škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: husertas - 12 Mart 2016, 22:46:16
-
Selamlar Arkadaşlar,
2 gün önce temiz görünüşlü bir Octavia 1.8T otomatik vites aldım. AGU motor olan cinsinden.
Daha önce Tempra 2.0 16v arabam vardı. Motorlardan iyi anlarım. Tamir takımları, cihaz, teşhis aletleri vs. hepsi elimde var. Ama tecrübelerinize ve vereceğiniz bilgilere ihtiyacım var.
Arabaya çok yabancıyım. Önceki sahibi de araba hakkında hiç bir teknik bilgiye sahip değil. Dolayısyla çok yardımcı olmadı.
1- Yağ değişim periodunu bilmiyorum. Değiştireceğim. Hangi numara yağ-filtre iyi gelir bu motora?
2- Otomatik şanzuman sorunsuz yürüyor. Yalnız vites D'de iken hafif bir ittirmeyle N'ye düşüyor. Kendi kendine düşmüyor, araba yürürken hafifçe ittirince düşüyor. Durup tekrar D'ye almam gerekiyor. Tesadüfen farkettim. Bu bir sorun mudur? Ne yapmak gerekir?
3- Bu otomatik vitesin yağını ve filtresini değişreceğim. Hangi yağ ve filtre kullanmalıyım?
4- Triger seti değişim tarihini de öğrenemedim. Motor kucağımda patlar korkusu ile yaşıyorum. AGU motorlar için triger seti tavsiyesinde bulunabilir misiniz? Kaça mal olur bana?
5- Başka vereceğiniz, arabanın zayıf noktaları, yanımızda yedekte bulundurulması iyi olacak yedek parçalar, sensörler, sevis tamir manualları vs. gibi bilgiler olursa çok memnun olurum.
Teşekkürler, saygılar
Hüseyin
-
Ooo hocam hos geldiniz. Arac tercihlerinizden anldigim kadariyla sizde de var bu hastalik gecmis olsun oncelikle..
1) yag degisimi 10.000km de bir yapilabilir sikinti yok. Km nizi ve motorun durumunu bilmedigim icin afaki konusmak istemiyorum ancak 150-200k daki orjinal bir aguysa yazin 10-60 kisin 5-40 kullanirdim ben olsam. Yeni motor yapilmis yag eksiltme problemi olmayan bir aguyaysa ya yaz kis 5-40 ya da 5-30 kullanirdim ben olsam.
2) muhtemelen revizyon gecirmistir. Yapan ustanin halt etmesi. Vites gecisleri sikkntisizsa ellermeyin derim :)
3) katalogda hangi numara yag bahsediliyorsa onu kullanin. Internette biraz arastirmayla cikar.
4) parcacinin verdigi oem ya da contitech (continental) marka set isinizi gorur.
5) agu guclu ve saglam bir makinadir. Kolay kolay mekanik sikinti vermez. Mekanik olarak en zayif yeri ust kapak contasidir. Yastan mutevellit degismesi gerekebilir. Hemen hararetle kendini gostermez, erken teshisle degisirse can sikintisi yaratmaz. Genelde yag kapagindan da belli etmez. Su genlesme haznesinden ve sabah ilk marsta egzoz dumanindan, ilk calismadaki gec calismadan anlarsiniz. Iyi isinin ehli bir usta (hatta birkac farkli usta ;) ) tarafindan kontrol edilmesinde fayda var.
Elektronik olarak sensorlerinden ariza verme ihtimali daha yuksektir. N75 , akismetre gibi parcalar zirt pirt olmasa da ariza yapabilir.
Yaninizda atesleme bobini tasiyabilirsiniz. Degisimi kolay ama hayat kurtarir ;)
Ayrica konyada bulusmalar duzenliyoruz. Sizi de aramizda gormekten mutluluk duyariz
-
Cevapların için teşekkürler Doğukan Kardeşim.
Tempra'cıların forumunda teknik paylaşımlarda en aktif üyelerden biriydim, inşallah burada da öyle olacağım.
Gece octavia'nın bir kaç bin sayfalık servis tamir kitabını buldum biraz okuyayım, bilgileri paylaşırım burada.
Her türlü buluşmada bulunmaya çalışırım.
motoru söküp takmaya başlayayım bir sürü daha soru soracağım ve bilgi paylaşacağım.
Teşekkürler.
-
:wlc::wlc::kat:
-
Aramıza hoşgeldiniz bende de manueli var kolay kolay sıkıntı çıkarmaz.Yağ olarak son 1 seneye kadar 0-40 kullanıyordum şimdi km den dolayı eksiltmeye başladı 5-40 a geçtim sizede tavsiye ederim.Filtre olarak oem alman mallarını kullanıyorum genelde tercihim mann veya mahle marka filtrelerdir.
Kronik arızası genelde merkezi kilit ve otomatik camların halatını tutan plastik parçanın kırılıp camın düşmesi gibi saçma sapan durumlarla karşılaşabilirsiniz.Mekanik olarak sorun çıkaran bir parça olmaz canınızı sıkmayın
-
Teşekkürler arkadaşlar. Hoşbulduk.
