škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: **SEMİH** - 21 Nisan 2016, 12:59:14
-
Lastiklerim bugün itibariyle geldi.
Lastikçilerin 840-850 tl gibi rakamlara 48/15 gibi üretim tarihli lastikleri satmaya çalışmasına karşın. 760 tl ye hepsiburadadan 13/16 tarihli ve Fransa ürütemli cpc5 lerimi bugün teslim aldım.
Keşke 185 değilde 195 taban alsaydım yada michelin crooss climate ını ki lastik sök tak masrafını bitirecekti. Bunlar aklımdan geçmedi değil fakat performansını bildiğim ve forumca önerilen :) bu lastikleri aldım. 185 veya 195 çok aşırı bir fark yoktur diye düşünmekle birlikte lastiklerimi yarın takıp rodajını tamamladıktan sonra nexenlerden sonra neler hissettirdiğini yorumlayacağım.
(http://i964.photobucket.com/albums/ae124/sem1992/P_20160421_124059-1024x768_zpsw5x7nu8a.jpg) (http://s964.photobucket.com/user/sem1992/media/P_20160421_124059-1024x768_zpsw5x7nu8a.jpg.html)
Edit: fotoğrafı boyutlandırmıştım ama olmadı özür diliyorum ve tam format nedir 16.9 ve 4.3 çekimlerde
Edit2: Üstelik 99 tl değerinde 1 yıl yol yardım hizmeti hediye geldi. Bunun yerine sök tak gelseydi daha iyiydi tabi çünkü kaskom var zaten.
-
cpc5 güzel tercih. hayırlı olsun yeni lastikleriniz
-
Semih; daha önce de dediğim gibi çok iyi bir tercih; güzel günlerde kullan...
-
Bende nexen leri değiştirmeyi düşünüyorum ama daha 1100 km deyim. Nexen karşılaştırma Izkenimlerinize göre karar vereceğim.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bende nexen leri değiştirmeyi düşünüyorum ama daha 1100 km deyim. Nexen karşılaştırma Izkenimlerinize göre karar vereceğim.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabiki hocam sizide mutlaka bilgilendireceğim. Bu arada nexen kataloğunda polo, rapid, fabia için kullanılan lastiğin n blue hd plus olduğu söyleniyor ki aslına bakarsanız bu lastik ab etiketlerine göre hiç fena değil. Fakat skoda fabrikası bize plus olmayan modeli gönderiyor. Plusların üzerinde plus yazar fakat bizim lastiklerde bu ibare yok zaten 2013 adac testinden zar zor geçer not alan bir lastik n blue hd. Aynı testin ilk 3 sırası energy saver, cpc5 ve egp diye devam ediyor.
-
Tabiki hocam sizide mutlaka bilgilendireceğim. Bu arada nexen kataloğunda polo, rapid, fabia için kullanılan lastiğin n blue hd plus olduğu söyleniyor ki aslına bakarsanız bu lastik ab etiketlerine göre hiç fena değil. Fakat skoda fabrikası bize plus olmayan modeli gönderiyor. Plusların üzerinde plus yazar fakat bizim lastiklerde bu ibare yok zaten 2013 adac testinden zar zor geçer not alan bir lastik n blue hd. Aynı testin ilk 3 sırası energy saver, cpc5 ve egp diye devam ediyor.
Bu durumu aynen serttepe ile görüştüm. Showroomdaki araçlara baktim hâlâ nblue hd lastikli araçlar vardı. Acaba yüce ye hatta çek fabrikaya yazsam mi? Bir sonuç çıkar mı?
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bu durumu aynen serttepe ile görüştüm. Showroomdaki araçlara baktim hâlâ nblue hd lastikli araçlar vardı. Acaba yüce ye hatta çek fabrikaya yazsam mi? Bir sonuç çıkar mı?
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu olayı bende düşünüyorum. Kapı fitillerinden gelen ses ve bu lastikler için şikayet maili yazacağım ama lastikten bir sonuç çıkmaz. 250 tl ye alıcı buldum bile.
-
üretim yeri neresi yazıyor? bende polonya yazıyor.
