com da şöyle bir gezinince hem de en dolu pakette km si daha 3000km ile 15bin km arasında o kadar çok KADJAR var ki. Acaba kullanıcılar bu dolulukta ve 100Bin TL üzerinde para saydıkları arabalarından neden bu kadar kolay vazgeçtiler? Ağırlığı tam olarak 1500kg olan bu aracı 1,5dci kaldırmıyor mu? Piyasadaki rakiplerine göre de en full pakette bile çok avantajlı. pazarda en çok satan Qasqai ile aynı motora sahip. Ama ne satış olarak Qasqai nin rakibi olabilmiş ne de elde tutulma. Bu hafta bana yakın olan bir bayi de bulabilirsem İCON paket denemek istiyorum. Sizlerden illa ki deneyen vardır. Deneyimlerinizi paylaşır msınız?
-
Aldigi mercedesin reno motorlu oldugunu ogrendikten sonra satiliga cikartanlari gorunce normal.
Renonun orta ve alt siniflari haricinde hic bi luks modeli tutulmadi Türkiyede. Birde yilin ilk 3-4 ayinda az km li son model araclarin piyasada cokca satildigini goruyorum. Hani gecmis yildan vergiden dusme falangibi durumlarda oluyor deniliyor ama ne kadar dogru bilmiyorum.
-
Hiç kullanmadığım bir araç. Ancak bu tip SUV'larda insanların ciddi bir konfor beklentisi oluyor. Bir ara bu aracın eksisozluk deki yorumlarını okumuştum. Herkes söz birliği etmişçesine aracın süspansiyon sisteminin çok konforsuz olduğunu yazmıştı.
Hatta bir kullanıcı "arabaya süspansiyon koymayı unutmuşlar, böbrek taşı düşürmek isteyenlere bu arabayı kiralamayı düşünüyorum" şeklinde bir yorum yapmıştı, epey gülmüştüm.
Edit: Arkadaşlar ilgili yorumlar Capture için yapılmış düzeltiyorum.
-
Aldigi mercedesin reno motorlu oldugunu ogrendikten sonra satiliga cikartanlari gorunce normal.
Renonun orta ve alt siniflari haricinde hic bi luks modeli tutulmadi Türkiyede. Birde yilin ilk 3-4 ayinda az km li son model araclarin piyasada cokca satildigini goruyorum. Hani gecmis yildan vergiden dusme falangibi durumlarda oluyor deniliyor ama ne kadar dogru bilmiyorum.
Talisman bu algıyı yıkacak diyorlar. İlk kez piyasaya SUBERB den daha geniş bir araç girecek. Tabi bagaj detayı ile suberB yine bi tık önde..
Hiç kullanmadığım bir araç. Ancak bu tip SUV'larda insanların ciddi bir konfor beklentisi oluyor. Bir ara bu aracın eksisozluk deki yorumlarını okumuştum. Herkes söz birliği etmişçesine aracın süspansiyon sisteminin çok konforsuz olduğunu yazmıştı.
Hatta bir kullanıcı "arabaya süspansiyon koymayı unutmuşlar, böbrek taşı düşürmek isteyenlere bu arabayı kiralamayı düşünüyorum" şeklinde bir yorum yapmıştı, epey gülmüştüm.
O kadar yani? :) Desenize asfaltta değil de satış danışmanını kafalayıp bozuk mahalle arası ve ya stabilize yolda denemek lazım..
-
Talisman bu algıyı yıkacak diyorlar. İlk kez piyasaya SUBERB den daha geniş bir araç girecek. Tabi bagaj detayı ile suberB yine bi tık önde..
eren tekin in passat-talisman karşılaştırma testinde passat' ın arka diz mesafesinin talismandan daha iyi olduğunu söylediler. hangi bakımdan superbden daha geniş?
-
Total uzunluk da.. diz mesafesi konusunda Eren Tekin in videosunu izlemedim ama sırf Yeni SuberB eline geç geldi diye SuberB e vasat diyen adamın da yorumuna güvenmem
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Talisman'ı başka bir başlık altında çok tartıştık zaten, durumu ortada, Laguna ve Latiude un kaderini paylaşacak.