Arabanın eski kayıtlarına baktım, Skoda resmi servisi ilk bakım yıllarında hep Shell Helix 10-40 kullanmış. Bu yağla ilgili olumlu olumsuz tecrübeniz oldu mu hiç? Eski teknoloji bir yağ olarak mı kalır acaba?
-
Cevapların için teşekkürler Doğukan Kardeşim.
Tempra'cıların forumunda teknik paylaşımlarda en aktif üyelerden biriydim, inşallah burada da öyle olacağım.
Gece octavia'nın bir kaç bin sayfalık servis tamir kitabını buldum biraz okuyayım, bilgileri paylaşırım burada.
Her türlü buluşmada bulunmaya çalışırım.
motoru söküp takmaya başlayayım bir sürü daha soru soracağım ve bilgi paylaşacağım.
Teşekkürler.
Aaahh ahhh vakti zamaninda bir riza abim vardi yine skoda forumlarindan tanisirdik onu hatirlattiniz bana. Onun da 2.0 temprasi vardi kibrisa yerlesti simdi 1.8t passat aldi kendisine :)
Hala cilgin yine bizimki :)
-
Aaahh ahhh vakti zamaninda bir riza abim vardi yine skoda forumlarindan tanisirdik onu hatirlattiniz bana. Onun da 2.0 temprasi vardi kibrisa yerlesti simdi 1.8t passat aldi kendisine :)
Hala cilgin yine bizimki :)
Ben o 1.8T Passat'tan iki tane şirket arabası olarak kullandım ama anamı ağlatmışlardı. Belki kasa hafifliğindendir yada cebimden para verip aldığımdandır :) bimiyorum ama Octavia onlardan daha sevimli ve kıvrak geldi bana. En nefret ettiğim araba Passat olmuştu o dönemde.
-
Doğukan Kardeşim,
Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay
-
Doğukan Kardeşim,
Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay
Hocam forumumuzda metionlama sistemi bulunmaktadır ortaya adını yazmaktansa [MENTION=8463]DDŞ[/MENTION]! Şeklinde kullanıcı adıyla metionlarsanız karşı tarafa bildirm düşer yazınız gözükür
-
Doğukan Kardeşim,
Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay
Olur abicim uyar sikinti yok. 1 ya da 2 tane buljndurursun :)
-
Bobin arızası bu kadar sık görülüyor mu? Ben 15 senedir 1 kere bile değiştirmedim :)
-
DDŞ'nin tavsiyesi üzerine araştırdım ve Passat 1.8T forumlarında da genellikte sensörler ve bobin arızasından şikayet var. Sizinki harika bir durum. İnşallah bundan sonra da sorun çıkmaz.
Ben, yaşlı araba ne olur ne olmaz diye bütün sensörleri ve elektrik ekipmanlarını bagajımda taşırdım Tempra 2.0 16v kullanırken. Olur olmaz başıma bela olmasın diye hepsini yenilediğim için sensörlerden bir sorun yaşamadım ama distributor kapağından dolayı bir sefer yolda kaldım ve kendim bagajda yedek duran kapağı değiştirip yola devam edebilmiştim. Hatta 3 yıl sonra aynı yerden yeni bir arıza yaptı ve nasılsa kapağı daha önce yeniledim diye yedek tutmadığımdan sanayiye gitmek zorunda kalmıştım.
O günlerden alışkanlık, yavaş yavaş bobin sensör vs. toplamaya başlarım yakında. Acil durumda kendim müdahale edeyim diye.
-
Bobin arızası bu kadar sık görülüyor mu? Ben 15 senedir 1 kere bile değiştirmedim :)
kadir inanmıyorum sana. mümkün değil. çıkan bobinler müzeye kaldırılır. bir de lpg kullanan adamsın :)
vag1.8t de millet vızır vızır bobin değiştiriyor görmedin mi? :D
-
kadir inanmıyorum sana. mümkün değil. çıkan bobinler müzeye kaldırılır. bir de lpg kullanan adamsın :)
vag1.8t de millet vızır vızır bobin değiştiriyor görmedin mi? :D
Görüyorumda neden değiştirdiklerini ben anlamadım bu zamana kadar bir sıkıntısını görmedim hangi müzeye koyalım? :D
-
Görüyorumda neden değiştirdiklerini ben anlamadım bu zamana kadar bir sıkıntısını görmedim hangi müzeye koyalım? :D
hahahdadafad
orda konusunu aç millet önünde saygı duruşunda durur zaten :D
aman maşallah diyelim.
sanırım fabrikanın taktığı bobinler ayrı bir sağlam çıkıyorsa? sende çok fazla yüksek devir takılmıyorsan demekki dicem?,
şans işte :D
-
arkadaşlar merhaba,
bende de 1.8T var lpg li, yaklaşık 1 sene oldu alalı
öncelikle aracı aldıktan sonra bana olumsuz neler yaşattı önce onları söyliyim sonra da olumlu yanlarını :)
(bu arada ben aldığımda 197bindeydi ve ful servis bakımlıydı. ben alır almaz lpg taktım şu an 210binde ben şaşmaza götürüyorum gürel volkswagen)
1) hava akışmetre orjinali ile değişti, (bosch 490 TL + işç
2) şoför tarafı camı çatır çutur inip kalkıyor mekanizma bozuk kırılacak gibi
3) merkezi kilit otomatiği çoook sert (arabaya ilk binenler şöyle bir tırsmıyo değil o sesten :)) yani ses felaket, hatta şu an akü zayıfladığı kilitlerken için bazen dıt sesi çıkmıyor birkaç kez kapatma düğmesine basıyorum.