-
üretim yeri neresi yazıyor? bende polonya yazıyor.
Üretim yeri Fransa yazıyor. Fark olur mu bilmiyorum. Mesela daha öncede cpc5 almıştım üretim yeri değişik bir ülkeydi.
-
Hayırlı olsun :) ben de ender abinin tavsiyesiyle aldım ve şu an çok fazla memnunum :) [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] bir gün herkes cpc5 takacak ulen! :D
-
Hayırlı olsun :) ben de ender abinin tavsiyesiyle aldım ve şu an çok fazla memnunum :) [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] bir gün herkes cpc5 takacak ulen! :D
Peki kışlık ne takılmalı?
-
Peki kışlık ne takılmalı?
Benim önerim mevcut durumda Continental TS850 olur; ancak muhtemelen 6 ay sonra lastikçilerde TS860'ı göreceğiz. Onun da test sonuçlarını ve kullanıcı yorumlarını görmekte fayda var.
-
Peki kışlık ne takılmalı?
Kış için nokian ı tek geçerim fakat. Ender Abinin dediği gibi continentalinde iyi olduğu konusunda fazlaca yorum var.
-
Kış için nokian ı tek geçerim fakat. Ender Abinin dediği gibi continentalinde iyi olduğu konusunda fazlaca yorum var.
ben de kışlığa nokian düşünüyorum. made in finland, kışı sert yer malum
(http://i.hizliresim.com/m6WbNR.jpg)
-
cross climate daha iyi bir tercih olurmuş aslında yılda iki kez 60tl vermek yerine cc iş görürdü. iade seçeneğini kullanabilirsiniz hepsiburada'da.
-
Bende crossclimate düşündüm fakat yılda iki kez 60 vermek daha mantıklı. Conti 850 yi gerçekten iyi diyorlar. Tabi nokian wr d 4 te iyi lastikmiş. Ben seneye kullanmak için hangisini alacağıma karar veremedim ama cc yi indirimli alma şansım var.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
İyi günlerde kullanın cpc5 candır.
-
Bugün taktırdım taktırmaz olaydım lastikçi jantımı boydan boya çizdi. Kafayı yemek üzereyim. Ben boyarım falan dedi ama emanet etmedim tabi. Diğer jantlarda da ufak tefek var ama çok sıkıntı değil onlar. Bir jantımı resmen boydan boya kaptırdı. Çözümü var mı ne yapabilirim
-
Bugün taktırdım taktırmaz olaydım lastikçi jantımı boydan boya çizdi. Kafayı yemek üzereyim. Ben boyarım falan dedi ama emanet etmedim tabi. Diğer jantlarda da ufak tefek var ama çok sıkıntı değil onlar. Bir jantımı resmen boydan boya kaptırdı. Çözümü var mı ne yapabilirim
Semih; öncelikle geçmiş olsun. Her lastik değişiminde seninki kadar olmasa da bir şekilde sıkıntı yaşıyorum ben de. Müsait olduğunda birkaç fotoğraf ekleyebilirsen daha iyi hüküm verebiliriz.
-
(http://i964.photobucket.com/albums/ae124/sem1992/P_20160422_160737_zpsbtccfiem.jpg) (http://s964.photobucket.com/user/sem1992/media/P_20160422_160737_zpsbtccfiem.jpg.html)
(http://i964.photobucket.com/albums/ae124/sem1992/P_20160422_160811_zps3qwwevae.jpg) (http://s964.photobucket.com/user/sem1992/media/P_20160422_160811_zps3qwwevae.jpg.html) [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION]
Yaptırmaya kalksak ne kadar ücret çıkar acaba
-
2 sezon ts 800, 1 sezon da önler ts 850 arkalar ts 800 kullandım, 185x60x15 polo da. Çok memnundum. Şimdiki aracımda petlas kullandım. Continental kadar güven vermediler, yolda kalmadım ama continentaller kadar zor şartlarda kullanmadım, ocaktan sonra taktırdım petlasları.
Jant için üzüldüm, lastikçi iyi olursa sıfır çizikle de değiştirebilir
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Peki kışlık ne takılmalı?