KAdjar konusunda bir bilgim yok. Ama nedense kaç tanesine geldiysem hepsinin kullanıcıları bayaa gazlı idi. Sanırım altlarındaki aracı HSE Sport sanıyorlar :) Aynada kayboluşlarını izlemek çok keyifli oluyor
-
Talisman'ı başka bir başlık altında çok tartıştık zaten, durumu ortada, Laguna ve Latiude un kaderini paylaşacak.
KAdjar konusunda bir bilgim yok. Ama nedense kaç tanesine geldiysem hepsinin kullanıcıları bayaa gazlı idi. Sanırım altlarındaki aracı HSE Sport sanıyorlar :) Aynada kayboluşlarını izlemek çok keyifli oluyor
Gazlı derken sizle drag yarışına falan mı girmeye çalıştılar? Hiç güleceğim yoktu. Suv araçla bu tip fantazilerin sonu Allah korusunama ya hastanede ya mezarlıkta biter. O yükseklikteki bir araç bu tip aksiyonlara müsait değil ki...
-
Total uzunluk da.. diz mesafesi konusunda Eren Tekin in videosunu izlemedim ama sırf Yeni SuberB eline geç geldi diye SuberB e vasat diyen adamın da yorumuna güvenmem
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
total uzunluk ile genişliğin bir alakasını görmüyorum. diz mesafelerini ölçtüler adamlar pasattan daha dar çıktı. diz mesafesi yoruma açık bir konu değil. daha dardır yada daha geniştir. yoruma açık olsa ben de yorumlarını beğenmiyorum eren tekinin ayrı konu.
-
Talisman'ı başka bir başlık altında çok tartıştık zaten, durumu ortada, Laguna ve Latiude un kaderini paylaşacak.
KAdjar konusunda bir bilgim yok. Ama nedense kaç tanesine geldiysem hepsinin kullanıcıları bayaa gazlı idi. Sanırım altlarındaki aracı HSE Sport sanıyorlar :) Aynada kayboluşlarını izlemek çok keyifli oluyor
Aynen katiliyorum latitude. Safran renonun hic bi luks modeli yerini bulmadi memlekette.
-
Gazlı derken sizle drag yarışına falan mı girmeye çalıştılar? Hiç güleceğim yoktu. Suv araçla bu tip fantazilerin sonu Allah korusunama ya hastanede ya mezarlıkta biter. O yükseklikteki bir araç bu tip aksiyonlara müsait değil ki...
Drag değilde ne zaman yolda bir kadraj görsem bir hırslanıp arka tamponuma yapışıyorlar. Ben de biraz daha yavaşlayıp sağa çekiliyorum ve tam aynı hizada iken gazlıyoruz. Bu olayı en az 3 kez 3 farklı kadjarla yaşadım.
-
Talisman farklı bir konu başarı yakalayıp yakalamayacağını göreceğiz. ana konumuz Kadjar. bence Kadjar ı bu kadar kolay elden çıkarmalarına bir etken de çok sade ve basit ön konsol . 100bin Tl para verdiğiniz arabada kokpit in biraz daha albenili olması gerekmez mi?
Drag değilde ne zaman yolda bir kadraj görsem bir hırslanıp arka tamponuma yapışıyorlar. Ben de biraz daha yavaşlayıp sağa çekiliyorum ve tam aynı hizada iken gazlıyoruz. Bu olayı en az 3 kez 3 farklı kadjarla yaşadım.
Ama haksızlık var bu işte arada nerdeyse 200kg fark ve siz de S modu olan bir Dsg şanzıman var :))) Aman hocam boşverin birine sebep olmayın Suv lar yapısı itibariyle ani direksiyon hareketlerinde izden çıkma ve hatta taklaya çok müsait araçlar. Gerçi 4x2 özellikleri yüzünden Arazi performasnları da yok. Mesala benim için oturduğum siteye yaklaşık 600m. uzunluğunda oldukça dik bir rampa ile çıkılıyor ki kışın gerçek bir Suv ve 4x4 gerekiyor bir kaç gün. Ama sırf bu yüzden bu aracı alsam eminim ki yine tabanvay ile eve gitmek durumunda kalacağım.
-
KAdjar da Captur da yükseltlmiş Clio dan çok da farklı değil bence. İç ve dış tasarım olarak bir görsellik sağlamıyor. Aynı platformdaki Kaşkay çok daha çekici ve bildiğim kadarıyla daha fazla teknolojik oyuncak sunuyor.