4) ön tampon yere çok yakın birkaç defa yere değdi (değiştirmeyi düşünmüyo değilim)
5) yaşı itibariyle yağ eksiltme var
6) liftback bagaj olduğu için tutmazsan acayip sert düşüyor. bilmiyorum bütün octiler mi böyle??
7) şehir içi km de 30-32 krş (normal kullanım), şehir dışı ort 20-22 krş fazla basmadan)
bu iyi, mi kötü mü, normal mi?? bilemedim.
olumlu yanlarına gelince;
+ her şeyden önce araç güven veriyor
+ konfor yaşına göre tatmin edici
+ turboladın mı koltuğa yapıştırıyor
+ uzun yolda araç 5 kişi bagaj ful rampalarda bile pek sağ şeride geçmedim.
+ tam bir aile aracı özellikle benim gibi çocuğu olanlar için bagajı yükle istediğin yere git
olumsuz yanı daha fazla gibi de olsa seviyorum arabamı :)
olumsuz yanları ile ilgili veya diğer konularla alakalı yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum..teşekkürler..
-
Hangi yagi kullaniyorsunuz??
Bagaj amortisorlerini yenileriyle degistirmelisiniz.
Cam otomatiginin sistemi dagilmadan tamir edilmeli.
Yakitiniz sanki bir incr fazla gibi ama abartilacak kdar degil. Guzergahiniz ve kullaniminizla alakali olabilir.
Aracin komple alti yere yakindir. Orjinal tamponuysa tamponun bir sucu yok. Suc ulkemin asfalt kalitesinde.
Ankara ekibi olarak cok guzel bulusmalara imza atiyoruz. Muhakkak bekleriz
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Buluşmalarda göremiyoruz, barı iki resim atın da gözümüz şenlensin.
-
yağı hatırlamıyorum castrol 5 lt olan ama 5-30 mu 5-40 mı inanın hatırlayamadım, öğrenince yazarım burdan.
yakıtın biraz fazla olmasının sebebi dur kalk trafikte çok vakit geçirmem.
buluşmalara gelmek isterim tabi ama nasıl haberleşiyorsunuz?
-
Hem forumdan duyurulur, hem de mail adresinize davet gelir.
-
Hava akışmetre 1.8T lerde kronik sorun değiştirmeden önce temizlemeyi denemişsinizdir umarım.
Camın içindeki makara dağılmış en kısa zamanda yaptırın derim yoksa size min 150 tl ye patlar.
Bagaja gelecek olursak bizim araçlarda malesef ki bu durum görülüyor cam ciddi ağırlık yapıyor.Eğer tam açıkken bagaj düşüyorsa amortisörleri değiştirebilirsiniz onun dışında normal bir durum kapalıyken dikkat etmek lazım.
Yakıt olarak ben 24-27 kr arası yakıyorum lpg 1,99-2.10 aralığından alıyorum.
Yağ eksiltme oluyor kafanıza takmayın yağ olarak 5-40 a geçin 5-30 varsa ince geliyordur.
-
İlave olarak,
Arabanın cam kaldırma ünitelerinde sorun var. Ben 6 ay içerisinde hem ön sağ cam krikosunu hem de arka sağ cam krikosunu değiştirdim. Her ikisi de pazar günününe denk geldi perişan oldum. Benden önceki sahibi de bir kaç kez değiştirmiş.
İç mekanizmada plastik malzeme bol zamanla gevriyorlar, kapıyı sert çarpınca kırılıyorlar. Sakın sert çarpmayın. Bu kadar sene Tempra kullandım bir kere bile cam mekanizması açılmamıştı halbuki. Skodaya hiç yakıştıramıyorum bu durumu.
Bagaj kapağı evet çok sert düşüyor. Yapacak bir şey yok.
Motor sağlam, benimki hiç yağ eksilmiyor.
İç döşeme kalitesi çok kötü. Hatta çok çok kötü.
Güven verme doğru, yolda bir kaya parçasının üstünde duruyormuş gibisiniz.
Ses izolasyonu iyi.
-
arkadaşlar ankarada iyi bir mekanik ustasi arıyorum, şöyle gözü kapalı güvenebileceğim cinsten. ama skodadan tam anlayan. tavsiye rica ediyorum.
-
[MENTION=8463]DDŞ[/MENTION] Ankara da Usta araniyormuş
-
Sasmaz 40. Sokak by yuce
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
antifiriz eksiltmesi normal midir bende de 1.8t var