Yeni lastik alcak olsam nokian wrd4, Conti ts850 ve gdyear Ultragrip serisinden birini tercih ederdim. Sessizlik ve kalite birleşimini istiyorsanız Nokian wrd4ü her türlü tavsiye ederim. Bu kış farklı zemin ve hava şartlarında yaklaşık 10000 km kullandım, çok memnun kaldım.
-
(http://i964.photobucket.com/albums/ae124/sem1992/P_20160422_160737_zpsbtccfiem.jpg) (http://s964.photobucket.com/user/sem1992/media/P_20160422_160737_zpsbtccfiem.jpg.html)
(http://i964.photobucket.com/albums/ae124/sem1992/P_20160422_160811_zps3qwwevae.jpg) (http://s964.photobucket.com/user/sem1992/media/P_20160422_160811_zps3qwwevae.jpg.html) @enoktakenokta (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=2576)
Yaptırmaya kalksak ne kadar ücret çıkar acaba
Jantı katletmiş resmen:mad: Çizikle birlikte oyuk da vardır jantta. Boyanmadan düzelmez bence, ama orijinali gibi boyayabilecek, işini layığıyla yapan bir yer bulmak lazım.
-
[MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] adama verdiğim 60 tl nin 50 tl sini zar zor aldım. Macun rötuş kapanmaz mı acaba, sanayiye bir uğrayacağımda 50 tl ye kurtarılcak iş değil. Diğer jantı kabul etmiyor zaten sen yapmışsın diyor.
-
[MENTION=8468]**SEMİH**[/MENTION] Macun ve rötuş ile yine de belli olur bence, ancak direkt boyatmaktansa öncelikle o yol denenebilir tabii.
-
Valla lastiklerin keyfine varamadan canım sıkıldı. Lastiğe gelirsek an itibari ile sınıf atlamış bulunmaktayım. Ses olarak büyük bir fark olmadı belki ama konfor ve yol tutuş anlamında efsane oldu ki daha rodajını tamamlamadı bile. Direksiyon tepkileri çok daha hızlı ne bileyim boşuna eziyet çekmişim nexenlerle.
Neyse olacağı varmış. Ben lastikçimden çok memnundum ama onlar taşınınca bu kasaba yaptırmak zorunda kaldım.
-
Vallahi cpc5 cok cok guzel lastik.
Janta yazik olmus. Tirnaga takiliyorsa baya baya boya da kapatmaz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Vallahi cpc5 cok cok guzel lastik.
Janta yazik olmus. Tirnaga takiliyorsa baya baya boya da kapatmaz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tırnak ne demek parmak bile giriyor :D
-
Plastidip bir nebze kapatabilir. Ama onda da cok dikkatli kullanmak gerekiyor. Lastik degisiminde notmal janta bunu yapan adam plastidipli janta yan dukkandan birilerini cagirip toplu tecavuz eder
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Acaba güzel bir zımpara üstüne şeffaf plastidip görüntüyü düzeltir mi
-
Semih bey geçmiş olsun öncelikle,
Lastik konusunda sunu söyleyebilirim yazlıklarda cpc frenleme konusunda oldukça başarılı, 215 55 17 ölçülerinde bir lastik var bende, ani fren yapmam gereken 2 durumda da oldukça başarılıydı , yağmurlu ve soğuk havada da kullanma firsatim oldu, bu sartlarda da yol tutuşu çok iyi bir lastik. Benim şansım araçla birlikte gelmişti, araştırıp alsam da sanırım buna yakin bir lastik alırdım.
Kışlık lastik konusunda ise benim ölçülerde conti 850 lastiklerin tanesine 560tl fiyat isteyince, internet üzerinden araştırmalarım sonucu nokian wr d4 almıştım,(360tl) bir sezon kullandım, karlı buzlu yollarda oldukça işimi gördü. Başka bir kışlık kullanmadığım için diğer lastiklerle ilgili yorum yapamayacağım.