Olayın bir de ülkemizdeki 2. el ve marka algısı söz konusunu. durum böyle iken bu tür araçların tutunup kendilerini ispatlamaları için uygun fiyata yüksek kalite sunmaları gerekiyor ki bunu da yapamıyor Reno.
Ama haksızlık var bu işte arada nerdeyse 200kg fark ve siz de S modu olan bir Dsg şanzıman var :))) Aman hocam boşverin birine sebep olmayın Suv lar yapısı itibariyle ani direksiyon hareketlerinde izden çıkma ve hatta taklaya çok müsait araçlar. Gerçi 4x2 özellikleri yüzünden Arazi performasnları da yok. Mesala benim için oturduğum siteye yaklaşık 600m. uzunluğunda oldukça dik bir rampa ile çıkılıyor ki kışın gerçek bir Suv ve 4x4 gerekiyor bir kaç gün. Ama sırf bu yüzden bu aracı alsam eminim ki yine tabanvay ile eve gitmek durumunda kalacağım.
Benim A7 manuel :) Ayrıca tarfikte oldukça sakinimdir, ama çok fazla diretip kaşınan olursa ancak onları kaşıyorum. Ben yapmasam zaten onlar kendiler gazlı olduğu için sonuç eninde sonunda onlar için değişmeyecek.
SUV konusuna genel açıdan bakarsak:
Benim düşünceme göre SUV ve crossover 4*4 olmalıdır. Bu araçların altındaki ana amaç hem şehirde kullanayım hem de bozuk yollarda, köyde, tarlada vs. Kış koşulları çetin geçiyorsa rahat edeyimdir. Ama bizim ülkemizdeki nedense bu tür yüksek araçlar JİP damgası yiyip = Prestij olarak görülüyor. Arazi ve kış koşullarına uyum sağlayamayan, kışın yolda kalan, şehir içi yollarda yüksek yapısı nedeniyle tat vermeyen, ağırlıkları dolayısıya tüketimi çok olan bu araçların sırf prestij için tercih edilmesi bana göre çok uygun değil.
Geçen kış İstanbul'da br çok SUV diye geçinen 4*2 aracın kaldığı ufacık rampalardan A7 ile rahatlıkla geçmiştim mesela :) Bana göre bu tür bir araç alıncaksa ilk olarak 4*4 özelliği olmalı.
-
Benim A7 manuel :) Ayrıca tarfikte oldukça sakinimdir, ama çok fazla diretip kaşınan olursa ancak onları kaşıyorum. Ben yapmasam zaten onlar kendiler gazlı olduğu için sonuç eninde sonunda onlar için değişmeyecek.
SUV konusuna genel açıdan bakarsak:
Benim düşünceme göre SUV ve crossover 4*4 olmalıdır. Bu araçların altındaki ana amaç hem şehirde kullanayım hem de bozuk yollarda, köyde, tarlada vs. Kış koşulları çetin geçiyorsa rahat edeyimdir. Ama bizim ülkemizdeki nedense bu tür yüksek araçlar JİP damgası yiyip = Prestij olarak görülüyor. Arazi ve kış koşullarına uyum sağlayamayan, kışın yolda kalan, şehir içi yollarda yüksek yapısı nedeniyle tat vermeyen, ağırlıkları dolayısıya tüketimi çok olan bu araçların sırf prestij için tercih edilmesi bana göre çok uygun değil.
Geçen kış İstanbul'da br çok SUV diye geçinen 4*2 aracın kaldığı ufacık rampalardan A7 ile rahatlıkla geçmiştim mesela :) Bana göre bu tür bir araç alıncaksa ilk olarak 4*4 özelliği olmalı.
kesinlikle tespitinde haklısın. Azıcık parayı bulan gül gibi sedanlar dururken gidip Duster gibi araca dahi para yatırıyor. Niye çünkü sorduklarında Jeep i var. Ama 15cm karda hantallığından ötürü patinaj çeken Jeep:gaz:... Ama mesala Honda CRV ile güzel bi giriş yaptı. gerektiğinde araç kendini 4x4 yapabiliyor otomatik vites olmasına rağmen. ama onun da fiyatı 140bin Civarı. o kadar param olsa gidip e 180 bakarım şöyle en temizinden. Ortadaki amblem yeter...
-
Talisman bu algıyı yıkacak diyorlar. İlk kez piyasaya SUBERB den daha geniş bir araç girecek...
Lattitude de Superb II' den daha geniş diye girmişti.
...15cm karda hantallığından ötürü patinaj çeken Jeep...
Hiç mütevazi olamayacağım zira otomatik vitesli ancak ara şanzımana sahip 1999 model ve kabağa yakın lastikleri olan Cherokee ile tamamen buz yoldan zerre kaymadan geçip gitmişliğim var.
Bu durumda eğer aynı mekanipe sahip araçtan bahsediyorsak sürücüsü beceriksiz demektir; yok Jeep de Haldex misâli bir 4×4' e geçtiyse yani ara şanzımanı yoksa konuşmaya bile gerek yok demektir.
... Ama mesala Honda CRV ile güzel bi giriş yaptı. gerektiğinde araç kendini 4x4 yapabiliyor otomatik vites olmasına rağmen...
Bu tarz otomatik kavramayla 4×4 moduna geçen araçların bile zorlu koşullarda ilerlemesi çoğu zaman problem oluyor.
-
Lattitude de Superb II' den daha geniş diye girmişti.
Hiç mütevazi olamayacağım zira otomatik vitesli ancak ara şanzımana sahip 1999 model ve kabağa yakın lastikleri olan Cherokee ile tamamen buz yoldan zerre kaymadan geçip gitmişliğim var.
Bu durumda eğer aynı mekanipe sahip araçtan bahsediyorsak sürücüsü beceriksiz demektir; yok Jeep de Haldex misâli bir 4×4' e geçtiyse yani ara şanzımanı yoksa konuşmaya bile gerek yok demektir.
Bu tarz otomatik kavramayla 4×4 moduna geçen araçların bile zorlu koşullarda ilerlemesi çoğu zaman problem oluyor.
Lattitude konusunda Renonun satış politikası ve 2,0 Dizel seçeneğinden başka seçenek olmaması da sattırmadı.
1999 model Cheroke elbet çıkacaktır zira 4x4 ve bu iş için üretilmiş bir araç..Zaten biz eleştiri yaperken 4x2 ler için konuştuk.. Honda yı kış tipi lastikleriyle hem buz da hem de çamurda kullandım ve gayet performasnlı bir araç. Yani ne qasqai ne ix35 yanına yaklaşamaz. Ayrıca hala iddia ediyorum 4x2 crosover tipi araçlar asfaltta yüksek süratte virajlarda el bombası gibidir şöförlükle pek alakası yok bu işin..
-
...hala iddia ediyorum 4x2 crosover tipi araçlar asfaltta yüksek süratte virajlarda el bombası gibidir şöförlükle pek alakası yok bu işin..
Asfaltta demedim k izaten.:wnk:
Asfaltta fiyasko oldukları konusunda hemfikiriz:
https://www.youtube.com/watch?v=n2iSM6nhWWw
[YOUTUBE]n2iSM6nhWWw[/YOUTUBE]
1:45' e dikkat. Makina ateş ediyor.:rm:
-
birde egea diye bir araç çıkardılar ezber bozan diye malum sitede onunda ilanlarında patlama görüyorum :)
henüz 5 aylık araç bukadar geniş piyasa şaşırtıcı :)))
-
Asfaltta demedim k izaten.:wnk:
Asfaltta fiyasko oldukları konusunda hemfikiriz:
1:45' e dikkat. Makina ateş ediyor.:rm:
İnanamadım. Video sonunda grand cherokee almayın diyor yav. Tabiki haklı olarak.
-
İnanamadım. Video sonunda grand cherokee almayın diyor yav. Tabiki haklı olarak.
Daha sonra elektronik desteklerle düzelttiler ama imaj zedelendi tabii ki.
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
-
arkadaşım adıyamanda renault bayisi. kadjar almış kenine 1.5 dci 110 hp edc. ver lan bi tur atayım dedim deee... valla bi yandan çocuk pazarlarcasına aracı tanıttı bi yandan ben şöyle biraz zorladım sıkıştırdım o değişik ekranla oynadım falan. inerken alıyorum demiş bulundum :D ben çok beğendim aracı cidden başarılı bi araç olmuş. tabi ki aracın full donanımlı olarak (ki 4x4 ve talismanda kullanılan 130 hp lik 1.6 dci motor da değildi) 130k satış fiyatını sayarsak fiyat çok. açıkcası kodiaq ve ateca için demek ki o fiyatların üstünde bi şeylere anca gırtlak line olcak diye düşündüm