-
Acaba güzel bir zımpara üstüne şeffaf plastidip görüntüyü düzeltir mi
Seffaf plastidipin doldurarak onarma ozelligi yoktur. Renkli olursa orayi doldurur ve renkli tabaka cizigin uzerini kaplayarak gorunmemesini saglar ;)
Pek fazla yapilacak birsey kalmamis gecmis olsun. Boyacidan ayni renk boya alinip fircayla rotus yapilabilir belki?
-
Anladığım konu değil ama biraz meraktan biraz da belki bi öneri olur diye sorayım. Bi ara meşhur rötuş kalemleri vardı çizikleri kapatıyordu güya. İşe yarar mı ki? Üzdü açıkcası tamam benim 4 jantım birden çizik dolu annem sağolsun ama başka biri bu şekilde yapınca üzülmemek elde değil.
-
Anladığım konu değil ama biraz meraktan biraz da belki bi öneri olur diye sorayım. Bi ara meşhur rötuş kalemleri vardı çizikleri kapatıyordu güya. İşe yarar mı ki? Üzdü açıkcası tamam benim 4 jantım birden çizik dolu annem sağolsun ama başka biri bu şekilde yapınca üzülmemek elde değil.
Teşekkür ederim düşünceniz için, o kalemler genellikle tek yıkamalık falan oluyor. Vernik gibi bir tabaka oluşturarak vernikte olan ufak tefek çizikleri gizliyor. Geçici bir çözüm yani. Bu arkadaş sağolsun derinlemesine çizdiği için macun zımpara rötuş istiyor uğraşacağım bayağı. Kendim yapsam gam yemem de iş bilmeyen biri yapınca insan deliriyor.
-
Adamın iş yeri petlas bayisi bu açıdan yarın bayiyi arayıp şikayet edeceğim eğer çakma bayi değilse ilgileneceklerini düşünüyorum.
-
Hakkınızı aramanızda yarar var tabi. Şu an en mantıklı çözüm plasti dip gibi görünüyor ancak reisin dediği gibi düz janta bunları yapan plasti dipli jantı ağlatır.. Bu yüzden kışlıklarda kara jant kullanmayı seviyorum sanırım :)
-
Öncelikle lastikleriniz hayırlı olsun. Seste büyük fark olmaması ilginç geldi bana. Lastik etiketinde kaç dB yazıyor acaba ?
Valla lastiklerin keyfine varamadan canım sıkıldı. Lastiğe gelirsek an itibari ile sınıf atlamış bulunmaktayım. Ses olarak büyük bir fark olmadı belki ama konfor ve yol tutuş anlamında efsane oldu ki daha rodajını tamamlamadı bile. Direksiyon tepkileri çok daha hızlı ne bileyim boşuna eziyet çekmişim nexenlerle.
Neyse olacağı varmış. Ben lastikçimden çok memnundum ama onlar taşınınca bu kasaba yaptırmak zorunda kaldım.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Öncelikle lastikleriniz hayırlı olsun. Seste büyük fark olmaması ilginç geldi bana. Lastik etiketinde kaç dB yazıyor acaba ?
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
185 taban olduğundan 70 db diğer tabanlar 71 db yalnız. Mudanya yolunda inanılmaz sessizken ş.içi aşağı yukarı aynı sesi veriyor. Çok sessiz bir lastik olmadığını biliyordum fakat hissettirdikleri, buna fazlasıyla değer.
Lastikçide iki lastiğide elimle tabanından bastırdım. Nexen neredeyse hiç kıpırdamazken, cpc5 çok çok esnekti. Hergün 70 küsürle ürkerek girdiğim viraja 90 la girdim ve hiç tereddüt etmedim. Yolu artık daha az hissediyorum. Çukurlarda artık süspansiyon daha tok ve daha az hissediliyor. Önceden yoldaki rögarlardan kaçardım artık hepsine girmek istiyorum :D
-
Plastidip bir nebze kapatabilir. Ama onda da cok dikkatli kullanmak gerekiyor. Lastik degisiminde notmal janta bunu yapan adam plastidipli janta yan dukkandan birilerini cagirip toplu tecavuz eder
:++: Tarife bak ya!:rm::hanz::++:
185 taban olduğundan 70 db diğer tabanlar 71 db yalnız. Mudanya yolunda inanılmaz sessizken ş.içi aşağı yukarı aynı sesi veriyor. Çok sessiz bir lastik olmadığını biliyordum fakat hissettirdikleri, buna fazlasıyla değer.
Lastikçide iki lastiğide elimle tabanından bastırdım. Nexen neredeyse hiç kıpırdamazken, cpc5 çok çok esnekti. Hergün 70 küsürle ürkerek girdiğim viraja 90 la girdim ve hiç tereddüt etmedim. Yolu artık daha az hissediyorum. Çukurlarda artık süspansiyon daha tok ve daha az hissediliyor. Önceden yoldaki rögarlardan kaçardım artık hepsine girmek istiyorum :D
Seni çok iyi anlıyorum. Favorit' in lastikleri 7-8 senelikti. Diş derinliği anlamında TÜV Türk' ten sıkıntısız geçiyordu ancak artık turşu bidonu kıvamındaydılar. İbiş' e geçince ilk yaptığım frende ABS devreye girdi. Düşün artık lastiklerin durumunu.
-
:++: Tarife bak ya!:rm::hanz::++:
Seni çok iyi anlıyorum. Favorit' in lastikleri 7-8 senelikti. Diş derinliği anlamında TÜV Türk' ten sıkıntısız geçiyordu ancak artık turşu bidonu kıvamındaydılar. İbiş' e geçince ilk yaptığım frende ABS devreye girdi. Düşün artık lastiklerin durumunu.
Ahaha dozaj önemli tabi :) fakat bir fark var benim lastikler 1 yıllıktı :D
-
Ahaha dozaj önemli tabi :) fakat bir fark var benim lastikler 1 yıllıktı :D
Tekerlekleri kilitleyip fren yapınca o cıyklama sesi çıkmıyordu hiç.:rm:
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
-
Lastikçiyi petlas bölge müdürüne şikayet ettim ilgilendiler ama sadece kırmızı tabelalı bayiler onların sorumluluğundaymış. Beyaz zeminler isim kullanıyor gibi ek lastikçilermiş. Yinede adama ulaşıp ikna etmeye çalıştılar. Adam tam bir kasap olduğundan. Yama ücreti olan 150 tl yi bile ödemiyor. Ne diyeyim bir daha iki üç kat verip yetkili servislerden şaşmayacağım.
-
Lastikçiyi petlas bölge müdürüne şikayet ettim ilgilendiler ama sadece kırmızı tabelalı bayiler onların sorumluluğundaymış. Beyaz zeminler isim kullanıyor gibi ek lastikçilermiş. Yinede adama ulaşıp ikna etmeye çalıştılar. Adam tam bir kasap olduğundan. Yama ücreti olan 150 tl yi bile ödemiyor.
En büyük derdi bu olsun.
Ne diyeyim bir daha iki üç kat verip yetkili servislerden şaşmayacağım.
İnan bana lastik değişiminde yetkili servisle dışarıdaki lastikçi arasında 2-3 katı fark da yok. Hani dışarıdaki 4 lastik sök-tak için 200 lira istiyorsa, serviste de 250-300 gibi bir rakam. Ha diyeceksin ki az para mı, değil ama kafa rahat oluyor.
-
En büyük derdi bu olsun.
İnan bana lastik değişiminde yetkili servisle dışarıdaki lastikçi arasında 2-3 katı fark da yok. Hani dışarıdaki 4 lastik sök-tak için 200 lira istiyorsa, serviste de 250-300 gibi bir rakam. Ha diyeceksin ki az para mı, değil ama kafa rahat oluyor.
Abi n'aptın 4 lastik sök tak 200 TL:eek:. Her halde lafın gelişi öyle demek istedin. Geçtiğimiz kışa girerken ben 50 TL'ye yaptırmıştım .
-
Abi n'aptın 4 lastik sök tak 200 TL:eek:. Her halde lafın gelişi öyle demek istedin. Geçtiğimiz kışa girerken ben 50 TL'ye yaptırmıştım .
Mesela yahu! Sayıları tamamen uydurarak yazdım.
Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.